- 1 Paraliż drogowy na północy Gdyni (172 opinie)
- 2 Milion zł na projekt remontu trzech ulic (98 opinii)
- 3 Ten kierowca musi kochać Jezusa (127 opinii)
- 4 Pomorskie Targi Autokosmetyki po raz drugi (15 opinii)
- 5 "Popis" tego kierowcy to kiepska reklama dla marki BMW (253 opinie)
- 6 Po co kolejny remont na autostradzie? (84 opinie)
Zabytkowa wiata na peronie stacji Gdańsk Główny zostanie odtworzona
Zniknęła ozdobna wiata na peronie 2 dworca Gdańsk Główny . Obiekt przejdzie teraz renowację. Podobne prace będą prowadzone na peronie 1, a całość potrwa do marca 2020 r. i będzie kosztowała 60 mln zł.
Praktycznie w całości została rozebrana wiata peronu nr 2. Usunięto zadaszenie i podpory wiaty od strony przystanku SKM. Przejdą one teraz renowację - zostaną zachowane ich historyczne walory. Po odbudowie peronu wrócą one na swoje miejsce.
Obecnie roboty zostały wstrzymane, ale nie nastąpiło to w wyniku działań nadzoru budowlanego. Wykonawca czeka na zamknięcie toru dla pociągów przy istniejącej jeszcze krawędzi. Dopiero wtedy będzie można usunąć podpory.
Przypomnijmy, że podczas prac remontowych prowadzonych na peronie na Dworcu Głównym w Gdańsku młot wyburzeniowy przebił się przez sufit w tunelu. Gruz spadł obok przechodniów, którzy powiadomili o niebezpiecznej awarii nieświadomych pracowników.
Na szczęście odpadające fragmenty sufitu stanowiły element wykończeniowy, a nie konstrukcję - po ich usunięciu nie ma zagrożenia dla pieszych w tunelu.
Inwestycja za 60 mln zł
Na stacji przebudowywane będą perony dalekobieżne. Zostaną one podwyższone do 76 cm i pokryte antypoślizgową nawierzchnią, co ułatwi podróżnym dostęp do pociągów. Zyskają też nowe oświetlenie.
Po przebudowie znikną obecnie istniejące bariery architektoniczne dla osób niepełnosprawnych. W związku z przebudową dwóch przejść podziemnych prowadzących do dworca, od strony ul. Podwale Grodzkie i od ul. 3 Maja, zostaną zamontowane cztery windy i tyle samo schodów ruchomych prowadzących na perony.
Warto nadmienić, że PKP PLK zdecydowała się uruchomić schody ruchome na tzw. świeżym powietrzu. Jest to rozwiązanie krytykowane przez innych zarządców infrastruktury z uwagi na dużą awaryjność w czasie zimy - między innymi przez zarządców przystanków SKM czy PKM.
Zabytkowe wiaty na peronach zostaną poddane renowacji, ale będą zachowane ich historyczne walory. Na peronie 2 zmieni się rozstaw podpór wiaty, dotychczas były one zbyt blisko torowiska, co utrudniało poruszanie się pieszym. Na peronach zamontowane zostaną też nowe ławki, tablice informacyjne i zegary. Czytelne oznakowanie ułatwi poruszanie się po całej stacji.
Znikną także dotychczasowe budynki na peronach, dawniej funkcjonowały tam kioski, a jeszcze wcześniej były to budynki socjalne dla kolejarzy - m.in. dyżurnego ruchu.
Opinie (95) 9 zablokowanych
-
2017-11-12 20:50
Po przebudowie znikną obecnie istniejące bariery architektoniczne, dla osób mniej, lub niepełnosprawnych.
Pani Naskręt czytał pan może swój tekst przed publikacją ?- 9 0
-
2017-11-12 21:36
Miazga
miazga, super
- 0 0
-
2017-11-12 21:57
NIK poprosimy
Czy oni przy okazji budują metro? Pytam bo to w końcu 31 miesięcy! Zapewne Elon Musk do tego czasu poleci też na księżyc. My jesteśmy w Budyniowie, ale to tylko perony!
- 8 3
-
2017-11-12 22:46
4 lata trwa cala modernizacja stacji, a nie samych peronow (1)
Czyli wszystko bedzie prute do golej ziemi g gdzie jednoczesnie bedzie prowadzony ruch pociagow. Czyli nowe kable nowe sterowanie nowe tory nowa trakcja, czyli w zasadzie wyburzenie starego a budowanie na nowo nowej stacji. Najdluzej trwaja tzw prace ziemner, odwodnienia itp. Panie redaktorze, nie wprowadzaj Pan ludzi w blad ! Doliczmy tez przerwy zimowe i w sezonie eakacyjnym
- 6 3
-
2017-11-12 22:53
aha i dodajmy jeszcze konserwtora zabytkow i prace archeologiczne
- 2 0
-
2017-11-12 22:47
oburzony
To jest SKANDAL!!! Jak można odtwarzać historyczną wiatę, skoro Budyń z zastępcą powiedzieli, że dziś już nic się nie odtwarza tylko buduje z duchem czasu (no chyba, że chodzi o wiatę, spichlerz Daleka Droga i inne rzeczy, które Budyń uzna za słuszne). Myślę, że tym powinien zająć się jakiś tam międzynarodowy konwent architektów, który pokaże Budyniowi gdzie raki zimują!
- 7 4
-
2017-11-12 22:56
Pewnie zmodernizuja jak we Wrzeszczu
gdzie nic nie widać i nie wiadomo skąd i dokąd pociąg jedzie
- 10 1
-
2017-11-13 00:07
Prace potrwają 31 miesięcy, a więc dwa i pół roku .No za diabła tyle nie wychodzi .Panie Macieju !!!
- 6 0
-
2017-11-13 00:17
(1)
Kolejny raz to napiszę. Proszę nie robić ankiety jak się nie ma na nią pomysłu. Druga odpowiedź jest po prostu idiotyczna :)
- 6 0
-
2017-11-13 00:19
Przepraszam. Pomyliłem się. Cała ankieta jest idiotyczna. Trudno z niej wyciągnąć jakiekolwiek wnioski.
- 4 0
-
2017-11-13 00:31
Lego
Czy będą potrafili to złożyć?
- 2 0
-
2017-11-13 06:36
Jak już czytam "zabytkowa"
To robi mi się niedobrze...
Może niech wszystko będzie zabytkowe. Zróbmy zabytkowe drogi, zabytkowe budynki, zabytkowe tramwaje, jeździjmy zabytkowmi dorożkami, zamiast ekspresówek czy autostrad niech będą piaskowe gościńce.- 1 8
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.