• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Zabytkowe "cytryny" na gdyńskim bulwarze

BaWo,Mart,Ps
17 lipca 2011 (artykuł sprzed 13 lat) 


Alain Abadi z Francji i jego GS jednoczący Europę w latach 70tych XX wieku . Alain Abadi z Francji i jego GS jednoczący Europę w latach 70tych XX wieku .
Citroen Torpedo, rocznik 1925. Do Trójmiasta przyjechał ze Słubic. Citroen Torpedo, rocznik 1925. Do Trójmiasta przyjechał ze Słubic.
Traction Avant. Niegdyś ulubieniec funkcjonariuszy służb specjalnych. Traction Avant. Niegdyś ulubieniec funkcjonariuszy służb specjalnych.

Te samochody potrafią cofnąć czas z prawdziwą klasą. Zabytkowe Citroeny opanowały w niedzielne przedpołudnie bulwar w Gdyni. Na III Ogólnopolskim Zlocie Citroenów stawiło się kilkadziesiąt bardzo ciekawych pojazdów.



- Bardzo cieszy mnie to, że wasze pojazdy są naprawdę bardzo ładnie utrzymane - mówił Alain Abadi, gość z Francji, który na gdyński zlot przyjechał dość niezwykłym Citroenem GS z 1971 roku.

Samochód pana Abadi zwracał na siebie uwagę głównie z powodu oklein we flagi państw Europy. - W 1971 roku GS otrzymał tytuł "samochodu roku" - opowiadał właściciel. - W jednoczącej się wówczas Europie reklamowano go jako "samochód bez granic". Na pamiątkę tamtych wydarzeń stworzyłem dokładną replikę tamtego kolorowego Citroena i teraz objeżdżam nim nasz kontynent.

Niemałe zainteresowanie wzbudzały też dostojne modele BN Traction Avant z połowy lat 30-tych ubiegłego wieku. W tamtym czasie samochody te były tak nowoczesne, że... Citroen stracił przez to płynność finansową. Wystarczyły 3 dni bez linii kredytowej w jednym z banków, by firma trafiła w ręce braci Michelin, którzy wcześniej zawarli sekretne porozumienie z owym bankiem.

Samo auto produkowano do połowy lat 50-tych ubiegłego wieku i praktycznie przez cały ten czas "beelki" i "beenki" znacznie wyprzedzały konkurencję. Miały m.in. niezależne zawieszenie na lekkiej ramie, cztero i sześciocylindrowe silniki oraz skrzynię biegów z przodu, dzięki czemu były niezwykle przestronne. Niezwykłą popularnością cieszyły się wśród pracowników aparatu represji. Oglądając stare filmy warto zwrócić uwagę z jakich to samochodów wysiadają gestapowcy lub pracownicy Urzędu Bezpieczeństwa.

Oglądaliśmy też Citroeny C4, dawnymi bardzo czasy popularne wśród taksówkarzy. Montownia tych aut w latach 20-tych ubiegłego wieku znajdowała się też w Warszawie. Jej kres położył dopiero wielki,światowy kryzys lat 30-tych.

Nie zabrakło oczywiście słynnych DSów, które popularność zyskały dzięki książkom i filmom o Fantomasie. Za to najstarszym autem na zlocie był model Torpedo z 1925 roku.

- Darzę go wielkim sentymentem, który jednak muszę podzielić także na inne moje jeżdżące zabytki, m.in. naszą Syrenkę Bosto - przyznał się p. Marek ze Słubic, właściciel klasyka.

Oprócz najbardziej cieszących oko klasyków, całkiem licznie stawiły się także popularne modele z lat 70-tych i 80-tych.

Zloty miłośników starych samochodów coraz częściej wspierają wspierają także same koncerny. Tak jest np. w przypadku Mercedesa i  właśnie Citroena.

- Takie inicjatywy pokazują, że za samochodami stoi coś więcej, że wiążą się z nimi ciekawe historie, tak jak np. w przypadku Citroena pełne wyrafinowanych modeli - opowiadał Jerzy Prządka, dyrektor ds. PR Citroen Polska. - To dodatkowa wartość także dla wielu klientów marki, którzy także dzięki temu dowiadują się, że wraz z nowym modelem nabywają kawałek motoryzacyjnej tradycji.





BaWo,Mart,Ps

Wydarzenia

Zobacz także

Opinie (40)

  • Zabytkowe cytrynki prezentują się świetnie jednak nie ufam francuskim autom. (5)

    Po prostu są awaryjne.

    • 6 26

    • no widzisz

      widocznie masz pecha p405, xsara picasso, p307 - teraz szykuje sie na c4 picasso wlasnie dlatego, ze sa maloawaryjne - natomiast nigdy nikogo nie bede namawial na "francuza" do tego sie dorasta, a nie przekonuje. nie wiaze sie z marka uzywam tylko tego co nie sprawia problemow z tym ze przed zakupem duzo czytam i tyle.

      • 13 2

    • VW

      Mam Golfa V, i chciałbym żeby ten samochód był tak mało awaryjny jak starsza xsara moich rodziców...

      • 10 1

    • ale nie tak bardzo jak Passek w Dizlu 2.0 ~136KM, w klimie, w kombi, w alusach, w skórze, w ksenonsach... :)

      • 4 1

    • w Gdańsku były w sobotę,więc ie kłamcie,że tylko w Gdyni, byłam fajne autka choć nie które bardzo zaniedbane (1)

      • 0 2

      • Zlot w sobotę rano wyruszył z Gdyni do Gdańska. Gdy już ludziska w Gdańsku nacieszyli oczy, powrócił do Gdyni.

        • 0 0

  • (1)

    zarąbiście rychło w czas informacja!

    • 21 6

    • Widać...

      Że nie śledzisz Tr.pl na bieżąco... Były królewiczu zapowiedzi)

      • 8 2

  • To mit o awaryjnosci francuskich samochodow wymyslony przez lobby niemieckich producentow samochodow i milosnikow szmelcwagenu (3)

    mialem zarowno francuskie auta jak i niemieckie i te pierwsze byly o wiele mniej awaryjne a ze swojego Peguota jestem bardzo zadowolony

    • 30 4

    • (1)

      zgadza się, mam citroena xm = auto, które zamyka wszelkie rankingi awaryjności. A mimo tego jeździ ;) zrobiłem nim ponad 150.000km
      Oczywiście pilnuje przeglądów, wymiany oleju, lhm, ciśnienia azotu w gruchach. czyli zwyczajnie dbam o niego.
      Jest wygodny, mało pali i jest pakowny.
      Ale dzięki złej opinii którą wyrobili "mechanicy" którzy zamiast zwyczajnie powiedzieć - nie umiem tego auta naprawić, mówią: "a co pan z gó... kupił? toż to nie ma prawa jeździć! panie to nic nie warte itd ;) doprowadzili do tego, że te auta można kupić za połowę ceny ich niemieckich konkurentów ;)
      a awaryjne są tak samo jak każde inne samochody na świecie - jak się dba to jeździ, jak nie - to nie ;) i tyle

      • 13 1

      • dokładnie tak!

        mam tak samo z BX-em:) komfort, komfort, komfort i nie muszę kupowac terenówki jak wybieram się w teren:)))

        • 4 0

    • a do mnie na warszat codziennie parę francuzkich marek przyjeżdża, więc cóż awaria!

      • 1 0

  • A ja będę czepialski :-) (1)

    A gdzie Citroen 2CV - najbardziej kultowy model ze wszystkich cytryn, jakoś w materiale żadnego nie widziałem.

    A poza tym, autka się cudnie prezentowały, więcej takich imprez w naszym regionie.
    Pozdrowienia dla wszystkich milośników zabytkowych samochodów

    • 13 0

    • Był i 2CV

      Na zdjęciach nie widać, ale był jeden Charleston (zobaczcie foto-relację na gazeta.pl). Szkoda, że nic o tym zlocie nie wiedziałam :(((

      • 1 0

  • no właśnie (5)

    mieszkamy z mężem na świętojańskiej i przypadkiem zobaczyliśmy cytrynki pobiegliśmy na skwerek zobaczyć te cudeńka niestety nic tam nie było poszliśmy do domu dziękujemy za info trójmiasto zawsze można na was liczyć szkoda że po czasie

    • 10 10

    • (3)

      A wystarczyło przeczytać na trojmiasto.pl w dziale moto zapowiedź zlotu, która spokojnie wisiała tam sobie od piątku :P

      • 7 2

      • No właśnie, o wszystkim było wiadomo (2)

        Trojmiasto.pl napisało o tym przed weekendem - potwierdzam.

        • 4 1

        • (1)

          tylkoo takich newsach pisza po na głównej stronie a info o tym trzeba szukać pod zakłądkami

          • 1 0

          • Co to są zakłądki???

            • 0 0

    • pisali już o tym w czwartek,więc trzeba być zorientowanym,ale jak ktoś sie seksił to co się dziwić

      • 2 0

  • Kolejn info po czasie (1)

    Po raz kolejny dowiaduje się po czasie o tajnej imprezce

    • 4 11

    • informacja o zlocie w gdańsku i gdyni była zamieszczona kilka dni temu!!!!

      • 3 0

  • Tylko narzekacie..

    Info o zlocie było już wcześniej http://moto.trojmiasto.pl/Zabytkowe-citroeny-w-Trojmiescie-n49691.html jak ktoś nie śledzi wiadomości to niech ma tylko do siebie pretensję..

    • 10 1

  • rewelacja

    fajne bryki, ekstra pomysl na zlot, choc obecnie francuza bym nie kupił.

    • 2 2

  • Ja czekam (1)

    Na zlot wieswagenowcow.Widok tempych facjat w dresach wokol "ztjuningowanych" Gulfow i Pastuchow wprost bezcenny.

    • 17 7

    • rzec, by można i "i ja tam byłem, miód i wino ..."

      w poście wyczuwam, nutę zazdrości, z faktu, że przyjechałeś na zlot rowerem z naklejką VW, a koledzy w "pastuszkach" spoglądali z wyższością... Poważnie, to musiałeś byćuczestnikiem/widzem, skoro masz tak dogłębnąznajomość tematu.

      • 2 7

  • DLA JEDNYCH I DRUGICH (2)

    TAK JAK FRANCUSKIE SAMOCHODY SA DLA KOBIET TAK NIEMIECKIE DLA DRESÓW....NIE WRZUCAJCIE WSZYSTKICH DO JEDNEGO WORKA.MY POLACY JUŻ NIE MAMY SWOICH MAREK SAMOCHODÓW, MAMY TYLKO TO CO INNI WYPRODUKÓJĄ.I NIEMA SOBIE CO DOSRYWAC JESLI WIELKIE KONCERNY SIE JUZ ŁĄCZĄ WIĘC FIAT TO NIE FIAT,VW TO NIE VW, OPEL TO NIE OPEL ITD ITP.GLOBAL KOCHANI GLOBAL.

    • 8 4

    • Nie masz racji (1)

      VW to VW, Fiat to Fiat, a Opel to od zawsze GM. Byłoby lepiej jakbyś napisał Saab to nie Saab, Volvo to nie Volvo, a Jaguar to już nie Jaguar, bo przejął go indyjski koncern...

      • 0 0

      • patrzysz...

        widzisz audi,seata,vw,citroena i co?nic to samo,ta sama bryła.era samochodów się kończy wszystkie marki różni tylko znaczek i cena.vw skończył się na golfie 2,audi na 80,opel na omedze,citroen na xm-ie,saab na 900 a volvo na serii 700.

        • 0 0

1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

88. urodziny Automobilklubu Morskiego

wystawa, zlot

Street Show 2024

79 - 99 zł
widowisko / show, zlot

Trójmiejski Grill Motocyklowy Moto-Zone

w plenerze

Sprawdź się

Sprawdź się

Co oznacza skrót ESP?

 

Najczęściej czytane