• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Zakres strefy parkowania w Gdyni mało czytelny?

Patryk Szczerba
21 września 2014 (artykuł sprzed 9 lat) 

Kierowcy narzekają na brak dobrego oznakowania w strefie płatnego parkowania w Gdyni. Wezwania do zapłaty otrzymują przez nieuwagę przede wszystkim zamiejscowi zmotoryzowani. Urzędnicy przekonują, że to głównie wymysł tych, którzy chcą różnymi sposobami uniknąć zapłaty.



Kierowcy przekonują, że przy ul. Batorego powinno znajdować się dodatkowe oznaczenie informujące o strefie płatnego parkowania Kierowcy przekonują, że przy ul. Batorego powinno znajdować się dodatkowe oznaczenie informujące o strefie płatnego parkowania
Oznaczenia na pewno nie zmienią się przy wjeździe na plac przy ul. Waszyngtona. Oznaczenia na pewno nie zmienią się przy wjeździe na plac przy ul. Waszyngtona.

Czy oznaczenia strefy parkowania w Gdyni są wystarczające?

Zasady są proste. Za parkowanie trzeba zapłacić tam, gdzie zajmujemy pas drogowy należący do miasta. Z opłat wyłączone są tereny prywatne. Przykładem z Gdyni jest skwer należący do grupy Hossa przy skrzyżowaniu ulic: Władysława IV, Obrońców Wybrzeża i Armii Krajowej zobacz na mapie Gdyni. Od maja 2012 roku teren grodzi szlaban, za który wjazd mają posiadacze specjalnych identyfikatorów. Wcześniej jednak wszyscy kierowcy zostawiali tam ochoczo samochody, wiedząc, że nic im się z tego powodu nie stanie.

Po drugiej stronie Władysława IV oblężony w dni powszednie jest plac przy Centrum Batory zobacz na mapie Gdyni. Teren należy do prywatnego właściciela, więc jedynym utrudnieniem dla kierowców bywają tzw. "samozwańczy parkingowi", starający się "pomagać" kierowcom w znalezieniu miejsca - oczywiście za drobną opłatą.

Do terenu przylega kilka miejsc postojowych, które mają styczność z ul. Stefana Batorego. Za parkowanie na nich płacić trzeba, ale kierowcy przekonują, że z powodu kiepskich oznaczeń, sporo osób o tym nie wie, sądząc, że to nadal teren prywatny.

- Oznaczenie strefy płatnego parkowania widnieje na ulicy ale tylko od strony CH Batory, od strony wielkiego parkingu takich oznaczeń nie ma. Gdyby teren był oznakowany bez problemu przyjąłbym wykroczenie i opłacił mandat ale w tym przypadku uważam iż doszło do sytuacji że nie zadbano o oznaczenia i parkowałem w świadomości iż jest to teren bezpłatnego parkowania - denerwuje się pan Jarosław, który otrzymał w ostatnim czasie wezwanie do zapłaty.

Podobnych wątpliwości jest więcej. Sporo zmotoryzowanych, zwłaszcza w wakacje było zdezorientowanych, parkując placu przy Centrum Waterfront przy ul. Waszyngtona zobacz na mapie Gdyni. Teren, choć przeznaczony na sprzedaż, jeszcze należy do miasta. Rok temu zdecydowano kierować tam z końca al Jana Pawła II autokary, przy okazji ustawiając odpowiednie oznaczenie.

Miejsca jest sporo także dla samochodów. Sęk w tym, że przy wjeździe o tym, że to strefa płatna informacji nigdy nie było. Dodatkowo parkomat znajduje się dopiero przy ulicy. To wszystko zdaniem kierowców znacznie utrudnia jednoznaczną interpretację.

Urzędnicy przekonują, że każdy kierowca powinien znać znak D-44 informujący o tym, że jest w strefie płatnego parkowania.

- To wiedza z kodeksu drogowego, więc powinna być przyswojona przez kierowców. Próbując ułatwić dodatkowo zadanie zmotoryzowanym, zamontowaliśmy także w niektórych miejscach tabliczki z informacją, że za parkowanie trzeba płacić. W przypadku ul. Batorego miejsca postojowe znajdują się w zatoczkach, więc w ogóle w tym zakresie nie powinno być wątpliwości - tłumaczy Maciej Karmoliński, zastępca dyrektora Zarządu Dróg i Zieleni, dodając, że oznaczenie placu przy Batorym leży w gestii jego właściciela.

Nie zmienią się również oznaczenia przy wjeździe na parking przy ul. Waszyngtona. Powodem jest przyszłość działki, którą już niebawem wykupi prawdopodobnie firma Swedecenter, planująca tam kolejne inwestycje.

- Autokary będą wtedy musiały parkować wzdłuż ul. Waszyngtona, gdzie teraz najczęściej stają samochody. Więcej miejsc dla nich raczej nie będzie - kończy Karmoliński.

Miejsca

Opinie (87) 7 zablokowanych

  • Dlaczego brak oznakowania D-18 miejsc do parkowania w SPP w Gdyni .....

    Jak odróżnić miejsce postojowe prywatne od publicznego w SPP skoro nigdy nie zostały wyznaczone i oznakowane ? Rozporządzenie ministra z 23 września 2013 nakłada obowiązek znakowania miejsc postojowych płatnych w SPP znakami D-18. Dlaczego w Gdyni ZDiZ łamie prawo nie oznakowując miejsc postojowych w SPP?

    • 0 0

  • POlak (4)

    Lubiłem gdynię do ... no własnie do czasu stwoirzenia stref parkowania. Żadne pieprzenie o zmianach miejsc o blokowaniu nie mają sensu. Miasto nastawiło się na łatwą kasę. W biurach pośrednict mieszkań ludzie sprzedają swoje włosci własnie dlatego, że forma parkingowa jest tak dużym utrudnieniem. A swoją drogą chciałbym aby Pan Włodarz Miasta sam , incognito dokonał zakupów w miescie i poruszał się autem. Ojzapłaci wiele a jeszce mu auto scholują!!!!!! IU dlatego Gdynia przestaje być miastem a robis sie terenem parkingowym!!!!!!! Ciekawe dlaczego Sopot potrafił to lepiej zrobić????? A nawet Gdańsk jest lepszy???? Ja osobiście wyprowadziłęm się z Gdyni na tereny Rumskie i po prostu żygac mi się chce jak wsponę Gdynię!!!!!. Pozdrawiam hieny parkingowe Gdyni i życzę im skrajnego ubustwa bo Gdynię czeka szara pustka!!!!!!!!!!

    • 23 7

    • (2)

      Ja przyjezdzalem do Gdyni kilka razy w mcy na zakupy, spacer, itp. Za kazdym razem zostawiajac troche pieniedzy. Teraz wole pojechac gdzie indziej.

      • 5 3

      • (1)

        jeśli żal ci kilka zł za parkowanie to jakie ty możesz zostawiać pieniądze w tych sklepach? :D

        • 3 5

        • a nie przyszlo ci do glowy becwale, ze nie nawet majac W12 mozna sie naciac

          na nieczytelene oznakowanie miejsc parkingowych, albo na kompletnie nieoznakowane jako PŁATNE miejsce parkingowe i nie zgadzac sie na zapłatę mandatu tylko dlatego, ze to nie kierujacy dał tu d.py ale miasto ? za mały masz móżdzek by to pojąc?

          • 0 0

    • Gnij w tej swojej wiosce Rumia,i nie pokazuj się w dużm mieście..mniej smr......u

      • 4 13

  • braki w oznakowaniu= WYŁUDZENIE (1)

    jeżeli mój własny garaż leży w strefie płatnego parkowania to też muszę uiścić opłatę, bo do strefy wjechałem i z niej nie wyjechałem.

    • 2 0

    • i zgadzasz sie na to?

      • 0 0

  • hmm (5)

    Tak długo jak jest strefa płatnego parkowania, wiele osób wie jak tego unikać i jak to obejść. Śmiesznym faktem jest płacić w własnym mieście. Rozumiem, GA dla GSP i GD, GSP dla GA I GD a GD dla GSP i GA. To proste rozumowanie, ale obywatel zamieszkały we własnym mieście nie powinien za to płacić, no chyba że publicznie prezydent ogłosi że pieniądze z parkowania będą przeznaczone na drogi, bo do dziś nie wiem gdzie ta kasa idzie, DLATEGO NIE PŁACĘ ZA PARKOWANIE :) a straż miejską powinni (jak to mawiał Pan od dykt ciężkich) "wy.... w pi... !"

    • 89 39

    • (2)

      Dzięki takiej strefie przynajmniej są miejsca, bo jest rotacja.
      Nie wyobrażam sobie, aby mieli ją wycofać. Poza tym większość osób spokojnie mogłaby korzystać z komunikacji miejskiej zamiast biadolić.

      • 28 25

      • Sugerujesz, że ludzie parkują bo nie mają nic innego do roboty i gdyby nie płatność to staliby do oporu?

        • 0 1

      • Prawda. Ale PiS chce inaczej :D żenada.

        • 12 12

    • kasa za parkowanie praktycznie w calosci idzie na utrzymanie systemu platnego parkowania

      w koncu parkomaty i ich utrzymanie kosztuja.... wprowadzenie tego systemu to czysta decyzja polityczna - po prostu ma to byc szykana wobec kierowcow.....
      zyskow z tego nie ma zadnych

      • 26 12

    • Prawda chlopie prawda, ale to jest zlodziejska polska niestety, malo tego w zime płatne miejsca parkingowe są zawsze nie odśnieżone i to dopiero jest wał i żenada....... I ja sie pytam za co ja k... place !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

      no bo przeciez zasada jest prosta płacę wymagam !!!!!!!!!!!!!!

      • 40 14

  • transport publiczny jest dotowany!!!

    • 0 0

  • Mam pytanie do Pana Karmolińskiego (6)

    Może nie na temat strefy dodatkowych wpływów z tytułu grabienia obywateli przez miasto, którego są mieszkańcami, ale na temat oznakowania na Puckiej. Najpierw G-1c, później G-1b, następnie G-1c, później G-3 i dwie szyny kolejowe, po prawej krawężnik wzdłuż krawędzi jezdni, a po lewej chaszcze na torowisku, które pamiętają. tylko mieszkańcy tej dzielnicy , z półki 50+. Dodam, że wszystkie znaki nówki sztuki.

    • 39 5

    • I gdzie to pytanie? (4)

      • 3 0

      • Pytanie (3)

        zawarte jest w wyliczance znaków, których kolejność powinna być następująca: G-1a, G-1b, G-1c, krzyż św. Andrzeja a później jest torowisko. Chodzi o prawidłowy dobór znaków. A jeżeli jest to bocznica, to oznacza się ją znakiem T-10. Czy jest to miejsce prawidłowo oznakowane?

        • 2 0

        • Nie ma takiego znaku jak t-10 (1)

          specjalisto od siedmiu boleści. Coś tam wiesz, ale nie wiesz dokładnie co.
          T-10 to tabliczka, a tabliczki nie mogą być ustawione same, tylko muszą być integralną częścią znaku. W tym przypadku A-30

          • 0 0

          • To prawda panie instruktorze

            A-30 + ta tabliczka (integralna część tego znaku) i sprawa rozwiązana.

            • 0 0

        • czego Ty oczekujesz?

          we Wrzeszczu przy rynku masz piękny bałagan: jadący Wyspiańskiego otrzymują pierwszeństwo przejazdu, a osoby jadące z Białej nie mają go zabranego. Kto będzie winny, jeżeli wyjedzie z Białej i zaliczy dzwona z przeświadczonym o pierwszeństwie kierowcą jadącym Wyspiańskiego?

          • 2 0

    • torowisko ponoć jeszcze istnieje i na likwidację nie zgadza się Marynarka Wojenna

      a ponieważ tory nadal są wpięte w bocznicę bez wykolejnicy czy kozła... oznakowanie być musi.

      • 0 0

  • (20)

    Pamiętam jak Szczurek przekonywał, że wraz z powstaniem Strefy Płatnego Parkowania powstanie wielki miejski parking. Do dzisiaj nie słyszałem choćby o planie budowy miejskiego parkingu!
    SPP służy jedynie do poprawy gdyńskiego budżetu. Aczkolwiek po wprowadzeniu SPP ul. Świętojańska jest mniej zatłoczona i trolejbusy mogą w miarę normalnie przejechać, bez potrzeby omijania pojazdu który w połowie stoi na zatoczce parkingowej, w połowie na ulicy.

    • 69 11

    • (11)

      Mam nadzieję, że taki wielki parking nigdy nie powstanie w Śródmieściu, a na pewno nie w ścisłym centrum!

      • 14 18

      • Dlaczego nie ? (10)

        W wielu miastach, do których Gdynia aspiruje, ale się nie umywa, takich parkingów nie widać. Mimo, że mają wiele poziomów, są schowane pod ziemią.

        • 19 6

        • (9)

          A znasz warunki geologiczne Gdyni??? Poza tym kiedyś budowało się takie parkingi w centrach miast, ale teraz już nie. Walczy się, aby ograniczać ruch samochodów, a nie zaprasza do jazdy, bo jest gdzie zaparkować. Teraz liczy się komunikacja miejska i rower, a w cywilizowanych społeczeństwach już się to przyjęło. Jedynie internetowe trolle z trójmiasta żyją w poprzedniej epoce.

          • 12 26

          • Znasz warunki geologiczne takich miast jak Marsylia, Monte Carlo, Barcelona, San Sebastian ? (5)

            To wszystko miasta nadmorskie. Znasz warunki geologiczne Gdańska, gdzie można było zrobić tunel i buduje się w niecce betonowej Muzeum IIWS ?

            • 18 4

            • Geologia (2)

              Wszystkie miasta które wymieniłeś leżą na podłożu skalnym, a trójmiasto ma podłoże piaszczysto gliniane z płytko położonymi warstwami wodonośnymi

              • 3 2

              • Kawerny w Kosakowie, to są (1)

                w tym podłożu piaszczysto-glinianym, czy w tych warstwach wodonośnych ? Przypominam, że Kosakowo jest kilka km w linii prostej od centrum Gdyni.

                • 0 0

              • to stawiaj tam parking

                ciekawe kto skorzysta hehehe. Oczywiście na Witominie też można bez problemu wybudować parking, Osowa czy Chełm w Gdańsku to idealne miejsca na parking podziemny. Tylko dla kogo taki parking? Za jaką cenę?

                • 0 0

            • (1)

              No to teraz mnie zastrzeliłeś :D Podstawy geografii w gimnazjum słabo ci chyba szły :D

              • 2 10

              • Rozumiem, że garaż w budynku tysiąclecia w Gdyni, czyli Sea Towers,

                to jest na poziomie tarasu widokowego, właśnie ze względu na warunki geologiczne ? Idąc dalej, w kolejnym mieście, prawie nadmorskim - Hamburgu, można skorzystać z 9piętrowego parkingu, w centrum i zapewniam cię, że przeszedłbyś obok i nie zauważyłbyś, że to parking, niczym szczególnym się nie wyróżnia od sąsiedniej zabudowy.

                • 8 1

          • Miasto powinno być przyjazne dla wszystkich, (2)

            nie tylko dla urzędników i cyklistów.

            • 17 1

            • (1)

              jasne, że tak - również dla tych, którzy nie chcą żyć w korkach i spalinach. Przyjazne miasto to nie parkingi wokoło :)

              • 4 12

              • Wyprowadź się na wieś jak Ci spaliny w centrum miasta przeszkadzają

                • 2 0

    • A ja pamiętam, jak szczur kandydując obiecywał, że nie będzie stref płatnego parkowania w gdyni (1)

      i co? i stolec. są bo piczka tylko obiecywała.

      • 9 2

      • ale dobrze ze sa

        • 1 4

    • eee? Przecież powstaje pod placem szkoły filmowej.. (4)

      • 4 5

      • Może przypomnisz na ile samochodów ? (3)

        • 2 2

        • (2)

          200.

          • 2 1

          • Przypomnisz ile przeznaczono na użytek szkoły ? (1)

            • 6 3

            • 199?

              • 3 1

    • Takiego parkingu nie ma za bardzo gdzie zbudować, a poza tym w nowoczesnych miastach już się tego za bardzo nie robi, chyba, że na obrzeżach centrum. Może Węglowa byłaby dobrym miejscem?

      • 7 6

  • za słabe oznakowanie strefy!! (1)

    a SM ma swoje miejsca pewniaki/łosie gdzie wypisuje mandaty..., w kosakowie tak samo nieroby gminne czyhają na turystów...

    • 19 8

    • ???

      Ty jesteś gurol ale tępy do potęgi. W Gdyni SM nie wypisuje mandaty za brak opłat.

      • 0 1

  • (1)

    Widzę, że znów szukanie problemów na siłę. Pomimo tego, że mam włosy koloru blond nie mam problemów ani z rozpoznaniem SPP, ani z innymi towarzyszącymi temu czynnościami... Jest OK.

    • 19 13

    • W zeszłym tygodniu był temat jak to drogowcy robią kierowcom na złość

      i remontują im drogi, powodując korki. Ludzi trzeba skłócać nieustannie, tak przynajmniej sądzi ten portal.

      • 2 0

  • bzdura panie Karmoliński (2)

    pan jako osoba reprezentująca miasto Gdynia błaxni się swoimi wypowiedziami. Znak D-44 oznacza wjazd do strefy płatnego parkowania ale nie oznacza miejsc płatnego parkowania. W niemalże całej Gdyni w tej chwili brakuje DODATKOWEGO oznakowania miejsc parkingowych, które kwalifikowałyby się jako MIEJSCA PŁATNE.

    Zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej z dnia 23 września 2013 r. w sprawie szczegółowych warunków technicznych dla znaków i sygnałów drogowych oraz urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego i warunków ich umieszczania na drogach (Dz.U. 2013 poz. 1326)

    zmieniającym rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 3 lipca 2003 r w sprawie szczegółowych warunków technicznych dla  znaków  i  sygnałów  drogowych  oraz urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego i warunków ich umieszczania na dro-
    gach (Dz. U. Nr 220, poz. 2181, z późn. zm.)

    ustawodawca jednoznacznie nakazał instutucjom zarządzajacym drogami na jednoznaczne oznakowanie miejsc płatnych tak zarówno znakami poziomymi jak i pionowymi:

    W strefie oznakowanej znakiem D-44 miejsca dla postoju pojazdu samochodowego wyznacza się znakami pionowymi określonymi w pkt 5.2.18 oraz znakami poziomymi określonymi w załączniku nr 2 do rozporządzenia w: pkt 5.2.4, pkt 5.2.5, pkt 5.2.6 i pkt 5.2.9.2.".

    Zapis ten wskazuje, iż oznakowanie jedynie jedną z form oznakowywania miejsc postojowych nie będzie wypełniało dyspozycji nowelizacji rozporządzenia zmieniajacego z 2013 roku obowiązującego od 14 lutego 2014 roku. Przez organ zarządzający ruchem na drodze muszą zostać zastosowane obie formy oznakowania równocześnie.

    Do 14 lutego 2014 roku miasto mogło, ale nie musiało stawiac takie znaki, a po 14 lutym MUSI je stawiac, bo w przeciwnym wypadku traci podstawy prawne do wręczania tzw. wezwań do zapłaty opłaty dodatkowej za postój w miejscu parkingowym uznawanym jako płatne miejsce parkingowe.

    Wiec co teraz pan na to? Kierowca to, kierowca tamto, a sami łamiecie prawo wsadzajac za wycieraczki te swoje wezwania. Naciągacie ludzi na kasę.
    Kiedy zamierzacie uzupełnic znaki pionowe i przemalowac znakami poziomymi przy kazdym miejscu , które Wy uznajecie za miejsce płatne?

    • 8 4

    • opłaty

      Rozmowa z władzą - szefem SPP Tomaszem W. i popierającym go zarządem to odbijanie się od ściany. "Nielzja i nie nada".',oni maja "procedury'. Władza wie lepiej, a ty robaczku płać. Niech wyjaśnią, ile przeżerają z opłat na pensje, a ile zostaje na cele publiczne i j na co kasa jest wydawana. Nierobów wyposażyli w buty, ciuchy, aparaty fotograficzne i się czają. W Atrium na Starowiejskiej się w międzyczasie podgrzewają, jak jest zimno.

      • 1 0

    • nie stac Was na farbę na pomalowanie miejsc parkingowych?

      a co mnie to obchodzi??? ma was byc stac, a jak nie, to zjezdzac z tymi papierkami wstawianymi za wycieraczkę bo macie brak podstawy prawnej by je wreczac

      • 4 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Bezpłatne badania dla kierowców zawodowych (1 opinia)

(1 opinia)
badania

Premiera MINI Cooper F66

Premiera MINI Cooper F66

Sprawdź się

Sprawdź się

Jak nazywają się trójmiejscy dealerzy BMW?

 

Najczęściej czytane