• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Zaplanuj podróż SKM przez telefon

Krzysztof Koprowski
2 maja 2015 (artykuł sprzed 9 lat) 
Odjazd najbliższego pociągu sprawdzić można nie tylko przez stronę internetową SKM czy papierowy rozkład, ale również korzystając z nowej aplikacji na urządzenie mobilne. Odjazd najbliższego pociągu sprawdzić można nie tylko przez stronę internetową SKM czy papierowy rozkład, ale również korzystając z nowej aplikacji na urządzenie mobilne.

Szybka Kolej Miejska ponownie inwestuje w rozwiązania na telefony komórkowe. Po nawiązaniu dwa lata temu współpracy z firmą sprzedającą bilety, teraz przyszła pora na rozbudowany rozkład jazdy z opcją powiadomień o utrudnieniach w ruchu.



Czy używasz telefonu komórkowego, by kupić bilet lub sprawdzić rozkład jazdy komunikacji miejskiej?

Aplikacja nazywa się KomPas i pozwala przede wszystkim na sprawdzenie aktualnego rozkładu jazdy pociągów wraz z możliwością wyszukania odjazdów ze wskazanego lub najbliższego (znalezionego przy użyciu GPS) przystanku SKM. Dodatkowo można wskazać planowaną datę rozpoczęcia podróży czy dodać do ulubionych dane połączenie.

Przy każdym połączenie istnieje możliwość zapoznania się z trasą przejazdu oraz sprawdzenia ceny biletu. Ciekawą opcją jest możliwości ustawienia alarmu (od kilku minut przed do nawet jednego dnia), przypominającego o odjeździe pociągu.

W aplikacji znajdują się też informacje o najnowszych promocjach, choć szczegółowe informacje odsyłają już do strony internetowej przewoźnika.

Jednak to, co wyróżnia aplikację SKM z grona podobnych programów do planowania podróży, to informacje na bieżąco o utrudnieniach w ruchu. Przez dwa dni testów trudno było zweryfikować, na ile są one aktualne, ponieważ w tej opcji widniał tylko jeden testowy komunikat.

Czytaj też: Bilety metropolitalne i SKM wreszcie w jednej aplikacji

Prezentacja funkcji KomPasu. Film nie zawiera dźwięku i został przygotowany przez SKM.

Aplikację zainstalowaliśmy na dwóch telefonach z systemem Android (aplikacja jest dostępna też na platformę iOS oraz Windows Phone) - Samsungu S2 oraz LG L9 II. Choć nie są to najnowsze urządzenia, aplikacja działa na nich całkiem sprawnie.

Największą bolączką jest bardzo długi czas uruchamiania (w porównania do innych aplikacji tego typu), a w przypadku Samsunga aplikacja nie chciała się uruchomić zaraz po instalacji i niezbędny był restart telefonu.

Dużym atutem KomPasu jest oprawa graficzna. Wszystkie elementy są duże, czytelne i łatwe do wybrania palcem. Jest to o tyle ważne, że jest ona przecież przewidziana do użytkowania poza domem czy biurem. Szkoda natomiast, że aplikacja uruchamia się w trybie pełnoekranowym, więc by zobaczyć powiadomienia lub aktualną godzinę, trzeba "ściągnąć" belkę u góry ekranu.

SKM oraz producent aplikacji zapewniają, że będzie ona stale rozwijana i poprawiana. Wszelkie uwagi, w tym usterki, zgłaszać można pod adres kompas@skm.pkp.pl.

Kolejowa spółka uruchomiła też stronę internetową ze wszystkimi informacjami na temat KomPasu.

- Przy wyborze podmiotu dla opracowania aplikacji, wysłaliśmy zapytanie do czterech firm. Ceny kształtowały się od ok. 63 do 203 tys. zł. Wybraliśmy firmę Reborn z ceną 109 tys. zł, która jest wykonawcą obecnej szaty graficznej strony SKM, ponieważ chcieliśmy by aplikacja była tożsama wizualnie z naszą stroną internetową. Najtańsza oferta to kwota za niska naszym zdaniem, żeby spełnić postawione wymagania - mówi Marcin Głuszek, dyrektor ds. marketingu i sprzedaży PKP SKM w Trójmieście.

Warto przypomnieć, że rozkłady jazdy komunikacji miejskiej w Trójmieście można sprawdzić również poprzez strony Trojmiasto.pl. Na komputery poprzez adres komunikacja.trojmiasto.pl, urządzenia mobilne - m.trojmiasto.pl/komunikacja oraz bezpośrednio w naszej aplikacji na Androida, iOS oraz Windows Phone.

Czytaj też: Artykuł z 2013 r.: Komunikacja miejska w telefonie komórkowym

Miejsca

Opinie (48) 4 zablokowane

  • moda na bezsensowe apki do telefonu

    Będę kolejną osobą która skrytykuje pomysł. Zamiast wydawać kasę na niezależną aplikację lepiej byłoby dopracować responsywną stronę www. Sądzę, że użytkownicy nie będą zaśmiecać telefonu kolejną aplikacją do obsługi tylko jednego przewoźnika, skoro mają produkt scalający całą komunikację "jak dojadę". Podsumowując, pomysł SKM kompletnie nie przemyślany od strony marketingowej. Pomijam już kwestie techniczne, tak jak wolne działanie, czy warstawę graficzna kopletnie nie spójna ze stroną www.

    • 0 0

  • Bzdura !!! Te wszystkie "aplikacje" sa niepotrzebne nikomu (1)

    wystarczy użyć przeglądarki i wejść na stronę skm !!!! a te aplikacje tylko zaśmiecają pamięć

    • 17 11

    • ma małą pamięć i zazdrości :P
      jakdojade jest super przydatna, bo planuje Ci całą trasę. nie musisz wchodzić osobno na nieczytelne strony skm i ztm i się tam doszukiwać informacji.

      • 0 0

  • Paranoja

    Tu niby nowoczesny system a problema tak prostego jak dziura miedzy wagonem i peronem "medrcy" z SKM nie moga rozwiazac.Panowie albo sie dopasowuje wagon do peronu albo peron do wagonu, ale widac to zbyt trudne.

    • 0 0

  • Halo? to ja, twój pracownik - do 67 roku życia - godz. rano 5.00 tam, 17.50 - powrót.... 7 dni w tygodniu

    i już. zaplanowałem. Przez telefon....

    • 0 0

  • Jaki jest sens (1)

    Jaki jest sens wydawać pieniądze na dublujący się system z jakdojadę, który dodatkowo spina autobusy i tramwaje w całym mzkzg?

    • 9 0

    • Odpowiedz jest w pytaniu: żaden. Tymbardziej, ze ta aplikacja to jakies padlo.

      • 0 0

  • "telefonach z systemem Android (aplikacja jest dostępna też na platformę iOS oraz Windows Phone)"

    A Java nie? Tylko te z wbudowanym podsłuchem NSA?

    • 0 1

  • Skąd aż 109 tys. ? (5)

    Od strony programowej nie jest to skomplikowane rozwiązanie. Od strony sprzętowej również. Wystarczy aby każdy skład miał GPS-a i na bieżąco informował o swojej lokalizacji. Wówczas wystarczy np. co 20 sek. aktualizować te dane na stronie, dokładając już tylko algorytm wyliczający na bieżąco przewidywany czas dojazdu. Zresztą ten algorytm nie jest tu najważniejszy. Jeśli widziałbym w swoim smartfonie, że pociąg stoi gdzieś na stacji czy w polu, przez kilka min., to wiedziałbym, że się spóźni, bo jest jakaś awaria i nie potrzebowałbym, żadnego wyliczenia kiedy ten pociąg przyjedzie (zresztą i tak jak jest awaria, to program nie wyliczy kiedy zostanie usunięta, chyba że ktoś tą informację ręcznie wprowadzi).
    Swoją drogą, gdybym kilka lat temu, kończąc informatykę zaproponował promotorowi temat takiej pracy dyplomowej, to pewnie by uznał, że jest zbyt banalna. A tu proszę - 109 tys.

    • 28 11

    • "telefonach z systemem Android (aplikacja jest dostępna też na platformę iOS oraz Windows Phone)" (1)

      Czyli tak naprawdę trzeba 3 razy zrobić to samo, na każdą platformę. Dodatkowo - platformy się różnią, trzeba to pomiędzy wersjami przetestować wszystko. No i kupić co najmniej kilkanaście urządzeń testowych w różnych wersjach. Wychodzi 36 tys. na platformę, ale to brutto, więc wychodzi 29 tys. zł za jedną platformę. I tak sporo. Ale po odjęciu kosztów szkoleń, niekończących się rozmów z decydentami którzy potrafią w ostatniej chwili zmienić założenia, z informatykami urzędasami których świat skończył się na foxpro czy innym accesie, ale zawsze wiedzą lepiej... No i jeszcze koszty zapewnienia gwarancji i wsparcia, generalnie trochę tu wyjdzie.

      Oferta najtańsza, za 63 tys. zł, myślę że uczciwa i niedroga, jak najbardziej zapewniająca możliwość stworzenia takiej aplikacji w porządny sposób.

      • 3 0

      • ta aplikacja wygląda na międzyplatformową (czyli to zwykła strona w HTML5)

        Dlatego między innymi "aplikacja uruchamia się w trybie pełnoekranowym, więc by zobaczyć powiadomienia lub aktualną godzinę, trzeba "ściągnąć" belkę u góry ekranu", a całość nie działa najlepiej

        • 0 0

    • tak tak, jak wyceniasz swoja pracę na 2 złote na godzine to nie placz w nnych sprawach, że w Polsce wyzyskują pracowników

      • 5 2

    • Ja wiem, ja wiem, ze szwagrem byście zrobili za dychę...

      • 7 4

    • taka aplikacja jest

      myBus online stworzona przez firme pzi taran. Dokladnie takie funkcje jak piszesz lacznie z podgladem online na mapie, opoznieniami, czasami dojazdu itd :)

      • 4 1

  • Kupowanie biletu!!! (2)

    Jestem gościem w Gdańsku. Wczoraj jak stanąłem w 20 metrowej kolejce do automatu za biletami w Sopocie wnerwiłem się. Po 25 min stania w kolejce patrzę na ekran i zdębiałem !!!! Miliard zniżek upustów budek. Kto to do K... Projektował i wziął za to pieniądze. To sposób na naciąganie zwykłych klientów. Do tego jak wspomnę sobie sytuacje pewnej studentki która kupiła bilet z nie ta zniżka ( był za drogi bilet ) i zapłaciła karę to szlak mnie trafia jak czytam takie artykuły o kolejnych wywalonych pieniądzach. NAPRAWCIE SYSTEM KUPOWANIA BILETÓW ZEBY BYŁ CZYTELNY I PROSTY. OSŁY JEDNE

    • 8 1

    • a po co? (1)

      w interesie skm nie leży to co w twoim,czy moim,
      a zarząd może zmienić tylko właściciel, a nie klient
      zajrzyj sobie na bip a zobaczysz, dlaczego maja cie w d*pie
      i głosuj tak dalej

      • 1 0

      • Ulgi ustanawia ustawodawca, nie kolej.

        • 0 0

  • Nie używam (3)

    bo nie jeżdzę komunikacją miejską

    • 6 3

    • Ja też (2)

      nie jeżdżę komunikacją miejską

      • 4 0

      • skm MIEJSKA?

        prędzej wiejska, ewent podmiejska
        polecam Pieleszewo i większość stacji w drodze do Słupska
        sielskie chaziajstwo

        niewiele miejskiego w Słupsku, jak by było więcej, burmistrzowie zmusili by SKM by akceptowała bilety ZTM i ZKM

        • 0 0

      • Ja nie

        To po co się odzywacie?

        • 0 0

  • Next SKM najlepsze

    https://play.google.com/store/apps/details?id=com.hindus.nextskm3

    • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Bezpłatne badania dla kierowców zawodowych (1 opinia)

(1 opinia)
badania

Premiera MINI Cooper F66

Premiera MINI Cooper F66

Sprawdź się

Sprawdź się

W którym mieście znajduje się siedziba Audi?

 

Najczęściej czytane