• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Prowokacyjna reklama z zarysowanym Lamborghini

Michał Jelionek
4 grudnia 2018 (artykuł sprzed 5 lat) 

W sobotę internet obiegł film z monitoringu jednej z gdyńskich posesji. Na nagraniu widać było zaparkowany pomarańczowy model Lamborghini Aventador S Roadster i zamaskowanego wandala, który przeskakuje przez płot i zarysowuje lakier luksusowego auta. Dzień później okazało się, że to tzw. "fake news", a zarazem reklama firmy zajmującej się stylizowaniem i oklejaniem samochodów folią.



Co myślisz o prowokacyjnej akcji z zarysowanym lamborghini?

Na budzącą kontrowersje akcję marketingową firmy zajmującej się oklejaniem aut nabrały się tysiące osób z całego kraju, bo nagranie w szybkim tempie rozprzestrzeniło się po różnych ogólnopolskich portalach. W ciągu kilkunastu godzin film obejrzano ponad 225 tys. razy.

Na spreparowanym nagraniu widzimy zamaskowanego sprawcę, który najpierw przeskakuje przez płot, a następnie zarysowuje kluczami wart ponad 2 mln zł model Lamborghini Aventador S. Wszystko wygląda bardzo wiarygodnie.

Żadna z komentujących osób nie domyśliła się, że akcja jest udawana i ma na celu zdobycie rozgłosu przez firmę specjalizującą się w oklejaniu aut. Zdecydowana większość internautów nie pozostawiła na zakapturzonym sprawcy suchej nitki.

Dzień później, w niedzielę, do sieci trafiły dwa kolejne filmy. Na pierwszym z nich rzekomy wandal podgrzał atmosferę i zapowiedział, że jeśli wspomniane nagranie z monitoringu nie zniknie z internetu - ten opublikuje wideo, które wyjaśni całą prawdę.

I rzeczywiście tak się stało. Około godz. 20 firma opublikowała na Facebooku wyjaśnienie prowokacyjnej kampanii. W filmie padają słowa:

Na szczęście auto jest całe i zdrowe. Zostało porysowane, ale było zabezpieczone folią ochronną. Nie wierzcie we wszystko, co widzicie w internecie. Sprawdzajcie źródła, nie powielajcie niesprawdzonych informacji i nie oceniajcie ludzi na podstawie pozorów.
Pod nagraniem pojawiło się sporo podzielonych komentarzy - część osób doceniła kreatywność firmy, a inni mocno skrytykowali tego typu akcję za bezczelne oszukiwanie odbiorców.

W treści wyjaśniającej akcję czytamy:

Codziennie w Polsce takie akcje mają miejsce naprawdę. Nie trzeba mieć auta za miliony, aby ktoś je uszkodził. Powody są różne, a efekt zawsze ten sam - duże zniszczenia, które powodują ogromny spadek wartości auta, nie wspominając o nerwach, jakie temu towarzyszą.
Warto wspomnieć o nieco podobnej kampanii reklamowej, która kilkanaście miesięcy temu pojawiła się w internecie. W jej ramach do sieci trafiło nagranie, na którym urocza Amerykanka informowała, że szuka kontaktu z poznanym wcześniej Polakiem, z którym straciła kontakt. Przez kilka dni nagraniem emocjonowało się wielu internautów. Potem okazało się jednak, że to reklama firmy odzieżowej.

Opinie (75) 5 zablokowanych

  • Główny news (7)

    No to dopiero teraz zacierają ręce marketingowcy z tej firmy.

    • 91 2

    • A niech zacieraja, I tak nie skorzystam:)

      • 10 0

    • fake news fake product

      nie kupuję od ludzi którzy mnie oszukują ani od tych których reklama mnie wkurza

      • 15 3

    • Wychodzi, że jak zobaczycie gdzieś to Lambo

      to możecie spokojnie rysować wkrętakami i czym tylko chcecie, bo to taka reklama!

      • 17 0

    • Czyli samemu mozna to pomaranczowe lambo rysowac jak je zobaczycie na ulicy :) Nawet zachecaja do tego, zeby sprawdzic !

      Jakby ktos chcial ta folie samemu przetestwoac.....

      • 7 0

    • (2)

      żeby nie trujmiasto pl to pies z kulawą nogą by nie wiedział o tym filmiku

      • 5 2

      • stul pysk (1)

        i kup sobie słownik.

        • 2 5

        • Jolcia

          Ale się denerwujesz kobieto.

          • 0 0

  • A Janusze tyle komentarzy wrzuciło:) (5)

    Dobra reklama. "Nie wierzcie we wszystko, co widzicie w internecie. Sprawdzajcie źródła, nie powielajcie niesprawdzonych informacji i nie oceniajcie ludzi na podstawie pozorów." - niektórzy powinni to sobie wytatuować.

    • 94 5

    • (3)

      ty chyba na łeb upadłeś, chłop przeskakuje przez płot, rysuje karoserie to niby jak mają to ludzie odbierać??? za smao wejście na teren posesji powinien być oddany strzał

      • 8 6

      • Nie wierz we wszystko co widzisz w internecie Januszku- taki jest morał tej historii.

        • 9 1

      • może on tą karoserie chciał pomacać i wcale nie miał złych zamiarów :)

        • 1 1

      • ta karoseria lgnęła do niego

        • 2 0

    • Janusze wrzuciło komentarze

      A ty Marian to, wszystkiego sie domyśliłeś

      • 0 0

  • i weż tu oceń co jest a co nie jest prawdą (3)

    im więcej nieprawdy tym mniej wiary w cokolwiek lodzie będą mieli
    no comment

    • 37 4

    • "lodzie"?

      • 1 1

    • trzeba sprawdzić, podejść i zarysować

      okaże się co jest prawdą

      • 3 1

    • Przecież napisałem o tym, że to fejk, to idioci minusowali

      i co głupio wam teraz ? Nikt normalny nie zostawia takie fury na zewnątrz.
      Ja np swojego golfa 4 trzymam w szopie.

      • 1 4

  • Artykuł sponsorowany? (3)

    Nic nie slyszałem o tym wydarzeniu wcześniej.

    Dlaczego Trojmiasto.pl zajmuje sie pierdołami

    • 92 13

    • trzeba lubic (1)

      1. facebooka
      2. grupy trojmiejskie na fb
      3. fanpage firm trojmiejskich

      to bys wiedzial. januszu.

      • 2 18

      • no czyli to trzeba być mocno pogiętym

        • 8 0

    • Bo trojmiasto.pl

      To internetowy tabloid

      • 6 1

  • Według mnie (1)

    Całkiem kreatywne. Lepsze to niż zaśmiecanie miasta billboardami i szmatami...

    • 41 19

    • Chciałbym zareklamować proste narzędzie, które mimo wszystko zarysuje lakier

      Czy firma jest gotowa zaryzykować?

      • 11 0

  • Niedługo będą filmiki z zabijaniem ludzi

    By dobry gaz obronny kupić i się obronić... cóż reklama dźwignią handlu.

    • 36 7

  • Zalosne

    • 20 9

  • (2)

    akcja promocyjna, jak akcja promocyjna, przynajmniej coś ciekawego. a może przynajmniej nauczą społeczeństwo, żeby nie łykać tak łatwo wszystkiego, co się pojawia w internecie.
    swoją drogą, teraz kiedy wiadomo, że akcja była przygotowana, cholernie zwraca uwage absurdalnie zaparkowany samochód ;)

    • 18 8

    • i bardzo dobrze, również popieram, brawa dla firmy!! (1)

      ludzie się naczytają w necie a potem są głupio mądrzy

      nie wszystko co w necie to prawda

      • 3 7

      • chciałbym zrobić filmik jak bzykam twoją dziewczynę/żonę wysłać Ci i powiedzieć, że to fake i super, bo nie ma nudy :)))

        • 0 0

  • (5)

    Pomysł na poziomie idiotów.
    Raczej antyreklama
    Ja bym nie skorzystał z tej firmy

    • 30 21

    • (4)

      a jezdzisz lamborghini albo chociaz rs6? dbasz o swoje auto, szczegolnie podczas mycia? no to nikogo nie interesuje twoje zdanie, bo nie jestes ich klientem docelowym

      • 15 8

      • (2)

        Cześć gimbusie
        - jeżdzę astonem martinem db5 - taki wystarczy?
        - tym bardziej, jeśli usługa jest skierowana, dla posiadaczy rs6 czy tam droższych to chyba ta "reklama" wydaje się bardziej żałosna
        - no i nie wiedziałem, że okleja się samochody tej klasy tylko
        Powodzenia w szkole

        • 9 4

        • Co ty pie*isz? (1)

          Jakbyś jeżdził astonem to nie zawracałbyś sobie głowy komentowaniem na trojmiasto.pl
          A teraz gimbusie zrozum ze okleja się auta różnej klasy. niektórzy decydują się na zmianę koloru spoza fabrycznej palety barw,a niektórzy chcą zabezpieczyć lakier folią bezbarwną jak w przypadku Lambo.
          Więcej - najczęściej właściciele drogich aut jadą wcześniej na detaling by położyć na lakier jeszcze jedno zabezpieczenie - powłokę kwarcową ale skoro ty masz astona to dawno powinieneś o tym wiedzieć ;) prawda?

          • 4 5

          • Faktycznie jesteś gimbusem...

            • 2 1

      • Nie jeżdżę lambo ani rs coś tam

        Ale wiem ci to jest zamiłowanie do car detailingu. Na pewno nie jest to oklejanie folią i pryskanie lancą auta raz dziennie.
        Co się tyczy samej akcji - amatorszczyzna - kto jeszcze myśli że tego rodzaju marketing jest w stanie napędzić klientów... śmiechu warte.

        • 6 2

  • Opcja 3 w ankiecie. (3)

    Jestem zażenowany akcja?? Bo jako Polak cebulka nie moge sie brandzlować ze komuś porysowany auto za 1.4 mln zł na które go stać a mnie nie? Żenująca jest ta opcja odpowiedzi i to ze tyle osób ja zaznaczyło. Wg mnie ta reklama to strzał w dyszkę.

    • 13 18

    • (1)

      nie, niektorzy sa zli, bo zostali "oklamani" i zarysowania nie bylo. tak samo jak w zeszlym roku reklama reserved i poszukiwanie chlopaka z pl przez amerykanke
      czytaj ze zrozumieniem

      • 6 2

      • I kradzież wyścigowego Audi Gosi Rdest z targów.

        • 1 0

    • Co ty chłopie wciągasz?

      Nikt nie żenuje się samochodem a tylko takim marketingiem. Piłeś - nie pisz.

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Pomorska Giełda Modeli Samochodów

kiermasz

Cars for Cause 3city

zlot, imprezy i akcje charytatywne

Pomorskie Targi Autokosmetyki 2024

10 - 25 zł
Kup bilet
targi

Sprawdź się

Sprawdź się

BMG Goworowski to trójmiejski przedstawiciel marek:

 

Najczęściej czytane