- 1 15 mln dofinansowania na prace na Puckiej (51 opinii)
- 2 Plichta przejmie salon Kia w Gdańsku (35 opinii)
- 3 Kraj, z którego pochodzą piraci drogowi (399 opinii)
- 4 Nie będzie zwężenia na "Słowaku" (49 opinii)
- 5 Rowery Mevo blokują miejsca parkingowe (266 opinii)
- 6 Ul. Chwarznieńska gotowa w 70 proc. (193 opinie)
Prowokacyjna reklama z zarysowanym Lamborghini
W sobotę internet obiegł film z monitoringu jednej z gdyńskich posesji. Na nagraniu widać było zaparkowany pomarańczowy model Lamborghini Aventador S Roadster i zamaskowanego wandala, który przeskakuje przez płot i zarysowuje lakier luksusowego auta. Dzień później okazało się, że to tzw. "fake news", a zarazem reklama firmy zajmującej się stylizowaniem i oklejaniem samochodów folią.
Na spreparowanym nagraniu widzimy zamaskowanego sprawcę, który najpierw przeskakuje przez płot, a następnie zarysowuje kluczami wart ponad 2 mln zł model Lamborghini Aventador S. Wszystko wygląda bardzo wiarygodnie.
Żadna z komentujących osób nie domyśliła się, że akcja jest udawana i ma na celu zdobycie rozgłosu przez firmę specjalizującą się w oklejaniu aut. Zdecydowana większość internautów nie pozostawiła na zakapturzonym sprawcy suchej nitki.
Dzień później, w niedzielę, do sieci trafiły dwa kolejne filmy. Na pierwszym z nich rzekomy wandal podgrzał atmosferę i zapowiedział, że jeśli wspomniane nagranie z monitoringu nie zniknie z internetu - ten opublikuje wideo, które wyjaśni całą prawdę.
I rzeczywiście tak się stało. Około godz. 20 firma opublikowała na Facebooku wyjaśnienie prowokacyjnej kampanii. W filmie padają słowa:
Na szczęście auto jest całe i zdrowe. Zostało porysowane, ale było zabezpieczone folią ochronną. Nie wierzcie we wszystko, co widzicie w internecie. Sprawdzajcie źródła, nie powielajcie niesprawdzonych informacji i nie oceniajcie ludzi na podstawie pozorów.
Pod nagraniem pojawiło się sporo podzielonych komentarzy - część osób doceniła kreatywność firmy, a inni mocno skrytykowali tego typu akcję za bezczelne oszukiwanie odbiorców.
W treści wyjaśniającej akcję czytamy:
Codziennie w Polsce takie akcje mają miejsce naprawdę. Nie trzeba mieć auta za miliony, aby ktoś je uszkodził. Powody są różne, a efekt zawsze ten sam - duże zniszczenia, które powodują ogromny spadek wartości auta, nie wspominając o nerwach, jakie temu towarzyszą.
Warto wspomnieć o nieco podobnej kampanii reklamowej, która kilkanaście miesięcy temu pojawiła się w internecie. W jej ramach do sieci trafiło nagranie, na którym urocza Amerykanka informowała, że szuka kontaktu z poznanym wcześniej Polakiem, z którym straciła kontakt. Przez kilka dni nagraniem emocjonowało się wielu internautów. Potem okazało się jednak, że to reklama firmy odzieżowej.
Opinie (75) 5 zablokowanych
-
2019-01-07 01:53
budzi mieszane uczucia - w zasadzie powinni zatrudnic ukraińców z UP zeby rysowali śrubokrętami podobny styl reklamy
- 1 0
-
2018-12-04 12:19
(2)
akcja promocyjna, jak akcja promocyjna, przynajmniej coś ciekawego. a może przynajmniej nauczą społeczeństwo, żeby nie łykać tak łatwo wszystkiego, co się pojawia w internecie.
swoją drogą, teraz kiedy wiadomo, że akcja była przygotowana, cholernie zwraca uwage absurdalnie zaparkowany samochód ;)- 18 8
-
2018-12-04 13:38
i bardzo dobrze, również popieram, brawa dla firmy!! (1)
ludzie się naczytają w necie a potem są głupio mądrzy
nie wszystko co w necie to prawda- 3 7
-
2019-01-03 18:10
chciałbym zrobić filmik jak bzykam twoją dziewczynę/żonę wysłać Ci i powiedzieć, że to fake i super, bo nie ma nudy :)))
- 0 0
-
2018-12-10 21:34
Internet robi wode z mózgu ludziom. Zamiast ogladać takie gó... *** spotkajcie sie ze znajomymi, odwiedźcie babcie i dziadka itp.
- 0 0
-
2018-12-04 12:21
Opcja 3 w ankiecie. (3)
Jestem zażenowany akcja?? Bo jako Polak cebulka nie moge sie brandzlować ze komuś porysowany auto za 1.4 mln zł na które go stać a mnie nie? Żenująca jest ta opcja odpowiedzi i to ze tyle osób ja zaznaczyło. Wg mnie ta reklama to strzał w dyszkę.
- 13 18
-
2018-12-08 19:17
Co ty chłopie wciągasz?
Nikt nie żenuje się samochodem a tylko takim marketingiem. Piłeś - nie pisz.
- 0 0
-
2018-12-04 12:25
(1)
nie, niektorzy sa zli, bo zostali "oklamani" i zarysowania nie bylo. tak samo jak w zeszlym roku reklama reserved i poszukiwanie chlopaka z pl przez amerykanke
czytaj ze zrozumieniem- 6 2
-
2018-12-05 08:25
I kradzież wyścigowego Audi Gosi Rdest z targów.
- 1 0
-
2018-12-05 09:49
bydło ma pretensje ze dało sie nabrać, haha
- 3 1
-
2018-12-04 12:03
Główny news (7)
No to dopiero teraz zacierają ręce marketingowcy z tej firmy.
- 91 2
-
2018-12-04 14:47
(2)
żeby nie trujmiasto pl to pies z kulawą nogą by nie wiedział o tym filmiku
- 5 2
-
2018-12-04 15:24
stul pysk (1)
i kup sobie słownik.
- 2 5
-
2018-12-05 09:25
Jolcia
Ale się denerwujesz kobieto.
- 0 0
-
2018-12-04 14:23
Czyli samemu mozna to pomaranczowe lambo rysowac jak je zobaczycie na ulicy :) Nawet zachecaja do tego, zeby sprawdzic !
Jakby ktos chcial ta folie samemu przetestwoac.....
- 7 0
-
2018-12-04 13:14
Wychodzi, że jak zobaczycie gdzieś to Lambo
to możecie spokojnie rysować wkrętakami i czym tylko chcecie, bo to taka reklama!
- 17 0
-
2018-12-04 12:43
fake news fake product
nie kupuję od ludzi którzy mnie oszukują ani od tych których reklama mnie wkurza
- 15 3
-
2018-12-04 12:35
A niech zacieraja, I tak nie skorzystam:)
- 10 0
-
2018-12-04 15:17
Dlaczego zamiast "fake news" (3)
nie używa się polskiego słowa: kłamstwo?
- 9 0
-
2018-12-05 07:49
bo poprawność kołchozu nie pozwala. Większość nie lubi słyszeć wprost że kłamie więc pięknie szukane są inne zamienniki
- 0 0
-
2018-12-04 15:44
Bo kłamstwo jest zarezerwowane
gdy mowa o politykach.
- 3 1
-
2018-12-04 15:32
Bo klamstwo moze byc tez stare jak swiat
A tu tylko biezace wiadomosci.
- 0 1
-
2018-12-05 07:28
Jak się nazywa ta firma .. na pewno nie skorzystam
- 1 2
-
2018-12-04 21:12
Jejku. Hipsteriada sie zmartwila, ze ktos skrzywdził samochodzik?
- 2 1
-
2018-12-04 12:04
A Janusze tyle komentarzy wrzuciło:) (5)
Dobra reklama. "Nie wierzcie we wszystko, co widzicie w internecie. Sprawdzajcie źródła, nie powielajcie niesprawdzonych informacji i nie oceniajcie ludzi na podstawie pozorów." - niektórzy powinni to sobie wytatuować.
- 94 5
-
2018-12-04 18:02
Janusze wrzuciło komentarze
A ty Marian to, wszystkiego sie domyśliłeś
- 0 0
-
2018-12-04 13:41
(3)
ty chyba na łeb upadłeś, chłop przeskakuje przez płot, rysuje karoserie to niby jak mają to ludzie odbierać??? za smao wejście na teren posesji powinien być oddany strzał
- 8 6
-
2018-12-04 14:49
ta karoseria lgnęła do niego
- 2 0
-
2018-12-04 14:16
może on tą karoserie chciał pomacać i wcale nie miał złych zamiarów :)
- 1 1
-
2018-12-04 13:59
Nie wierz we wszystko co widzisz w internecie Januszku- taki jest morał tej historii.
- 9 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.