• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Prowokacyjna reklama z zarysowanym Lamborghini

Michał Jelionek
4 grudnia 2018 (artykuł sprzed 5 lat) 

W sobotę internet obiegł film z monitoringu jednej z gdyńskich posesji. Na nagraniu widać było zaparkowany pomarańczowy model Lamborghini Aventador S Roadster i zamaskowanego wandala, który przeskakuje przez płot i zarysowuje lakier luksusowego auta. Dzień później okazało się, że to tzw. "fake news", a zarazem reklama firmy zajmującej się stylizowaniem i oklejaniem samochodów folią.



Co myślisz o prowokacyjnej akcji z zarysowanym lamborghini?

Na budzącą kontrowersje akcję marketingową firmy zajmującej się oklejaniem aut nabrały się tysiące osób z całego kraju, bo nagranie w szybkim tempie rozprzestrzeniło się po różnych ogólnopolskich portalach. W ciągu kilkunastu godzin film obejrzano ponad 225 tys. razy.

Na spreparowanym nagraniu widzimy zamaskowanego sprawcę, który najpierw przeskakuje przez płot, a następnie zarysowuje kluczami wart ponad 2 mln zł model Lamborghini Aventador S. Wszystko wygląda bardzo wiarygodnie.

Żadna z komentujących osób nie domyśliła się, że akcja jest udawana i ma na celu zdobycie rozgłosu przez firmę specjalizującą się w oklejaniu aut. Zdecydowana większość internautów nie pozostawiła na zakapturzonym sprawcy suchej nitki.

Dzień później, w niedzielę, do sieci trafiły dwa kolejne filmy. Na pierwszym z nich rzekomy wandal podgrzał atmosferę i zapowiedział, że jeśli wspomniane nagranie z monitoringu nie zniknie z internetu - ten opublikuje wideo, które wyjaśni całą prawdę.

I rzeczywiście tak się stało. Około godz. 20 firma opublikowała na Facebooku wyjaśnienie prowokacyjnej kampanii. W filmie padają słowa:

Na szczęście auto jest całe i zdrowe. Zostało porysowane, ale było zabezpieczone folią ochronną. Nie wierzcie we wszystko, co widzicie w internecie. Sprawdzajcie źródła, nie powielajcie niesprawdzonych informacji i nie oceniajcie ludzi na podstawie pozorów.
Pod nagraniem pojawiło się sporo podzielonych komentarzy - część osób doceniła kreatywność firmy, a inni mocno skrytykowali tego typu akcję za bezczelne oszukiwanie odbiorców.

W treści wyjaśniającej akcję czytamy:

Codziennie w Polsce takie akcje mają miejsce naprawdę. Nie trzeba mieć auta za miliony, aby ktoś je uszkodził. Powody są różne, a efekt zawsze ten sam - duże zniszczenia, które powodują ogromny spadek wartości auta, nie wspominając o nerwach, jakie temu towarzyszą.
Warto wspomnieć o nieco podobnej kampanii reklamowej, która kilkanaście miesięcy temu pojawiła się w internecie. W jej ramach do sieci trafiło nagranie, na którym urocza Amerykanka informowała, że szuka kontaktu z poznanym wcześniej Polakiem, z którym straciła kontakt. Przez kilka dni nagraniem emocjonowało się wielu internautów. Potem okazało się jednak, że to reklama firmy odzieżowej.

Opinie (75) 5 zablokowanych

  • Opinia do filmu

    Zobacz film Zarysowane Lamborghini - prowokacyjna reklama

    budzi mieszane uczucia - w zasadzie powinni zatrudnic ukraińców z UP zeby rysowali śrubokrętami podobny styl reklamy

    • 1 0

  • (2)

    akcja promocyjna, jak akcja promocyjna, przynajmniej coś ciekawego. a może przynajmniej nauczą społeczeństwo, żeby nie łykać tak łatwo wszystkiego, co się pojawia w internecie.
    swoją drogą, teraz kiedy wiadomo, że akcja była przygotowana, cholernie zwraca uwage absurdalnie zaparkowany samochód ;)

    • 18 8

    • i bardzo dobrze, również popieram, brawa dla firmy!! (1)

      ludzie się naczytają w necie a potem są głupio mądrzy

      nie wszystko co w necie to prawda

      • 3 7

      • chciałbym zrobić filmik jak bzykam twoją dziewczynę/żonę wysłać Ci i powiedzieć, że to fake i super, bo nie ma nudy :)))

        • 0 0

  • Internet robi wode z mózgu ludziom. Zamiast ogladać takie gó... *** spotkajcie sie ze znajomymi, odwiedźcie babcie i dziadka itp.

    • 0 0

  • Opcja 3 w ankiecie. (3)

    Jestem zażenowany akcja?? Bo jako Polak cebulka nie moge sie brandzlować ze komuś porysowany auto za 1.4 mln zł na które go stać a mnie nie? Żenująca jest ta opcja odpowiedzi i to ze tyle osób ja zaznaczyło. Wg mnie ta reklama to strzał w dyszkę.

    • 13 18

    • Co ty chłopie wciągasz?

      Nikt nie żenuje się samochodem a tylko takim marketingiem. Piłeś - nie pisz.

      • 0 0

    • (1)

      nie, niektorzy sa zli, bo zostali "oklamani" i zarysowania nie bylo. tak samo jak w zeszlym roku reklama reserved i poszukiwanie chlopaka z pl przez amerykanke
      czytaj ze zrozumieniem

      • 6 2

      • I kradzież wyścigowego Audi Gosi Rdest z targów.

        • 1 0

  • bydło ma pretensje ze dało sie nabrać, haha

    • 3 1

  • Główny news (7)

    No to dopiero teraz zacierają ręce marketingowcy z tej firmy.

    • 91 2

    • (2)

      żeby nie trujmiasto pl to pies z kulawą nogą by nie wiedział o tym filmiku

      • 5 2

      • stul pysk (1)

        i kup sobie słownik.

        • 2 5

        • Jolcia

          Ale się denerwujesz kobieto.

          • 0 0

    • Czyli samemu mozna to pomaranczowe lambo rysowac jak je zobaczycie na ulicy :) Nawet zachecaja do tego, zeby sprawdzic !

      Jakby ktos chcial ta folie samemu przetestwoac.....

      • 7 0

    • Wychodzi, że jak zobaczycie gdzieś to Lambo

      to możecie spokojnie rysować wkrętakami i czym tylko chcecie, bo to taka reklama!

      • 17 0

    • fake news fake product

      nie kupuję od ludzi którzy mnie oszukują ani od tych których reklama mnie wkurza

      • 15 3

    • A niech zacieraja, I tak nie skorzystam:)

      • 10 0

  • Dlaczego zamiast "fake news" (3)

    nie używa się polskiego słowa: kłamstwo?

    • 9 0

    • bo poprawność kołchozu nie pozwala. Większość nie lubi słyszeć wprost że kłamie więc pięknie szukane są inne zamienniki

      • 0 0

    • Bo kłamstwo jest zarezerwowane

      gdy mowa o politykach.

      • 3 1

    • Bo klamstwo moze byc tez stare jak swiat

      A tu tylko biezace wiadomosci.

      • 0 1

  • Jak się nazywa ta firma .. na pewno nie skorzystam

    • 1 2

  • Jejku. Hipsteriada sie zmartwila, ze ktos skrzywdził samochodzik?

    • 2 1

  • A Janusze tyle komentarzy wrzuciło:) (5)

    Dobra reklama. "Nie wierzcie we wszystko, co widzicie w internecie. Sprawdzajcie źródła, nie powielajcie niesprawdzonych informacji i nie oceniajcie ludzi na podstawie pozorów." - niektórzy powinni to sobie wytatuować.

    • 94 5

    • Janusze wrzuciło komentarze

      A ty Marian to, wszystkiego sie domyśliłeś

      • 0 0

    • (3)

      ty chyba na łeb upadłeś, chłop przeskakuje przez płot, rysuje karoserie to niby jak mają to ludzie odbierać??? za smao wejście na teren posesji powinien być oddany strzał

      • 8 6

      • ta karoseria lgnęła do niego

        • 2 0

      • może on tą karoserie chciał pomacać i wcale nie miał złych zamiarów :)

        • 1 1

      • Nie wierz we wszystko co widzisz w internecie Januszku- taki jest morał tej historii.

        • 9 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Pomorskie Targi Autokosmetyki 2024

10 - 25 zł
Kup bilet
targi

Gdańska Liga Rallycross Modeli RC

30 zł
zawody / wyścigi

Gdańska Liga Rallycross Modeli RC

30 zł
zawody / wyścigi

Sprawdź się

Sprawdź się

Tivoli to model z oferty którego producenta?

 

Najczęściej czytane