• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Prowokacyjna reklama z zarysowanym Lamborghini

Michał Jelionek
4 grudnia 2018 (artykuł sprzed 5 lat) 

W sobotę internet obiegł film z monitoringu jednej z gdyńskich posesji. Na nagraniu widać było zaparkowany pomarańczowy model Lamborghini Aventador S Roadster i zamaskowanego wandala, który przeskakuje przez płot i zarysowuje lakier luksusowego auta. Dzień później okazało się, że to tzw. "fake news", a zarazem reklama firmy zajmującej się stylizowaniem i oklejaniem samochodów folią.



Co myślisz o prowokacyjnej akcji z zarysowanym lamborghini?

Na budzącą kontrowersje akcję marketingową firmy zajmującej się oklejaniem aut nabrały się tysiące osób z całego kraju, bo nagranie w szybkim tempie rozprzestrzeniło się po różnych ogólnopolskich portalach. W ciągu kilkunastu godzin film obejrzano ponad 225 tys. razy.

Na spreparowanym nagraniu widzimy zamaskowanego sprawcę, który najpierw przeskakuje przez płot, a następnie zarysowuje kluczami wart ponad 2 mln zł model Lamborghini Aventador S. Wszystko wygląda bardzo wiarygodnie.

Żadna z komentujących osób nie domyśliła się, że akcja jest udawana i ma na celu zdobycie rozgłosu przez firmę specjalizującą się w oklejaniu aut. Zdecydowana większość internautów nie pozostawiła na zakapturzonym sprawcy suchej nitki.

Dzień później, w niedzielę, do sieci trafiły dwa kolejne filmy. Na pierwszym z nich rzekomy wandal podgrzał atmosferę i zapowiedział, że jeśli wspomniane nagranie z monitoringu nie zniknie z internetu - ten opublikuje wideo, które wyjaśni całą prawdę.

I rzeczywiście tak się stało. Około godz. 20 firma opublikowała na Facebooku wyjaśnienie prowokacyjnej kampanii. W filmie padają słowa:

Na szczęście auto jest całe i zdrowe. Zostało porysowane, ale było zabezpieczone folią ochronną. Nie wierzcie we wszystko, co widzicie w internecie. Sprawdzajcie źródła, nie powielajcie niesprawdzonych informacji i nie oceniajcie ludzi na podstawie pozorów.
Pod nagraniem pojawiło się sporo podzielonych komentarzy - część osób doceniła kreatywność firmy, a inni mocno skrytykowali tego typu akcję za bezczelne oszukiwanie odbiorców.

W treści wyjaśniającej akcję czytamy:

Codziennie w Polsce takie akcje mają miejsce naprawdę. Nie trzeba mieć auta za miliony, aby ktoś je uszkodził. Powody są różne, a efekt zawsze ten sam - duże zniszczenia, które powodują ogromny spadek wartości auta, nie wspominając o nerwach, jakie temu towarzyszą.
Warto wspomnieć o nieco podobnej kampanii reklamowej, która kilkanaście miesięcy temu pojawiła się w internecie. W jej ramach do sieci trafiło nagranie, na którym urocza Amerykanka informowała, że szuka kontaktu z poznanym wcześniej Polakiem, z którym straciła kontakt. Przez kilka dni nagraniem emocjonowało się wielu internautów. Potem okazało się jednak, że to reklama firmy odzieżowej.

Opinie (75) 5 zablokowanych

  • na + (1)

    Brawo za pomysł :) dziwne, że reklama najbardziej drażni tych co dali się wkręcić, bez weryfikacji czegokolwiek, można z tego wyciągnąć wnioski na przyszłość :)

    • 6 7

    • Za dużo tych fejków

      Pseudomoralizatorkie teksty, że to ma przestrzegać przed fejkami to dorabianie ideologii do zwykłego szamba. Równie dobrze może by tak podpalić kilka domów żeby ostrzec ludzi pożarami?

      • 3 2

  • Czyli luz, samemu mozna to pomaranczowe lambo rysowac jak je zobaczycie na ulicy :) Nawet zachecaja do tego, zeby sprawdzic !

    Przeciez jest folia...

    • 7 1

  • I nikt nie zauważył tego zakapturzonego huligana?

    • 0 0

  • To po co promujecie jeszcze tych idiotów.

    • 3 1

  • pora porysować

    takie coś powoduje, że ludzie nie reagują .
    skoro Was to bawi, to jak spotkam żółtka , to go porysuje

    • 3 3

  • na biednego nie trafiło

    .

    • 0 2

  • Dlaczego zamiast "fake news" (3)

    nie używa się polskiego słowa: kłamstwo?

    • 9 0

    • Bo klamstwo moze byc tez stare jak swiat

      A tu tylko biezace wiadomosci.

      • 0 1

    • Bo kłamstwo jest zarezerwowane

      gdy mowa o politykach.

      • 3 1

    • bo poprawność kołchozu nie pozwala. Większość nie lubi słyszeć wprost że kłamie więc pięknie szukane są inne zamienniki

      • 0 0

  • Może i ma dużo wyświetleń taki film i jest wokół niego trochę szumu, ale skutki takiej kampanii są bardzo złe powodując jeszcze większą znieczulicę i brak chęci do reakcji na czynione zło. Jeszcze kilka takich akcji i człowiek nie będzie reagował jak jakiś pijaczek będzie dziurawił Twoje opony albo jakiś "artysta" rysował coś na Twojej ścianie.
    Bo może ktoś robi sobie głupie żarty i sprawdza reakcje tłumu albo kręci „błyskotliwą”
    reklamę.
    Firma która się tak promuje moim zdaniem nie powinna być pozytywnie postrzegana, jeszcze nic u nich nie kupiliśmy a już nas oszukali.
    Nie ważne czy jest to samochód drogi czy tani, elewacja budynku czy cokolwiek innego może w przyszłości szybka reakcja pomogła by złapać bandziora a teraz będziemy się zastanawiać czy może kolejny raz ktoś robi nas w balona.

    • 13 1

  • Paskudne

    auto

    • 0 0

  • Jejku. Hipsteriada sie zmartwila, ze ktos skrzywdził samochodzik?

    • 2 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Pomorskie Targi Autokosmetyki 2024

10 - 25 zł
Kup bilet
targi

Gdańska Liga Rallycross Modeli RC

30 zł
zawody / wyścigi

Gdańska Liga Rallycross Modeli RC

30 zł
zawody / wyścigi

Sprawdź się

Sprawdź się

W którym roku w Polsce wprowadzono białe tablice rejestracyjne?

 

Najczęściej czytane