- 1 Cmentarzysko traficarów w sopockim lesie (186 opinii)
- 2 Obwodnica Witomina: ogłoszono przetarg na budowę (143 opinie)
- 3 "Leżący policjant" na... polnej drodze (89 opinii)
- 4 Czytelnik: mały niesmak po zlocie klasyków (73 opinie)
- 5 Zakończył się remont ulicy za 11 mln zł (46 opinii)
- 6 Sąd: kierowcy muszą wiedzieć o mandacie (302 opinie)
Prowokacyjna reklama z zarysowanym Lamborghini
W sobotę internet obiegł film z monitoringu jednej z gdyńskich posesji. Na nagraniu widać było zaparkowany pomarańczowy model Lamborghini Aventador S Roadster i zamaskowanego wandala, który przeskakuje przez płot i zarysowuje lakier luksusowego auta. Dzień później okazało się, że to tzw. "fake news", a zarazem reklama firmy zajmującej się stylizowaniem i oklejaniem samochodów folią.
Na spreparowanym nagraniu widzimy zamaskowanego sprawcę, który najpierw przeskakuje przez płot, a następnie zarysowuje kluczami wart ponad 2 mln zł model Lamborghini Aventador S. Wszystko wygląda bardzo wiarygodnie.
Żadna z komentujących osób nie domyśliła się, że akcja jest udawana i ma na celu zdobycie rozgłosu przez firmę specjalizującą się w oklejaniu aut. Zdecydowana większość internautów nie pozostawiła na zakapturzonym sprawcy suchej nitki.
Dzień później, w niedzielę, do sieci trafiły dwa kolejne filmy. Na pierwszym z nich rzekomy wandal podgrzał atmosferę i zapowiedział, że jeśli wspomniane nagranie z monitoringu nie zniknie z internetu - ten opublikuje wideo, które wyjaśni całą prawdę.
I rzeczywiście tak się stało. Około godz. 20 firma opublikowała na Facebooku wyjaśnienie prowokacyjnej kampanii. W filmie padają słowa:
Na szczęście auto jest całe i zdrowe. Zostało porysowane, ale było zabezpieczone folią ochronną. Nie wierzcie we wszystko, co widzicie w internecie. Sprawdzajcie źródła, nie powielajcie niesprawdzonych informacji i nie oceniajcie ludzi na podstawie pozorów.
Pod nagraniem pojawiło się sporo podzielonych komentarzy - część osób doceniła kreatywność firmy, a inni mocno skrytykowali tego typu akcję za bezczelne oszukiwanie odbiorców.
W treści wyjaśniającej akcję czytamy:
Codziennie w Polsce takie akcje mają miejsce naprawdę. Nie trzeba mieć auta za miliony, aby ktoś je uszkodził. Powody są różne, a efekt zawsze ten sam - duże zniszczenia, które powodują ogromny spadek wartości auta, nie wspominając o nerwach, jakie temu towarzyszą.
Warto wspomnieć o nieco podobnej kampanii reklamowej, która kilkanaście miesięcy temu pojawiła się w internecie. W jej ramach do sieci trafiło nagranie, na którym urocza Amerykanka informowała, że szuka kontaktu z poznanym wcześniej Polakiem, z którym straciła kontakt. Przez kilka dni nagraniem emocjonowało się wielu internautów. Potem okazało się jednak, że to reklama firmy odzieżowej.
Opinie (75) 5 zablokowanych
-
2018-12-04 12:03
Główny news (7)
No to dopiero teraz zacierają ręce marketingowcy z tej firmy.
- 91 2
-
2018-12-04 12:35
A niech zacieraja, I tak nie skorzystam:)
- 10 0
-
2018-12-04 12:43
fake news fake product
nie kupuję od ludzi którzy mnie oszukują ani od tych których reklama mnie wkurza
- 15 3
-
2018-12-04 13:14
Wychodzi, że jak zobaczycie gdzieś to Lambo
to możecie spokojnie rysować wkrętakami i czym tylko chcecie, bo to taka reklama!
- 17 0
-
2018-12-04 14:23
Czyli samemu mozna to pomaranczowe lambo rysowac jak je zobaczycie na ulicy :) Nawet zachecaja do tego, zeby sprawdzic !
Jakby ktos chcial ta folie samemu przetestwoac.....
- 7 0
-
2018-12-04 14:47
(2)
żeby nie trujmiasto pl to pies z kulawą nogą by nie wiedział o tym filmiku
- 5 2
-
2018-12-04 15:24
stul pysk (1)
i kup sobie słownik.
- 2 5
-
2018-12-05 09:25
Jolcia
Ale się denerwujesz kobieto.
- 0 0
-
2018-12-04 12:04
A Janusze tyle komentarzy wrzuciło:) (5)
Dobra reklama. "Nie wierzcie we wszystko, co widzicie w internecie. Sprawdzajcie źródła, nie powielajcie niesprawdzonych informacji i nie oceniajcie ludzi na podstawie pozorów." - niektórzy powinni to sobie wytatuować.
- 94 5
-
2018-12-04 13:41
(3)
ty chyba na łeb upadłeś, chłop przeskakuje przez płot, rysuje karoserie to niby jak mają to ludzie odbierać??? za smao wejście na teren posesji powinien być oddany strzał
- 8 6
-
2018-12-04 13:59
Nie wierz we wszystko co widzisz w internecie Januszku- taki jest morał tej historii.
- 9 1
-
2018-12-04 14:16
może on tą karoserie chciał pomacać i wcale nie miał złych zamiarów :)
- 1 1
-
2018-12-04 14:49
ta karoseria lgnęła do niego
- 2 0
-
2018-12-04 18:02
Janusze wrzuciło komentarze
A ty Marian to, wszystkiego sie domyśliłeś
- 0 0
-
2018-12-04 12:07
i weż tu oceń co jest a co nie jest prawdą (3)
im więcej nieprawdy tym mniej wiary w cokolwiek lodzie będą mieli
no comment- 37 4
-
2018-12-04 12:09
"lodzie"?
- 1 1
-
2018-12-04 13:15
trzeba sprawdzić, podejść i zarysować
okaże się co jest prawdą
- 3 1
-
2018-12-04 15:22
Przecież napisałem o tym, że to fejk, to idioci minusowali
i co głupio wam teraz ? Nikt normalny nie zostawia takie fury na zewnątrz.
Ja np swojego golfa 4 trzymam w szopie.- 1 4
-
2018-12-04 12:09
Artykuł sponsorowany? (3)
Nic nie slyszałem o tym wydarzeniu wcześniej.
Dlaczego Trojmiasto.pl zajmuje sie pierdołami- 92 13
-
2018-12-04 12:30
trzeba lubic (1)
1. facebooka
2. grupy trojmiejskie na fb
3. fanpage firm trojmiejskich
to bys wiedzial. januszu.- 2 18
-
2018-12-04 14:48
no czyli to trzeba być mocno pogiętym
- 8 0
-
2018-12-04 12:43
Bo trojmiasto.pl
To internetowy tabloid
- 6 1
-
2018-12-04 12:11
Według mnie (1)
Całkiem kreatywne. Lepsze to niż zaśmiecanie miasta billboardami i szmatami...
- 41 19
-
2018-12-04 13:18
Chciałbym zareklamować proste narzędzie, które mimo wszystko zarysuje lakier
Czy firma jest gotowa zaryzykować?
- 11 0
-
2018-12-04 12:14
Niedługo będą filmiki z zabijaniem ludzi
By dobry gaz obronny kupić i się obronić... cóż reklama dźwignią handlu.
- 36 7
-
2018-12-04 12:18
Zalosne
- 20 9
-
2018-12-04 12:19
(2)
akcja promocyjna, jak akcja promocyjna, przynajmniej coś ciekawego. a może przynajmniej nauczą społeczeństwo, żeby nie łykać tak łatwo wszystkiego, co się pojawia w internecie.
swoją drogą, teraz kiedy wiadomo, że akcja była przygotowana, cholernie zwraca uwage absurdalnie zaparkowany samochód ;)- 18 8
-
2018-12-04 13:38
i bardzo dobrze, również popieram, brawa dla firmy!! (1)
ludzie się naczytają w necie a potem są głupio mądrzy
nie wszystko co w necie to prawda- 3 7
-
2019-01-03 18:10
chciałbym zrobić filmik jak bzykam twoją dziewczynę/żonę wysłać Ci i powiedzieć, że to fake i super, bo nie ma nudy :)))
- 0 0
-
2018-12-04 12:20
(5)
Pomysł na poziomie idiotów.
Raczej antyreklama
Ja bym nie skorzystał z tej firmy- 30 21
-
2018-12-04 12:24
(4)
a jezdzisz lamborghini albo chociaz rs6? dbasz o swoje auto, szczegolnie podczas mycia? no to nikogo nie interesuje twoje zdanie, bo nie jestes ich klientem docelowym
- 15 8
-
2018-12-04 12:41
(2)
Cześć gimbusie
- jeżdzę astonem martinem db5 - taki wystarczy?
- tym bardziej, jeśli usługa jest skierowana, dla posiadaczy rs6 czy tam droższych to chyba ta "reklama" wydaje się bardziej żałosna
- no i nie wiedziałem, że okleja się samochody tej klasy tylko
Powodzenia w szkole- 9 4
-
2018-12-04 12:51
Co ty pie*isz? (1)
Jakbyś jeżdził astonem to nie zawracałbyś sobie głowy komentowaniem na trojmiasto.pl
A teraz gimbusie zrozum ze okleja się auta różnej klasy. niektórzy decydują się na zmianę koloru spoza fabrycznej palety barw,a niektórzy chcą zabezpieczyć lakier folią bezbarwną jak w przypadku Lambo.
Więcej - najczęściej właściciele drogich aut jadą wcześniej na detaling by położyć na lakier jeszcze jedno zabezpieczenie - powłokę kwarcową ale skoro ty masz astona to dawno powinieneś o tym wiedzieć ;) prawda?- 4 5
-
2018-12-04 13:30
Faktycznie jesteś gimbusem...
- 2 1
-
2018-12-04 12:48
Nie jeżdżę lambo ani rs coś tam
Ale wiem ci to jest zamiłowanie do car detailingu. Na pewno nie jest to oklejanie folią i pryskanie lancą auta raz dziennie.
Co się tyczy samej akcji - amatorszczyzna - kto jeszcze myśli że tego rodzaju marketing jest w stanie napędzić klientów... śmiechu warte.- 6 2
-
2018-12-04 12:21
Opcja 3 w ankiecie. (3)
Jestem zażenowany akcja?? Bo jako Polak cebulka nie moge sie brandzlować ze komuś porysowany auto za 1.4 mln zł na które go stać a mnie nie? Żenująca jest ta opcja odpowiedzi i to ze tyle osób ja zaznaczyło. Wg mnie ta reklama to strzał w dyszkę.
- 13 18
-
2018-12-04 12:25
(1)
nie, niektorzy sa zli, bo zostali "oklamani" i zarysowania nie bylo. tak samo jak w zeszlym roku reklama reserved i poszukiwanie chlopaka z pl przez amerykanke
czytaj ze zrozumieniem- 6 2
-
2018-12-05 08:25
I kradzież wyścigowego Audi Gosi Rdest z targów.
- 1 0
-
2018-12-08 19:17
Co ty chłopie wciągasz?
Nikt nie żenuje się samochodem a tylko takim marketingiem. Piłeś - nie pisz.
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.