• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Zawał na pokładzie samolotu z Gdańska do Trondheim

MKo
11 września 2018 (artykuł sprzed 5 lat) 
Przez kłopoty zdrowotne jednego z pasażerów pilot lotu do Trondheim tuż po starcie podjął decyzję o powrocie do Gdańska. Przez kłopoty zdrowotne jednego z pasażerów pilot lotu do Trondheim tuż po starcie podjął decyzję o powrocie do Gdańska.

Nerwowe chwile przeżyli pasażerowie porannego lotu z Gdańska do Trondheim. Tuż po starcie na pokładzie samolotu jeden z pasażerów prawdopodobnie doznał zawału i pilot zawrócił maszynę do Gdańska. Poszkodowanemu udzielono pomocy a samolot odleciał do Norwegii z opóźnieniem.





Z informacji uzyskanych w Porcie Lotniczym im. Lecha Wałęsy wynika, że kilka minut po starcie na pokładzie samolotu linii Wizzair jeden z pasażerów gorzej się poczuł. Jako że do zdarzenia doszło tuż po starcie, gdy maszyna była zaledwie kilkadziesiąt kilometrów od Trójmiasta, pilot podjął decyzję o powrocie. Kilka minut po starcie samolot znów był na lotnisku w Gdańsku.

- Samolot zawrócił, ponieważ u jednego z pasażerów było podejrzenie zawału. Po wylądowaniu pasażer otrzymał pomoc medyczną, a samolot odleciał z opóźnieniem - poinformowała Iwona Tomczyńska, kierownik działu analiz ekonomicznych i marketingu w Porcie Lotniczym w Gdańsku.
Trasa lotu W61761 z Gdańska do Trodheim. Trasa lotu W61761 z Gdańska do Trodheim.
MKo

Opinie (169) 6 zablokowanych

  • Paliwa nie musiał zrzucać? (9)

    Ciekawe

    • 19 35

    • Zrzucił na szeregowce w Baninie. (3)

      Będzie do 1.9 TDI Paseratti.

      • 36 1

      • (1)

        uwielbiam to... jak ktos mieszka w baninie w 120m domu to wiesniak a ten z 48m za ta sama cene na szadolkach to wielki mieszczanin;)

        • 3 1

        • Cza sie jakoś dowartościować...

          za te 48 metrów...

          • 0 0

      • Nastawiłem miski ale nic się nie złapało.

        • 4 0

    • Paliwa się bierze tyle, żeby starczyło na lot, do tego oczywiście co najmniej 30 minutowa rezerwa (1)

      Oznacza to, że nie zawsze nalewa się do pełna (zresztą nieekonomiczne jest wożenie ton nadmiarowego paliwa), w związku z czym waga tak obciążonego samolotu pozwala na niezwłoczne lądowanie w razie potrzeby...

      • 10 1

      • Przepisy mówią że ma być paliwa aby starczylo do celu i ew do lotniska awaryjnego czas jest tu drugorzędny w przepisach ue

        • 0 0

    • Nie da się zrzucić w tego typu samolocie

      • 2 0

    • Odcinek 64

      turbulencja na YT - polecam

      • 1 0

    • Podobno musiał

      wylatać z 15 minut zanim przysiadł :)

      • 3 0

  • byl ubezpieczony czy bedzie placil odszkodowanie ?

    • 0 2

  • nie znam sie na lotnictwie ale mam pytanie (31)

    w artykule jest tekst "Kilka minut po starcie samolot znów był na lotnisku w Gdańsku"
    zawsze sie slyszy ze zaraz po starcie samolot nie moze wyladowac bo jest zbyt ciezki z uwagi na zapas paliwa na lot. a tu wyladowal kilka minut po starcie. wiec jak to mozliwe

    • 107 21

    • No właśnie (7)

      Zapas paliwa jest swoistą przeszkodą dla pilotów. Chyba, że samolot nie był zalany po korek.

      • 24 1

      • nie bój... (5)

        Samolot dostaje wówczas bardzo duże obciążenie od większego oporu powietrza i od twardszego przyziemienia, ale piloci są na takie ewentualności szkoleni od samego początku.

        • 33 3

        • To nie było kilka minut

          Lecialem tym samolotem ladowalismy po 40 min. Cały lot miał trwać 1.45 godz. Także myślę że nie było nie wiadomo ile tego paliwa

          • 0 0

        • A pasażerowie decydujący się leciec muszą

          wziąc ten fakt pod uwagę i nie narzekac. W życiu zawsze czyms się ryzykuje...

          • 0 1

        • a co ma... (2)

          ...ilosc paliwa w zbiornikach do wiekszego opory powietrza?

          • 6 11

          • nic nie ma. Opór powietrza jest zawsze taki sam. Pusty samolot czy pełny

            Masa jest inna.

            • 17 3

          • Większy opór powietrza = większe zużycie paliwa

            • 4 9

      • O czym wy tutaj bredzicie???

        To nie było lądowanie awaryjne z powodu usterki samolotu, kiedy może dojść do wypadku, tylko z powodu pasażera. Samolot był sprawny a to, że był trochę cięższy niż przy lądowaniu po pełnym locie to dla pilotów nie jest żadną przeszkodą.

        • 6 2

    • ...

      paliwo ma znaczenie tylko w sytuacji niesprawności samolotu. samolot musi wypalić paliwo przed żeby nie doszło do pożaru lub wybuchu z powodu awarii. Gdy zagrożone jest życie a samolot jest sprawny to paliwo nie ma znaczenia.

      • 0 0

    • (5)

      Na godzinny lot nie ładują duzo paliwa

      • 52 1

      • trontheim (4)

        Trontheim jest na północy norwegi,może być ze trzy godziny

        • 2 5

        • (1)

          Trontheim? Tam produkują trontyl?

          • 5 0

          • idz i sprawdz

            i zapalniczką poświeć

            • 0 0

        • A gdzie to je? (1)

          Rozdajo tam co?

          • 0 0

          • Znaczy się gdzie je Ta Norwegyjaa?

            • 0 0

    • przy awaryjnym ladowaniu musi zrzucic (1)

      przy awaryjnym ladowaniu musi zrzucic, a to bylo normalne ladowanie ;)

      • 4 6

      • Airbus a320 i boeng 737 nie mogą zrzucić paliwa nie mają takiej opcji oprócz wypalenia paliwa poprzez lot z wysuniętym klapami zwiększającymi opor, mogą też wysunąć podwozie i tak wypalać paliwo

        • 0 0

    • Pilot

      Taki Airbus może zabrać paliwa na 6 godzin lotu a tam gdzie leciał zabiera paliwa na 2-2,5h więc jest na tyle lekki że może po starcie lądować.

      • 1 0

    • W tanich liniach lotniczych (1)

      Piloci muszą się tłumaczyć jeśli wezmą "za dużo" paliwa, generalnie teoretycznie nie ma limitów paliwa jakie pilot bierze, to piloci decydują ile. Z tym że w tanich liniach biorą tyle żeby tylko starczylo na trasę plus w razie czego jeśli musieliby zrobić kilka kręgów. Na taką krótka trasę ta ilość paliwa jest marginalna

      • 9 2

      • Nafta w Norwegii jest za droga.

        Ma paliwo w te i nazad.

        • 0 1

    • Są sytuacje gdy samolot nie może lądować zaraz po starcie. Na długich trasach gdy ma więcej paliwa.

      • 2 0

    • Leciał do Trodheim na rezerwie

      w drodze powrotnej miał zalecieć do Kaliningradu na tankowanie i kilka kartonów fajek

      • 11 2

    • Samolot teoretycznie moze ladowac z zapasem paliwa, ale jest to troche bardziej niebezpieczne, niszczy maszyne (wieksza masa na przyziemieniu), wiec sie tego nie stosuje. Tak czy siak, nie jest to nic az tak nadzwyczajnego, pas musi byc tez wystarczajco dlugi, zeby zatrzymac samolot i najlepiej trafic w jego poczatek.

      • 2 1

    • Zawsze się słyszy

      • 1 1

    • Leciał na rezerwie

      ;)

      • 7 2

    • krótka trasa to miał mniej paliwa w zbiornikach....

      • 8 1

    • Nie zawsze jest zapakowany bagażem na full i zatankowany po korek. To na lotach dlugodystansowych masa paliwa jest maksymalna do startu. To byl krotki 2godzinny lot wiec zapewne nie byli zatankowani na full

      • 14 0

    • (1)

      zrzucił na matarnię

      • 55 4

      • to prawda. malo nie dostalem zawalu bo palilem peta. ciekawe czy o tym napisza?

        • 34 6

    • Tyle, że to nie było lądowanie awaryjne

      • 23 1

    • Krótki lot maszyna jest zatankowana tylko na trasę plus mały zapas więc nie ma aż tyle ton paliwa jak loty transatlantyckie.

      • 74 1

  • u nas w Gdyni na lotnisku nie było jeszcze żadnego takiego przypadku. (15)

    • 231 8

    • (4)

      W Gdyni nie ma lotniska

      • 12 13

      • jest w Kosakowie ale za pieniądze mieszkańców Gdyni:) (2)

        100 000 000 zł:)))

        • 12 4

        • A Babie Doły to dzielnia Gdyni...choc fakt granica pewnie tak poprowadzona, że lewa strona Kosakowa

          • 0 0

        • To te moje pieniądze obiecane przez tw bolka

          • 6 4

      • jest lotnisko. babie doly. lotnisko jest tam od PRL-u

        • 6 5

    • (4)

      Niestety w Polsce nie może być konkurencji. 2 lotniska to nie za dużo jak na metropolie jaką jest trójmiasto. Ceny byłyby niższe, dojazd z każdego miejsca łatwy. No i konkurencja wymuszałaby szyby postęp.
      Ale nie, po co 2 lotniska.
      Po co w ogóle cokolwiek, chodniki, ulice, po co to? Przecież da się przejechać, da się przejść.

      • 5 7

      • Schiphol obsługuje aglomerację amstedamską i całą Holandię w lotach międzykontynentalnych i jakoś jeden wystarczy.

        • 2 0

      • idac twoim tokiem myslenia przy 10 lotniskach latalbys za 1gr? bo konkurencja wieksza? co do zasady linie lotnicze latajace na wieksze lotniska maja tansze bilety bo wieksze lotniska moga pobierac mniejsze oplaty za start i ladowanie itd. male majace kilka lotow dziennie musza sobie odbic zeby oplacic koszty...to jest dosc skomplikowane

        • 0 0

      • Może zróbmy trzy:)

        Ale idiota.

        • 2 1

      • "Ceny byłyby niższe"

        Wytłumacz geniuszu, w jaki magiczny sposób 2 lotniska obok siebie obniżą ceny biletów? Ty jako pasażer jesteś klientem linii lotniczych a nie lotniska.
        A 2 lotniska obok siebie oznaczałyby ich walkę o przewoźników, a taka walka odbywa się na dopłaty. Jako, że lotniska są podmiotami zarządzanym przez samorządy, to z czyjej kieszeni by szły te dopłaty?

        • 8 2

    • takiego moze nie bylo ale wypadek smiertenlny byl (2)

      zgineli tam zolnierze tego samego pulku co w Smolensku. Na miejscu ich kazni teraz odbywa sie festiwal. Ludzie tancza jakby nic sie nie stalo. Jak to Polacy.

      • 6 14

      • kaźni? (1)

        woow, dobry towar musisz brać. weż sie podziel

        • 7 4

        • a co może kuźni? :)

          biore garmonbozje z pierwszego tloczenia. wegetarianską.

          • 0 3

    • w gdyni jedynm przypadkiem to lotnisko powstało

      • 18 4

    • Dobre 10/10!

      • 41 3

  • a ja gdzieś czytałem ze na pokładzie samolotu jest zakaz zawałów (4)

    • 82 26

    • To chyba na pokładzie na kopalni.

      • 1 0

    • Zawał jest tylko dopuszczalny w biznes-klasie!

      • 1 0

    • Tylko w ryanair..za zawał doliczaja 5000 euro

      • 9 3

    • Jest zakaz, jednak dotyczy pasażerów poniżej

      45 roku życia

      • 8 3

  • Procedury. (4)

    Jak to się ma do procedur, przecież ten typ samolotu nie posiada możliwości, zrzutu paliwa. Zatankowanym pod korek, chyba nie bardzo można lądować? Proszę o opinię znawcy tematu.

    • 1 6

    • Odpowiedz już padła

      Sprawdź stronę 2 komentarzy, tam masz wyjaśnienie

      • 0 0

    • Samolotów nie tankuje się do pełna jeśli nie ma takiej potrzeby. Tankuje się tyle ile potrzeba na dana trasę plus rezerwa wymagana przepisami (chyba 30 min lotu). A to że ten rejs był blisko rejs oznacza ze w samolocie było mało paliwa.

      • 0 1

    • Przecież to zaledwie 1100km, godzina i pół lotu...

      Gdyby leciał do Lisbony to ewentualnie mógłby mieć problemy, chociaż też niekoniecznie, bo to mniej więcej połowa jego zasięgu.

      • 1 0

    • jak bardzo chce to moze

      • 0 0

  • Pewnie Bonus BGC też nim leciał (1)

    na trening MMA

    • 2 5

    • do "akademji dżym" na szkolenie w technice kołowrotek oraz ''z całej epy"

      • 0 0

  • Ja gdybym miał jeszcze raz wsiąść do samolotu to chyba też bym zawału dostał

    • 0 3

  • Drogi twl lit dla niego bedzie ! (1)

    zaplaci teraz parenascie tysia jak nie wiecej za powrut maszyny i wtedy to bedzie zawal na bank

    • 1 5

    • A tu zapłacisz za „powrut”..

      • 1 0

  • ja zawsze sie duszę jak jestem w samolocie lub w długim tunelu,bo mam klaustofobię.Również nie mogę (10)

    mieć rezonansu magnetycznego w tej długiej tubie,bo mi sie kojarzy z trumną.Bardzo uciązliwa dolegliwość.Jak sie z tego wyleczyć?

    • 7 2

    • (1)

      Wziąć lek przeciwlękowy np Afobam i wszystkie ataki paniki mijają

      • 1 2

      • Ciasteczka

        Z ziołem też dóbr są

        • 0 0

    • Chłopie, ja ostatnio leciałem tanimi liniami z pospólstwem co się pcha do "gejtu" na wyścigi. (1)

      Siedział obok taki g*wniak na oko 6 lvl. Jak zapuścił bąka, to wszystkich udusił. Nie wiem co on jadł, ale to było prawie jak zasłona dymna. I co zrobisz? Nie ma gdzie wyjść nawet.

      • 5 0

      • Maski nie spadły?

        • 2 0

    • do Adama

      wylecieć w kosmos i po klaustrofobii

      • 0 2

    • (2)

      Ja tez mam klaustrofobie i na czas lotu biorę tabletki na uspokojenie

      • 2 4

      • Aga,a jakie tabletki? (1)

        • 0 3

        • viagre w czopkach

          • 1 3

    • Rezonans tak

      Bo tam lezysz i jestes sama ale samolot jest ok

      • 0 3

    • skocz z mostu

      • 0 8

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Pomorskie Targi Autokosmetyki 2024

10 - 25 zł
Kup bilet
targi

Dni testowe w promotocykle chwaszczyno

dni otwarte

Pomorska Giełda Modeli Samochodów

kiermasz

Sprawdź się

Sprawdź się

Co to jest PHEV?

 

Najczęściej czytane