• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Zbyt wielu 'rzeczoznawców' na obwodnicy Trójmiasta

Maciej Naskręt
21 października 2016 (artykuł sprzed 7 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Szansa na odcinkowy pomiar prędkości na obwodnicy
Poranny korek na obwodnicy w Gdyni. Poranny korek na obwodnicy w Gdyni.

Piątkowa niegroźna kolizja na obwodnicy w Chwarznie kolejny raz pokazała, że wciąż wielu kierowców uwielbia podziwiać skutki zdarzeń, zamiast sprawnie je ominąć. Takie zachowanie jedynie potęguje korki - pisze Maciej Naskręt.



Jak oceniasz nadmierne zwalnianie kierowców w miejscu zdarzeń?

Deszcz, śnieg, mgła, wilgotna jezdnia - to już niemal przepis na wypadek na trójmiejskiej obwodnicy. W takie dni służby ratownicze praktycznie czuwają w blokach startowych i czekają na sygnał do wyjazdu na ekspresówkę. Nie ma praktycznie dnia, by nie działo się coś niebezpiecznego na obwodnicy.

Tak też było w piątek nad ranem. Ok. godz. 8 przy zjeździe na Witomino zobacz na mapie Gdańska doszło do zderzenia trzech samochodów. Na szczęście nikt nie został poszkodowany. Skończyło się wyłącznie na uszkodzeniach aut.

Jednak tradycyjnie już natychmiast utworzył się korek i to nie tylko na jezdni, na której doszło do kolizji, lecz także po drugiej stronie drogi. Powód? Kierowcy, którzy przejeżdżają na wysokości stłuczki, zwykle zwalniają, by zaspokoić swoją ciekawość. Niczym rzeczoznawcy zakładów ubezpieczeniowych, na własne oczy chcą zlustrować miejsce zdarzenia, zamiast sprawnie ominąć miejsce kolizji.

Zator w najbardziej krytycznym momencie po kolizji miał ponad 5 km długości - zaczynał się w Osowej. Kierowcy stali w nim nawet 40 minut.

Jeśli nadal będziemy poruszać się po obwodnicy w rejonie niegroźnych zdarzeń drogowych w tempie rzeczoznawcy, będziemy tracić mnóstwo czasu. Warto się nad tym zastanowić.

Opinie (212) 6 zablokowanych

  • Prawda. Lepiej wiedzieć co się stało niż ominąć bez patrzenia i pojechać dalej. Za nieudzielenie pomocy są jakieś paragrafy

    a potem jakiś oszołom zobaczy numery i jeszcze do sadu poda.
    Uważam, że lepiej zwolnić, nagrać zdarzenie i wtedy dopiero pojechać dalej. Nawet jak jest na drugim pasie.
    No chyba że ewidentnie jest już karetka, to wtedy można jechać bo znaczy że ktoś już pomoc udziela.

    • 5 5

  • Raport

    Może i wina kierowców. Ale portal sam stworzył taki twór jak "Raport". No i kazdy chce być pierwszy, by jego fotka była pierwsza, najlepiej uchwycona, niezależnie od blach na jakich jeździ..
    Więc wina lezy po obu stronach..
    P.S. Ciekawe czy wpis się pojawi ;)

    • 5 1

  • Bzdury! (1)

    Takie teorie to ewentualnie mogą dotyczyć pasa przeciwnego do tego na którym doszło do wypadku. Korek się pojawił, ponieważ droga po wypadku została zwężona do jednego pasa i w dodatku awaryjnego. Do tego zdarzył się bardzo groźnie wyglądający wypadek, więc dziwne, żeby zaraz po nim reszta beztrosko sobie pędziła 120km/h. Ludzie się zatrzymywali, żeby pomóc, przyjechały służby itp. Ale według redaktorka pomimo to wszystko ruch powinien odbywać się płynnie, szoook! W wielu krajach po takim wypadku droga zostałaby zamknięta całkowicie na conajmniej godzinę.

    • 5 9

    • Oj Ela, nie zrozumiałaś.

      Przecież właśnie napisał o tym, że korek tworzy się również na tej drugiej jezdni. Tego nie da się wytłumaczyć troską o bezpieczeństwo.

      • 1 1

  • Jak chcecie sobie wypadki oglądać to poszukajcie na YouTube kanału "polscy kierowcy"

    • 3 1

  • Czyli wg autora (4)

    Kierowcy nie powinni zwalniać gdy przejeżdżają obok kolizji? Mają jechać dozwolone 120km/h?

    • 15 2

    • jesli przeciwnym pasem to jasne ze tak (1)

      Tyle że autor pisze o kierunku na którym wydarzyła się stłuczka i że tam nie zwalniać

      • 4 3

      • Zwalniać, ale nie do 5 km/h !

        • 3 2

    • Nie tylko wg autora, ale wg wielu innych osób także. Jedziesz na pasie w drugą stronę, nie zwalniasz!

      • 7 5

    • Ci, na których kierunku nie było wypadku - mają jechać to co dozwolone ...

      • 8 5

  • Do autora (1)

    Jakim cudem korek na jezdni bez wypadku utworzony przy zjeździe na Witomino zaczynał się w Osowej? Wyimaginowany temat i błędy rzeczowe. Poza tym stylistyczne buble, np.: "W takie dni służby ratownicze praktycznie czuwają w blokach startowych i czekają na sygnał do wyjazdu na ekspresówkę. Nie ma praktycznie dnia, by nie działo się coś niebezpiecznego na obwodnicy."
    Proszę już więcej nie pisać.

    • 7 2

    • Praktycznie :)

      • 0 0

  • 32 lata za kółkiem, ponad milion kilometrów bez stłuczki, możliwie dynamiczna ale (2)

    bezpieczna jazda. Mogę więc mieć parę przemyśleń.
    Kierowcy zwalniają nie dlatego, że są żądni krwawych obrazów po wypadku, ale dlatego, że tak ich uczono: Wypadek = niebezpieczeństwo = zwolnij.
    Nie uczono myślenia za kierownicą, bo myśląc za dużo można tylko oblać egzamin. Tak jest zresztą i w każdej innej dziedzinie życia, choćby na egzaminach szkolnych czy na studiach.

    • 7 11

    • Każda jazda jest "dynamiczna". Przeciwieństwem jazdy dynamicznej byłaby jazda statyczna. Co jest oksymoronem.

      • 1 2

    • Nie masz racji. Ludzie zwalniają, bo chcą sensacji. Trupów albo podobnie dosadnych obrazków.

      • 3 1

  • (2)

    Ukarać takich rzeczoznawców przykładowo po 500 zł i się rozejdzie fama i korków więcej nie będzie

    • 5 2

    • Za co niby? (1)

      • 1 3

      • za blokowanie ruchu cieciu

        • 4 0

  • (1)

    To chyba normalny odruch, że się zwalnia przy wypadku. Taki ludzki odruch panie redaktorze.

    • 6 8

    • Ale nie gdy wypadek jest na drugim pasie obwodnicy gamoniu. Co da ci zwalnianie? Pomodlić sie musisz, czy jak?

      • 5 4

  • (1)

    Zeby bylo mniej wypadkow nalezy zaczac uzywac kierunkowskazow. Ja osobiscie robie cos co mnie na kursie nauczyli. Przykladowo Armii Krajowej w dol przed Lostowicka - stoje duzo wczesniej przed lewoskretem. Wlaczam kierunek w lewo zeby ci za mna wiedzieli, ze czekam w kolejce aby skrecic... Bardzo czesto w lusterku widze, ze osoby za mna zjezdzaja na prawy pas. Zrozumialy, ze moga dlugo czekac az bedzie miejsce ;) A wiekszosc tras wyglada tak: sznur aut a jak troche sie zwolni to okazuje sie, ze ten 10 przed nami skreca w lewo... i zajezdzanie drogi na srodkowym/prawym pasie.

    • 17 1

    • wzruszyła mnie Twoja historia

      • 1 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Gdańska Liga Rallycross Modeli RC

30 zł
zawody / wyścigi

Distinguished Gentleman's Ride (1 opinia)

(1 opinia)
w plenerze, zlot, imprezy i akcje charytatywne

Event w Audi City Gdańsk

warsztaty, dni otwarte

Sprawdź się

Sprawdź się

Jakiej kolorystyki są autobusy nr 171?

 

Najczęściej czytane