• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Zdolni mechanicy trójmiejskich dealerów

mJ
12 grudnia 2018 (artykuł sprzed 5 lat) 
Pracownik Toyoty Walder na najwyższym stopniu podium w konkursie na najlepszego mechanika tej japońskiej marki. Pracownik Toyoty Walder na najwyższym stopniu podium w konkursie na najlepszego mechanika tej japońskiej marki.

Trójmiejscy dealerzy mogą pochwalić się bardzo zdolnymi mechanikami. Kilka dni temu pracownik Toyoty Walder otrzymał tytuł "Mechanika Roku 2018", natomiast kilka tygodni temu jeden ze specjalistów firmy Intervapo wywalczył złoty medal podczas Mistrzostw Świata Ekspertów Technicznych Grupy PSA.



Jak oceniasz poziom jakości w autoryzowanych stacjach obsługi?

1 grudnia w jednym z łódzkich salonów i serwisów Toyoty odbył się finał konkursu, w którym wyłoniono najlepszego mechanika Toyoty w całej sieci dealerskiej na terenie naszego kraju. Tego typu plebiscyty organizowane są przez Toyotę od 1993 roku.

W tym roku w eliminacjach rywalizowało ponad 200 mechaników z 41 serwisów Toyoty. Do wielkiego finału awansowała najlepsza dziesiątka, w tym pan Grzegorz Michalczuk, pracownik firmy Walder z Chwaszczyna. I to właśnie pan Grzegorz wykazał się największą wiedzą z zakresu profesjonalnej obsługi aut marki Toyota, w tym m.in. znajomością zaawansowanej techniki japońskiej marki, procedur przeglądowych i naprawczych czy prawidłowością zastosowania procedur producenta.

Tym samym mistrz serwisu Toyota Walder został pierwszym laureatem tego konkursu z Pomorza w jedenastu dotychczasowych edycjach.

Grzegorz Michalczuk z Toyoty Walder. Grzegorz Michalczuk z Toyoty Walder.
Niemały sukces osiągnął również Tomasz Sosik, który na co dzień pracuje w firmie Peugeot Intervapo. Mechanik podczas drużynowych Mistrzostw Świata Ekspertów Technicznych Grupy PSA zdobył złoty medal. Nasz kraj reprezentowała czteroosobowa grupa specjalistów, w której znalazł się właśnie pan Tomasz. Drużyna wybierana była na podstawie szczegółowej selekcji. Złożyło się na nią wiele czynników, w tym m.in. czynny udział w szkoleniach, duża aktywność oraz oczywiście umiejętności.

- Medal Tomasza Sosika to dla naszej firmy wielka nagroda za całokształt pracy. To również dowód, że naszym klientom jesteśmy w stanie zagwarantować najwyższy poziom wiedzy specjalistycznej i jakości obsługi serwisowej - wyjaśnia Wojciech Sadoch, współwłaściciel spółki Intervapo.
Mechanik związany jest z Intervapo od 11 lat. Do 2015 roku zatrudniony był w firmie na stanowisku mechanik/mistrz zmiany, a następnie został ekspertem technicznym w serwisie dealera.

  • Złota drużyna polskich mechaników.
mJ

Miejsca

Opinie (45) 2 zablokowane

  • czyli jest szansa na to że ktoś w Trójmieście ogarnia wycięcie DPF'a :) (1)

    • 8 0

    • klikasz prawym przyciskiem myszy, zaznaczasz wytnij, klikasz lewym i gotowe :P

      • 8 0

  • Toyota i naprawy?

    Coś tu nie zagrało z przekazem

    • 7 1

  • Uwaga robie konkurs

    Wpisowe 50zl. Wygrana 500zl i dyplom. Mimimum uczestnikow 40szt. Wyroznienie 100zl .

    Zapraszam. Dowolna katwgoria :)

    • 7 2

  • Audi centrum Gdynia dramat. Kóła nie dokręcone po wizycie

    • 10 0

  • Nie przesadzaj- inaczej dokreca Stefan z Audi centrum

    A inaczej Pudzianowski

    • 0 2

  • wykazał się znajomością procedur...

    no to faktycznie mistrz świata.

    • 1 1

  • no dobra !...

    prosze powiedziec ile razy i czy wogóle firmy dilerskie wysyłają swoich mechaników do fabryk - {producentów} - taka jest zasada i wiem ,że ta to działa w rzeszy niemieckiej , mój krewny przcujący u dilera i w serwisie Audi w HH często jeżdzi do Ingolstad na parodniowe szkolenia! . Kiedyś PLO zakupiło i posiadało 130 ciągników VOLVO jednocześnie uzyskało i posiadało fabryczny serwis [mieszczący się w Gdyni na ul. Marchlewskiego} w związku z tym pracownicy serwisu -kierownictwo i mechanicy musieli często i regularnie jeżdzić i brać udziały w szkoleniachi poznawać "nowinki" u producenta w fabryce w Getteborgu i Szwecji !

    • 1 0

  • Poziom ASO zależy od (1)

    Kierownictwa ASO, pracowników i ogólnej chęci do dobrze wykonanej roboty.
    Jedno ASO jednej marki jest super a inne tej samej lepiej omijać.
    Ja serwisowalem auto w ASO H.....a a gdy pracowniczy założyli własny warsztat przeszedłem do nich. Bo o dobrego fachowca ciężko.

    • 4 0

    • gdzie ten alternatywny warsztat Hondy?

      • 0 0

  • No jak to? A Dareczek z Audi???? Gdzież on???

    • 0 0

  • Tak naprawdę to w dzisiejszych czasach samochody przy okresowej eksploatacji serwisują: mechanik, elektryk, elektronik i (1)

    Taki jest właściwy podział specjalizacji. Często jest uogólniany do mechanika. W zasadzie mechanik wedle powyższego podziału musi wiedzieć to czego nie ma w instrukcjach napraw danej marki (każdy koncern samochodowy ma swoje bazy danych technicznych z "know how"), czyli podstaw: teorii budowy układów hamulcowych i zawieszenia w tym geometrii i jej wpływu na prowadzenie się auta, teorii budowy różnych zespołów napędowych i ich niedomagań, podstaw konstrukcji nadwozi i oceny stanu elementów konstrukcji nośnej, zawodowych podstaw prawnych (w tym wymagań jakie warunki techniczne powinien spełniać pojazd, który może być dopuszczony do ruchu drogowego, oraz rozporządzenie dotyczące zakazu stosowania pewnych elementów używanych w naprawach) , podstaw obsługi narzędzi i techniki warsztatowej, właściwej organizacji pracy stanowiska warsztatowego (ekonomia, bhp, ochrona środowiska itd.). Elektryk samochodowy musi podobnie jak elektryk budowlany znać podstawy działania i w ograniczonym zakresie sterowania: maszyn prądu stałego i przemiennego, podstaw pomiarów wielkości elektrycznych i ich interpretacji. Dodatkowo powinien znać specyfikę budowy i zabezpieczeń motoryzacyjnych instalacji elektrycznych, oraz ich prawidłowego montażu i serwisowania (dobór odpowiednich narzędzi technik i materiałów nie zawsze podanych w instrukcjach serwisowych), podstawy bezpiecznej eksploatacji i obsługi akumulatorów i baterii zarówno w klasycznych jak i hybrydowych i elektrycznych pojazdach samochodowych, oraz właściwego postępowania ze zużytymi elementami, podstaw właściwej organizacji pracy stanowiska w tym ekonomi, bhp, ochrony środowiska itd. Elektronik w dużym uproszczeniu powinien znać od strony teoretycznej to co elektryk ale w szczegółach: teorię obwodów elektronicznych stosowanych w automatyce motoryzacyjnej, podstawy elektroniki analogowej i cyfrowej ze szczególnym uwzględnianiem technologii procesorowych łącznie ze sposobami przesyłu danych między sterownikami, podstawy budowy i niedomagań układów drukowanych smd i tht, oraz ich naprawy, podstawy technik pomiarowych w elektronice, podstawy właściwej organizacji pracy stanowiska w tym ekonomi, bhp, ochrony środowiska itp. Informatyk samochodowy powinien znać zarówno ogólne trendy protokołów i technologii przesyłu danych w motoryzacji wraz z odnajdywaniem błędów i ich eliminowaniem, jak i objęte tajemnicami producentów szczegóły (na tym poziomie nie powinno być żadnych ograniczeń ani dezinformacji). Powinien znać podstawowe sposoby programowania sterowników głównych producentów elektroniki samochodowej na wszystkich poziomach (warstwach) programowania. Rozumieć sprzętowe przyczyny uszkodzeń/zakłóceń i we współpracy z elektronikiem (naprawa hardware) i elektrykiem (naprawa instalacji elektrycznej) eliminować je. Poza tym powinien znać właściwe dla swojego stanowiska pracy podstawy: ekonomi, bhp, ochrony środowiska itp.

    Tyle teorii. W praktyce wygląda to nieco inaczej.
    Jeżeli komuś będzie chciało się czytać powyższe, niech w pierwszej kolejności zastanowi się ile to wszystko realnie kosztuje? Kogo kosztuje? I czy realnie jest możliwe: "Szybko tanio i dobrze"?

    • 2 0

    • Doceniam pracę włożoną w celu napisania wyczerpującego komentarza

      ale w praktyce w autoryzowanych serwisach poszcz. marek różnie to bywa....

      • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Pomorskie Targi Autokosmetyki 2024

10 - 25 zł
Kup bilet
targi

Gdańska Liga Rallycross Modeli RC

30 zł
zawody / wyścigi

Gdańska Liga Rallycross Modeli RC

30 zł
zawody / wyścigi

Sprawdź się

Sprawdź się

Co to jest TPMS?

 

Najczęściej czytane