- 1 Cmentarzysko traficarów w sopockim lesie (195 opinii)
- 2 Obwodnica Witomina: ogłoszono przetarg na budowę (158 opinii)
- 3 "Leżący policjant" na... polnej drodze (94 opinie)
- 4 Sąd: kierowcy muszą wiedzieć o mandacie (302 opinie)
- 5 Czytelnik: mały niesmak po zlocie klasyków (74 opinie)
- 6 Zakończył się remont ulicy za 11 mln zł (46 opinii)
Zmiany na ważnym skrzyżowaniu na Wiczlinie
W piątek na skrzyżowaniu ulic Chwarznieńskiej i Wiczlińskiej w Gdyni nastąpiły zmiany w organizacji ruchu. Wlot ul. Wiczlińskiej od strony ul. Marszewskiej zostanie podporządkowany. Pierwszeństwo przejazdu obowiązuje obecnie na relacji Dąbrowa - Witomino.
Obecnie pierwszeństwo przejazdu na krzyżówce obok Lidla obowiązuje dla jadących Wiczlińską z kierunku ulicy Marszewskiej.
Przybywa mieszkańców, przybywa korków
Problem w tym, że nowe osiedla powstają od strony Dąbrowy i to tam kieruje się coraz więcej kierowców. Obecna sytuacja powoduje więc, że tworzą się korki w relacji Dąbrowa - Witomino. To skutkuje zakorkowaniem ul. Chwarznieńskiej oraz blokadą ulicy Wiczlińskiej przez jadących od strony Dąbrowy.
Niebezpiecznych sytuacji jest tam co niemiara, a włączenie się do ruchu przez jadących od strony Chwarznieńskiej w kierunku Dąbrowy w normalnych warunkach i w godzinach szczytu bywa karkołomnym zadaniem. Dodatkowo jezdnię przekracza tam dużo pieszych oraz rowerzystów i na nich też muszą uważać kierowcy.
Zmiana pierwszeństwa od piątku
Po analizach od piątku, 8 stycznia 2021 r., nastąpi zmiana pierwszeństwa przejazdu. Wlot ul. Wiczlińskiej od strony ul. Marszewskiej zostanie podporządkowany. Pierwszeństwo przejazdu będzie obowiązywało na relacji Dąbrowa - Witomino.
- Powstanie budynków ZSO nr 8 oraz rozbudowa osiedla Wiczlino-Ogród znacząco wpłynęła na wzrost natężenia ruchu, szczególnie na wlotach skrzyżowania ul. Chwarznieńskiej z ul. Wiczlińską. Dlatego też zdecydowaliśmy się zastosować wariant, który usprawni komunikację w tym rejonie - wyjaśnia Hanna Wyszyńska z Zarządu Dróg i Zieleni w Gdyni.
Za przebudowę będzie odpowiedzialny deweloper
Sprawę rozwiązałaby przebudowa skrzyżowania i zamontowanie sygnalizacji lub stworzenie ronda, podobnego do funkcjonującego przy szkole. Wiadomo, że za ewentualną inwestycję będzie odpowiedzialny deweloper i trzeba będzie na nią poczekać kilka lat.
- Zgodnie z umową podpisaną z Grupą Inwestycyjną Hossa przed oddaniem do użytkowania ostatniego budynku przy ul. Tęczowej inwestor jest zobowiązany do wykonania analizy zasadności budowy sygnalizacji świetlnej i realizacji inwestycji - wskazuje Wyszyńska.
Miejsca
Opinie wybrane
-
2021-01-08 13:21
Jako pierwszy powinien być zaprojektowany (1)
Układ drogowy. Teraz dowiadujemy się ze nikt tego nie zrobił to znaczy deweloper buduje jak chce i jak mu wyjdzie a potem może po analizie zbuduje drogę. Nie napisze do czego to się nadaje. Zbudowano szkołę pod drugiej stronie osiedla aż prosiło się zbudować przejście pod ziemia na druga stronę ruchliwej ulicy , drogi rowerowej po stronie szkoły tez nie zbudowano bubel goni bubel.
- 73 11
-
2021-01-08 16:15
Wszytko w tej gminie leży jak urbanistyka opisywanego miejsca...
Nic nie jest przemyślane i przygotowane na rozwój.- 8 0
-
2021-01-08 08:50
Zły pomysł (2)
Co za różnica, z której strony będą korki i tak często stoi się od str.Marszewskiej, bo nie można skręcić w Chwarznieńską w str. Lidla, tak duży ruch od Dąbrowy. Jakiś urzędas ciągle miesza w Gdyni, w centrum latami funkcjonowały skrzyżowania podporządkowane np.z ul. Abrahama, o wiele lepsze to zrobili równorzędne, złośliwość czy niekompetencja?
- 94 16
-
2021-01-09 09:48
Ale można skręcić w ulicę Fregatową i dojechać do ronda przy Biedronce
- 4 0
-
2021-01-08 20:35
Odwrócić pierwszeństwo
Po pierwsze pierwszeństwo na Chwarznieńskiej z Centrum. Po drugie należy zminimalizować trudność włączenia się z podporządkowanej. W nowym układzie z Niemotowa skręcając na Centrum muszą przepuścić samochody z wszystkich kierunków. Gdybyśmy odwrócili pierwszeństwo na Centrum-Niemotowo, to z Dąbrowej skręcając na Centrum wystarczyłoby przepuścić tylko kierunek z Niemotowa na Centrum. Poprawiłoby to znacznie płynność.
- 3 1
-
2021-01-08 07:59
Kosmetyka (13)
Nic nie da. Bez gruntownej rozbudowy układu głównych ulic nic to nie da. Potrzebna dwu pasmowa jezdnia w kierunku Witomina i Dąbrowy
- 100 39
-
2021-01-08 11:47
Czypasmowa (1)
Problem by nie istniał, gdyby pomyślano zawczasu o kolei, a teraz wszystko pobudowane
- 8 1
-
2021-01-08 15:54
Zgadnijcie, co to jest: Czypasmowa.
Może to zdalna nauka bez efektów?
- 7 0
-
2021-01-08 11:34
To jest śmiech na sali... (3)
To, że tam jest potrzebne rondo albo światła było wiadomo już dawno. Ale jak budowali Lidla to jakoś nikt nie wpadł żeby przebudować to skrzyżowanie, tylko dodatkowy pas skrętu w lewo, w stronę dąbrowy dodali. Wow. ale przecież można dwa razy kasę wziąć za remont tego samego, prawda? Ciekawe tylko, że nigdy nikt nie pisze/nie mówi kto jest odpowiedzialny za takie decyzje
- 14 1
-
2021-01-08 22:54
przebudowali (1)
w czasie budowy lidla właśnie przebudowali skrzyżowanie na to, jak wygląda obecnie. parę lat temu, gdy lidl powstawał, nie było tam jeszcze aż takiego ruchu, to nikt nie zaprojektował ronda (które i tak wielu sprawiają problem, co widać przy korku od szkoły do ronda przy sokółkach)
- 5 0
-
2021-01-09 12:24
Ale po to są fachowcy żeby myśleli i przewidywali. Hossa wie ile domów ma zamiar wybudować i wiadomo ile mieszkańców dojdzie. Wiczlińska przebudowywana kilka razy(brak zatoczek po pierwszej przebudowie) za chwilę przebudowa bo zatoczki potrzebne. Ktoś w tym mieście myśli ? Przy pierwszej przebudowie powinna powstać druga nitka Wiczlińskiej.
- 5 0
-
2021-01-08 11:53
nie było wystarczająco dużo gruntu
działka domu po przeciwnej stronie zajmowała miejsce, grunt został wykupiony w tym roku
- 5 3
-
2021-01-08 10:51
Jak najwiecej kosmetyki i temontów pojedynczej nitki w takiej aglomeracji
Im wiecej przetargow tym lepiej - po co zrobic raz a dobrze?! Aaaa i koniecznie czerwona fala eko głąbiku solarny.
- 6 1
-
2021-01-08 09:20
Gdynia dobry żart (3)
Jaka to Gdynia wciskanie kitu że to miasto. Kto pozwala na budowanie tak dużych osiedli na wsi. Kto poniesie teraz koszty budowy infrastruktury ! Jeden wielki Chaos
- 12 4
-
2021-01-08 11:31
ty weź wytrzeźwiej najpierw
- 0 5
-
2021-01-08 10:31
A zapłacisz 12k/m2 za mieszkanie w centrum? (1)
- 5 6
-
2021-01-08 11:39
A oprócz tego mieszkania w centrum są stare, zapyziałe i małe. Miasto musi się gdzieś rozbudowywać. Jeżeli deweloper skupuje ziemię po 8zl za m kw a potem za udział w drodze od każdego mieszkania bierze po kilkadziesiąt tysięcy to mógłby zbudować drogi do swoich osiedli. A miasto zamiast głupich ławek z netem mogłoby się dołożyć.
- 8 4
-
2021-01-08 08:47
a potem obwodnica witomina tylko i dodatkowe pare tysiecy miejsc parkingowych w centrum
co spowoduje ze korki beda i tak, tylko wieksze. Dodawanie pasow ich nie zlikwiduje, wiemy, bo testowali to przez dekady w innych krajach
- 19 7
-
2021-01-08 08:42
WItomino
Wcześniej trzeba by jednak zrobić obwodnicę Witomina..
- 16 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.