• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Znane osoby reprezentujące salony samochodowe

Michał Jelionek
26 marca 2016 (artykuł sprzed 8 lat) 
Mateusz Borek zmienia samochody jak rękawiczki. Średnio co trzy miesiące przesiada się do nowego modelu BMW. Mateusz Borek zmienia samochody jak rękawiczki. Średnio co trzy miesiące przesiada się do nowego modelu BMW.

Co łączy aktorkę Katarzynę Figurę, pięściarza Krzysztofa "Diablo" Włodarczyka i komentatora sportowego Mateusz Borka? Po pierwsze, każda z tych osób jest znana, a po drugie, każda z nich pełni rolę motoryzacyjnego ambasadora trójmiejskiego dealera samochodowego. Poznajcie znane osobistości, które na co dzień jeżdżą autami dostarczanymi przez lokalne salony.



Duże nazwiska przyciągają jak magnes, są gwarantem sukcesu. Dlatego też, bardzo często na szklanym ekranie goszczą sławne osoby użyczające swojego wizerunku w spotach reklamowych. To norma i doskonała forma promocji. Coraz częściej podobną ścieżkę reklamy obierają firmy motoryzacyjne, które "zatrudniają" ambasadorów marki, czyli nierzadko osoby z pierwszych stron gazet.

Krzysztof Głowacki, zawodowy mistrz świata organizacji WBO. Krzysztof Głowacki, zawodowy mistrz świata organizacji WBO.
Twarzą salonu samochodowego wcale nie musi być osoba związana z motoryzacją. I też często nie jest. Ambasadorzy reprezentujący dealerów to zazwyczaj znani sportowcy i aktorzy. Ich zasadniczym obowiązkiem - oprócz oczywiście codziennej jazdy udostępnionym modelem - jest promowanie dealera i identyfikowanie się z marką producenta.

Samochody ambasadorów zmieniane są jak rękawiczki, zwykle co kilka miesięcy. Starszy model zastępowany jest przez nowy, świeższy, lepiej doposażony.

W Trójmieście bezapelacyjnym liderem w angażowaniu i werbowaniu motoryzacyjnych ambasadorów jest firma Zdunek, przedstawiciel marek: BMW, Renault, Mini, Dacia, a od niedawna również Nissan.

Katarzyna Figura od roku jeździ samochodami Mini. Katarzyna Figura od roku jeździ samochodami Mini.
Piotr Myszka jest aktualnym żeglarskim mistrzem świata w klasie RS:X. Piotr Myszka jest aktualnym żeglarskim mistrzem świata w klasie RS:X.
Bez wątpienia, największą gwiazdą reprezentującą trójmiejskiego dealera jest Katarzyna Figura, która współpracuje z Mini Zdunek od kwietnia 2015 roku. Aktualnie aktorka jeździ Mini Cooperem S All4 Countryman z benzynowym silnikiem o pojemności 1.6 litra i mocy 190 KM. To już trzecie Mini "testowane" przez Katarzynę Figurę.

Innym znanym reprezentantem dealera jest Mateusz Borek. Komentator sportowy jest twarzą BMW Zdunek. Do tej pory dziennikarz jeździł BMW X5 i X6, a niedawno przesiadł się do najnowszej "siódemki".

- Mateusz Borek jest z nami już od dwóch lat, a średnio co trzy miesiące przesiada się do nowego BMW. Jako, że Mateusz praktycznie większość roku spędza w podróży, udostępniamy do jego użytku obszerniejsze modele, które poniekąd stanowią jego mobilną "garderobę" - wyjaśnia Agnieszka Moczyńska z BMW Zdunek.
Zdecydowanie najliczniejszą rodziną ambasadorów może pochwalić się Renault Zdunek. Do familii należą: aktor Mirosław Baka, windsurfer Piotr Myszka i aż trzech pięściarzy - Krzysztof "Diablo" Włodarczyk, Krzysztof GłowackiTomasz Adamek.

Pierwszym ambasadorem firmy Zdunek był Mirosław Baka, który współpracuje z dealerem od 2011 roku. Aktualnie aktor korzysta z modelu Koleos. Żeglarski czempion w klasie RS:X, Piotr Myszka, na zawody jeździ Renault Espace. Flagową limuzynę francuskiego koncernu, czyli model Talisman, "testują" bokserscy mistrzowie - Tomasz Adamek i Krzysztof Głowacki. Natomiast, "Diablo" podróżuje Kadjarem.

Aurisy sopockich siatkarek. Aurisy sopockich siatkarek.
Co prawda, Toyota Walder i Auto-Mobil nie mają swoich indywidualnych przedstawicieli, ale również są reprezentowani przez znane osoby... i to przez całe drużyny sportowe. Bo to właśnie wspomniani dealerzy dostarczają auta trójmiejskim klubom. Siatkarki PGE Atomu Trefl Sopot na co dzień poruszają się Toyotami Auris. Z kolei koszykarze Asseco Gdynia na treningi dojeżdżają niewielkimi Yarisami.

Fiaty 500 należące do siatkarzy: Marco Falaschi i Murphy'ego Troya. Fiaty 500 należące do siatkarzy: Marco Falaschi i Murphy'ego Troya.
- Współpraca z klubami sportowymi daje o wiele więcej korzyści firmie niż współpraca z ambasadorem marki. Sponsoring drużyn sportowych nie jest uważany za natarczywą formę reklamy, działa mniej inwazyjnie, ma szansę dotrzeć do szerszej grupy docelowej i jest lepiej przez nią odbierany. Zwiększa się także rozpoznawalność marki - tłumaczy Magdalena Senkowska z Toyota Walder.
Z kolei Fiatami 500 - należącymi do Auto-Mobil - poruszają się siatkarze Lotosu Trefla Gdańsk oraz koszykarze Trefla Sopot.

- Z Treflem Sopot współpracujemy już od trzech lat, a z Lotosem Trefl Gdańsk od dwóch. W tym sezonie przekazaliśmy sportowcom w sumie 12 aut. Siatkarze otrzymali sześć Fiatów 500 i jednego Fiata 500X, natomiast koszykarze cztery Fiaty 500 i jednego Hyundaia - zdradza Barbara Cyniak z Auto-Mobil.
"Szupryk" za sterami Mitsubishi Lancer Evo X. "Szupryk" za sterami Mitsubishi Lancer Evo X.
Sport wspiera również salon używanych aut luksusowych - Unique Cars. W ubiegłym roku firma rozpoczęła współpracę z Tomaszem Szupryczyńskim, utalentowanym kierowcą rajdowym z Trójmiasta, który stał się twarzą Unique-Cars Rally Team. Wiele osób o tym młodym chłopaku jeszcze nie słyszało, ale jest duża szansa, że już niebawem usłyszą.

- W ubiegłym roku rozpoczęliśmy współpracę z Tomkiem, bo uwierzyliśmy w jego talent. W 2015 roku był najmłodszym kierowcą, który wziął udział w Barbórce. Jest również chwalony przez profesjonalnych rajdowców. Nie przestaje nas zadziwiać wygrywając większość rajdów. Po prostu nie mogliśmy podjąć innej decyzji - wyjaśnia Magdalena Cieślak z Unique Cars.

Miejsca

Opinie (103) 3 zablokowane

  • (2)

    i co z tego jak te auta nie są ich własnością :)

    • 11 0

    • dokładnie ! (1)

      Takie wypożyczenie auta za free, ale nie jesteś decydentem

      • 1 0

      • decydentem do czego?

        • 1 0

  • (1)

    Skoro sam salon (pośrednika) stać na rozdawanie samochodów w ramach promocji, świadczy to jedynie o ich marży. Nie jestem więc pewny czy to taka dobra promocja. "Patrzcie, mam tak wysokie ceny, że mogę rozdawać setki tysięcy złotych".

    • 26 0

    • gdzie znalazłeś informację że rozdają auta? ja wyczytałem jedynie o użytkowaniu....

      • 0 0

  • Ciekawe czy za otrzymywanie korzysci majatkowej "ambasadorzy marki" placa podatek zgodnie z polskimi przepisami? (3)

    Ciekawe czy Urzad Skarbowy to kontroluje?
    Poza tym jako potencjalnego kupca nowego BMW nie interesuje mnie to czy ktos znany nim jezdzi a to czy mi odpowiada ten samochod.

    Czy ktos kojarzy twarze tych osob na codzien poza Katarzyna Figura?

    Jak juz dealer chce blysnac pomyslem to zamiast tracic na autach lepiej niech zrobi promocje wsrod klientow typu " Raz w roku zwracamy koszt zakupu auta osobie, ktora zostanie wylosowana". Przynajmniej ktos cos z tego bedzie mial.

    Lub coroczne wylosowanie np 30 osob, ktorym dealer za darmo przedluzy gwarancje z 2 do 5 lat itd.

    • 21 2

    • z tym, ze Katarzyna Figura jezdzi mercedesem (2)

      i czesto raczej nie jest w stanie jezdzic

      • 5 3

      • a to czemu? (1)

        • 2 0

        • Bo...

          Za duże auto dla niej.

          :D :D

          • 0 2

  • Upusty w BMW. (3)

    U Zdunka proponowali mi 23% upustu na auto do max 6 miesiecy. Czyli zapewne po tych ambasadorach.

    W Bawarii na Grunwaldzkiej na nowe auto bez problemu dostalem propozycje 16% upustu.

    U brokerow samochodowych np Ciesielczyk daja upusty 20-35% od ceny z salonu. Tak wiec kazdy kto kupuje po cenie katalogowej daje sie naciagac.

    Toyota
    Bez problemu mozna dostac upust 8-10%. Tylko trzeba pogadac.
    Pracownicy Toyoty ( w tym z ASO) otrzymuja upust 18-20% na nowe auta.

    • 17 0

    • a są jakies upusty na 6 lub 8 letnie auta? (1)

      • 2 0

      • oczywiscie, ze sa! dostaniesz 50% znizki na nowy filtr oleju!

        • 3 0

    • Audi

      Faktycznie Bawaria na grunwaldzkiej zdziera.

      • 0 0

  • Pamiętajcie o zmianie czasu w nocy

    • 19 0

  • Znani... to chyba trochę na wyrost określenie.
    W Polsce mamy tyle gwiazd, że Hollywood ma przy nas kompleksy.

    • 19 1

  • Kasa

    wiadomo ludzie doja ile moga

    • 5 2

  • Temu Borkowi to powinni dać Logana

    • 26 0

  • Lans i szpan!!! (7)

    Nic więcej.Znana osoba w jakiejś marce mnie nie przekonuje do zainteresowania marką a już na pewno nie do zakupu!Jeśli Ci celebryci dostają auto ZA DARMO od dilera to mogą zmieniać auta nawet co 3-mce.Przeciętny Kowalski nie zmienia auta co 3-mce bo go nie stać jak pracuje za najniższą krajową!!!

    • 18 0

    • nawet jakby zarabial 10 000 mies netto to tez go nie stac na zmiane na nowe BMW co 3 mies. (4)

      • 2 0

      • 10k netto to biorą niektórzy w Remontowej. (2)

        Borek bierze jakieś 30k per monat.

        • 3 1

        • (1)

          Wiem, że mnie niektórzy ukamieniują, ale 10 koła obecnie przy założeniu, że nikt ci niczego nie dał i masz rodzinę to naprawdę żaden luksus.

          • 4 3

          • zgadza sie, wg mnie spokoj ma sie (zakladajac, ze masz rodzine) jezeli wyciagasz minimum 20k netto/mies

            do 10 na zycie, 10 na inwestycje

            • 2 0

      • Przeciez to nie jego samochod.

        Wypozyczaja mu aby firme reklamowal. Musi go zwrocic....

        • 0 0

    • (1)

      Pracuję za kilka najniższych krajowych i mimo to nie stać mnie na nowy samochód średniej klasy... albo inaczej może: wolę te pieniądze wydać na coś bardziej sensownego (nieruchomość, hobby) niż samochód bo u mnie on "nie zarabia na siebie".
      Więc kupuję samochód dobrej marki w wieku 5-10 lat (w moim przypadku honda) w dobrym stanie (ewentualne wymieniam/naprawiam co trzeba) i bez problemu jeżdżę kolejne kilka lat, nigdy nie miałem sytuacji, że samochód gdzieś mi stanął na drodze, a nawet jeśli to założyć to zamówienie lawety, opłacenie hotelu wychodzi z ekonomicznego punktu widzenia taniej niż kupno nowego samochodu.
      A już kupno na raty nowego samochodu, który nie zarabia na siebie dla mnie jest niepojęte - zaznaczam dla mnie.

      • 10 0

      • Mam podobną sytuację do Twojej, ale idę w tym rozumowaniu jeszcze dalej

        Kupiłem w 2004 roku Corollę E12 nową z salonu. Szybko mi ją porysowano na mieście
        Za "autoryzowany serwis" u Cartera 2000. Gdy tylko skończyła się gwarancja, przeniosłem się do normalnego mechanika który też potrafi paski filtry i olej wymienić. Toyota ma obecnie 60tys, bo jeżdżę nią tylko żeby coś przewieźć albo tam, gdzie nie wypada mi wejść w dresie i kasku roweowym, gdyż codziennie poruszam się rowerem i jest to mój podstawowy środek transportu przez cały rok z wyjątkiem mgły jak mleko, temperatury poniżej -5 lub zaśnieżonych śliskich ścieżek.

        Utrzymanie tej Toyoty licząc eksploatację i utratę wartości to ok 9000 rocznie.
        Za połowę tych pieniędzy spokojnie zrealizuję swoje pozarowerowe potrzeby transportowe - komunikacja miejska, taksówki, czasem jakiś większy transport lub pociąg - to ponad 400zł miesięcznie, spokojnie starczy bo rejestruję ile bym zapłacił za kursy które robię obecnie samochodem.

        Wniosek ? Własny samochód mi w ogóle nie jest potrzebny. Nie będę musiał pilnować ubezpieczeń, przeglądów, drżeć że mi jakiś imbecyl urwie lusterko albo przerysuje nadwozie. A tak - na codzień rowerek a jak trzeba raz na jakiś czas to wzywam taksówkę i nic mnie nie obchodzi

        • 0 0

  • a nam szarym obywatelom (1)

    pozostaje 20-letni passat po wieśniackim tuningu.

    • 16 1

    • Mam 13 letnią hondę i nie narzekam wartą prawie tyle co rower, który też mam.
      Naprawdę kupa nowej blachy w większości wypadków nie jest osiągnięciem życia - są lepsze pomysły na wydanie pieniędzy.
      Ogólnie to rób to co lubisz i patrz na siebie.

      • 8 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Pomorskie Targi Autokosmetyki 2024

10 - 25 zł
Kup bilet
targi

Gdańska Liga Rallycross Modeli RC

30 zł
zawody / wyścigi

Gdańska Liga Rallycross Modeli RC

30 zł
zawody / wyścigi

Sprawdź się

Sprawdź się

Cullinan to luksusowy SUV marki:

 

Najczęściej czytane