• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Znowu blokują ul. Chwarznieńską

Patryk Szczerba
29 lipca 2015 (artykuł sprzed 8 lat) 
aktualizacja: godz. 10:03 (30 lipca 2015)
Najnowszy artykuł na ten temat Chwarznieńska do obwodnicy już gotowa
Blokada potrwa dwie godziny. Kierowcy muszą przygotować się na jazdę objazdami, podobnie jak pasażerowie komunikacji miejskiej. Blokada potrwa dwie godziny. Kierowcy muszą przygotować się na jazdę objazdami, podobnie jak pasażerowie komunikacji miejskiej.

Blokujący po raz kolejny pojawią się na przejściu dla pieszych na wysokości ul. Sosnowej zobacz na mapie Gdyni w czwartek o godz. 10. Pozostaną tam przez dwie godziny, by walczyć o przywrócenie przejścia przy Domu Za Falochronem zobacz na mapie Gdyni, na co - jak zapowiadają władze miasta - zgody nigdy nie będzie.



W jakie rozwiązania poprawiające bezpieczeństwo pieszych powinna przede wszystkim inwestować Gdynia?

Aktualizacja, godz. 10:02. Blokujący już są na przejściu dla pieszych. Zapowiadają, że nie przepuszczą żadnego samochodu przez dwie godziny.



To już czwarty protest, w którym seniorzy mieszkający przy Domu za Falochronem zablokują ruch na ul. Chwarznieńskiej. Ostatni odbył się niespełna dwa miesiące temu zobacz na mapie Gdyni. Więcej tamowania ruchu miało już nie być. Wzburzenie mieszkańców jednak coraz bardziej narasta.

Potrącenie już było

- Dlatego ponownie wychodzimy na ulicę, by zwrócić uwagę na nasz problem. Starsze osoby naprawdę boją się kładki, twierdzą, że schody są nieoświetlone, a winda często zepsuta. Przechodzą przez ulicę. Ostatnio 90-letni mężczyzna został potrącony. Myślał, że jest na przejściu dla pieszych, ponieważ na jezdni zostały żółte pasy, które ostatnio wreszcie zniknęły. Nie chcę myśleć, co może wydarzyć się w przyszłości w tym miejscu - opowiada Helena Haimrath, radna dzielnicy Witomino-Radiostacja, inicjatorka protestu.
Razem z nią protestuje zazwyczaj kilkunastu seniorów i tak samo będzie prawdopodobnie w czwartkowy poranek. Reszta przygląda się blokowaniu drogi biernie, choć właściwie trudno znaleźć osobę zamieszkałą w Domu za Falochronem, która nie chciałyby powrotu "zebry". O tym, że jest potrzebna, mówią także pacjenci przyległego do budynku zakładu rehabilitacji, ale przedstawiciele jednostki już oficjalnie do protestu się nie przyłączają.

Władze Gdyni tymczasem pozostają nieugięte, odpowiadając na poszczególne zarzuty seniorów.

- Nie jest prawdą, że nie było konsultacji w tej sprawie. O planowanej w takim kształcie przebudowie ul. Chwarznieńskiej był powiadomiony prezes Spółdzielni Mieszkaniowej Senior wybrany przez jej członków. Za to, że nie przekazał informacji mieszkańcom i w międzyczasie odszedł ze stanowiska, nie można winić miasta. Przeanalizowałam obieg dokumentów w tej sprawie i nie mamy sobie nic do zarzucenia - podkreśla Katarzyna Gruszecka-Spychała, wiceprezydent Gdyni.
Zmian nie będzie

Dodaje, że nie jest prawdą, że nie próbowano szukać innych rozwiązań. To - choć jak sama przyznaje, nie jest idealne - zdaniem drogowców, inżynierów oraz samych władz Gdyni, jest najlepsze, jakie można było zastosować.

Nie zrezygnujemy z kładki. To konstrukcja, która jest pod nadzorem ZDiZ, jak żaden inny obiekt w mieście.
Rozwiewa przy okazji wątpliwości o przesunięciu przystanku autobusowego na pętlę, co zdaniem niektórych mogłoby pomóc. Sprawa była poruszana na kolegium prezydenckim w oparciu o opinie ZKM oraz ZDiZ i takie zmiany okazały się być bezzasadne.

Seniorzy zapowiadają, że w walce o powrót przejścia broni jednak nie złożą.

- Zostałam wybrana radną dzielnicy, ludzie zaufali mi i będę domagała się w ich imieniu tak długo powrotu przejścia, na ile starczy mi sił. Na razie jeszcze je mam. Będziemy chcieli w najbliższym czasie wystąpić na drogę sądową w tej sprawie - odpowiada Haimrath.
Chociaż przejście przy Domu za Falochronem nie wróci, kierowcy na ulicy Chwarznieńskiej i tak w najbliższym czasie będą musieli zatrzymywać się częściej. Wszystko z powodu sygnalizacji, która do końca roku ma powstać na skrzyżowaniu z ul. Hodowlaną zobacz na mapie Gdyni. Jak tłumaczą urzędnicy, skorzystają z niej kierowcy wyjeżdżający z ul. Hodowlanej, a także piesi przechodzący w tym miejscu przez jezdnię.

Projekt budowy będzie gotowy jesienią. Jego koszt to 40 tys. zł.

Marcowy protest na ul. Chwarznieńskiej

Opinie (423) 9 zablokowanych

  • A Gdynia w zaparte. (31)

    Ludzie chcą przejścia, a oni "zbadali obieg dokumentów".

    • 214 140

    • przejście musi byc (15)

      blachosmrody-won,-największa zakała w mieście

      • 59 41

      • (14)

        powiedz to tym, którzy chcą budowy parkingów w centrum i zniesienia strefy płatnej (Horała, Dziambor). Ja też bym chciała żyć w mieście z minimalną liczbą samochodów, warto zacząć od centrum.

        • 54 23

        • (12)

          warto pomyslec o przeprowadzce np do Pcimia Dolnego ;)

          • 35 44

          • Akurat w cywilizowanych państwach miejsce samochodu jest na przedmieściach i na wsi (10)

            Po miescie ludzie poruszają się autobusami, metrem, rowerami.

            Także z samochodami zapraszamy na wczasy do Pcimia Dolnego. Po mieście autobus, tramwaj, trolejbus, SKM, rower, pieszo.

            • 55 21

            • W tych cywilizowanych krajach macie pomad milion mieszkańców w miescie (4)

              Dlatego komunikacje jest bardziej rozbudowana i to się opłaca z tego co kojarzę cała aglomeracja ma nie cały milion. Więc nie porównujmy się do wielkich zachodnich miast skoro u nas takie rozwiązania nie mają racji bytu. Ludzie patrzcie na nasze realia i zaludnienie a zrozumiecie czemu mamy taką komunikacje a nie inną. W Londynie na komunikacje składa się ponad 10 mil ludzi a w Gdyni 400 tyś?

              • 42 20

              • h - chyba jednak odstawiłeś tabletki (2)

                dlaczego nie mamy się porównywać z Kopenhagą, Amsterdamem lub Utrechtem?
                Nowoczesna urbanistyka to miasta krótkich odległości w policentrycznych aglomeracjach, połączonych sprawną komunikacją szynową. Pieszy i rowerzysta jest królem, do stacji lokalnej kolei prowadzą wygodne drogi rowerowe a ich okolice to strefy piesze z dopuszczeniem ruchu rowerów.
                Kładki to nad autostradami, ale nie w stosunkowo gęsto zabudowanych dzielnicach miasta

                • 47 19

              • Bo nie mamy na to funduszy (1)

                i tyle w temacie chyba ,że chcesz płacić większe podatki, pieniądze na to się z znikąd nie biorą, tylko z naszych podatków

                • 33 11

              • A na drogi i kladki mamy

                • 39 1

              • Co to jest "tyś"?

                • 34 10

            • nie kłam (1)

              po centrach miast się jeździ autami
              zupełnie normalnie,
              ty w cywilizowanym kraju nie byłeś
              i zapomniałes napisać, że w centrach miast są ogromne parkingi podziemne i piętrowe i tam auta znikają
              a ty myślałes gupi że auta tam nie jeżdżą
              hahahaha

              • 30 21

              • na Bolszewie, swiatowy czlowieku swiat sie nie konczy

                • 32 11

            • (2)

              Serio? w których? Bo statystyki pokazują że 'zachod' kupuje o wiele więcej aut niż polacy. Rozumiem że to wszystko rolnicze kraje?

              • 35 21

              • Czyżby? (1)

                Berlin - 300 samochodów na 1000 mieszkańców
                Gdynia - 540 samochodów na 1000 mieszkańców
                Warszawa - 600 samochodów na 1000 mieszkańców

                • 43 11

              • Dokładnie. W polskich miastach aut jest już za dużo

                Miasta brytyjskie to także wyniki 250-500 samochodów na 1000 mieskzańców, skandynawskie 300-500.

                "Magiczna" granica 500 to domena krajów rzekomo biednych typu Grecja, Polska, Włochy, Rosja, Ukraina.

                • 50 1

          • to pomyśl.

            • 37 28

        • Warto to zaczac od siebie :)

          • 32 11

    • "ludzie chcą przejścia" - ile dokładnie osób??? (4)

      • 50 20

      • (2)

        idź i policz!

        • 35 13

        • (1)

          sam bym tego lepiej nie ujął.... a nie, sory, ująłbym.

          • 29 10

          • s c h i z a

            rozszczepienie osobowości

            • 39 0

      • w praworządnym kraju liczą się prawa jednostki

        w urbanistyce dba się o bezpieczeństwo każdego pieszego, a nie przede wszystkim o przepustowość pojazdów. Skądinąd ta ostatnia jest najwyższa przy limicie prędkości 30 km/h.
        Biorąc wiele względów pod uwagę warto szukać kompromisu a nie zasłaniać się "obiegiem dokumentów".
        Pozostawienie przejścia na poziomie jezdni nie jest istotnym kosztem dla miasta.

        • 42 16

    • tysiące samochodów kontra kilkunastu emerytów....ciekawe (1)

      • 32 24

      • sam napisałeś

        no właśnie
        - maszyny, blachy, śrubki, smary, śmierdzące paliwo, plastik
        - przeciw żywym Ludziom

        matrix

        • 36 8

    • Nie, nie "ludzie" chcą przejścia tylko kilka frustratów mocherowych chce przejście, żeby potem i tak kicać na czerwonym jak to regularnie było widoczne. Więc przestań paplać bzdury. Miasto nie będzie naginało przepustowości tylko dlatego że kilku starym frustratom nie chce się iść 100m na kładkę która jest zrobiona w celu ich bezpieczeństwa!

      • 33 9

    • i co najważniejsze

      " nie mamy sobie nic do zarzucenia" ... jak wszyscy w UM

      • 39 11

    • można zrobić MOSTEK z tarasu budynku na kładkę (4)

      taras na wysokości kładki idzie wzdłuż całego budynku
      MOSTEK aż się prosi

      • 38 16

      • (2)

        ehhe
        ale taras najlepiej piętrowy z windą, aby był po drodze ładny widok na Zatokę

        • 33 21

        • TARAS tam już jest - nic nie trzeba budować (1)

          brakuje tylko krótkiej kładki-mostka z tarasu na przejście

          • 38 13

          • Niech emeryci złożą

            Projekt Obywatelski odnośnie wydłużenia kładki do domu Seniora:))

            • 34 12

      • A może przenieść kolejkę z Kamiennej Góry?

        • 46 14

    • To banda krzykaczy

      takich jak dziadek żony. Sam tam nie chodzi ale mordę drze.

      • 34 30

  • światła przy Hodowlanej? (1)

    Czy ktoś w miescie przeanalizował, jaki wpływ to będzie miało na długość korków na dojeździe z obwodnicy? Już teraz (pomijając wakacje) stoi tam sie od 10 do 15 minut. Ze światłami korki będa kończyc się przy zjeździe z obwodnicy.

    • 86 19

    • W d.....to mam. Ja teraz muszę czekać 15min zeby się włączyć do ruchu bo żadna mensa z Chwarzna i Sokolej nawet nie zwolni zeby przepuścić. Zażalenia do władz miasta co Hossie pozwalają budować osiedla a dróg nie modernizując zeby nadazaly za rosnącym natężeniem ruchu

      • 43 0

  • Pogoda (3)

    Zaraz ich deszczyk przegoni i tyle bedzie ze strajkowania :)

    • 81 26

    • Nawet tornado ich nie przegoni! (2)

      Są to osobniki wyjątkowo zawistne,uparte i zawzięte!

      • 19 26

      • Pogoda2

        Jest tak jak pisałem wcześniej. Pada deszczyk pada równo...raz na kwiatek raz na... Jechałem tamtędy o 11 i już nikt nie łaził :) Wola i ogień walki o lepsze jutro został zdławiony prze deszczyk. Czas na protest o wybudowanie daszku aby podczas protestów nie padało na główki :)

        • 29 11

      • skoro judzisz do zbrodni
        to się podpisz z imienia nazwiska peselu i adresu
        samo IP nam nie wystarczy

        • 34 7

  • No niestety nowe rozwiązania drogowe w Trójmieście to ciągle lata 70-80'
    W tym miejscu znajduje się również ośrodek rehabilitacyjny i żeby dojść do przystanku muszą oni nadkładać sporo drogi. Już pomijając, że takie rozwiązania jak ta kładka, wychodzą już poprostu z zastosowania. Ale co tu komentować, jak w centrum włodarze dali nam węzeł autostradowy z żółtymi tunelami dla 'szczurów.'

    • 89 19

  • Przesiedlić tą moherową hołtę i nie będzie problemu!!!

    A jak już chcą protestować to proponuję dzielnicę Wiczlino i ulicę Księżycową!!!

    • 74 31

  • zdjęcie chyba z jesieni (1)

    • 91 13

    • myślisz że od tego czasu się wzbogacili?
      są niezamożni, żyją za grosze,
      a ich życie jest cierpieniem, jak nie boli, znaczy umarli,
      a wy, śmierdziele, przeganiacie ich "tylko 200 m"

      zła karma na was i na wasze dzieci
      i na dzieci waszych dzieci

      • 22 35

  • (1)

    Większość komentarzy jest pisana językiem pospolitego chamstwa i buractwa.
    Mentalnie Gdynia stacza się do poziomu zakompleksionej dziury o ambicjach poprawnie politycznego miasta.
    Starszym ludziom , którzy budowali to miasto należy się nie tylko szacun , ale i warunki do dożycia. Jeżeli komuś się to nie podoba niech wraca tam gdzie są jego korzenie - np. drogi leśne i PGR .

    • 72 48

    • dokładnie moje zdanie
      gnojki mają za dużo czasu, plują w internecie
      a pięciu minutach w swej puszcze nie poczekają na swiatłach

      zero szacunku dla innych, mniej niż zero wyobraźni, a moralność prostytutki

      • 14 9

  • Mają kładkę z windami a narzekają. (11)

    Absurdalny protest, pewnie podsycany politycznie. Przejście w tym miejscu to absurd, jedna w głównych ulic dojazdowych do obwodnicy.

    • 330 71

    • (7)

      Absurdalne to są kładki i tunele dla pieszych. Albo zawezac drogi albo budować tunele i estakady

      • 31 44

      • szybciej i taniej wybudowac kładke niz tunel (6)

        • 33 19

        • Szybciej i taniej wybudować przejście dla pieszych. (5)

          • 34 22

          • (4)

            Kładka jest bezpieczniejsza.

            • 23 6

            • (3)

              a z...łeś się kiedyś ze schodów?

              • 17 8

              • (1)

                Chociaż lepiej z...ac się ze schodów niż wpaść pod auto. Gapiostwo to samo, a konsekwencje skrajnie różne

                • 12 9

              • chyba że z***iesz się głową w dół

                • 15 4

              • A po co skoro jest winda ?

                • 15 7

    • kto by (2)

      chciał mieć kładkę, do której trzeba dojść 100m po górę? A potem 80 m do przystanku. Dla ludzi niepełnosprawnych lub 80 letnich 100 m lub niewielkie wzniesienie czasem decyduje o tym, czy wyjdą z domu.

      • 18 14

      • szczerze? szanuje i staram się rozumieć starszych

        Ale dla tych mocno ograniczonych ruchowo są elektryczne wózki. Jeżeli dla kogoś 100m ekstra stanowi wyzwanie, to wychodzę z założenia że cała wyprawa jest dużym przedsięwzięciem. Może warto sobie ulżyć i kupić sobie ten fajny wozeczek do poruszania po mieście, co? One wcale nie są tylko dla inwalidów. W stanach jeżdżą tym nawet leniwe grubasy i nikogo to nie dziwi

        • 17 8

      • Momencik a Ci którzy wysiadają na przystanku i muszą dojść do budynku to co fruną ? tez muszą dojść i to dalej, to dlaczego protestują o kładkę a nie o przystanek ?
        Polityczne bzdury i tyle.
        Kto z ludzi którzy tu mieszkają i chodzą na Te zabiegi jeździ autobusem ? Nikt !
        Jecza aby jęczeć

        • 17 10

  • wystarczy że Gdynia jakoś przeczeka co najwyżej kilka lat (3)

    a problem rozwiąże się drogą naturlną

    • 112 23

    • ludzi starszych będzie względnie coraz więcej (2)

      stawianie wyłącznie na ruch samochodów w mieście to droga do nikąd.
      Trzeba szukać dobrych kompromisów - raczej poprawiać warunki ruchu pieszych niż pojazdów.

      • 25 11

      • jasne, zwłaszcza na głównej dojazdówce z centrum do obwodnicy. (1)

        najlepiej zróbmy tam przejście dwuetapowe ze światłami uwzględniające oczywiście powolne przemieszczenie slę starszych ludzi, najlepiej dostosowane dla tych co używają balkoników do przemieszczania się

        • 21 8

        • nie będziesz miał bogów cudzych przede mną

          tego chyba nie powiedział SAMOCHÓD?

          • 21 10

  • Seniorzy?? (3)

    Nadal mam szacunek do seniorów. Jednak zero tolerancji dla partyjnych zagrywek radnych PiS-u. Bez względu na wiek takie działanie to terroryzm. A z terrorystami dialogu się nie prowadzi. Tylko rozwiązania siłowe!!
    Panowie Policjanci zero tolerancji dla terroryzmu staruszków. Proszę legitymować, karać mandatami, a za recydywę kierować do odosobnienia.
    Pani Radna namawia do protestów, dramat tych, którzy na ta Panią głosowali.

    • 101 30

    • (1)

      Pełna zgoda. Najgorsze, że Pisiory z Gdyni wykorzystują tych staruszków i buntują przeciwko decyzjom miasta. I to jest chore.

      • 22 11

      • 1. to nie pisiory

        2. ale jesli jest tak, ze pisiory sa za niegnojeniem starcow, a platforma za tym, dla wygody ŚMIERDZIELI

        to jestem pisiorem, platforma do piachu, nie ma moralnego prawa istniec, kompromitujecie ją, jesli naprawdę was popiera, to słusznie przegrywa

        • 25 0

    • odp

      Pani radna namawia jako mieszkanka. Nie powinna tu podpierać się statusem radnej. Rada dzielnicy nie ma nic wspólnego z tym protestem.

      • 18 5

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Gdańska Liga Rallycross Modeli RC

30 zł
zawody / wyścigi

Distinguished Gentleman's Ride (1 opinia)

(1 opinia)
w plenerze, zlot, imprezy i akcje charytatywne

Event w Audi City Gdańsk

warsztaty, dni otwarte

Sprawdź się

Sprawdź się

Co to jest TPMS?

 

Najczęściej czytane