• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Znowu blokują ul. Chwarznieńską

Patryk Szczerba
29 lipca 2015 (artykuł sprzed 8 lat) 
aktualizacja: godz. 10:03 (30 lipca 2015)
Blokada potrwa dwie godziny. Kierowcy muszą przygotować się na jazdę objazdami, podobnie jak pasażerowie komunikacji miejskiej. Blokada potrwa dwie godziny. Kierowcy muszą przygotować się na jazdę objazdami, podobnie jak pasażerowie komunikacji miejskiej.

Blokujący po raz kolejny pojawią się na przejściu dla pieszych na wysokości ul. Sosnowej zobacz na mapie Gdyni w czwartek o godz. 10. Pozostaną tam przez dwie godziny, by walczyć o przywrócenie przejścia przy Domu Za Falochronem zobacz na mapie Gdyni, na co - jak zapowiadają władze miasta - zgody nigdy nie będzie.



W jakie rozwiązania poprawiające bezpieczeństwo pieszych powinna przede wszystkim inwestować Gdynia?

Aktualizacja, godz. 10:02. Blokujący już są na przejściu dla pieszych. Zapowiadają, że nie przepuszczą żadnego samochodu przez dwie godziny.



To już czwarty protest, w którym seniorzy mieszkający przy Domu za Falochronem zablokują ruch na ul. Chwarznieńskiej. Ostatni odbył się niespełna dwa miesiące temu zobacz na mapie Gdyni. Więcej tamowania ruchu miało już nie być. Wzburzenie mieszkańców jednak coraz bardziej narasta.

Potrącenie już było

- Dlatego ponownie wychodzimy na ulicę, by zwrócić uwagę na nasz problem. Starsze osoby naprawdę boją się kładki, twierdzą, że schody są nieoświetlone, a winda często zepsuta. Przechodzą przez ulicę. Ostatnio 90-letni mężczyzna został potrącony. Myślał, że jest na przejściu dla pieszych, ponieważ na jezdni zostały żółte pasy, które ostatnio wreszcie zniknęły. Nie chcę myśleć, co może wydarzyć się w przyszłości w tym miejscu - opowiada Helena Haimrath, radna dzielnicy Witomino-Radiostacja, inicjatorka protestu.
Razem z nią protestuje zazwyczaj kilkunastu seniorów i tak samo będzie prawdopodobnie w czwartkowy poranek. Reszta przygląda się blokowaniu drogi biernie, choć właściwie trudno znaleźć osobę zamieszkałą w Domu za Falochronem, która nie chciałyby powrotu "zebry". O tym, że jest potrzebna, mówią także pacjenci przyległego do budynku zakładu rehabilitacji, ale przedstawiciele jednostki już oficjalnie do protestu się nie przyłączają.

Władze Gdyni tymczasem pozostają nieugięte, odpowiadając na poszczególne zarzuty seniorów.

- Nie jest prawdą, że nie było konsultacji w tej sprawie. O planowanej w takim kształcie przebudowie ul. Chwarznieńskiej był powiadomiony prezes Spółdzielni Mieszkaniowej Senior wybrany przez jej członków. Za to, że nie przekazał informacji mieszkańcom i w międzyczasie odszedł ze stanowiska, nie można winić miasta. Przeanalizowałam obieg dokumentów w tej sprawie i nie mamy sobie nic do zarzucenia - podkreśla Katarzyna Gruszecka-Spychała, wiceprezydent Gdyni.
Zmian nie będzie

Dodaje, że nie jest prawdą, że nie próbowano szukać innych rozwiązań. To - choć jak sama przyznaje, nie jest idealne - zdaniem drogowców, inżynierów oraz samych władz Gdyni, jest najlepsze, jakie można było zastosować.

Nie zrezygnujemy z kładki. To konstrukcja, która jest pod nadzorem ZDiZ, jak żaden inny obiekt w mieście.
Rozwiewa przy okazji wątpliwości o przesunięciu przystanku autobusowego na pętlę, co zdaniem niektórych mogłoby pomóc. Sprawa była poruszana na kolegium prezydenckim w oparciu o opinie ZKM oraz ZDiZ i takie zmiany okazały się być bezzasadne.

Seniorzy zapowiadają, że w walce o powrót przejścia broni jednak nie złożą.

- Zostałam wybrana radną dzielnicy, ludzie zaufali mi i będę domagała się w ich imieniu tak długo powrotu przejścia, na ile starczy mi sił. Na razie jeszcze je mam. Będziemy chcieli w najbliższym czasie wystąpić na drogę sądową w tej sprawie - odpowiada Haimrath.
Chociaż przejście przy Domu za Falochronem nie wróci, kierowcy na ulicy Chwarznieńskiej i tak w najbliższym czasie będą musieli zatrzymywać się częściej. Wszystko z powodu sygnalizacji, która do końca roku ma powstać na skrzyżowaniu z ul. Hodowlaną zobacz na mapie Gdyni. Jak tłumaczą urzędnicy, skorzystają z niej kierowcy wyjeżdżający z ul. Hodowlanej, a także piesi przechodzący w tym miejscu przez jezdnię.

Projekt budowy będzie gotowy jesienią. Jego koszt to 40 tys. zł.

Marcowy protest na ul. Chwarznieńskiej

Opinie (423) 9 zablokowanych

  • A może jeszcze młode wolontariuszki i wolontariuszy

    którzy będą staruchów przenosili na plecach przez jezdnię a co mogą być jeszczcze bardziej rozszczeniowi i wymagający? W końcu na ich utrzymanie będzie musiało się składać coraz więcej tych osób młodych. A tak po prawdzie to kto się dostał no i w jaki sposób i gdzie wcześniej pracował (ile) żeby zamieszkać w tak dobrze wyposażonym i zadbanym domu za falochronem?

    • 13 0

  • Zrobili za dużą kasę kładki z windami a staruchy i tak łażą ulicą.

    • 12 0

  • Najlepiej byłoby lepiej przenieść ten Dom Starców w te Bory Tucholskie

    • 27 0

  • przenieść ten dom starców np. do Nowego Dworu Gdańskiego i po kłopocie

    • 27 0

  • Przenieść ten ten do za falochronem np. do Chojnic i po kłopocie

    • 23 0

  • Przydał by się rozpędzony tir bez hamulców! (1)

    • 86 24

    • Jak najbardziej przydałby się TIR rozpędzony bez tych hamulców

      • 9 0

  • A może jeszcze młode wolontariuszki i wolontariuszy,

    Którzy staruchów przenosili przez tę jezdnię na swoich plecach, a co mogą jeszcze bardziej bardziej roszczeniowi i wymagający? Aż w końcu na ich utrzymanie to będzie musiało składać coraz więcej tych młodych osób. A tak po prawdzie kto się dostał i w jaki sposób gdzie wcześniej pracował ( ile?) ażeby zamieszkać w tak dobrze wyposażonym i zadbanym Domu za Falochronem?

    • 35 0

  • Smutna prawda

    Jakże często musiałem ostro hamować, kiedy jakiś rozbrykany staruch pakował mi się niespodzianie pod koła...

    • 84 20

  • Chwilowy problem (3)

    Na szczescie protestujacy niedluga pomra i sprawa rozwiaze sie sama :)

    • 103 18

    • fajny jestes (2)

      jak sie z mamą nie zgadzasz, to tez jej mowisz ze niedługo umrze i nie bedzie problemu?

      • 10 33

      • Z mama zawsze dochodze do konsensusu ;)

        • 21 18

      • Jak się nie zgadzamy to ona liczy że ja szybciej umrę i jej zostanie na wierzchu.
        Im człowiek starszy tym bardziej uparty, despotyczny, nieliczący się z innymi, przekonany o własnej nieomylności i przede wszystkim nieśmiertelności.

        • 28 15

  • Zrobili za dużą kasę kładkę z windami a mohery i tak lezą ulicą. (39)

    • 453 106

    • Mam 26 lat. Jestem za protestem. (18)

      Likwidacja przejścia dla pieszych tam jest bez sensu. Miasto popełniło wielki błąd. Argumenty dlaczego:

      - Przepustowość i tak ograniczają inne skrzyżowania (przy Witawie, Hodowlana). Jako kierowca stwierdzam - przejście nie spowodowałoby korków większych niż są. A miasto Gdynia jątrzy i prowokuje niepotrzebnie wojnę kierowcy-piesi, zamiast przyznać się do błędu...

      - Kładka to ogromne utrudnienie dla pieszych. Nie tylko niepełnosprawnych i matek z dziećmi. W nowoczesnej urbanistyce praktycznie we wszystkich cywilizowanych państwach od takich rozwiązań się odchodzi. Kładka/tunel jest dobra na drogach typu Obwodnica/Kwiatkowskiego lub tam gdzie wymaga tego ukształtowanie terenu. W wyjątkowych przypadkach stosuje się kładki i tunele poza obszarem gęsto zabudowanym ale z łagodnymi podejściami i podjazdami. Tu ani jedno ani drugie ani trzecie nie zachodzi.

      - Konsultacji społecznych praktycznie nie było. Poinformowanie prezesa spółdzielni? Serio? UM Gdynia - robicie się na "nowoczesnych" a stosujecie rozwiązania rodem z Rosji, Ukrainy czy Mołdawii! W XXI wieku kanałami informacji z mieszkańcami nie powinny być wywieszenie małej informacji na słupie, poinformowanie prezesa spółdzielni czy schowanie informacji gdzieś głęboko w podfolderach na stronie urzędu!

      • 99 90

      • (13)

        dlaczego się nie podpiszesz radny PiS?

        • 51 75

        • Akurat radni PiS słyną z kultu św. Przepustowości. (12)

          Vide p. Horała który chce wszędzie parkingów w Śródmieściu. Oczywiście darmowych.

          • 56 30

          • Antyszczur (10)

            Pan Horała ma rację w tej sprawie, bo jedynym powodem wprowadzenia opłat było wcześniejsze zrujnowanie budżetu przez kretyńskie szczurze pomysły: lotnisko, szkoła filmowa, kolejka górska i inne. Natomiast odnośnie artykułu: kładka faktycznie jest w dość nienaturalnym położeniu, a wina miasta nie polega na tym, że ta kładka jest, ale na tym, że nie wykonano na czas poszerzenia Chwarznieńskiej, uznając za ważniejsze debilizmy, które wymieniłem wyżej.

            • 50 43

            • Te pomysły może i są kretyńskie. Jednak ważna sprawa... (8)

              ...to nie ma związku z opłatami za parkowanie. Opłaty mają:
              a) spowodować większą rotację miejsc
              b) zachęcić do alternatywnych form transportu
              c) umożliwić częściowo odzyskanie przestrzeni, zajmowanej wcześniej przez ludzi stojących przy Świętojańskiej przez 20h na dobę przez co inni kierowcy nie mogli zaparkować.
              Opłaty są w każdym dużym mieście w Polsce oraz w wielu małych. Tak samo jak w całej Europie.

              Nie, ten Pan nie ma racji, bo on podpina się pod każdą akcję i mam wrażenie że nie ma spójnych poglądów.

              • 59 21

              • Poza tym (7)

                W Gdańsku jakoś nikt nie protestuje, że miejsca parkingowe są płatne. Ponadto w Gdyni płatne parkowanie jest tylko do godziny 18:00, jest taniej i weekendy darmowe. Ludzie wszystko chcieli by za free.

                • 56 20

              • (6)

                Jak zwykle zajmujecie się problemem od d*py strony za przeproszeniem bo nikt nie zastanowił się dlaczego ludzie jeżdżą samochodami a odpowiedź jest zatrważająca
                BO JEST TANIEJ niż komunikacją miejską!!!!
                osoba dorosła w Gdyni płaci 2x 1,5 czyli 3zł jadąc w dwie strony 6zł
                załóżmy ze jadę sobie z Chyloni do centrum w tą i z powrotem to jakieś 12 km samochód pali mi jakieś 5,5-6 litrów czyli przez te 12km spali jakieś
                0,8 litra paliwa pomnożone przez 4,6 zł za ON daje nam 3,3 zł!!!!!!!!!!!!!
                Przy obecnej cenie za paliwo komunikacją opłaca mi się jechać powyżej 22km linią zwykła a linią pośpieszną powyżej 30...
                W dwie osoby komunikacja miejska się nie opłaca... a w co dopiero w 5 ;)
                to już taksówki są niekiedy tańsze

                • 47 21

              • Samochod rozumiem, ze spadł ci z nieba (1)

                a wszystkie opłaty oc, naprawy itp płacą rodzice

                • 40 11

              • Ty masz jakieś niedorozwój umysłowy???

                • 25 26

              • (1)

                Dlatego należy wprowadzić dodatkowe ograniczenia i opłaty dla kierowców

                Poza tym - czemu porownujesz to z jednorazowymi?

                • 32 20

              • bo tych samochodów ludzi co muszą przyjechać do centrum 1 czy 2 razy w tygodniu jest najwięcej więc to moje porównanie...
                ale jak chcesz to wezmę pod uwagę twoje 80 zł i tak 12km mamy 5 dni pracujących czyli 60km w tygodniu 240km miesięcznie wiec
                SAMOCHODEM JEST TANIEJ NIŻ KOMUNIKACJĄ MIEJSKĄ
                bo samochodem zrobię za 80 zł spokojnie 300km a są samochody który palą znacznie mniej niż mój ;)
                Nie wiem coś się tak uparł to masz

                • 32 19

              • Ty tak na poważnie czy jaja sobie robisz? (1)

                Co Ty porównujesz przejazdy JEDNORAZOWE jak za 80 zł masz miesięczny na wszystkie dni tygodnia. Teraz policz ile MIESIĘCZNIE wydasz na paliwo i zestaw to.

                • 42 19

              • człowieku, te wszędzie zaparkowane samochody nie nalezą do ludzi którzy jeżdżą z biletem miesięcznym...

                • 42 10

            • badałeś się kiedyś psychiatrycznie? pytam poważnie...

              • 41 31

          • Hehehe

            • 44 21

      • (3)

        Sama korzystalam z tej kładki i uważam że jest super winda działa kładka szeroka a już nikt nie pamięta że mimo tego iż światła w tym miejscu były to ci ludzie i tak przechodzili na czerwonym i były wypadki. Starsi ludzie wychodzą z założenia że im wszystko wolno na czerwonym zawsze stoję ale jak wytłumaczyć dziecku że babcia ledwo chodzi a na czerwonym się pcha raz młody taka babcię ochrzanil a ma 8lat :-)

        • 85 40

        • Ewo, gratuluje zdolności wychowawczych

          i rośnie kolejny mały potwór z śmierdzącego śledzowym szczurem burakowa ;-(

          • 16 47

        • jeżeli czas oczekiwania pieszego na zmianę świateł jest dłuższy niż 45 sekund (1)

          to piesi stają się niecierpliwi i przechodzą na czerwonym.
          W Holandii, gdzie są osiągane najwyższe standardy bezpieczeństwa ruchu drogowego, myśli się przede wszystkim o pieszych, a nie "przepustowości" dla pojazdów, ponieważ stosuje się prostą zasadę: miasto przede wszystkim dla ludzi, a nie dla pojazdów.

          • 66 29

          • Witomino to nie centrum miasta więc nie naciągaj faktów

            to prawda, że w centrach ważniejsią są piesi
            ale nie na głównych wylotówkach z miasta
            i tu twój argument bierze w łeb

            • 52 21

    • (5)

      widać młodzież się buntuje

      • 30 66

      • Kładka to zwykła szykana dla pieszych szczególnie starszych (4)

        Rozwiązanie jak sprzed 30 lat. Tego się na zachodzie już nie robi.

        • 63 41

        • Na zachodzie generalnie mają gdzieś pieszych. Nawet chodników porządnych nie ma. A jak są to na pół metra szerokości i tak zastawione przez parkujące samochody.

          • 42 10

        • (2)

          a co się robi na zachodzie? teleport z jednej i drugiej strony przejścia, teleportujący samochody? konkretne przykłady rozwiązań proszę. bo ja np. po Dublinie, Madrycie, Manchesterze - sporo kładkami nad torami, nad drogami szybkiego ruchu - chadzałem.

          • 55 18

          • Przejścia dla pieszych to stary wynalazek

            I promujący ruch pieszych.

            • 46 9

          • Ale to nie jest droga szybkiego ruchu ani tory młotku

            • 48 13

    • maja racje (6)

      jak bedziesz mial 80 lat i musial taki kawal drogi nadkladac to zobaczymy jak sie ladnie bedziesz usmiechal dętko z gdanska

      • 36 82

      • (2)

        Taki kawał... Już bez przesady Jakby to kilometry były jak w maratonie

        • 35 52

        • (1)

          Dziwne, że jak trzeba znaleźć miejsce parkingowe, to nagle 100 m to jak stad do Rzymu, a wpier...e się na trawnik to "OK".

          • 52 18

          • tak robią ci, którzy potem wołają o skrócenie drogi i manifestują

            masz całkowitą rację tym razem :)

            • 52 1

      • A jak ty będziesz miał 80 lat i walnie ciebie na przejściu autobus to zmienisz zdanie i będziesz myślał, dlaczego nie polazłeś na kładkę.

        • 48 31

      • taki kawał (1)

        Wow... Całe 100 metrów. Łoo jezus maria jak żyć?!

        • 55 23

        • a żebyś wiedział że w pewnym wieku i 100 metrów to dużo

          Nie życzę ci tego, ale jak kiedyś chociażby złamiesz nogę to się dowiesz co znaczy "100 metrów" oraz "ktoś popsuł windę"

          • 58 20

    • można zrobić MOSTEK bezpośrednio z tarasu budynku na kładkę (2)

      i mamy proste rozwiązanie nabrzmiałego problemu

      • 56 31

      • Napiszę jaśniej o pomyśle MOSTKA (1)

        Budynek 'Za Falochronem" stoi tuż obok nieszczęsnej kładki z windami.
        Wyjście z budynku jest jednak z przeciwległego końca.
        Trzeba przejść-wrócić całą długość budynku aby dojść do kładki.
        Tymczasem jeśli popatrzymy na budynek to widzimy że na kładkę nad ulicą Chwaszczyńską można się przedostać z tarasu idącego na wysokości pierwszego piętra wzdłuż całego budynku.
        Wystarczy krótki MOSTEK i po problemie.
        Zaoszczędzimy starszym ludziom drogi z budynku w dół i z powrotem wzdłuż budynku do kładki.

        • 84 9

        • ale oni chcą trenować

          ruszać się trzeba, ruch to zdrowie

          • 44 21

    • freddy jeździj se bryką po tej kładce albo wracaj do Mławy.

      • 44 13

    • TUNEL zamiast kładki i nie było by problemów (1)

      Tunel to mniejsze różnice wysokości do pokonania, brak lęku wysokości, niektórzy poprostu go mają, możliwośc wykonania podjazdów którymi można sie ratować gdy winda nie działa. Wybrano gorsze, droższe i mniej praktyczne rozwiązanie i jeszcze zdziwienie że osoby dla których to wybudowano (bez konsultacji z nimi samymi) sa niezadowoleni.
      Jestem za Szczurkiem, ale tutaj się nie popisał.

      • 28 51

      • Tunel super

        Tylko szkoda, że nie masz pojęcia ile to kosztuje... może też estakadę w tym miejscu bezpośrednio do centrum? Lepiej policz, czy ci kasy do końca miesiąca starczy na życie, zamiast wypisywać na tematy o których nie masz pojęcia.

        • 54 11

    • ...Moch

      Mocherowy świat glupikow

      • 55 51

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Bezpłatne badania dla kierowców zawodowych (1 opinia)

(1 opinia)
badania

Premiera MINI Cooper F66

Premiera MINI Cooper F66

Sprawdź się

Sprawdź się

W którym mieście znajduje się siedziba Porsche?

 

Najczęściej czytane