- 1 Cmentarzysko traficarów w sopockim lesie (100 opinii)
- 2 "Leżący policjant" na... polnej drodze (57 opinii)
- 3 Zakończył się remont ulicy za 11 mln zł (44 opinie)
- 4 Kolejne drogi w Gdyni do naprawy po zimie (72 opinie)
- 5 Czytelnik: mały niesmak po zlocie klasyków (71 opinii)
- 6 Ile aut skonfiskowała policja? (131 opinii)
Żółte naklejki na przejazdach kolejowych ratują życie
Od połowy 2018 roku każdy przejazd kolejowy w kraju, który zarządzany jest przez PKP, oznakowany jest żółtą naklejką z 9-cyfrowym numerem identyfikacyjnym. To rozwiązanie pomaga w ratowaniu życia osób, które utknęły samochodem na przejeździe kolejowym, ale okazuje się pomocne również dla pasażerów pociągów.
Jak to działa? To bardzo proste. W przypadku gdy auto zostanie unieruchomione na przejeździe, kierowca wraz z pasażerami powinni niezwłocznie oddalić się od pojazdu, za rogatki. Następnie jedna z osób powinna zadzwonić pod numer alarmowy 112, zgłosić zagrożenie i podać indywidualny numer identyfikacyjny przejazdu, który znajduje się na żółtej naklejce.
W kolejnych czynnościach operator 112 skontaktuje się z ekspozyturą PKP Polskich Linii Kolejowych SA. Zostanie wydane polecenie o wstrzymaniu ruchu lub ograniczeniu prędkości pociągów w obrębie wskazanego przejazdu. A wszystko dzięki... żółtej naklejce.
Na żółtej naklejce znajdują się trzy numery: indywidualny identyfikujący przejazd, alarmowy 112 i numer telefonu w celu zgłoszenia usterki, awarii.
Czytaj także: Pociąg hamował przed autem na przejeździe kolejowym
Czytaj także: Autobus między rogatkami. "Zagrożenia nie było"
Opinie wybrane
-
2021-02-15 14:12
Bardzo dobry pomysł! (1)
Prosty i tani a zarazem efektywny.
- 62 0
-
2021-02-16 07:53
Warto byłoby przypomnieć w artykule
Że mrugające naprzemiennie podwójne czerwone światło przed przejazdem oznacza STÓJ! - tyle co światło czerwone na dowolnym skrzyżowaniu. Niestety, duży odsetek kierowców jest przekonanych, że to tylko taki sygnał ostrzgawczczy i można, z zachowaniem uwagi, przejechać przez taki przejazd a potem nagle szlaban za nimi i przed nimi się zamyka.
Że mrugające naprzemiennie podwójne czerwone światło przed przejazdem oznacza STÓJ! - tyle co światło czerwone na dowolnym skrzyżowaniu. Niestety, duży odsetek kierowców jest przekonanych, że to tylko taki sygnał ostrzgawczczy i można, z zachowaniem uwagi, przejechać przez taki przejazd a potem nagle szlaban za nimi i przed nimi się zamyka.
Po drugie nie należy ruszać dopóki światło nie przestanie mrugać! 90% kierowców rusza zaraz po podniesieniu szlabanu a tak naprawdę światło jest wiążące, szlaban to tylko dodatkowe zabezpieczenie. A jak ktoś chce grzecznie przejechać po wygaśnięciu czerownych świateł to zdarza się, że jeszcze zostanie obtrąbiony przez Januszy kierownicy, że za wolno rusza :)- 5 0
-
2021-02-16 07:58
(1)
Jakoś nie jestem w stanie uwierzyć w skuteczność tych naklejek.
Jeżeli utknął bym na przejeździe kolejowym samochodem to miałbym jakieś max 5 min na rozpoczęcie łańcuszka przekazywania informacji do maszynisty. Obawiam się że to zbyt mało. Lepszym rozwiązaniem jest taranowanie, a jeszcze lepszym, nie wjeżdżać za szlaban w trakcie sygnału ostrzegawczego.
Dobra sprawa jak widać nieprawidłowości w działaniu przejazdu, łatwo zgłosić.- 2 3
-
2021-02-16 08:26
Dlatego na naklejce powinien być też numer do najbliższego posterunku odpowiedzialnego za ruch kolejowy na danym szlaku linii kolejowej.
- 0 1
-
2021-02-15 20:10
Tak najlepsze są te na przejazdach na których od X lat nic nie jeździ i nie pojedzie bo np drzewa rosną na torach
- 11 2
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.