• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Europa kupuje Volkswageny

oprac. Mart, na podstawie Samar
25 maja 2011 (artykuł sprzed 13 lat) 
Volkswagen Golfa sprzedaje się w Europie najwięcej. Od początku roku znalazł ponad 160 tysięcy nabywców. Volkswagen Golfa sprzedaje się w Europie najwięcej. Od początku roku znalazł ponad 160 tysięcy nabywców.

Jakie auta najczęściej kupują europejscy kierowcy? Volkswageny. Mimo iż sprzedaż najpopularniejszego w całej Europie Golfa nieco spadła, nadal jest on najchętniej kupowanym autem na kontynencie.



Jak wynika z danych firmy analitycznej JATO, Volkswagen Golf obronił w kwietniu pozycję lidera w zestawieniu najchętniej kupowanych modeli nowych aut w Europie. Wynik na poziomie nieco ponad 42 tys. sztuk jest jednak o 14,8 proc. gorszy niż w analogicznym miesiącu roku poprzedzającego.

Na miejscu drugim kwietniowej listy plasuje się Volkswagen Polo z wynikiem 31 200 sztuk (+10,4 proc.), natomiast miejsce trzecie zajmuje Ford Fiesta (28 500 sztuk, -11,5 proc.).

Co ciekawe, to właśnie Polo oraz zajmujący piąte miejsce VW Passat są jedynymi modelami na kwietniowej liście Top-10, które w porównaniu z analogicznym miesiącem roku poprzedzającego osiągnęły wzrost wolumenu (odpowiednio o 10,4 proc. oraz 32,3 proc.).

Wiodąca pozycja Golfa oraz rosnący wolumen Polo i Passata przełożyły się na to, że Volkswagen po raz kolejny zdominował zestawienie największych marek na europejskim rynku nowych aut (łącznie 148 900 sztuk: +5,1 proc.).

Łącznie wolumen dla całego rynku europejskiego w kwietniu 2011 wyniósł prawie 1 122 400 sztuk, a więc o 3,1 proc. mniej niż rok wcześniej.

W ujęciu narastającym od początku bieżącego roku spadek wolumenu sprzedaży w Europie jest mniej dotkliwy (-2,1 proc.). W sumie klienci kupili ponad 4 804 000 nowych aut. Najwięcej z tej liczby przypada na VW Golfa (164 800 sztuk; -11 proc.), drugi jest Ford Fiesta (130 tys. sztuk, -24,9 proc.), a trzecie miejsce zajmuje VW Polo (124 500 sztuk, +0,9 proc.).

10 najchętniej kupowanych aut w Europie:

1. Volkswagen Golf
2. Volkswagen Polo
3. Ford Fiesta
4. Opel Corsa
5. Volkswagen Passat
6. Opel Astra
7. Renault Clio
8. Renault Megane
9. Ford Focus
10. Peugeot 207
oprac. Mart, na podstawie Samar

Opinie (117) 3 zablokowane

  • Jak chcecie narzekać na własne auta to porozmawiajcie z właścicielami np takich aut jak: (1)

    Subaru impreza peugeot 207 406 mercedes vaneo i wszystkie A skoda octavia classic to są samochody produkowane z poważnymi wadami objawiającymi się najczęściej tuż po 2 latach użytkowania lub po przekroczeniu 120kkm.

    • 3 6

    • Ale dziesięcio letnie samochody mają u nas po 70 tyś.km więc jest jeszcze czas.

      • 2 0

  • Kupujecie a potem narzekacie ze sie psuja (10)

    zacznijcie kupowac subaru, hondy, mazdy czy mitsubishi to nie bedziecie wylewac swoich zali tylko bedzie sie cieszyc bezawaryjna jazda

    • 12 8

    • Dokładnie!!! Nie kumam osób, którzy kupują to szkopskie padło..

      Pozostałości z komuny.

      • 6 1

    • taaaa (7)

      subaru w nowych egzemplazach masowo dochodzi do zacierania się silników :-) mazda szczególnie 6 ciągle i nadal korozja w nadkolach z tyłu szczególnie w wersjach kombi mitsubishi nooo stary pojechałeś tak brzydkiego i wyposażonego w stylu lat 80 ubiegłego wieku auta to nie weźmie nawet miłośnik daci sandero :-)

      • 4 5

      • afrodyta tak? powiedz w jakie silniki subaru sie zacieraja (2)

        a skoro ci sie nie podoba mitsubishi wyposazone jak w latach 80 ( sic !!!) to kupuj golfa wyposazonego na miare XXI wieku

        • 3 2

        • dzięki ma outlandera :-) a gdybyś się znał ciapaku to byś wiedział że ma silnik VW

          ale taki lamusek jak ty którego wuje przewiózł na weselu mitsubishi myśli że to cud japońskiej technologii :-)

          • 2 1

        • Wszystko o subaru i mitsubishi: dobre ale urwał :-)

          Silnik: poprostu nie chodzi pomimo wymiany przepustnicy egr nadal auto nie odpala, Układ hamulcowy: orginalne klocki po 20 tysiacach tak piszcza ze ludzie ogladaja sie za mna jak bym jechal TIRem zza wschodniej granicy, Zawieszenie: cos stuka od poczatku w prawym kole przednim i oczywiscie taki to model i takie niedogodnosci tego auta
          pełna ocena Outlander II, 2.0 DID DOHC140KM, 2007 r., 35000 km

          Silnik: Złamał się plastikowy króciec na którym jest osadzony wężyk sterujący turbiną, serwis pokleił klejem zamiast wymienić na nowy, totalna porażka, mitsubishi na pisemną reklamację odpowiedziło że zoztała poprawnie załatwiona.

          Autor kupiłby to auto jeszcze raz
          Karoseria: słabiutki lakier - ostrożnie z myciem i paznokciami przy klamkach poryswać łatwo, Układ elektryczny: słabo podświetlane zegary., Inne: łatwo porysować srebrne plastiki . łatwo ukraść relingi!! (kpl 8tys)

          Silnik: spalanie, Karoseria: rdzewiejąca kanapa tył ( wersja ze skórą ), Układ elektryczny: faujące ksenony ( na dziurze skaczą jakby nie były zamocowane lustra w lampie )

          Autor nie kupiłby tego auta jeszcze raz
          Silnik: przewód od turbo mi odleciał przy 8tys., Zawieszenie: przy 38tys. stabilizatory nie wytrzymały

          jak ktoś ma ochotę na więcej to jest na sieci tego pełno wszystko o autach z salonu !

          • 4 3

      • (3)

        Subaru to ma problem nie z silnikami, a ze sprzeglem.
        I to szczególnie w dieslu.
        Ale to i tak dobre auta

        • 0 0

        • subaru i problem ze sprzeglem? (2)

          tak ponoc wystepuje w dieslu bo maksymalny moment jest dostepeny bardzo szybko ale dotyczy tylko kierowcow ktorzy nigdy nie jezdzili samochodami ze stalym napedem na 4 kola. problem w tym ze w takim napedzie nie ma zadnej bezwladnosci jak w napedzie na oske, momentalnie przy dodaniu gazu ciagna wszystkie kola rowno i trzeba po prostu umiec dozowac gaz i nie jezdzic na polsprzegle.
          subaru popelnilo straszny blad produkujac diesla i dzieki temu do subaru zaczeli wsiadac kierowcy ktorzy jezdzili autami klasy mondeo, avensis, passat i tp. nie majacy pojecia o jezdzi stalym 4x4. wczesniej subaru byla marka dla swiadomych kierowcow i niejako koneserow motoryzacji. auta palily duzo i dzieki temu kupowane byly z pelna swiadomoscia. w momencie wprowadzenia diesla sie to zmienilo.

          • 6 3

          • jeju...

            firma powinna robić selekcję, do czego to doszło. Poważnie jednak, to może odpocznij, bo wyznawanie miłości rynkowi krajowemu któregokolwiek z państw, to delikatnie mówiąc objawy... przemęczenia

            • 0 1

          • u którego dilera pracujesz???

            nie chodzi mi o dilera samochodów

            jak na gimnazjum to juz ładne bajki piszesz

            • 2 2

    • z tym Subaru to popłynąłeś biorąc pod uwagę ich ostatnie wpadki...

      • 2 2

  • Ford, vw, opel rozumiem ale renault ? (3)

    Są tutaj jacyś zadowoleni użytkownicy Megane, Clio ? Jak bez zamykania oczu można kupić coś takiego jak Thalia ?

    • 12 4

    • (1)

      Ja miałem nabite 270 tys. w Clio z 91 roku i byłem zadowolony. Samochód udało mi się bardzo łatwo sprzedać w wieku 18 lat (inna rzecz, że za śmieszne pieniądze).

      • 3 0

      • miałem 3 renówki

        19, megane i lagune, nie narzekałem.

        • 2 0

    • oui!

      Megane zwłaszcza to przed 2002 było nie do zdarcia i przy regularnych przeglądach żadnych poważniejszych napraw.
      Może w nowszych się to zmieniło.

      • 0 1

  • używane Daewoo

    Zupełnie jak VW - "wiesz co masz".
    Różnica polega na cenie części zamiennych ;)

    • 7 2

  • mam auto z grupy VAG (1)

    i nigdy więcej.

    • 5 6

    • nie stać cię ? czy okazało sie ze posiada części z przystanku PKS w okolicach kartuz?

      a w nadkolach jest wyraźne logo PKS Kołobrzeg?

      • 4 4

  • Dzisiejszy artykuł sponsoruje słówko WOLUMEN

    • 3 2

  • (2)

    Już lecę do salonu VW!

    • 4 2

    • Kup dwa - w ofercie dla młodych małżeństw.

      • 0 0

    • to je wylecz kupując Toyotę i Goldena (psa) ;)

      • 0 0

  • liczy sie only toyota i 16 modeli !!! reszta to sciema i plastik ! (2)

    toyota corolla z automatem 1,8 benzyna to auto jest dla nastolatkow w usa ale w PL nie widze lepszej maszyny !!! nigdy zaden mechanik nie widzial jej !!!

    • 3 10

    • No to tylko czekać jak zaraz coś padnie

      i zaczniesz jeździć po okolicy szukając najlepszego-najtańszego mechanika.

      • 3 0

    • japanize szjs plastik

      • 0 1

  • Mój VW ma juz 614 000. Zgadnijcie jaki to VW (3)

    • 3 6

    • Ciekawe ile będzie miał przy sprzedaży. Niech zgadnę 214.000 ???

      • 8 2

    • kupa

      • 3 2

    • resorak

      • 2 1

  • Jedno trzeba przyznać, że wnętrze VI-tki w wersji high jest całkiem niezłe

    cisza podczas jazdy też

    • 10 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Bezpłatne badania dla kierowców zawodowych (1 opinia)

(1 opinia)
badania

Premiera MINI Cooper F66

Premiera MINI Cooper F66

Sprawdź się

Sprawdź się

Literka M to symbol sportowych aut marki:

 

Najczęściej czytane