• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Ford Transit z napędem na obie osie

Mart
27 maja 2010 (artykuł sprzed 14 lat) 
Ford Transit z napędem na obie osie. Na razie tylko u jednego dealera na Pomorzu. Ford Transit z napędem na obie osie. Na razie tylko u jednego dealera na Pomorzu.

Na Pomorze trafił na razie jedyny w Polsce Ford Transit z napędem na obie osie. Wśród pierwszych zainteresowanych samochodem są pracownicy służb komunalnych, branży energetycznej i budownictwa drogowego.



Statystyki sprzedaży pokazują, że użytkowe pojazdy z napędem na obie osie najlepiej sprzedają się na południu kraju. Pomorski dealer Forda, firma Euro-Car z Gdyni postanowiła jednak zaryzykować i wprowadzić auto do sprzedaży na naszym terenie.

- Transit AWD napędzany jest turbodieslem Duratorq TDCi 2,4 l o mocy 140 KM, współpracującym z 6-biegową przekładnią manualną. Napęd na wszystkie koła jest mechaniczny i włącza się automatycznie - informuje Joanna Piątkowska z Euro-Car.

Jak działa napęd 4x4 w Fordzie Transicie? W normalnych warunkach jazdy cały napęd przekazywany jest na tylną oś. System sprzęgieł sterowanych hydraulicznie umożliwia płynne załączanie i regulowanie wielkości momentu przekazywanego na koła jezdne. Jeśli dochodzi do wyraźnego poślizgu tylnych kół, sprzęgła zaczynają pracować i napęd trafia także na przód.

Napęd 4x4 minimalnie ograniczył tylko przestrzeń ładunkową pojazdu. W porównaniu ze zwykłym Transitem masa przedniej osi wzrosła o niecałe 50 kilogramów. Masa tylnej osi pozostała bez zmian. Ford nie zdecydował się na zwiększenie prześwitu w porównaniu ze zwykłą wersją Transita.

Atutem pojazdu oprócz lepszych właściwości jezdnych ma być też cena. Ta zaczyna się od 94 tysięcy złotych netto. Najgroźniejszym konkurentem Forda w tej klasie pojazdów jest VW Transporter 4Motion, którego ceny zaczynają się od ok. 102 tysięcy złotych.
Mart

Opinie (39) 1 zablokowana

  • Moi terenowcy (5)

    Transit 4x4 z ładunkiem,małym prześitem i oponami drogowymi szybko stanie w zwykłym piasku, a katowanie przy zakopaniu się w małym błotku szybko "naruszy sprzegło dopedzjące drugą oś. finito.
    Uwagi te dotyczą też wszystkich tych crossowerowskich zabawek - Outlander, forester itd.
    Mały prześwit oznacza,ze nawet przy większej prędkości na nierównym szutrze(lekki teren) ,szybko obite bedzie podwozie i ewentulanie pogiete wahacze. Przewaznie wtedy kiedy właczy się naped 4x4 jest juz za późno...

    • 5 3

    • oczywiscie

      jedyna sluszna opcja jest 20-letni landcruiser ...

      • 2 0

    • Taaaak,

      najlepsza terenówka, to taka co w pełnym rynsztunku jak na Camel Trophy po ulicach jeżdzi, oczywiście brudna jak smok, to jest dopiero szpan, wtedy tak ładnie naładowani, z przedłużonym .... ego, siadamy i wywalamy posty, że Golf, że VW, że GKA, GST etc. nooo, wtedy już piana ocieknie do końca i radośni, po spełnieniu obowiązku możemy połozyć się spać, śniąc o naszej terenówce...

      • 4 1

    • Dokładnie tak jak mówisz

      Crossovery i większość SUVów po wjeździe w pierwsze głębsze błoto rozwali napęd (półosie, haldex) a po wjechaniu na kamienisty teren straci wahacze. To nie są samochody terenowe, choć może dla laika na takie wyglądają. Można nimi wjechać na trawnik, o ile nie jest nasiąknięty wodą albo pojeździć po szutrze, o ile jest w miarę równy.

      • 1 1

    • wszystkie Subaru mają stały napęd, a Forester by the way nie jest autem terenowym :P na działkę na zadupiu spokojnie sobie dojedziesz bo jest bardzo dzielny, ale do wypraw w teren służą inne auta... np. mój wymarzony Land Rover Defender... tylko drogie to trochę :P

      • 0 0

    • Do przedmówców

      Każdy lubi sobie poszpanować;-) Nawet chłopcy na rowerach, mają cały ten wyczynowy sznyt- pedalski obcisły kostium jak na wyścig pokoju, masa szpeja itd.
      Dodam,ze terenówkę nalezy myć, bo inaczej szybko przełozy się to na wymianę elementów, których się nie myję;-) Oczywiście mozna sobie kupić tani traktorek i katować do końca, ale to już innym temat.
      Co do Land cruisera - to dowolny model, w dowolnym wieku skopie dupe każdemu crossoverowi nawet w kategorii wysoki krawężnik.

      • 0 0

  • (1)

    Czyms takim mozna zajechac pod dyskoteke czy lepiej lublinem?

    • 5 0

    • polecam stara dobra nyse

      • 3 0

  • Transit to badziew

    Miałem Tranzole z 2001 i 2003 roku 2.0 Di 75 km i 2.0 TDCi 100 km owszem spalanie niskie i duża pojemność ale komfort jazdy nie istnieje pierwszy miał zerowe przyśpieszenie padło sprzęgło i pompa wtryskowa po 70kkm nagminne usterki centralzamka no i zgnił dosłownie cały od nadkoli po podłogę przestrzeni ładunkowej drugi już po lifcie wnętrza i zmianie silników był nawet git gdyby nie to że zmarł silnik po 135kkm padł wtrysk a zaraz po nim cała listwa od cr to już było ponad moje siły teraz szmelcwagen T5 no i jest git

    • 1 1

  • GDANSKA POLICJA JUZ POL ROKU TEMU DYSPONOWALA TAKIM STOI NA SLOWADZKIEGO W OPP

    • 0 1

2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Bezpłatne badania dla kierowców zawodowych (1 opinia)

(1 opinia)
badania

Premiera MINI Cooper F66

Premiera MINI Cooper F66

Sprawdź się

Sprawdź się

W jakiej dzielnicy Gdańska miała miejsce katastrofa autobusu w 1994 roku?

 

Najczęściej czytane