Wiadomości

stat

Ford Mondeo Hybrid: abstynent z prądem

Jeżdżąc hybrydową wersją Forda Mondeo szybko odzwyczaimy się od częstych wizyt na stacjach benzynowych. Pierwsza na europejskim rynku hybryda Forda skrywa też parę innych zalet. Czy warto więc z bogatego katalogu wersji Mondeo wybrać tę z "zielonym listkiem"?



W odróżnieniu od innych wersji, hybrydowy Ford Mondeo nie jest liftbackiem, a sedanem. Dla wyglądu zewnętrznego auta nie ma to żadnego znaczenia, bo hybrydowe mondeo wygląda równie dobrze jak tradycyjne wersje. Taka stylistyka szybko się nie zestarzeje, mondeo ma szansę przez długie lata wyglądać atrakcyjnie.

Bardzo duża ilość miejsca zarówno z przodu jak i z tyłu nikogo nie zaskoczy. Podobnie jak dobre materiały i jakość wykonania wnętrza. Z tyłu Mondeo oferuje praktycznie tyle miejsca co Audi A6, na brak przestrzeni ponarzekać mogą więc tylko naprawdę wysocy pasażerowie. A jeśli już przy przestrzeni jesteśmy, to ta - ze względu na umieszczone z tyłu baterie mocno zmalała w bagażniku auta. Hybrydowe Mondeo oferuje zaledwie 383 litry pojemności bagażnika. W praktyce oznacza to, że jeżeli komuś zależy na wyjątkowo przepastnym kufrze, to już na tym etapie powinien pożegnać się z hybrydą.

Ford Mondeo 2.0 Hybrid
Ford Mondeo 2.0 Hybrid Mart/Trojmiasto.pl
Jeżeli nie wozimy ze sobą mnóstwa różnego dobra, to możemy siadać za kierownicą Mondeo. Po naciśnięciu przycisku start wita nas charakterystyczna dla hybryd cisza. Przed oczami kierowcy pojawią się zaś zegary, a właściwie dwa elektroniczne wyświetlacze. Ilość informacji, które podają, naprawdę może przyprawić o zawrót głowy.

Oprócz aktualnego wykorzystania silnika spalinowego i elektrycznego mamy także m.in. trenera ekologicznej jazdy (w zależności od tego, jak sprawnie wykorzystujemy hybrydowy układ Mondeo, na ekranie rozwija się roślinka, bądź opadają z niej listki), wykresy, wskaźniki tempomatu czy informacje z systemów pomagających kierowcy. Ilość informacji nieco przytłacza, za to nikt nie będzie narzekał, że siedzi niewygodnie lub czegoś nie widzi. Fotele, pozycja za kierownicą, szeroki zakres regulacji i widoczność wręcz zachęcają do jazdy.

Czytaj także: Nowy Ford Edge oficjalnie w Trójmieście

Hybrydowy zestaw Forda w postaci dwulitrowego, czterocylindrowego silnika benzynowego i silnika elektrycznego zapewnia łącznie 187 KM i 173 Nm przy 4000 rpm. Zestaw zaprzęgnięto do pracy razem z bezstopniową skrzynią CVT. OD razu powiemy, że największe bolączki tego rodzaju skrzyń w dużym stopniu udało się w hybrydowym Fordzie wyeliminować, jednak to rozwiązanie nieco dusi całkiem niezły potencjał hybrydowego Mondeo. Spokojnie jeżdżący kierowcy niespecjalnie nawet zwrócą na to uwagę, jednak ktoś, kto lubi bardziej dynamiczną jazdę, może poczuć się lekko poirytowany np. czasem potrzebnym, by dynamicznie przyspieszyć.



Hybryda zachęca jednak do spokojnej jazdy. Sprawnie działający układ z bardzo efektywnym systemem odzyskiwania energii przy hamowaniu powoduje, że chce się go wykorzystywać maksymalnie. A "eko jazda" wynagrodzi nas naprawdę niewielkim zużyciem paliwa. Ford Mondeo Hybrid w czasie testu spalał średnio 5 litrów paliwa na setkę. To bardzo dobry wynik sprawiający, że hybrydowe Mondeo może być świetnym towarzyszem zarówno w mieście, jak i na trasie. Do dłuższych podróży zachęca zresztą świetnie zestrojone zawieszenie, jak i bardzo precyzyjny układ kierowniczy. Mimo sporych gabarytów pojazdu, "łykanie" zakrętów czy pokonywanie nim odcinków autostrad to czysta przyjemność.

Salony Forda w Trójmieście

W swoim cenniku Ford ma naprawdę atrakcyjne pozycje, zarówno w wersjach benzynowych, jak i wśród tych z silnikiem diesla. Te cenowo zbliżają się do kwoty, za jaką możemy kupić hybrydę, czyli ok. 130 tysięcy złotych. Czy warto zdecydować się na to rozwiązanie? Jeśli zależy nam na naprawdę niskim zużyciu paliwa, hybrydę możemy wybierać w ciemno, gdyż oprócz mniejszego bagażnika nie odstaje niczym od innych wersji. Kierowcy, którzy nastawiają się bardziej na osiągi samochodu i czerpanie większej radości z jazdy (do hybrydy nie zamówimy np. opcjonalnego zawieszenia sportowego) potraktują ten samochód raczej jako ciekawostkę, a nie towarzysza podróży na dobrych kilka lat.

Samochód do testów udostępnił FordStore Euro-Car, przedstawiciel Forda w Trójmieście

Dodaj zdjęcie do artykułu
Dodaj opinię

Dodaj opinię

Odpowiedz

Tytuł:
Treść:
Autor (opcjonalny):
E-mail (opcjonalny):
Klikając "wyślij", akceptujesz regulamin dodawania opinii.
zamknij

Opinie (razem: 43)

Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Opinie niezwiązane z tematem artykułu, wulgarne, obraźliwe, naruszające prawo będą usuwane.

- jeżeli uważasz, że dana opinia nie powinna się tu znaleźć, zgłoś ją do moderacji.

Wydarzenia