• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdańsk chce przedłużyć Trasę W-Z. Jest przetarg na projekt budowlany

Maciej Naskręt
14 października 2014 (artykuł sprzed 9 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Najdłuższa ulica w Trójmieście widziana z góry
Trasa W-Z najszybciej za cztery lata powinna sięgać rogatek Gdańska. Do tego czasu kierowcy będą poruszać się po jednej jezdni. Trasa W-Z najszybciej za cztery lata powinna sięgać rogatek Gdańska. Do tego czasu kierowcy będą poruszać się po jednej jezdni.

Jeszcze jesienią mogą ruszyć prace projektowe nad przedłużeniem Trasy W-Z między Karczemkami a granicą Gdańska. Nową drogą kierowcy pojadą nie wcześniej niż za cztery lata.



Miejska spółka InvestGda, która jest odpowiedzialna za rozwój m.in. Parku Przemysłowo-Technologicznego Maszynowa, ogłosiła właśnie przetarg na budowę ok. 3-kilometrowego przedłużenia Trasy W-Z. Zgodnie z założeniami dwujezdniowa droga powstałaby na odcinku od ul. Otomińskiej zobacz na mapie Gdańska do granicy miasta Gdańska. zobacz na mapie Gdańska Trasa przebiegałaby w śladzie istniejącej ulicy Kartuskiej.

W ramach inwestycji powstałyby także skrzyżowania z wyspą centralną na wysokości ul. Inżynierskiej zobacz na mapie Gdańska, ul. Nowatorów zobacz na mapie Gdańskaul. Bysewskiej zobacz na mapie Gdańska oraz na rogatkach miasta.

Ponieważ skrzyżowania będą kolizyjne, najwyższa prędkość na projektowanym odcinku będzie mogła wynieść 70 km/h.

Projekt zakładałby także wykonanie dodatkowej jezdni - drogi serwisowej, po której mogliby się poruszać przede wszystkim mieszkańcy okolicznych domów.

Największym minusem drogi jest fakt, że będzie ona nadal na rogatkach Gdańska wpadać w jednojezdniową drogę krajową nr 7 do Żukowa. W tym miejscu po wybudowaniu kierujący pojazdami powinni się spodziewać korków.

Dlaczego to akurat InvestGda, spółka kojarzona dotąd ze ściąganiem inwestorów do Gdańska, a także ufundowaniem miastu trzech automatycznych toalet, będzie zajmować się tego rodzaju przedsięwzięciem?

- Na terenie Kokoszek prowadzimy m.in. Park Przemysłowo-Technologiczny Maszynowa. Nasze inwestycje na tym terenie nie pozostają bez wpływu na sytuację drogową. Zwiększamy natężenie ruchu, dlatego zabieramy się za opracowanie projektu budowlanego zgodnie z art. 16 ustawy o drogach publicznych - mówi Alan Aleksandrowicz, prezes miejskiej spółki InvestGda.

Czy rozbudowa Trasy W-Z usprawni wyjazd z Gdańska w stronę Kaszub?

Deweloperzy wydają miliony na drogi publiczne zgodnie z art. 16 ustawy o drogach publicznych

Co ciekawe, w zamówieniu określono dwa kryteria wyboru najkorzystniejszej oferty. Pierwsze to koszt przygotowania dokumentacji i wynosi on 75 proc. punktów. Natomiast drugie kryterium wyboru to czas przygotowania projektu - za to można dostać 25 proc. punktów. Taka proporcja dotąd nie była stosowana w przetargach na usługi projektowe ogłaszane przez urzędy w Trójmieście. Stąd też nie wiadomo, jak długo potrwa projektowanie.

Wiadomo, że nie będzie ono łatwe.

- Zakładamy, że zostaniemy zobowiązani do przygotowania raportu środowiskowego i tym samym będziemy pozyskiwać decyzję środowiskową dla planowanej inwestycji - przewiduje Alan Aleksandrowicz.

Wyłonione w przetargu biuro projektowe będzie musiało pozyskać też dalszy komplet dokumentów - m.in. pozwolenie na budowę i zezwolenie na realizację inwestycji drogowej.

Firmy zainteresowane opracowaniem projektu dla 3-kilometrowej Trasy W-Z poznamy pod koniec października. Wtedy nastąpi otwarcie ofert. Władze InvestGda nie chcą obecnie zdradzać środków, jakie zapisały na wspomnianą dokumentację.

Budowa Trasy W-Z od ul. Otomińskiej do granicy miasta Gdańska mogłaby pochłonąć od 60 do 100 mln zł. Gdańsk będzie starać się o dofinansowanie projektu z funduszy Unii Europejskiej. Budowa nowej drogi może zakończyć się najwcześniej za cztery lata.

Miejsca

Opinie (101) 4 zablokowane

  • Stanowczo wybory trzeba robić...

    częściej !

    Poza tym nie będzie to już droga ekspresowa skoro skrzyżowania będą częściej niż co 1 km

    • 9 4

  • lepiej wiadukt zróbcie nad Łostowicką (3)

    tak jak miało być pierwotnie

    • 25 13

    • i korki przesunąć dalej

      • 8 7

    • Dobrze, że nie ty o tym decydujesz i nie trzeba stać pół godziny w korku na Grodecka.

      • 2 0

    • Ten wiadukt niewiele da

      Korek będzie od Grodecka, przez Chełm aż do Łostowickiej. Na jedno wychodzi.

      • 0 4

  • może najpierw wiadukt nad Łostowicką? (3)

    ...chyba to jest ważniejsze zadanie, bo codzienne korki w tym miejscu są niedopuszczalne!!!! Po rozbudowaniu drogi będą jeszcze dłuższe korki. Poza tym są już przygotowane nasypy od wielu lat...

    • 19 12

    • i co ci to da? (1)

      30 sekund szybciej dojedziesz do korka przy węźle Grodecka?

      • 8 7

      • Gigantyczny korek na Grodecka to raz. A dwa efektem byłoby totalne zakorkowanie Łostowickiej i Moreny. Niektórzy widać myślą, że jak walną wiadukt to samochody rozpłyną się za nim w powietrzu :)

        • 0 4

    • I co on da?

      Korek w dół Łostowickiej i tak będzie bo Kartuska większej ilości samochodów nie przyjmie.
      Korek do centrum też będzie i zapewne jeszcze większy i sięgnie Łostowickiej.

      Tak naprawdę, to nic nie da, chyba że poszerzą do 10 pasów W-Z na końcu i wszystkie inne drogi w centrum.

      • 0 2

  • trasa wz

    to jest dobry pomysł oby został zrealizowany

    • 14 7

  • 70 km (1)

    To przecież prawie droga osiedlowa. Gdzie światła spowodują że prędkość średnia spadnie do 35 km/h

    • 6 7

    • wzrost liczby samochodów i tak spowoduje dalszy spadek prędkości

      warto promować alternatywy

      • 10 1

  • trasa wz? (1)

    To chyba jakiś żart.? Same skrzyżowania, światla, gdzie tu te 70km? To ma być trasa a nie szosa kaszubska. Wstyd. Wielki projekt drogi osiedlowej.

    • 6 14

    • idź se pojedźic po autostradzie

      bo nie jesteś sobą

      • 7 3

  • Druga Havla

    Nasi wspaniali projektanci zaprojektują trasę ala Aleja Havla. Kupa pieniędzy, Wielkie otwarcie. I wielkie stanie w korku na światłach.

    • 11 7

  • Kokoszki?

    czy nie można by tak rozwiązać kompleksowo całej strefy przemysłowej a nie jakaś projekcik dla 2 km. Dramat. Nadal nasze Tiry z Biedronki będą czekały.

    • 3 2

  • niezwykle pilna inwestycja...

    Za 60 mln. A w dzielnicach drogi dziurawe bez chodnikow...

    • 11 10

  • Świetna inwestycja, ale dla wiosek kaszubskich, a nie gdańszczan. Panie Budyń, weź pan kandyduj na sołtysa Żukowa skoro tak chcesz im dogodzić za pieniądze gdańszczan.

    • 13 13

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Bezpłatne badania dla kierowców zawodowych (1 opinia)

(1 opinia)
badania

Premiera MINI Cooper F66

Premiera MINI Cooper F66

Sprawdź się

Sprawdź się

W Polsce limit prędkości na drodze ekspresowej jednojezdniowej wynosi:

 

Najczęściej czytane