- 1 Kredkami w kierowców przy przejściu (66 opinii)
- 2 Rondo w Kowalach i niezrozumiały wyjazd (19 opinii)
- 3 Tak organizowano Rajd Monte Carlo w Gdańsku (25 opinii)
- 4 Za rok pojedziemy Obw. Metropolitalną (317 opinii)
- 5 Pod prąd uciekał przed policją (280 opinii)
- 6 Spore zainteresowanie Pomorskimi Targami Autokosmetyki (28 opinii)
Gdańsk chce przedłużyć Trasę W-Z. Jest przetarg na projekt budowlany
Jeszcze jesienią mogą ruszyć prace projektowe nad przedłużeniem Trasy W-Z między Karczemkami a granicą Gdańska. Nową drogą kierowcy pojadą nie wcześniej niż za cztery lata.
W ramach inwestycji powstałyby także skrzyżowania z wyspą centralną na wysokości ul. Inżynierskiej , ul. Nowatorów i ul. Bysewskiej oraz na rogatkach miasta.
Ponieważ skrzyżowania będą kolizyjne, najwyższa prędkość na projektowanym odcinku będzie mogła wynieść 70 km/h.
Projekt zakładałby także wykonanie dodatkowej jezdni - drogi serwisowej, po której mogliby się poruszać przede wszystkim mieszkańcy okolicznych domów.
Największym minusem drogi jest fakt, że będzie ona nadal na rogatkach Gdańska wpadać w jednojezdniową drogę krajową nr 7 do Żukowa. W tym miejscu po wybudowaniu kierujący pojazdami powinni się spodziewać korków.
Dlaczego to akurat InvestGda, spółka kojarzona dotąd ze ściąganiem inwestorów do Gdańska, a także ufundowaniem miastu trzech automatycznych toalet, będzie zajmować się tego rodzaju przedsięwzięciem?
- Na terenie Kokoszek prowadzimy m.in. Park Przemysłowo-Technologiczny Maszynowa. Nasze inwestycje na tym terenie nie pozostają bez wpływu na sytuację drogową. Zwiększamy natężenie ruchu, dlatego zabieramy się za opracowanie projektu budowlanego zgodnie z art. 16 ustawy o drogach publicznych - mówi Alan Aleksandrowicz, prezes miejskiej spółki InvestGda.
Co ciekawe, w zamówieniu określono dwa kryteria wyboru najkorzystniejszej oferty. Pierwsze to koszt przygotowania dokumentacji i wynosi on 75 proc. punktów. Natomiast drugie kryterium wyboru to czas przygotowania projektu - za to można dostać 25 proc. punktów. Taka proporcja dotąd nie była stosowana w przetargach na usługi projektowe ogłaszane przez urzędy w Trójmieście. Stąd też nie wiadomo, jak długo potrwa projektowanie.
Wiadomo, że nie będzie ono łatwe.
- Zakładamy, że zostaniemy zobowiązani do przygotowania raportu środowiskowego i tym samym będziemy pozyskiwać decyzję środowiskową dla planowanej inwestycji - przewiduje Alan Aleksandrowicz.
Wyłonione w przetargu biuro projektowe będzie musiało pozyskać też dalszy komplet dokumentów - m.in. pozwolenie na budowę i zezwolenie na realizację inwestycji drogowej.
Firmy zainteresowane opracowaniem projektu dla 3-kilometrowej Trasy W-Z poznamy pod koniec października. Wtedy nastąpi otwarcie ofert. Władze InvestGda nie chcą obecnie zdradzać środków, jakie zapisały na wspomnianą dokumentację.
Budowa Trasy W-Z od ul. Otomińskiej do granicy miasta Gdańska mogłaby pochłonąć od 60 do 100 mln zł. Gdańsk będzie starać się o dofinansowanie projektu z funduszy Unii Europejskiej. Budowa nowej drogi może zakończyć się najwcześniej za cztery lata.
Miejsca
Opinie (101) 4 zablokowane
-
2014-10-14 15:42
Stanowczo wybory trzeba robić...
częściej !
Poza tym nie będzie to już droga ekspresowa skoro skrzyżowania będą częściej niż co 1 km- 9 4
-
2014-10-14 15:46
lepiej wiadukt zróbcie nad Łostowicką (3)
tak jak miało być pierwotnie
- 25 13
-
2014-10-14 15:59
i korki przesunąć dalej
- 8 7
-
2014-10-15 08:49
Dobrze, że nie ty o tym decydujesz i nie trzeba stać pół godziny w korku na Grodecka.
- 2 0
-
2014-10-15 08:54
Ten wiadukt niewiele da
Korek będzie od Grodecka, przez Chełm aż do Łostowickiej. Na jedno wychodzi.
- 0 4
-
2014-10-14 15:48
może najpierw wiadukt nad Łostowicką? (3)
...chyba to jest ważniejsze zadanie, bo codzienne korki w tym miejscu są niedopuszczalne!!!! Po rozbudowaniu drogi będą jeszcze dłuższe korki. Poza tym są już przygotowane nasypy od wielu lat...
- 19 12
-
2014-10-14 16:17
i co ci to da? (1)
30 sekund szybciej dojedziesz do korka przy węźle Grodecka?
- 8 7
-
2014-10-15 08:53
Gigantyczny korek na Grodecka to raz. A dwa efektem byłoby totalne zakorkowanie Łostowickiej i Moreny. Niektórzy widać myślą, że jak walną wiadukt to samochody rozpłyną się za nim w powietrzu :)
- 0 4
-
2014-10-15 09:00
I co on da?
Korek w dół Łostowickiej i tak będzie bo Kartuska większej ilości samochodów nie przyjmie.
Korek do centrum też będzie i zapewne jeszcze większy i sięgnie Łostowickiej.
Tak naprawdę, to nic nie da, chyba że poszerzą do 10 pasów W-Z na końcu i wszystkie inne drogi w centrum.- 0 2
-
2014-10-14 15:57
trasa wz
to jest dobry pomysł oby został zrealizowany
- 14 7
-
2014-10-14 15:58
70 km (1)
To przecież prawie droga osiedlowa. Gdzie światła spowodują że prędkość średnia spadnie do 35 km/h
- 6 7
-
2014-10-14 16:01
wzrost liczby samochodów i tak spowoduje dalszy spadek prędkości
warto promować alternatywy
- 10 1
-
2014-10-14 16:05
trasa wz? (1)
To chyba jakiś żart.? Same skrzyżowania, światla, gdzie tu te 70km? To ma być trasa a nie szosa kaszubska. Wstyd. Wielki projekt drogi osiedlowej.
- 6 14
-
2014-10-14 16:15
idź se pojedźic po autostradzie
bo nie jesteś sobą
- 7 3
-
2014-10-14 16:13
Druga Havla
Nasi wspaniali projektanci zaprojektują trasę ala Aleja Havla. Kupa pieniędzy, Wielkie otwarcie. I wielkie stanie w korku na światłach.
- 11 7
-
2014-10-14 16:15
Kokoszki?
czy nie można by tak rozwiązać kompleksowo całej strefy przemysłowej a nie jakaś projekcik dla 2 km. Dramat. Nadal nasze Tiry z Biedronki będą czekały.
- 3 2
-
2014-10-14 16:21
niezwykle pilna inwestycja...
Za 60 mln. A w dzielnicach drogi dziurawe bez chodnikow...
- 11 10
-
2014-10-14 16:24
Świetna inwestycja, ale dla wiosek kaszubskich, a nie gdańszczan. Panie Budyń, weź pan kandyduj na sołtysa Żukowa skoro tak chcesz im dogodzić za pieniądze gdańszczan.
- 13 13
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.