- 1 Nowy Ford Mustang już w Trójmieście (19 opinii)
- 2 Hamowanie przed autem to bandyterka (159 opinii)
- 3 Po ośmiu godzinach otwarto obwodnicę (367 opinii)
- 4 Nie będzie podatku od aut spalinowych (165 opinii)
- 5 Korytarz życia i... cwaniacy (95 opinii)
- 6 Rondo w Kowalach i niezrozumiały wyjazd (46 opinii)
Honda ujawniła cennik nowego Civika
Pod koniec lutego w gdyńskim salonie Hondy zaparkują pierwsze egzemplarze dziesiątej generacji Civika. Polski importer odkrył karty i przedstawił cennik kultowego modelu. Ceny rozpoczynają się od 69 900 zł.
W nowym Civiku debiutują dwa doładowane silniki benzynowe VTEC Turbo. Bazową jednostką będzie 3-cylindrowy "benzyniak" o pojemności 1 litra i mocy 129 KM (200 Nm maksymalnego momentu obrotowego). Mocniejszą alternatywą jest 4-cylindrowy silnik o pojemności 1.5 litra, który legitymuje się mocą 182 KM (240 Nm maksymalnego momentu obrotowego). Widać, że Japończycy poszli z duchem czasu i położyli mocny nacisk na modny w ostatnich latach downsizing.
Civic będzie oferowany w różnych opcjach wyposażenia. Słabsza jednostka napędowa będzie występowała w czterech wariantach: S (ceny od 69 900 zł), Comfort (od 79 500 zł), Elegance (od 89 100 zł) i Executive (od 97 100 zł). Z kolei drugi z silników będzie dostępny w trzech konfiguracjach wyposażenia: Sport (ceny od 97 500 zł), Sport Plus (od 106 000 zł) oraz Prestige (111 000 zł).
Silniki zostały zestawione z 6-biegową manualną skrzynią biegów. Istnieje jednak możliwość dokupienia bezstopniowej automatycznej przekładni CVT. Za automat należy dopłacić 5 tys. zł.
Czytaj także: Nadjeżdża Alfa Romeo Stelvio
Warto podkreślić, że Japończycy wzięli sobie do serca bezpieczeństwo swoich klientów. Już w najtańszej, podstawowej wersji S lista systemów jest imponująca. A znalazły się na niej m.in. rozpoznawanie znaków drogowych, system ostrzegający przed kolizją, asystent utrzymujący odstęp między pojazdami, system ostrzegający przed zjeżdżaniem z pasa ruchu, inteligentny ogranicznik prędkości czy tempomat adaptacyjny ACC.
Niestety, coś za coś. Na rzecz bezpieczeństwa podróżujących ucierpiał ich komfort jazdy, bo w bazowej wersji na próżno szukać... radia, klimatyzacji, elektrycznych i podgrzewanych lusterek czy chociażby tylnej wycieraczki.
W bogatszych wersjach wyposażenia znajdziemy m.in. reflektory LED, skórzaną tapicerkę, system multimedialny z nawigacją czy układ adaptacyjnego tłumienia.
Gdyński dealer już teraz przyjmuje zamówienia na Hondę Civic X. Pierwsze egzemplarze trafią do szczęśliwych nabywców w połowie marca.
Miejsca
Opinie (131) 4 zablokowane
-
2017-01-25 22:02
VIII jest ładnniejsz
- 4 0
-
2017-01-25 22:05
Murowany hit :) (5)
70 tys. zł. za kompakt bez klimy, radia i wycieraczki tylnej za to z 3 cylindrowym silniczkiem od kosiarki i wyglądem jak hotwheels w standardzie. Prawdziwa okazja. To będzie na pewno hit sprzedaży. Przy okazji w 10 generacji zrobili sztywne podwozie. Nareszcie. Bravo! Mam nadzieję, że blachy są grubsze niż dotychczas a lakier trwalszy. Czekam też na opinie tych co niedawno śmiali się z europejskich silników z turbiną, twierdząc, że tylko wolnossący VTEC jedzie (przy okazji głośno wyje i sporo pali). Wieszczę super sprzedaż. Szczególnie tych wersji "lepszych" po 100 tys. zł..
- 8 0
-
2017-01-25 22:39
Auto na miasto
Mieszkający po wsiach za obwodnicą zaraz pourywaliby te spojlero-zderzaki, choć w zimie to i w mieście nie będzie problem.
- 1 0
-
2017-01-25 22:41
Normalne (1)
W Polsce to wszystko się nie podoba.
Octavie też wyśmiali a silników wiele więcej do wybrania.
Klima jest i radio też ale octavia to złom hehehheh- 0 1
-
2017-01-25 23:04
W porównaniu z civicem, octavia to normalny samochód.
- 1 1
-
2017-01-26 10:33
No coż za prestiż trzeba płacic. Jak cię nie stać to kup Forda czy VW :-))))) (1)
- 0 2
-
2017-01-27 14:39
LG
Honda = prestiż ? Chyba żartujesz?
- 0 0
-
2017-01-25 22:55
Ochyda (1)
ochyda za darmo bym nie chciał.
- 4 2
-
2017-01-26 18:13
... zdecyduj się: albo nie chciał albo ohyda. ....
- 0 0
-
2017-01-25 23:05
Ufff, dobrze że ujawnili ceny.
Bo chyba bym nie zasnął.
A nie mogli tak po prostu ogłosić?
Te ceny tajne jakieś były?- 4 1
-
2017-01-25 23:19
paskuda
kolejne generacje civica wyglądają jak karykatura poprzedniego modelu, dramat! wstyd obok tego parkować, nie mówiąc już o jeżdżeniu tym.
- 5 1
-
2017-01-25 23:22
Zderzaki jak ze ścigaczy
z Gwiezdnych Wojen. Dziwne, dla mnie brak uroku w tej stylistyce
- 2 1
-
2017-01-25 23:39
A gdzie kombi :-)
- 0 1
-
2017-01-25 23:49
japonczyki to wszystko robia takie zamalutkie
mam 185 cm wzrostu i za chiny ludowe nie mieszcze sie za kierownica aktualnego civica
- 2 2
-
2017-01-26 00:52
Honda Civic samochód dla chłopców (2)
Jako 40 latek tylko niemieckie auta.
Japonczyki są brzydkie i dla chłopców a nie dla dorosłego faceta sukcesu.
Honda civic ostatnia generacja jeździłem autem testowym ma poważna wadę która ja dyskwalifikuje w moich oczach. Ja cenie sobie komfort sportowych limuzyn audi A8 z niższej półki ople insignia OPC. Generalnie limuzyny w topowej wersji. To co poza wyglądem, komfortem i spalaniem ja preferuje tylko turbo diesle z wysokim momentem obrotowym odrzuciło mnie od civika to fakt ze jako kierowca siedzimy pod bakiem paliwa. I nie mowię tu o bezpieczeństwie ale o fakcie ze siedząc najniżej jak sie da na wysokości oczu mamy górna linie przedniej szyby. Co doprowadza mnie do szału. Ja chce widzieć tylko to co jest za szyba a nie oglądać jej górna ramkę i schylać głowę w dół co jest dyskomfortem. Poza tym civic to silniki kosiarki strasznie głośne na wysokich obrotach i bez turbo co jest dyskwalifikuje od razu. W aucie jak jadę przy 130-140 km obwodnica lub na A4 ma być absolutna cisza. Zero szumu powietrza i opon. Jeździłem tez nowym sestem Leon FR i przez te lusterka do środka przedostaje sie taki szum powietrza ze nie wyobrażam sobie jechać z Gdańska to Warszawy przy takich decybelach z zewnatarz i jeszcze do tego wyjący silnik.
Sa auta i marki dla plebsu i chłopców a są inne dla faceta w wieku 40 lat.
I tak większość z was nie stać na nowe auto z salonu za gotówkę. Wiec w ogóle darujcie sobie komentarze. Komentować mogą tylko osoby które stać na kupno nowego Civika Blebs nie powinien uczestniczyć w dyskusji.- 1 13
-
2017-01-27 21:21
masakraJaki ty musisz być zakompleksiony (1)
- 0 0
-
2017-01-27 22:26
Facet jest arogancki ale niestety jego komentarz ma w sobie trochę prawdy. Mając 20kilka lat posiadanie civic wydawało mi się szczytem szczęścia motoryzacyjnego. Teraz jestem po 40ce, mam inne zarobki (na szczęście lepsze) i jeżdżę dużo lepszym samochodem. Zalety Civic zbladły i nie planuję wracać ani do tej marki, ani do modelu, chyba że coś w życiu pójdzie nie tak.
- 0 0
-
2017-01-26 07:00
VAG i Ford powoli wycofują się z downsizingu, bo to przestało się opłacać
Małe silniczki owszem są dobre ale tylko na miasto, przykład, proszę podczas testów Skody Roomster na niemieckiej autostradzie samochód z silnikiem 1.2 TFSI przy prędkości 180 km/h zadowalał się skromnymi 22 litrami benzyny/100 km!!. Małe silniki wcale tak mało nie palą, jeżeli chcemy pojechać nim a nie tylko przetoczyć się z miejsca na miejsce.
Co do Hondy to szkoda, że nie widać następcy Accorda, w tym roku będę zmieniał samochód i Accord załatwiłby temat a tak trzeba się zastanowić, Mazda 6, Mondeo czy Peugeot 508.- 6 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.