• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Hyundai Elantra. Cicha premiera

Marcin Tymiński
2 sierpnia 2011 (artykuł sprzed 12 lat) 
Elantrę można już oglądać w trójmiejskich salonach marki. Na zdjęciu samochód w gdańskim salonie firmy Margo. Elantrę można już oglądać w trójmiejskich salonach marki. Na zdjęciu samochód w gdańskim salonie firmy Margo.

Bez hucznej premiery i bez rozgłosu Hyundai Elantra pojawił się w trójmiejskich salonach marki. A ma szansę sporo namieszać w klasie kompaktowych sedanów.



Stylistycznie auto prezentuje się ciekawie, bo choć zaprojektowano je z myślą o Azji, to w taki sposób, by trafiło także w gusta europejskich klientów. Marketingowo design Elantry określa się jako "Fluidic Sculpture". Znamy go chociażby z modeli ix35 czy Sonaty. Mamy więc np. płynne przetłoczenia, dzięki czemu sylwetka auta wygląda, jakby nieustannie była w ruchu.

Koncern zwraca uwagę na niską masę pojazdu - zaledwie 1208 kg i współczynnik oporu powietrza wynoszący jedynie 0,28. To co ciekawi użytkowników sedanów to pojemność bagażnika, a ta wynosi 420 litrów. To przeciętna w tej klasie.

Wyposażenie Elantry jest bogate. Seryjnie mamy m.in. komplet poduszek powietrznych czy ESP. Dodatkowo z długiej listy dodatków możemy zamówić nawet podgrzewanie tylnej kanapy.

Silniki? Pod maską Hyundaia znajdziemy benzynową jednostkę o pojemności 1.6 litra i mocy 132 KM. Do setki rozpędza się w 10,7 sekundy. Skrzynia - mechaniczna, sześciobiegowa.

Ceny Elantry na naszym rynku zaczynają się od 59,9 tys. zł za podstawową wersję "classic plus". Najbogatsza, wersja "style", to wydatek 72,9 tys. zł. Brzmi to rozsądnie.

Opinie (55) 2 zablokowane

  • Prowadziłem Elantrę

    Pełna satysfakcja. Widoczność przez tylną szybę trochę ograniczona, ale do tego można się przyzwyczaić. Samochód pięknie wygląda. Wykonanie też nienaganne. Szósty bieg w sam raz przy tej mocy. W środku cisza. Układ kierowniczy bardziej wrażliwy niż w VW.Trochę mi to przeszkadzało, ale i do tego trzeba się przyzwyczaić. Za te pieniądze warto...

    • 0 0

  • elantra

    Byłem w salonie w Szczecinie.Dramat nikt nie był zainteresowany klientem, wyciąganie informacji od "pana" handlowca. Ogólnie- podobno tak dobrze się hyunday sprzedaje, że nie są w salonie niczym zainteresowani.

    • 0 0

  • Szczególnie spodobała mi się linia oraz przestronność.

    To niestety prawda co opisują poprzednicy, brak RDSu oraz nie najlepsza przyczepność na drodze przy większych prędkościach, to najbardziej "rażące" minusy tego auta. Do atutów można zaliczyć ciekawą stylistykę, zarówno w środku jak i na zewnątrz, przestronność wnętrza oraz łatwość obrotu kierownicy.Samochód z tą mocą oraz elastyczną skrzynią biegów, jest w stanie popędzić bez problemu 180 km/h jednak aby osiągnąć 200 musimy się już troszkę postarać.Co jednak wiąże się z ekonomią; miałem okazję jechać całą długość autostrady A1 ze średnią prędkością 160km/h, co komputer oszacował na średnie spalanie 6,5 l/100. Średnie spalanie 7,5l/100 maksymalne 8,5l/100 (dane sprawdzałem na podstawie komputera wewnętrznego auta). Co nie uważam ze wysokie łykanie litrów paliwa. Wejście USB oraz AUX (mini Jack) pozwalają podłączyć ładowanie komórki (poprzez kabel USB) a przy tym odtwarzanie ulubionych piosenek z mobilnego urządzenia.

    • 0 0

  • artek

    ktoś kto porównuje skode do nowej elantry pewnie jeździ piękną octawią jedynką sprowadzoną na dwóch osobnych lawetach a elantre widział na zdjęciu ja mam i może nie jest idealna ale mi się podoba

    • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Bezpłatne badania dla kierowców zawodowych (1 opinia)

(1 opinia)
badania

Premiera MINI Cooper F66

Premiera MINI Cooper F66

Sprawdź się

Sprawdź się

Jakiego koloru są "zabytkowe" tablice rejestracyjne?

 

Najczęściej czytane