• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Jedna opona na lato i zimę

Bawo
15 kwietnia 2015 (artykuł sprzed 9 lat) 
Opony wielosezonowe całkiem dobrze sprawdzają się w naszych warunkach. Teraz dołącza do nich nowość od firmy z dobrze znanym napompowanym ludzikiem. Opony wielosezonowe całkiem dobrze sprawdzają się w naszych warunkach. Teraz dołącza do nich nowość od firmy z dobrze znanym napompowanym ludzikiem.

Nadchodząca wiosna i nieodłącznie związana z nią zmiana opon to dobry moment, aby ogłosić małą rewolucję. Są nią, przeznaczone głównie na umiarkowany klimat i miejskie podróże, opony letnio-zimowe.



Czy zmieniasz opony na sezon letni i zimowy?

Najbardziej znana i reklamowana opona nowego typu to Michelin CrossClimate. Nowy pomysł Michelina to wyjście naprzeciw badaniom, które pokazały, że w Unii Europejskiej, inaczej niż w Polsce, aż 65 procent kierowców nie stosuje opon zimowych. Z pewnością wpływ na taki wynik mają statystyki z krajów południowej Europy. Ale przecież we Włoszech czy Hiszpanii są rejony, gdzie też pada śnieg.

Większość kierowców, którzy rezygnują z wymiany opon porusza się samochodem po mieście. To oni chętnie wybierali klasyczne opony całoroczne.

W przeciwieństwie do nich ogumienie letnio-zimowe ma znacznie lepsze parametry trakcyjne. Do tego stopnia, że zasłużyło na pełną homologację zimową. Dlaczego? Konstruktorzy postanowili skupić się na dwóch najważniejszych, zimowych parametrach, czyli trakcji i drodze hamowania. Układ bieżnika, wykonanego z różnych mieszanek gumy, pracujących w szerokim zakresie temperatur, przypomina literę "V".

Czytaj także: Czy warto kupić drugi komplet felg?

Na nowo wymyślono także lamele, które mają trójwymiarową konstrukcję, dzięki czemu blokują się przy dużych obciążeniach.

Nowa opona nie zastąpi zimówek, ponieważ poza startem i hamowaniem, nadal pozostaje oponą letnią. Pomoże nam spokojnie ruszyć i zatrzymać się na skrzyżowaniu, ale raczej nie zatrzyma w poślizgu na krętej, kaszubskiej drodze. Nowa opona pojawi się na rynku w maju 2015 roku, wtedy też poznamy ceny. Będzie dostępna w 23 różnych rozmiarach, od 15 do 17 cali i pokryje w ten sposób 70 proc. potrzeb rynku europejskiego.

Co ciekawe, na popularnych serwisach aukcyjnych pojawiły się już w sprzedaży chińskie odpowiedniki Michelina CrossClimate.
Bawo

Opinie (63) 1 zablokowana

  • Lubię poczytać wypociny

    wielkich fachowców od opon którzy w życiu nowych opon nie założyli na auto. Dobra używaka z DOTem O2 po Niemcu to jest podstawa

    • 10 3

  • Dziwny kraj (4)

    Około 70% w ankiecie deklaruje zmianę opon zima-lato lato-zima a jednocześnie większość opiniodawców pod artykułem popiera wielosezonowość opon. A chyba w ankiecie i w wypowiedziach to te same osob biorą udział. Czy z tego wniosek, że zmianiamy opony co wiosnę i jesień ale jest nam z tego powodu głupio, że nas ktoś w trąbę robi i z kasy obdziera ?

    • 6 0

    • to proste (3)

      agresywna kampania marketingowa prowdzona przez lata i proba calkowitego usuniecia z rynku opon uniwersalnych przez przemysl oponiarski i pokrewny spowodowala taki skutek, ludzie pokupowali bezmyslnie zimowki i co maja teraz zrobic? madrzejsi nie dali sie tak latwo - potestowali opony, rzeczywiste potrzeby pogodowe, wlaczyli zdrowy rozsadek ( z jazda ) ktory jest najlepszym doradca bezpieczenstwa

      • 3 1

      • (2)

        I pózniej sie czeka pod światłami aż taki rozsądny kierowca na wielosezonowych lub letnich skończy sie slizgac i wreszcie ruszy. A za nim najwyżej dwa, trzy auta przejada na zielonym.
        No ale zawsze można powiedziec, ze te korki po opadach śniegu to przez to, ze ostrożniej jeździmy.

        • 3 1

        • widzę że nie odróżniasz dobrych opon wielosezonowych od "nowych" 10-cio letnich zimówek, po regeneracji wymontowanych z niemieckiego wraka , sprzedawanych u nas jako "jeden sezon jeżdżone jeszcze z wypustkami". Większość tych co "dba o bezpieczeństwo" i zmienia co sezon jeździ na chińszczyźnie albo regenerowanych.

          • 2 0

        • wlasnie ze na wielosezonowych rusza sie swietnie !!!!

          przetestowalem to ... nawet bylem troche mile zaskoczony, wielosezonowe ( uniwersalne ) mylisz z letnimi !!! one sa dostosowane do takich warunkow

          • 0 0

  • Jak w F1 (1)

    A może będzie tak, jak w F1, że będziemy w trasie zjeżdżać do boksów na zmianę opon? :)

    • 1 0

    • poslowie juz pracuja nad tym, oczywiscie dla naszego "bezpieczenstwa"

      • 1 0

  • A

    np wódka, niezależnie od sezonu zawsze powinna być zimna. Dziwne, nie?

    • 1 0

  • Jak coś jest do wszystkiego to jest do niczego jak to mówi mój Dziadek.

    • 0 3

2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Bezpłatne badania dla kierowców zawodowych (1 opinia)

(1 opinia)
badania

Premiera MINI Cooper F66

Premiera MINI Cooper F66

Sprawdź się

Sprawdź się

Jaki bilet należy kupić, aby poruszać się komunikacją miejską po całym Trójmieście?

 

Najczęściej czytane