• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Kia Sportage 2.0 CRDi. Ewolucja „Kiijanki”

Marcin Tymiński
5 listopada 2010 (artykuł sprzed 13 lat) 
Najnowsza Kia Sportage. SUV na miarę naszych czasów. Najnowsza Kia Sportage. SUV na miarę naszych czasów.

Nie ma już sensu pisać, jak bardzo zmieniły się koreańskie samochody od czasów takich "wynalazków" jak np. Shuma, Rio czy Sephia. Mimo niezłych właściwości terenowych (miał nawet reduktor!) także Sportage nie wyrastał poza koreańską przeciętną. A teraz?



Kia Sportage ma już 17 lat. Patrząc na poprzednie modele tego auta, widać jak z producenta topornych, raz obłych, raz kanciastych pojazdów, Kia urosła do roli gracza, który niczego nie musi się wstydzić na europejskich rynkach.

Segment pseudoterenówek wciąż się rozwija. Producenci nie zawracają już sobie głowy obowiązkowym niby napędem 4x4 i Kia nie jest tu żadnym wyjątkiem oferując Sportage także z napędem tylko na przód. Samochód ma też niezbyt duży prześwit. Nie dla Sportage górki, pagórki, strome zjazdy i podjazdy. Bez napędu na obie osie jest jednak znacznie taniej i można atakować krawężniki. Poradzi sobie także na polnej drodze.
Na asfalcie Sportage prowadzi się niezwykle przyjemnie. Przyjemność ową z jazdy daje układ kierowniczy z dość "twardym" wspomaganiem, co pozwala lepiej wyczuć pojazd. Do tego bardzo dobrze zestopniowana, sześciobiegowa skrzynia i dynamiczny diesel o pojemności 2 litrów i mocy 136 KM. Oczywiście przy ważącym 1600 kg aucie nie czyni on ze Sportage nawet małego demonka prędkości, pozwala jednak na dynamiczną jazdę, gdy tylko przekroczymy 2000 obrotów. Koreańskiego diesla należy pochwalić też za kulturę pracy. Żadnego powarkiwania kojarzącego się z jednostką napędową dla rolników. Tylko delikatne i miłe dla ucha pomrukiwanie. Zwolennicy "jazdy o kropelce" mogą narzekać, że "auto sporo pali". Nie należy zapominać, że to jednak dwa litry pojemności i ponad półtorej tony do rozpędzenia. W mieście Sportage pali ok 9 litrów, a w trasie 7,5 na każde przejechane 100 km.


Trzeba wykazać się wyjątkową złą wolą by przyczepić się do wnętrza Sportage. Materiały wewnątrz auta, choć twarde są niezłej jakości, podobnie jak jakość montażu. Do tego wszystko ergonomicznie rozplanowane. Kia sięgnęła po europejskich projektantów współpracujących do tej pory m.in z Audi i efekty tego widać we wnętrzu. Dlatego dziwić może jedna rzecz.

Design samochodu zwyciężył z ergonomią przy projektowaniu przodu. Mocno pochylona przednia szyba sprawia, że zwłaszcza wyższym kierowcom w czasie jazdy zbyt często w oczy rzuca się podsufitka. Można się to tego przyzwyczaić, początkowo jednak mała powierzchnia przedniej szyby troszkę irytuje. Cała reszta bez zarzutu. Pochwała należy się Kii za bardzo dobrze wyprofilowane siedzenia. Porządnie trzymają i uda i plecy. Cieszą też dwa szklane dachy.


Po lepszym poznaniu najnowszej Kii Sportage trudno o odkrywcze wnioski. To po prostu dobry SUV, dzielnie walczący z naszymi drogami, którym jednak nie pojeździ się poza utwardzonym terenem. Takie samochody to znak naszych czasów. Przedstawiciele koncernu twierdzą, że i tak tylko co dziesiąty klient decydował się samochód z napędem 4x4. Ceny? Wersja z silnikiem diesla kosztuje od 83 400 zł za wersję S do 96 900 zł za najbogatszą wersję XL. Dopłata do napędu na obie osie to 8000 zł.

Samochód do testów użyczony przez trójmiejskiego dealera marki, Auto Gdynia

Opinie (99) 3 zablokowane

  • Żenada i Beznadzieja

    Czytając opinie kierowców piszących takie brednie to przychodzi mi na myśl, że ani jeden nie jeżdził Kia Sportage. Od 7 lat (od nowości) pojazd sprawuje się znakomicie. Głęboki śnieg,błoto nie stanowią żadnego problemu, gdzie inni już dawno płaczą bo nie wzięli łopaty. Żadnych awarii.W jednej z opinii gość pisze, iż wolałby Audi Q7 i owszem-proszę iść do salonu. I jeszcze jedno, nigdy stary samochód nie będzie lepszy od nowego. Reasumując powyższe proszę przed wydaniem swojej opinii pojeżdzić opisywanym autem i dopiero potem pisać opinię.

    • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Bezpłatne badania dla kierowców zawodowych (1 opinia)

(1 opinia)
badania

Premiera MINI Cooper F66

Premiera MINI Cooper F66

Sprawdź się

Sprawdź się

Traficar i MiiMove to:

 

Najczęściej czytane