- 1 Kredkami w kierowców przy przejściu (88 opinii)
- 2 Rondo w Kowalach i niezrozumiały wyjazd (27 opinii)
- 3 Tak organizowano Rajd Monte Carlo w Gdańsku (25 opinii)
- 4 Za rok pojedziemy Obw. Metropolitalną (317 opinii)
- 5 Pod prąd uciekał przed policją (280 opinii)
- 6 Spore zainteresowanie Pomorskimi Targami Autokosmetyki (29 opinii)
Kiełpinek dusi się w korkach, mieszkańcy dostaną nowy wyjazd z dzielnicy?
Mieszkańcy Kiełpinka narzekają na ogromne korki i proszą o dodatkowy dogodny wyjazd z dzielnicy. Ulice Szczęśliwa i Sympatyczna zamieniają się w godzinach szczytu w parking. Sprawdzamy, czy jest szansa na dodatkowy wyjazd z zakorkowanego osiedla.
Choć wokół Kiełpinka przebiega Trasa W-Z, a także Obwodnica Trójmiasta - drogi, które usprawniają przejazd przez aglomerację - mieszkańcom wspomnianej dzielnicy coraz trudniej wyjechać samochodem sprzed domu. Do głównych ulic prowadzi tylko jedna droga - ul. Sympatyczna i dalej ul. Szczęśliwa.
Niestety także tam przez kilka tygodni mieszkańcy-kierowcy musieli mierzyć się z ograniczeniami w ruchu - przejazdem wahadłowym na wysokości stacji paliw CH Auchan. Ruch dwukierunkowy na szczęście został wznowiony w środę, ale urzędnicy zapowiadają, że drogowcy jeszcze tam wrócą.
- Prace na odcinku od ul. Sympatycznej do ronda przy ul. Kartuskiej Północnej będą jeszcze prowadzone. Na razie nie jest jednak znany termin realizacji drugiego etapu prac, związanych z budową infrastruktury kanalizacyjnej. Wiadomo jednak, że w miejsce to powróci na ten czas ruch wahadłowy - sterowany ręcznie w godzinach szczytu porannego i popołudniowego oraz sygnalizacją świetlną poza szczytami - wyjaśnia Katarzyna Kaczmarek, rzecznik prasowy Zarządu Dróg i Zieleni
Co gorsza, w dzielnicy z roku na rok przybywa mieszkańców i ul. Sympatyczną, która była pierwotnie zbudowana do obsługi osiedla domków jednorodzinnych, potrafi przejechać tyle pojazdów, co ulicami w wyższej klasie - Jabłoniową na Szadółkach czy Myśliwską na Morenie.
Ponadto niedawno deweloperzy prowadzący swoje inwestycje w Jasieniu, postanowili zasypać drogę przez poligon , łączącą Kiełpinek z ul. Myśliwską i Jasieniem. To skutecznie zniechęciło do korzystania z tej drogi kierowców, rowerzystów i pieszych.
- Jest coraz gorzej. Bez dodatkowego wyjazdu z dzielnicy czeka nas paraliż - mówi Krzysztof Nykiel, mieszkaniec wspomnianego osiedla.
Niekoniecznie. Od kilku lat urzędnicy z gdańskiego magistratu prowadzą rozmowy z jednym z deweloperów, by umożliwić wyjazd mieszkańców do ul. Kartuskiej Północnej przez ul. Przytulną . - Konsultacje są bardzo zaawansowane, nie jest jednak na razie znany termin podpisania umowy - mówi Katarzyna Kaczmarek.
Nieoficjalnie wiadomo, że raczej był to monolog urzędników z deweloperem. Ten przez dwa lata nie potrafił zająć stanowiska w sprawie budowy ulicy Przytulnej - m.in. tyle zajęło mu przygotowanie projektu ok. 400 m drogi.
Miasto chce, by na podstawie umowy obie strony wspólnie wybudowały brakujący odcinek ul. Przytulnej: gmina - skrzyżowanie ul. Przytulnej z ul. Kartuską Północną, a deweloper - połączenie skrzyżowania z obecną ul. Przytulną.
Od kilku lat czynimy starania o udrożnienie wyjazdu z osiedla ulicą Przytulną. Niestety autorzy projektu trasy WZ i Kartuskiej Północ działając w ramach tzw. specustawy poprowadzili ulicę niezgodnie z obowiązującym miejscowym planem zagospodarowania. W trakcie prac nad projektem zwracaliśmy im uwagę, że Kartuska Północ została posadowiona na rzędnej, która uniemożliwiała włączenie Przytulnej w Kartuską. Nasza interwencja spowodowała obniżenie Kartuskiej o ok. 2 metry oraz o 80 cm niwelety skrzyżowania dróg umożliwiając tym samym połączenie istniejącego w sąsiedztwie osiedla poprzez planowaną Przytulną z układem drogowym Kartuskiej Północnej.
Również na nasz wniosek w ekranie akustycznym stojącym wzdłuż ulicy powstało przejście z osiedla do przystanku autobusowego - projekt tego nie uwzględniał.
Powyższe błędy zostały naprawione, natomiast wjazdu z Kartuskiej Północnej na Przytulną nie uwzględniono, co więcej - dostęp ograniczając krawężnikiem. Jest to tym bardziej niezrozumiałe, iż po przeciwnej stronie ulicy wykonane zostały wjazdy prowadzące na puste pola.
Wskutek wybudowania ulicy Kartuskiej Północ niezgodnie z obowiązującym mpzp, a co za tym idzie nieuregulowanym stanem prawnym ulicy Przytulnej nie można było rozpocząć jej realizacji do czasu uchwalenia zmienionego miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego dla tego terenu.
W kwietniu 2012 r. zwróciliśmy się z tym problemem do Prezydenta.
Po dwóch latach, 27.03.2014 Miasto uchwaliło nowy plan, w którym skorygowano przebieg trasy W-Z i dostosowano do niego układ ul. Przytulnej.
Grupa Inwestycyjna Hossa podjęła się wykonania projektu ulicy Przytulnej łącznie z włączeniem jej w układ drogowy Kartuskiej Północ oraz z przebudową skrzyżowania. W związku z tym podpisała w dniu 15.05.2014 r. z Biurem Projektów Budownictwa Komunalnego umowę dotyczącą zaprojektowania ww. zakresu. Dokumentacja obejmuje: projekt koncepcyjny, który został pozytywnie zaopiniowany między innymi przez ZDiZ, projekt budowlany, który w tej chwili podlega uzgodnieniom oraz wykonawczy wraz z częścią kosztorysową.
Ustalono wstępnie podział prac, które ma wykonać deweloper i Gmina. Zakres robót podzielono pomiędzy Hossę, która zrealizuje ulicę Przytulną, oraz Gminę, która przebuduje skrzyżowanie z Kartuską Północ, jako zarządca tej części drogi.
W dniu 23.09.2014r. Hossa przedstawiła Wydziałowi Programów Rozwojowych projekt umowy drogowej, której podpisanie warunkuje uzyskanie uzgodnienia projektu w ZDiZ i złożenia go do pozwolenia na budowę układu drogowego. Propozycja terminowa wykonania ulicy ze skrzyżowaniem to 30.08.2015r.
Justyna Glazar Kierownik Zespół Marketingu Nieruchomości Grupa Inwestycyjna Hossa S.A..
Opinie (173) 8 zablokowanych
-
2014-10-23 19:15
To tam gdzie cuchnie. (2)
Kiełpinek jest położony w sąsiedztwie Szadółek.Gdyby tak napisano każdy by wiedział gdzie to jest.
- 0 7
-
2014-10-23 23:03
tiaaaa
Tak zwane sloikowo tam mieszka ze wsi więc smród to dla nich norma;-)
- 0 1
-
2015-02-19 08:26
cuchnie to tobie z paszczy
po co ją otwierasz?
- 0 0
-
2014-10-23 22:27
Korki - jak nie tam, to postoją na W-Z i Kartuskiej kawałek dalej. (2)
Prosi się, żeby na skrzyżowaniu Armii Krajowej z Łostowicką zrobić wiadukt i ruch puścić górą. To samo na skrzyżowaniu Łostowicka / Kartuska. Łostowicka - Nowolipie tak jest ukształtowana, że również aż prosi się o wiadukt. Jak teraz dołożą na tym skrzyżowaniu tramwaj, to będzie tam masakra! Zamiast pomyśleć o tym wcześniej, to znowu mieszkańcy obudzą się z ręką... wiadomo gdzie. Korki murowane!
- 3 0
-
2014-10-26 10:42
Baaa
rEwelka:
"Prosi się, żeby na skrzyżowaniu Armii Krajowej z Łostowicką zrobić wiadukt i ruch puścić górą. "
Ale wtedy korki przeniosa sie bezposrednio do srodmiescia. Wladze na to pozwolic nie moga. Tal jak jest to strefa buforowa ma AK z Lostowicka.
obywatel:
Po co tak tanie paliwa i tyle samochodów wożących tylko kierowcę? Jeszcze kilkanaście lat temu mieszkańców było prawie tyle samo, a korków nie było. Paliwa były reglementowane i dało się żyć bez samochodu. Spadek cen samochodów przy stanowczo zbyt niskich cenach paliw w stosunku do zarobków znacznej części mieszkańców Trójmiasta doprowadził do takiej sytuacji,
To wtedy bylo tanie paliwo a korkow nie bylo. To nie wroci. Mamy drogie paliwo i korki. Nadzieja tylko w rewolucji konstrukcji akumulatorow.
Rozwiazanie :
Developer chce gdzies budowac ? Najpierw doprowadza do dzialki sensowna droge. Czy mu to sfinansuje miasto , czy sam - to bez znaczenia.
Moze sie jednak okazac, ze mieszkania na wygwizdowiu stana sie drozsze , znacznie drozsze niz w centrum. No i to ma sens.- 0 0
-
2015-02-19 08:28
Powiedzmy, że wiadukt postawią i znikną korki na armii krajowej/łostowicka ... ale nie znikną całkiem, podobnie jak w opisywanym przez ciebie przypadku, przeniosą się dalej, do centrum.
- 0 0
-
2014-10-24 00:02
Sami się zakorkowali, więc niech se sami drogi budują
proste
- 0 4
-
2014-10-25 13:04
(1)
Znam Osiedle od jego początków. Mało kto pamięta, że z winy Miasta i Spółdzielni "Jasień", ul. Serdeczna była kilka lat pasem betonu i wystających studzienek kanalizacyjnych. Tylko uporczywe starania Hossy i Patronatu spowodowały, że nawierzchnia jest asfaltowa. Głupotą mogę nazwać zamknięcie wyjazdu przy "Femax-ie"- pojazdy jadące w kierunku Wrzeszcza nie musiałyby korzystać ze skrzyżowania ul. Szczęśliwej z Kartuską. Miejsce na wyjazd z ul. Przytulnej też jest- wystarczy wykonać drogę wyjazdową (patrz: zdjęcie). Jest jednak problem: władze Gdańska wolą topić pieniądze w ECS czy też Muzeum II Wojny Światowej niż działać dla mieszkańców. Ważniejsze jest dla nich uczczenie tzw. żołnierzy wyklętych niż działanie na rzecz ludzi żyjących tu i teraz. Dzisiejsze budowy w wykonaniu władz Miasta przypominają mi wielkie budowle na chwałę socjalizmu- drogo i monumentalnie- bez uwzględnienia potrzeb maluczkich przerzucanych do rozwiązania na barki inwestorów mieszkań.
- 2 0
-
2015-02-19 08:32
Gdyby nie żołnierze wyklęci to byś dzisiaj po niemiecku albo co gorsza rosyjsku pisał.
- 0 0
-
2014-12-02 06:55
Tanio??? Człowieku zastanów się co piszesz
- 0 0
-
2015-02-19 08:25
Dusi się ... a skrót przez trawnik (kiedyś)?
Teraz z trawnika (tego w miejscu planowanego skrzyżowania) już tylko błoto i koleiny zostały. Nie pomogły nawet barierki i wielkie głazy. Dla zaoszczędzenia 100 metrów kierowcy są zdolni do wielu poświęceń.
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.