• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Kiełpinek dusi się w korkach, mieszkańcy dostaną nowy wyjazd z dzielnicy?

Maciej Naskręt
22 października 2014 (artykuł sprzed 9 lat) 
Mieszkańcy dzielnicy Kiełpinek czekają na dodatkowy wyjazd, który usprawniłby codzienne podróże. Mieszkańcy dzielnicy Kiełpinek czekają na dodatkowy wyjazd, który usprawniłby codzienne podróże.

Mieszkańcy Kiełpinka narzekają na ogromne korki i proszą o dodatkowy dogodny wyjazd z dzielnicy. Ulice Szczęśliwa zobacz na mapie GdańskaSympatyczna zobacz na mapie Gdańska zamieniają się w godzinach szczytu w parking. Sprawdzamy, czy jest szansa na dodatkowy wyjazd z zakorkowanego osiedla.



Planowane skrzyżowanie ul. Przytulnej z ul. Kartuską Północną. Od prawie trzech lat - czyli od zakończenia budowy Trasy W-Z - czeka na wpięcie właśnie ul. Przytulnej. Planowane skrzyżowanie ul. Przytulnej z ul. Kartuską Północną. Od prawie trzech lat - czyli od zakończenia budowy Trasy W-Z - czeka na wpięcie właśnie ul. Przytulnej.
Choć wokół Kiełpinka przebiega Trasa W-Z, a także Obwodnica Trójmiasta - drogi, które usprawniają przejazd przez aglomerację - mieszkańcom wspomnianej dzielnicy coraz trudniej wyjechać samochodem sprzed domu. Do głównych ulic prowadzi tylko jedna droga - ul. Sympatyczna i dalej ul. Szczęśliwa.

Niestety także tam przez kilka tygodni mieszkańcy-kierowcy musieli mierzyć się z ograniczeniami w ruchu - przejazdem wahadłowym na wysokości stacji paliw CH Auchan. Ruch dwukierunkowy na szczęście został wznowiony w środę, ale urzędnicy zapowiadają, że drogowcy jeszcze tam wrócą.

- Prace na odcinku od ul. Sympatycznej do ronda przy ul. Kartuskiej Północnej zobacz na mapie Gdańska będą jeszcze prowadzone. Na razie nie jest jednak znany termin realizacji drugiego etapu prac, związanych z budową infrastruktury kanalizacyjnej. Wiadomo jednak, że w miejsce to powróci na ten czas ruch wahadłowy - sterowany ręcznie w godzinach szczytu porannego i popołudniowego oraz sygnalizacją świetlną poza szczytami - wyjaśnia Katarzyna Kaczmarek, rzecznik prasowy Zarządu Dróg i Zieleni

Czy masz problemy z wydostaniem się ze swojej dzielnicy w godzinach szczytu?

W środę natomiast zakończył się pierwszy etap budowy kanalizacji, prace przeniosą się na kolejny odcinek ul. Szczęśliwej - od skrzyżowania z Sympatyczną w stronę przyszłego przystanku PKM - ruch wahadłowy obowiązywać będzie na tym właśnie odcinku. Ruch sterowany będzie sygnalizacją świetlną.

Co gorsza, w dzielnicy z roku na rok przybywa mieszkańców i  ul. Sympatyczną, która była pierwotnie zbudowana do obsługi osiedla domków jednorodzinnych, potrafi przejechać tyle pojazdów, co ulicami w wyższej klasie - Jabłoniową na Szadółkach czy Myśliwską na Morenie.

Ponadto niedawno deweloperzy prowadzący swoje inwestycje w Jasieniu, postanowili zasypać drogę przez poligon zobacz na mapie Gdańska, łączącą Kiełpinek z ul. Myśliwską i Jasieniem. To skutecznie zniechęciło do korzystania z tej drogi kierowców, rowerzystów i pieszych.

- Jest coraz gorzej. Bez dodatkowego wyjazdu z dzielnicy czeka nas paraliż - mówi Krzysztof Nykiel, mieszkaniec wspomnianego osiedla.

Niekoniecznie. Od kilku lat urzędnicy z gdańskiego magistratu prowadzą rozmowy z jednym z deweloperów, by umożliwić wyjazd mieszkańców do ul. Kartuskiej Północnej zobacz na mapie Gdańska przez ul. Przytulną zobacz na mapie Gdańska. - Konsultacje są bardzo zaawansowane, nie jest jednak na razie znany termin podpisania umowy - mówi Katarzyna Kaczmarek.

Nieoficjalnie wiadomo, że raczej był to monolog urzędników z deweloperem. Ten przez dwa lata nie potrafił zająć stanowiska w sprawie budowy ulicy Przytulnej - m.in. tyle zajęło mu przygotowanie projektu ok. 400 m drogi.

Miasto chce, by na podstawie umowy obie strony wspólnie wybudowały brakujący odcinek ul. Przytulnej: gmina - skrzyżowanie ul. Przytulnej z ul. Kartuską Północną, a deweloper - połączenie skrzyżowania z obecną ul. Przytulną.

Po emisji artykułu skontaktowała się z nami Grupa Inwestycyjna Hossa S.A., która postanowiła zająć stanowisko w sprawie.

Od kilku lat czynimy starania o udrożnienie wyjazdu z osiedla ulicą Przytulną. Niestety autorzy projektu trasy WZ i Kartuskiej Północ działając w ramach tzw. specustawy poprowadzili ulicę niezgodnie z obowiązującym miejscowym planem zagospodarowania. W trakcie prac nad projektem zwracaliśmy im uwagę, że Kartuska Północ została posadowiona na rzędnej, która uniemożliwiała włączenie Przytulnej w Kartuską. Nasza interwencja spowodowała obniżenie Kartuskiej o ok. 2 metry oraz o 80 cm niwelety skrzyżowania dróg umożliwiając tym samym połączenie istniejącego w sąsiedztwie osiedla poprzez planowaną Przytulną z układem drogowym Kartuskiej Północnej.

Również na nasz wniosek w ekranie akustycznym stojącym wzdłuż ulicy powstało przejście z osiedla do przystanku autobusowego - projekt tego nie uwzględniał.

Powyższe błędy zostały naprawione, natomiast wjazdu z Kartuskiej Północnej na Przytulną nie uwzględniono, co więcej - dostęp ograniczając krawężnikiem. Jest to tym bardziej niezrozumiałe, iż po przeciwnej stronie ulicy wykonane zostały wjazdy prowadzące na puste pola.

Wskutek wybudowania ulicy Kartuskiej Północ niezgodnie z obowiązującym mpzp, a co za tym idzie nieuregulowanym stanem prawnym ulicy Przytulnej nie można było rozpocząć jej realizacji do czasu uchwalenia zmienionego miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego dla tego terenu.

W kwietniu 2012 r. zwróciliśmy się z tym problemem do Prezydenta.

Po dwóch latach, 27.03.2014 Miasto uchwaliło nowy plan, w którym skorygowano przebieg trasy W-Z i dostosowano do niego układ ul. Przytulnej.

Grupa Inwestycyjna Hossa podjęła się wykonania projektu ulicy Przytulnej łącznie z włączeniem jej w układ drogowy Kartuskiej Północ oraz z przebudową skrzyżowania. W związku z tym podpisała w dniu 15.05.2014 r. z Biurem Projektów Budownictwa Komunalnego umowę dotyczącą zaprojektowania ww. zakresu. Dokumentacja obejmuje: projekt koncepcyjny, który został pozytywnie zaopiniowany między innymi przez ZDiZ, projekt budowlany, który w tej chwili podlega uzgodnieniom oraz wykonawczy wraz z częścią kosztorysową.

Ustalono wstępnie podział prac, które ma wykonać deweloper i Gmina. Zakres robót podzielono pomiędzy Hossę, która zrealizuje ulicę Przytulną, oraz Gminę, która przebuduje skrzyżowanie z Kartuską Północ, jako zarządca tej części drogi.

W dniu 23.09.2014r. Hossa przedstawiła Wydziałowi Programów Rozwojowych projekt umowy drogowej, której podpisanie warunkuje uzyskanie uzgodnienia projektu w ZDiZ i złożenia go do pozwolenia na budowę układu drogowego. Propozycja terminowa wykonania ulicy ze skrzyżowaniem to 30.08.2015r.

Justyna Glazar Kierownik Zespół Marketingu Nieruchomości Grupa Inwestycyjna Hossa S.A..

Opinie (173) 8 zablokowanych

  • Ludzie kupując tam mieszkania nie zdają sobie sprawy w co sie pakują.

    Deweloper zadowolony bo zarobił, a oni potem płaczą że muszą stać w korku i nie mogą wyjechać z osiedla.

    • 30 5

  • (4)

    Niemożliwe. Przecież to mieszkańcy centrum stoją w wielkich korkach, hahaha. Tymczasem ja jadę do pracy 10 minut samochodem i nie stoję w żadnym korku. No, ale fakt faktem - musiałem zapłacić za mieszkanie troszkę więcej niż na odludziu albo w smrodzie wysypiska. Ale warto było, czas jest bezcenny.

    • 19 10

    • Ja idę do pracy 20 minut piechotą :) (3)

      Toper!

      • 7 0

      • ja jadę rowerem z Moreny do Wrzeszcza 12 minut (2)

        potem wsiadam do SKM i jadę kolejne 12 minut do Sopotu.
        Kiedyś jeździłem samochodem. Gdy nie było korków (początek lat 90-tych) to dojazd zajmował mi 25 minut. W codziennych korkach 40 minut lub więcej.

        • 3 2

        • ile czekasz na tę SKM-kę?

          • 3 2

        • I pracujesz na dworcu SKM w Sopocie, że już dalszego czasu nie wliczasz?

          Włącz stoper przed wyjściem z domu, zatrzymaj go po dotarciu na miejsce pracy. Wtedy się pochwal. Już nie będzie 12+12, tylko 60. Albo i lepiej.

          • 5 2

  • (4)

    strasznie drogo Hossa sprzedaje tam mieszkania. Do tego nie ma kawalerek w ofercie.

    • 10 7

    • (2)

      A na co komu kawalerka? Chyba tylko na przechowanie kota, bo w kawalerce nawet jeden student się męczy.

      • 12 3

      • (1)

        To prawda, ale miasto ma gdzieś kawalerów w TBS-ach, komunalki to taki standard, że nawet psa żal trzymać, więc pozostaje deweloperka z kredytem na 30 lat i metrażem na poziomie garażu.

        • 0 1

        • To może znajdź partnerkę/partnera i wtedy będzie łatwiej :)

          • 2 2

    • Strasznie drogo - ile to było ?

      Ehh... piękne czasy. Ciekawe co wtedy znaczyło "drogo" bo w tym roku musiałem dać 12 tys/m2 :)

      • 0 0

  • OSOWA potrzebuje nowej 4 pasmowej Spacerowej !!! (6)

    • 12 17

    • ale budyn jej nie potrzebuje

      • 3 6

    • sami ją blokowaliście a teraz potrzeba? Dawali to trzeba było brać, a nie gryźć rękę!!!

      • 25 3

    • MAŁO! Dałbym po 10 pasów w każdą stronę. Niech kaszubi pchają się do miasta swoimi starymi golfami. A wszystkie parki i trawniki zamienić w jeden wielki PARKING dla rejestracji GKA.

      • 13 1

    • jak na razie czajony jest tunel pod Pachołkiem - będzie zakorkowany równo

      ale będą tacy, którzy wypną pierś do orderów za to marnowanie pieniędzy podatnika. Całe szczęście dla niektórych mieszkańców Osowy pewną alternatywą będzie PKM. Tunel pod Pachołkiem będzie formą subsydiowania ludzi wyprowadzających się z Trójmiasta w stronę Żukowa, Banina, Szemudu i gmin poza Trójmiastem.

      • 7 1

    • Może i potrzebuje

      Ale plany poszerzenia to, zdaje się, sami mieszkańcy dzielnicy zablokowali

      • 3 0

    • tylko nie modernizować ul Spacerowej i dróg przez Osowę. Przecież sami nie chcieliście nowych dróg. Stójcie tam w kilometrowych korkach. tego serdecznie życzę.

      • 2 0

  • Nie jest tak źle (2)

    Jedyne utrudnienia o jakich można mówić pojawiły się wraz z przebudową szczęśliwej o czym mowa w artykule, nie ma co jednak dramatyzować, bo to raptem 2 tygodnie. Pomijając przebudowę drogi z wyjazdem z osiedla nie ma najmniejszego problemu i wie to każdy kto tu mieszka!

    • 20 5

    • powiedz to mieszkańcom domków na Sympatycznej. (1)

      Przed ich domami przejeżdżają dziennie setki samochodów.
      Potem sprawdź kiedy powstało osiedle a kiedy zmieniono plan zagospodarowania dużej części dzisiejszego WO z rzadkiej zabudowy jednorodzinnej na wielorodzinną. Podobnie z obydwoma marketami.

      A patrząc obiektywnie- osiedle na którym mieszka pewnie ze 3 tysiące ludzi musi wyjechać jedną ulicą.
      W razie jakiegoś wypadku rodzi to ogromne problemy.

      • 7 4

      • Drugi wyjazd z osiedla, ktorego nie jestem bynajmniej przeciwnhkhem z pewnoscią poprawiłby komfort codziennego podrożowania no i skróciłby dojazd o ładne kilkaset metrów, ale nie dramatyzujmy. Kiełpinek nie dusi się w korkach!

        • 3 1

  • A ten Kiełpinek to gdzie to jest (3)

    Gdzieś pod Kolbudami? Pruszczem?

    • 13 31

    • Koło Auchana

      mistrzu geografii

      • 4 2

    • (1)

      zaraz za Jasieniem

      • 4 2

      • Jasienieznam

        • 0 0

  • Mieszkanie tanio (4)

    Przecież nie wszyscy muszą mieszkać na Przymorzu, Zaspie czy Wrzeszczu. Tam są stare mieszkania a nowe są dla nowobogackich którym mieszkanie rodzice kupili. Johnny piszący o SKM, mieszka kątem u rodziców w ich mieszkaniu bo nie ma kasy nawet na używane i cwaniaczy.
    Jak budowali te używane na Przymorzu czy Zaspie to też co kupili brodzili w błocie. Albo jesteś zbyt młody albo niedoinformowany.

    • 31 10

    • tak brodzili w błocie ale wtedy to nikomu nie przeszkadzało

      • 9 3

    • (2)

      "...a nowe są dla nowobogackich którym mieszkanie rodzice kupili"

      Że co? Weź może zmień znajomych, bo bredzisz i masz błędny światopogląd.

      • 5 3

      • a tak kolega zapomniał o kredytowcach (1)

        • 2 0

        • Słoik kredytowiec

          ukrzyżuj go, ukrzyżuj!!!

          • 1 0

  • wtedy liczyło sie to ze sie ma mieszkanie a jakie i tym bardziej gdzie nie liczyło sie

    • 16 1

  • Opinia została zablokowana przez moderatora

  • a co tam

    A niech się Kiełpinek trochę podusi...

    • 4 10

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Bezpłatne badania dla kierowców zawodowych (1 opinia)

(1 opinia)
badania

Premiera MINI Cooper F66

Premiera MINI Cooper F66

Sprawdź się

Sprawdź się

Firma Abarth nadaje sportowy charakter której marce aut?

 

Najczęściej czytane