• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Laguna 2.2 dCi

24 grudnia 2001 (artykuł sprzed 22 lat) 
Laguna II w wersji limuzyna i kombi 2.2 dCi będzie wprowadzona do sprzedaży we Francji w drugiej połowie stycznia 2002 r. Nowy, szesnastozaworowy silnik 2.2 dCi o bardzo dużych osiągach i mocy 150 KM stanowi uzupełnienie szerokiej gamy modeli turbo diesel Common Rail Laguny II, na którą składają się już wersje 1.9 dCi 100 KM, 110 KM i 120 KM. Laguna II 2.2 dCi, będzie dostępna z poziomem wyposażenia Dynamique, Privilege i Initiale.

Laguna II ulokowała się w październiku 2001 r. na drugiej pozycji wśród najlepiej sprzedających się samochodów w swoim segmencie w Europie, z wynikiem 12,3% penetracji rynku, i wyprzedziła takich konkurentów jak Audi A4, Ford Mondéo, Peugeot 406, Opel Vectra i Citroën C5:

1- VW Passat - 14,1 %
2 - Renault Laguna - 12,3 %
3 - Audi A4 - 11,5 %
4 - Ford Mondeo - 10,7 %
5 - Peugeot 406 - 6,9 %
6 - Opel Vectra - 6,9 %
7 - Citroën C5 - 6,6 %

Powodzenie Laguny II to kombinacja wielu czynników, przede wszystkim stylistyki, zaawansowanych technologicznie elementów wyposażenia, zalet w zakresie komfortu i zachowania pojazdu na drodze, ale również wysokiego poziomu bezpieczeństwa biernego. Model ten jest jak dotychczas jedynym samochodem w Europie, który uzyskał wyjątkową ocenę 5 gwiazdek w testach zderzeniowych Euro NCAP.

Atuty te uzupełnia szeroka gama silników, w szczególności turbo diesel Common Rail. Po wprowadzeniu wersji 2.2 dCi, w ofercie są obecnie dostępne 4 silniki: 1.9 dCi 100 KM / 200 Nm z mechaniczną, pięciostopniową skrzynią biegów, 1.9 dCi 110 KM / 250 Nm i 120 KM / 270 Nm turbo ze zmienną geometrią i sześciostopniową skrzynią mechaniczną oraz szesnastozaworowy 2.2 dCi 150 KM turbo ze zmienną geometrią i sześciostopniową, mechaniczną skrzynią biegów.

Nowa jednostka napędowa 2188 cm3 turbo diesel, z układem bezpośredniego wtrysku Common rail i szesnastozaworową głowicą, została zamontowana po raz pierwszy w Renault Espace we wrześniu 2000 r. W silniku 2.2 dCi wprowadzono liczne zmiany, mające na celu zwiększenie osiągów i optymalne dostosowanie go do modelu Laguna II. Dzięki maksymalnej mocy podniesionej do 110 kW (150 KM) i maksymalnemu momentowi obrotowemu zwiększonemu do 320 Nm w szerokim zakresie prędkości obrotowej od 1750 obr./mn do 3000 obr./mn, silnik ten zapewnia komfort prowadzenia samochodu znacznie przewyższający średnią w ofercie konkurencji. Wersja ta współpracuje z sześciostopniową, mechaniczną skrzynią biegów, pozwalając również zmniejszyć zużycie paliwa do zaledwie 6,3 l / 100 km w europejskim cyklu mieszanym. Przy pełnym baku Laguna II 2.2 dCi umożliwia pokonanie aż 1100 km, bez dolewania paliwa.

Dzięki wprowadzeniu Laguny II w wersji 2.2 dCi, Renault ma nadzieję utrwalić swoją pozycję lidera na rynku francuskim i umocnić rozwój na rynku europejskim.
Głos Wybrzeża

Opinie (27) 2 zablokowane

  • MARKUS

    Witam, tak ma coś takiego że jak się ją kopnie, jadąc wcześniej przez dłuższy czas na 2000 to dymek puści. Często też się się zdarza że nie dymi - ale ten efekt szczególnie widac w lustrze nocą. Ja natomiast tez zauważyłem ciekawą sprawę że jak się zmieni paliwo np. Shell na BP ulti., to się przy kopnięciu w palnik "zastanawia", później idzie. Fakt autko nie dzikiej jazdy, ani wołowatej - nie znoszę tych fanów od niemieckich taczek - co oni wiedzą o francuskich autach - zero.

    • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Bezpłatne badania dla kierowców zawodowych (1 opinia)

(1 opinia)
badania

Premiera MINI Cooper F66

Premiera MINI Cooper F66

Sprawdź się

Sprawdź się

Co to jest CNG?

 

Najczęściej czytane