• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Lexus IS F. Brunetka made in Japan

BaWo
28 lipca 2008 (artykuł sprzed 15 lat) 
Lexus IS F - japońska odpowiedź na niemieckie auta ze znaczkami M lub AMG. Lexus IS F - japońska odpowiedź na niemieckie auta ze znaczkami M lub AMG.

Lexus IS-F jest jak ognista brunetka z wyższych sfer. Elegancki, niezwykle ładny i skory do szaleństw. Problem w tym, że nie każdy może go mieć.


Prawie jak cywilny IS. Wiadomo jednak, że prawie... Prawie jak cywilny IS. Wiadomo jednak, że prawie...
Wnętrze też przypomina zwykłego IS, zadbano jednak o supersportowe akcenty. Wnętrze też przypomina zwykłego IS, zadbano jednak o supersportowe akcenty.

Japończycy długo czekali ze stworzeniem samochodu, który mógłby konkurować z takimi gwiazdami jak Mercedes C AMG, czy BMW M3. Najpierw postanowili stworzyć usportowioną limuzynę, czyli model GS. Kiedy zaś zaczął on być porównywany z BMW serii 5, przystąpili do tworzenia sportowego ekstremum zaklętego w 4,66 metrowe auto klasy Premium.

Bazą do przeróbki był cieszący się dużym wzięciem, seryjny IS. Ponieważ to auto w zasadzie kompletne, któremu ostry tuning optyczny mógłby tylko zaszkodzić, zdecydowano się na postawienie go na 19 calowych felgach i lekki makijaż stylistyczny. Wewnątrz pozostawiono szlachetną skórę, nawigację z DVD, elektronicznie sterowanie dosłownie wszystkiego i obszerne fotele. Słowem - nadal jest to auto, którym bez obciachu, prosto z niemieckiej autostrady możemy zaparkować pod operą albo filharmonią.

To co najważniejsze kryje się pod wyobloną maską. Aksamitnym pomrukiem wita nas tutaj pięciolitrowa, 423 konna elektrownia, sprzężona z ośmiobiegowym hiperautomatem. Napęd przekazywany jest oczywiście na tylne koła.

Jak każda rasowa kobieta, tak i IS-F, ma dwa oblicza. W mieście bywa nieco uciążliwy. Siedzenie dokładnie informuje właściciela o ilości dziur na polskich drogach. Ten zaś kręci świetnie leżącą w dłoniach, kierownicą, robiąc slalom pomiędzy studzienkami. Na osłodę pozostają mu jedynie zazdrosne spojrzenia innych użytkowników dróg, nie mogących oderwać wzroku od seksownego tyłu z czterema zadziornie sterczącymi końcówkami rur wydechowych.

To wszystko zmienia się wraz z minięciem tabliczki "koniec terenu zabudowanego".

Aksamitny pomruk zamienia się w basowy ryk. Obszerne fotele otulają kierowcę, zapobiegając przesuwaniu się na boki. Układ kierowniczy usztywnia się, z niezwykłą precyzją wybierając zakręty. Tylny napęd i sportowo zestrojone zawieszenie pozwalają dodatkowo z gracją nadrzucać tylną częścią nadwozia. To dzięki dobrze zestrojonemu ESP, które pozwala kierowcy na odrobinę szaleństwa. 4,8 sekundy i już mamy setkę. Potem - do 200, jakby nieco bardziej leniwie, choć sterowana zmianami przełożeń wskazówka obrotomierza rytmicznie opada, aby błyskawicznie wspiąć się w górę. Co ciekawe, od 200 km/h, mimo że to już prawie finisz, Lexus znowu nabiera wigoru i ciągnie do przodu, aż po kres możliwości, czyli 270 km/h.

Panowie - długo by jeszcze można było pisać. O jakości skóry, skuteczności wielkich hamulców Brembo. Doświetlaniu zakrętów. Tak naprawdę to wszystko nie jest ważne. IS-F jest jak materiał na idealną towarzyszkę życia. Sprawdza się w każdej postaci. Tylko czemu trzeba wyciągnąć z kieszeni ponad 200 tysięcy złotych, aby go mieć?

Dlaczego "F"

Mercedes ma AMG, BMW M, a Japończycy "F". Ta literka to nie przypadek. Symbol F odnosi się do miejsca narodzin Lexusa IS F, toru wyścigowego Fuji Speedway wraz z centrum technicznym Higashi Fuji Technical Centre, zlokalizowanych u podnóża góry Fuji. Powstały w roku 1963 jako miejsce rozgrywania wyścigów samochodów formuły NASCAR tor gościł dwie pierwsze edycje Grand Prix Formuły 1, w 1976 i 1977 roku, zanim na skutek zmian wymogów bezpieczeństwa stał się areną wyścigów krajowych.

W roku 2000 większościowym udziałowcem toru stała się Toyota, która przystosowała go do pełnienia roli toru testowego i równocześnie w pełni funkcjonującego ośrodka wyścigów samochodowych. W roku 2003 tor został zamknięty i poddany całkowitej przebudowie według planów autora projektu toru dla wyścigów Grand Prix Niemiec, architekta Hermana Tilke. Ponownie otwarto go w roku 2005. Obecnie, w pełni przystosowany do międzynarodowych standardów, od roku 2007 ponownie przejął rozgrywki Grand Prix Japonii.
BaWo

Opinie (33)

  • NO TO TERAZ JUZ WIECIE DLACZE DEALERZY SAMOCHODOW Z TROJMIASTA MAJA TYLE KASY

    maja kasy jak lodu dzieki taki dzięciołom jak Wy

    • 0 0

  • do KRZYS z 2008-07-29 00:17:56

    taki cwany jestes bo godzine siedziales ze slownikiem zeby dobrze napisac, czy moze taki cwany bo ludzi okradzasz w salonach samochodowych?

    • 0 0

  • (3)

    niecale 34tys $ czyli okolo 75tys zl
    cena w Polsce - ponad 200tys zl

    • 0 1

    • autos.yahoo.com/subaru_impreza_wrx_sti/

      link do strony
      na poczatku wiersza wpisac www.

      • 0 0

    • Tak (1)

      Czy to to samo auto?
      Czy nie jest podobnie jak w przypadku np Subaru Imprezy, że w USA dostajesz tą samą budę, ale zawieszoną na gumie do żucia, oczywiście taniej.

      • 0 0

      • TASAK ja rozumiem ze ty w obronie dealerow ktorzy sa bardzo biedni i tylko maja domy 300 metrowe i samochody za ponad 100tys,

        jacy oni biedni

        • 0 1

  • (1)

    IS F
    Base MSRP: $56,000
    wg. lexus.com w USA

    WG lexus-polska.pl 250k zł

    buehehehe

    • 1 0

    • wedlug katalogu tak ale auto w salonie w USA nagle tanieje o prawie 7 tys i kosztuje tylko $48.700

      • 0 0

  • dopbry Polak to glupi Polak, a glupi Polak to i za gowno pomalowane na zloto duzo zaplaci jak sie dorobil - bo go stac hehe (1)

    biali murzyni i tyle

    • 0 0

    • NIE KAZDY JEST TAK OGRANICZONY JAK TY

      MOZNA PRZECIEZ KUPIC ZA 70K A SPRZEDAC TU ZA 130K

      • 0 0

2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Bezpłatne badania dla kierowców zawodowych (1 opinia)

(1 opinia)
badania

Premiera MINI Cooper F66

Premiera MINI Cooper F66

Sprawdź się

Sprawdź się

W którym roku do użytku kierowców oddano pierwszy odcinek trójmiejskiej obwodnicy?

 

Najczęściej czytane