- 1 Mapa pożarów aut w Trójmieście (93 opinie)
- 2 Auto wjechało w pieszych i w budynek (305 opinii)
- 3 "Podatek od aut spalinowych i tak będzie" (135 opinii)
- 4 Mieszkańcy Bojana naprawili drogę w Gdyni (202 opinie)
- 5 Nowy Ford Mustang już w Trójmieście (113 opinii)
- 6 Po ośmiu godzinach otwarto obwodnicę (378 opinii)
Mało dokładne tablice zmiennej treści na obwodnicy
Kierowcy narzekają na tablicę zmiennej treści ustawioną na Obwodnicy Trójmiasta w Chwarznie. Komunikaty o korkach, które tam się pojawiają, mają niewiele wspólnego z rzeczywistością. Gdański oddział GDDKiA przyznaje, że informuje o potencjalnych utrudnieniach, a nie konkretnych sytuacjach.
- Kilka dni temu jechałem ok. godz. 1:30 w nocy obwodnicą w kierunku ul. Morskiej. Na Chwarznie zobaczyłem na tablicy zmiennej treści napis: "Możliwy korek na odcinku 4 km". Postanowiłem więc korek objechać Trasą Kwiatkowskiego i właśnie ul. Morską. Gdy przejeżdżałem na wysokości obwodnicy w stronę Rumi okazało się, że nie ma najmniejszego zatoru. Dałem się nabrać i pewnie wielu kierowców razem ze mną - opowiada pan Sylwester z Wejherowa.
- Czy na tablicy nie mogą być prezentowane realne informacje drogowe? - słusznie zastanawia się nasz czytelnik.
O sprawę zapytaliśmy w gdańskim oddziale Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, który nadzoruje pracę tablicy zmiennej treści w Gdyni.
- Informujemy o ewentualnych perturbacjach w ruchu, które mogą się pojawić na tej trasie. Komunikat tego dnia był prawdopodobnie włączony, bowiem właśnie na skrzyżowaniu ul. Morskiej i obwodnicy trwały prace przy kalibracji systemu Tristar. Utrudnienia pojawiły się nieregularnych odstępach czasu, stąd taki komunikat - wyjaśnia Piotr Michalski, rzecznik prasowy GDDKiA.
Drogowcy przekonują, że umieszczają informacje o utrudnieniach na tablicach, bo mają one zazwyczaj długofalowy charakter. - Musielibyśmy zatrudnić człowieka, który na bieżąco zbierałby informację m.in. od policji, straży pożarnej, czy samych kierowców, a potem jeszcze je weryfikował. Nie znajdujemy się na tym etapie zarządzania ruchem - podkreśla Michalski.
Ministerstwo Infrastruktury planuje uruchomienie Krajowego Systemu Zarządzania Ruchem, który mógłby dynamicznie informować kierowców o utrudnieniach na drodze, ale system rodzi się w potwornych bólach. Obecnie jest w fazie projektowania. Jest bardziej skomplikowanym systemem niż nasz lokalny system inteligentnego sterowania ruchem - Tristar. Nie wiadomo też - póki co - czy oba systemy będą ze sobą współpracować.
Miejsca
Opinie (116) 3 zablokowane
-
2014-07-27 21:56
Człowiek do zbierania danych niepotrzebny od zaraz...
Jakoś Google na swoich mapach jest w stanie podać informacje o natężeniu w czasie rzeczywistym gromadząc dane z autoscope'ów, które nota bene zbierają dane m.in do tablic zmiennej treści. Koleś który to konfigurował musiał coś pomieszać i taki właśnie jest tego efekt
- 2 0
-
2014-07-27 22:20
Możliwy zator za 4 km
A może komunikat w stylu: "Możliwe lądowanie UFO". O 1:30 wszystko jest prawdopodobne.
- 3 0
-
2014-07-28 15:37
GDKIA odkrywa koło od nowa... jak zwykle
wystarczy kamera na każdym "skrzyżowaniu" i znaki z ograniczeniem prędkości i po sprawie jak bedzie ograniczenie do 50 to wiadomo że noga z gazu i po kłopocie
- 0 0
-
2014-07-28 16:52
Na A1 w ogóle nie ma takich tablic i jak jest np jak dziś zablokowana to i tak tysiące kierowców pakują się w pułapkę bo nikt ich nie ostrzega.
- 1 0
-
2014-07-28 23:25
Wczoraj o 23:30 nadal wyswietlal sie ten napis o korku 4km......
- 0 0
-
2014-07-29 12:35
a dlaczego nie można wykorzystać do tego celu systemu viatoll (czy jak to się tam pisze)
przecież na obwodnicy stoi kilka bramek zliczających nadajniki zamontowane w pojazdach - nie można by tak obliczyć czasu przejazdu pomiędzy bramkami? W ten sposób można odczytać czy ruch jest płynny - i nie trzeba nikogo zatrudniać 24/7 ;)
czyli załóżmy że są 3 bramki (na bank znajdzie się w każdej porze dnia ciężarówka pokonująca cały odcinek obwodnicy) A, B i C. Auto pokonało odcinek A->B w czasie powiedzmy 10 min. natomiast do C nie dotarło w czasie np. 3x dłuższym, lub pokonało odcinek B->C w jakimś dłuższym czasie (np. 2x) - czyli "Możliwe utrudnienia na trasie pomiędzy B i C" ;)
I wcale nie potrzeba do tego grubych milionów aby taki program napisać - wiem bo jestem programistą.- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.