• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nowa Kia Cee'd bez kompleksów

Bawo,Mart,Ps
11 stycznia 2013 (artykuł sprzed 11 lat) 

Kia Cee'd. To już nie jest ubogi krewny z Azji.



Druga generacja Kia Cee'd od wiosny zajmuje coraz ważniejszą pozycję w prestiżowym i zarazem niezwykle trudnym segmencie samochodów kompaktowych. O ile pierwsza generacja auta, produkowana od 2006 roku, zaskarbiła sobie sympatię klientów bezpretensjonalnością, niezawodnością i dobrą ceną, o tyle druga bez kompleksów plasuje się w środku stawki rynku kompaktów, opanowanego dotąd przez marki z Europy i Japonii.



Drugi Cee'd nadal jest tańszy od swojej konkurencji, rywalizując pod tym względem z Chevroletem, Fiatem i bliźniaczym Hyundaiem. Dzięki dobrej cenie pokonuje w przetargach większość bardziej zasiedziałej na rynku konkurencji, trafiając, jak poprzedni model, także do służb mundurowych.

Jest to jednak nieco inne auto niż jego poprzednik.

Dłuższy, szerszy i niższy, jest zdecydowanie bardziej charakterny niż jego familijny przodek. Co ciekawe, mimo takiego samego rozstawu osi, wynoszącego 2650 mm, ma zdecydowanie więcej miejsca w środku.

Pod maską Cee'da znajdziemy gamę silników o mocach od 90 do 135 KM. My mieliśmy okazję pojeździć benzynową odmianą 1.6 GDi o mocy 135 KM. W dodatku wyposażoną w nowoczesną, dwusprzęgłową skrzynię przekładniową DCT.

Większość samochodów jest dziś do siebie bardzo podobna. Osiągi, silniki, listy wyposażenia, poszczególne rozwiązania. Potencjalnego klienta naprawdę trudno czymś zaskoczyć. Dlatego coraz więcej liczy się dopracowanie każdego szczegółu. To właśnie ten ostatni szlif decyduje o powodzeniu rynkowym auta. Pod tym względem nowy Cee'd może bez kompleksów stawać do wymagającej konkurencji.

Koniec z szarymi plastikami, koreańskimi zegarami i wściekłym podświetleniem. W kokpicie jest miękko, ciemno i bursztynowo. Gdyby nie znaczek na sportowej, wielofunkcyjnej kierownicy, można by podejrzewać, że to kreacja jednego z europejskich producentów.

Dotyczy to także siedzeń, obszernych i dobrze wyprofilowanych, a dzięki temu bez problemu mieszczących przeciętnych europejczyków. Nic dziwnego, auto zostało zaprojektowane w Europie. Oczywiście pod okiem słynnego Petera Schreyera, człowieka, który patrząc na dawne modele firmy, uratował tę markę. Znamy go także jako projektanta Audi TT, a niedawno został prezesem całego Kia Motors.

  • Kia Ceed
  • Kia Ceed
  • Kia Ceed
  • Kia Ceed
  • Kia Ceed
  • Kia Ceed
  • Kia Ceed


135-konna "benzyna" z automatem może kojarzyć się ze sporym zużyciem paliwa. W przypadku koreańskiego auta kształtuje się ono jednak na jeszcze akceptowalnym poziomie 8,4 litra na sto kilometrów w jeździe po mieście.

Oszczędnościom służy niezbyt wysilona charakterystyka pracy silnika, która idealnie pasuje do samochodów rodzinnych. Podobnie jak zawieszenie i układ kierowniczy. Co ciekawe, w droższych modelach umożliwiający dostosowanie pracy do upodobań kierowcy.

Podobnie jak skrzynia, która myśli za kierowcę, zmieniając za niego biegi w przypadku nagłego przyspieszenie lub dojazdu do świateł podczas jazdy na sekwencyjnym, ręcznym trybie pracy.

Cee'd dostępny w czterech wersjach wyposażenia S/M/L/X posiada w zasadzie wszystko, co znajduje się na liście wyposażenia typowego kompakta. Już w podstawowej wersji znajdziemy sześć poduszek powietrznych, elektryczne wspomaganie kierownicy, ESC z ABS, HAC, VSM, światła projekcyjne, centralny zamek, komputer pokładowy, radio CD/MP3 z USB, AUX, iPod - sterowane z kierownicy, konsolę centralną z podłokietnikiem, elektrycznie sterowane szyby z przodu auta, elektrycznie sterowane lusterka, koło dojazdowe, regulację wysokości fotela kierowcy i kolumny w dwóch płaszczyznach.

Klimatyzacja manualna z funkcją chłodzenia schowka wymaga dopłaty 3,5 tys. zł. W standardzie występuje w kolejnej odmianie M, która kosztuje 6 tys. zł więcej od modelu podstawowego. Podobnie jak w przypadku innych modeli Kia sprzedawanych w Europie, nowy Cee'd oferowany będzie z gwarancją producenta na 7 lat lub 150 000 km. Gwarancja ta przechodzi bez ograniczeń na kolejnych właścicieli pojazdu.

Samochód do testów udostępniony przez Kia Motors Polska
.

Chcesz kupić Kię? Sprawdź trójmiejskie salony.
Bawo,Mart,Ps

Opinie (99)

  • kia (8)

    Mam kie, po 1,5 roku lekko stukało zawieszenie na dziurach. W serwisie nic nie znaleźli ale dla spokoju wymienili amortyzatory. Teraz wszystko gra. Cena wymiany na gwarancji.. wielkie 0zł, szybko i sprawnie!
    Cena przeglad na gwarancji to koszt 300-600zł w zależności od modelu. Mam samochód drugi rok, sprawuje się świetnie!

    • 15 0

    • (7)

      Po 1,5 stukało w zawieszeniu. Po3 latach stukalo w silniu. Po 6 latach stukało wszędzie. Po 7 latach na zlom.

      • 0 7

      • nie zgodze się

        Kia Shuma I, 250 000 km!! Na gazie od nowości! I .. i jeździ! Płynnie dynamicznie. Co jakiś czas części zawieszenia do wymiany ze wględu na słabe zestrojenie na linii rodzaj zawieszenia - dziurawe jezdnie, ale to nie fortuna...była w UK, była w hiszpanii, była wszęzie :) Druga sprawa, że KIAnka trochę podrożała, ale OPTIMA czy nowe SORENTO to akurat ładny kąsek :)

        • 2 0

      • za to tobie w mózgu coś się zatarło (3)

        nie myśl stereotypami. Inaczej, w ogóle ZACZNIJ myśleć!

        • 0 2

        • (2)

          Odezwał się wielki trójmiejski myśliciel w aucie z lpg, buahahahaha. Inaczej - nie w aucie a w namiastce auta.

          • 1 5

          • (1)

            leczysz anonimowo kompleksy?

            • 2 1

            • Kompleksy? Skądże. Stwierdzam jedynie fakty, z którymi jakoś nie chcesz się pogodzić.

              • 0 1

      • ?

        a kto tyle jezdzi jednym autem?

        • 0 3

      • po 7 lata będę miał nową

        • 1 0

  • (1)

    jak japoniec sie nie psuje to ok, jak inny to kryptoreklama

    • 5 2

    • Dzisiaj wszystkie się psują tak samo. Zwłaszcza, że większość części mają wspólnych.

      • 0 3

  • dlaczego segment kompaktow jest prestizowy niby??? (2)

    • 4 1

    • Nie jest.

      • 2 0

    • dlatego, że jest największa konkurencja

      i trudno się na niego wcisnąć, o czym wiele firm się boleśnie przekonało. Nie ma to oczywiście nic wspólnego z prestiżem samych aut w tej klasie

      • 0 0

  • Ta kiaja czy jak jej tam wyglada zdecydowanie lepiej niz wczesniesz ponura szara MAzda!

    • 6 1

  • To już moja druga KIA i chwalę sobie to markę - są to auta za rozsądne pieniądze (2)

    Obecnie jeżdżę nową SPORTAGE w dieslu. Autko ma 1,5 roku i przejechałem już nim prawie 70.000 km. Prowadzi się i wyglada jak nowe. Wcześniej miałem Shumę, 10 lat temu kupiłem serwisowanego 4-latka z przebiegem 63.000 km. Założyłem wtedy do niej LPG i do 2011 r. zrobiłem nią łącznie 350.000 km. Silnik dużo więcej pewnie by nie pociągnął, ale to i tak niezły wynik. Sprzegła i zawieszenia do końca jej żywota nie wymieniałem, bo nie było takiej potrzeby. Przechodziła wszytkie przeglądy techniczne. Jedynym mankamentem była korozja na tylnych nadkolach.
    Z obecnej Sportage też jestem b. zadowolony.
    Osobiście polecam tę markę.

    • 11 2

    • jesteś pracownikiem dealera czy... (1)

      pracujesz w firmie krzak która robi lody i sieci i liże d*pe za pieniądze i produkuje pozytywne posty za kaskę.....

      • 1 4

      • Ciekawe, że najwięcej złego do powiedzenie o Kia mają pewnie ci, którzy nigdy nie użytkowali samochodu tej marki,

        • 6 1

  • HYUNDAI (4)

    co sadzicie o hyundaiu ix35, bo sie przymierzam do niego

    • 4 1

    • kup śmiało

      hyundai i kia to to samo!

      • 2 1

    • Kupuj

      • 4 0

    • Ok, ale Sportage ładniejszy :-)

      • 1 2

    • KIA TAŃSZE :}

      • 1 0

  • no ..... jo.....

    wstrętna ta kiła-mogiła gorszego szitu dawno nie widziałem......

    • 1 14

  • Z koreańskiego Samsunga też do niedawna się śmiano. A teraz ?

    Koreańskie marki takie jak Samsung, Kia, Hyundai, LG zdobywają świat. Jest coś w tym narodzie (może świadomość zagrożenia ze strony bliźniaczej Korei Północnej) że są najlepsi w tym co robią.

    • 10 2

  • (1)

    Wszystko ok tylko nie napisali ,że prezentowany samochód na filmie kosztuje około 80,000 zł

    • 5 0

    • Zgadza się, ale zauważyłem to w większości testów - podają ceny modeli podstawowych, a testują te w najwyższych wersjach ze wszystkimi opcjami... Potem klient idzie do salonu, a tu zonk, bo w kwocie którą chciał przeznaczyć na wymarzone auto, zamiast klimy ma wentylację, zamiast karbonu na desce rozdzielczej płytę paździerzową, a zamiast nagłośnienia z nawigacją wielką czarną dziurę z wystającymi kablami...

      • 5 0

  • Zerżnięta ... (1)

    ..zewnątrz i w srodku od Fiata Bravo, mogliby się koreańce troche wysilić!

    • 3 6

    • śllepy

      Gdzie ty tam fiata Bravo widzisz z zewnątrz bardziej do Opla astry IV podobna, a wnętrze przepiękne jedyne w swoim rodzaju.

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Bezpłatne badania dla kierowców zawodowych (1 opinia)

(1 opinia)
badania

Premiera MINI Cooper F66

Premiera MINI Cooper F66

Sprawdź się

Sprawdź się

Jakim autem ściga się młody, gdyński kierowca rajdowy Maciej Liszka?

 

Najczęściej czytane