• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nowa Kia Cee'd bez kompleksów

Bawo,Mart,Ps
11 stycznia 2013 (artykuł sprzed 11 lat) 

Kia Cee'd. To już nie jest ubogi krewny z Azji.



Druga generacja Kia Cee'd od wiosny zajmuje coraz ważniejszą pozycję w prestiżowym i zarazem niezwykle trudnym segmencie samochodów kompaktowych. O ile pierwsza generacja auta, produkowana od 2006 roku, zaskarbiła sobie sympatię klientów bezpretensjonalnością, niezawodnością i dobrą ceną, o tyle druga bez kompleksów plasuje się w środku stawki rynku kompaktów, opanowanego dotąd przez marki z Europy i Japonii.



Drugi Cee'd nadal jest tańszy od swojej konkurencji, rywalizując pod tym względem z Chevroletem, Fiatem i bliźniaczym Hyundaiem. Dzięki dobrej cenie pokonuje w przetargach większość bardziej zasiedziałej na rynku konkurencji, trafiając, jak poprzedni model, także do służb mundurowych.

Jest to jednak nieco inne auto niż jego poprzednik.

Dłuższy, szerszy i niższy, jest zdecydowanie bardziej charakterny niż jego familijny przodek. Co ciekawe, mimo takiego samego rozstawu osi, wynoszącego 2650 mm, ma zdecydowanie więcej miejsca w środku.

Pod maską Cee'da znajdziemy gamę silników o mocach od 90 do 135 KM. My mieliśmy okazję pojeździć benzynową odmianą 1.6 GDi o mocy 135 KM. W dodatku wyposażoną w nowoczesną, dwusprzęgłową skrzynię przekładniową DCT.

Większość samochodów jest dziś do siebie bardzo podobna. Osiągi, silniki, listy wyposażenia, poszczególne rozwiązania. Potencjalnego klienta naprawdę trudno czymś zaskoczyć. Dlatego coraz więcej liczy się dopracowanie każdego szczegółu. To właśnie ten ostatni szlif decyduje o powodzeniu rynkowym auta. Pod tym względem nowy Cee'd może bez kompleksów stawać do wymagającej konkurencji.

Koniec z szarymi plastikami, koreańskimi zegarami i wściekłym podświetleniem. W kokpicie jest miękko, ciemno i bursztynowo. Gdyby nie znaczek na sportowej, wielofunkcyjnej kierownicy, można by podejrzewać, że to kreacja jednego z europejskich producentów.

Dotyczy to także siedzeń, obszernych i dobrze wyprofilowanych, a dzięki temu bez problemu mieszczących przeciętnych europejczyków. Nic dziwnego, auto zostało zaprojektowane w Europie. Oczywiście pod okiem słynnego Petera Schreyera, człowieka, który patrząc na dawne modele firmy, uratował tę markę. Znamy go także jako projektanta Audi TT, a niedawno został prezesem całego Kia Motors.

  • Kia Ceed
  • Kia Ceed
  • Kia Ceed
  • Kia Ceed
  • Kia Ceed
  • Kia Ceed
  • Kia Ceed


135-konna "benzyna" z automatem może kojarzyć się ze sporym zużyciem paliwa. W przypadku koreańskiego auta kształtuje się ono jednak na jeszcze akceptowalnym poziomie 8,4 litra na sto kilometrów w jeździe po mieście.

Oszczędnościom służy niezbyt wysilona charakterystyka pracy silnika, która idealnie pasuje do samochodów rodzinnych. Podobnie jak zawieszenie i układ kierowniczy. Co ciekawe, w droższych modelach umożliwiający dostosowanie pracy do upodobań kierowcy.

Podobnie jak skrzynia, która myśli za kierowcę, zmieniając za niego biegi w przypadku nagłego przyspieszenie lub dojazdu do świateł podczas jazdy na sekwencyjnym, ręcznym trybie pracy.

Cee'd dostępny w czterech wersjach wyposażenia S/M/L/X posiada w zasadzie wszystko, co znajduje się na liście wyposażenia typowego kompakta. Już w podstawowej wersji znajdziemy sześć poduszek powietrznych, elektryczne wspomaganie kierownicy, ESC z ABS, HAC, VSM, światła projekcyjne, centralny zamek, komputer pokładowy, radio CD/MP3 z USB, AUX, iPod - sterowane z kierownicy, konsolę centralną z podłokietnikiem, elektrycznie sterowane szyby z przodu auta, elektrycznie sterowane lusterka, koło dojazdowe, regulację wysokości fotela kierowcy i kolumny w dwóch płaszczyznach.

Klimatyzacja manualna z funkcją chłodzenia schowka wymaga dopłaty 3,5 tys. zł. W standardzie występuje w kolejnej odmianie M, która kosztuje 6 tys. zł więcej od modelu podstawowego. Podobnie jak w przypadku innych modeli Kia sprzedawanych w Europie, nowy Cee'd oferowany będzie z gwarancją producenta na 7 lat lub 150 000 km. Gwarancja ta przechodzi bez ograniczeń na kolejnych właścicieli pojazdu.

Samochód do testów udostępniony przez Kia Motors Polska
.

Chcesz kupić Kię? Sprawdź trójmiejskie salony.
Bawo,Mart,Ps

Opinie (99)

  • Czemu Kia musi wszystko zrzynać z innych marek ?? (1)

    Nowy Ceed - tył Astry. Ta ciut starsza - zrypana z Corolli E12. Nowa Sportage - Ford Kuga.

    • 2 8

    • Dokończ

      Zostało jeszcze kilka modeli :Picanto,Venga,Rio, Soul,Optima, Carens, Sorento
      proszę dokończ z czego zrzynali koreańce?

      • 0 0

  • KILA to podrobka samochodow (1)

    To tylko pseudo auta

    • 0 7

    • A ty?

      Można i tak np. jesteś pseudo facet wicek ha ,ha .

      • 0 0

  • A ja mam KIA CEE"D

    Moje auto ma trzy lata ,wygląda jak nowe ,nic się nie zepsuło silnik 1,4 benzyna 109 KM jestem zadowolony polecam.

    • 8 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Bezpłatne badania dla kierowców zawodowych (1 opinia)

(1 opinia)
badania

Premiera MINI Cooper F66

Premiera MINI Cooper F66

Sprawdź się

Sprawdź się

Jakie zwierzę widnieje w logo Ferrari?

 

Najczęściej czytane