- 1 Wandale niszczą "auta na minuty" (22 opinie)
- 2 Nie było ofert na przebudowę Świętojańskiej (215 opinii)
- 3 Nietypowy remont ulicy. Prace w nocy i weekendy (67 opinii)
- 4 Wrak nie do usunięcia przez biurokrację (218 opinii)
- 5 Rowerzyści dostali drogę, której nie chcą (422 opinie)
- 6 Wypadki TIR-ów i wojskowej ciężarówki (60 opinii)
Nowa Mazda CX-5: jeszcze piękniejsza
Po sześciu latach fani Mazdy doczekali się następczyni lubianego modelu CX-5. Japończycy pozytywnie zaskoczyli, bo poprawili coś, co już wydawało się bardzo dobre. I choć rewolucyjnych zmian brak, to kompaktowy SUV zyskał bardziej drapieżną stylistykę, nowe wnętrze oraz systemy wpływające na bezpieczną jazdę. Druga generacja CX-5 do trójmiejskich salonów wjedzie niebawem, a cennik otworzy kwota 95 900 zł.
Zestawienie obu generacji Mazdy CX-5 obok siebie utwierdziło nas w przekonaniu, że motoryzacja zmienia się w zatrważającym tempie. Bo przecież sylwetka premierowej odsłony CX-5 przez ostatnich sześć lat prezentowała się bardo świeżo i dynamicznie. No właśnie, prezentowała, bo teraz tym świeżym i jeszcze bardziej dynamicznym produktem jest nowe wcielenie japońskiego SUV-a. Wystarczyła jedna krótka chwila, spotkanie oko w oko z najnowszą CX-5, żeby diametralnie zmienić zdanie i dostrzec, ile rzeczy można zrobić jeszcze lepiej.
Zapewne za kilka lat podobnie będzie w przypadku modelu, nad którym teraz się rozpływamy. Taka kolej rzeczy. Nie zmienia to jednak faktu, że starsza odsłona CX-5 w dalszym ciągu prezentuje się bardzo korzystnie i wciąż będzie gorącym towarem na rynku wtórnym.
Japończycy - jak sami podkreślają - w tym wydaniu stawiają na minimalizm i czystość formy, a CX-5 została zaprojektowana w konwencji dobrze znanej filozofii Mazdy, czyli KODO (Dusza Ruchu). Zmiany, które nam podobają się najbardziej tyczą się oczywiście wyglądu zewnętrznego. Mazda CX-5 zyskała przeprojektowany pas przedni z przetłoczeniami na masce, zmodyfikowanym zderzakiem z wąskimi ramkami świateł przeciwmgielnych, gigantyczną atrapą chłodnicy i matrycowymi reflektorami LED. Projektanci celowo połączyli siatkowy grill i diodowe lampy wyrazistą listwą, aby dodatkowo podkreślić ostre linie nadwozia. Nowy przód sprawia wrażenie dłuższego i niżej zawieszonego nad drogą, a przez to masywniejszego. I takie zmiany lubimy.
W parze z bardziej muskularnym przodem idzie również tył auta, który teraz sprawia wrażenie bardziej obłego i zadartego ku górze. Szeroka pokrywa bagażnika, wysoko poprowadzona linia zderzaka oraz płaskie tylne światła diodowe - to największe modyfikacje zastosowane w pasie tylnym CX-5.
Na liście nowości znalazł się również nieco zmodyfikowany flagowy kolor Mazdy, który w szczególności pokochali właściciele "szóstki". Mowa oczywiście o bardzo żywej czerwieni. Teraz kolor nazywa się Soul Red Crystal, a jego odcień ma jeszcze większą głębię. I faktycznie, krwistoczerwona barwa przyciąga uwagę przechodniów, w szczególności damskiej części. Niestety, ale za piękny kolor trzeba dopłacić 4,5 tys. zł.
Wymiary nowej CX-5 zmieniły się niezauważalnie. Nowy model jest o 1 cm dłuższy i 0,5 cm niższy od poprzedniczki. Projektantom Mazdy udało się nieznacznie, bo o 3 litry zwiększyć przestrzeń bagażową. Teraz pojemność bagażnika w standardowej konfiguracji wynosi 506 litrów, a przy złożonych fotelach 1620 litrów. Tutaj również nowość - klapa bagażnika otwierana i zamykana jest automatycznie.
Mazda MX-5 RF - sztywny kaptur robi różnicę
Oprócz widocznych zmian zewnętrznych, projektanci wyraźnie odświeżyli i odmienili wnętrze japońskiego SUV-a. Wygląd i konfiguracja kokpitu nie jest niespodzianką, bo doskonale znają go wszyscy właściciele nowych modeli Mazdy. Schludnie skrojone wnętrze należy do tych funkcjonalnych i intuicyjnych, bo w zasadzie wszystko to, co jest nam potrzebne, mamy pod ręką.
Stary, zintegrowany z deską wyświetlacz został zastąpiony przez zupełnie nowy, 7-calowy ekran środkowy WVGA. Z kolei po prawej stronie zegarów pojawił się lepszej jakości i bardziej czytelny wyświetlacz wielofunkcyjny z ekranem LED o przekątnej 4,6 cala. Na liście nowości znalazł się również kolorowy wyświetlacz head-up, którego zadaniem jest przekazywanie istotnych informacji kierowcy (m.in. prędkość).
Ulepszona Mazda 6 - ciszej i bardziej komfortowo
Na co jeszcze zwróciliśmy uwagę zasiadając w kabinie? Na wygłuszenie. Teraz we wnętrzu CX-5 jest zdecydowanie ciszej. A to z kolei świetna wiadomość dla melomanów, którzy swoich ulubionych utworów będą wysłuchiwać na bardzo dobrze brzmiącym sprzęcie audio firmy Bose.
Jedyną rzeczą, której pozbylibyśmy się z konsoli środkowej jest... elektryczny hamulec postojowy. Każdy kierowca, który kiedykolwiek miał styczność z tym wynalazkiem doskonale wie, że bywa irytujący. W takich momentach z utęsknieniem wspominamy klasyczny "ręczny". Warto również dodać, że teraz drążek skrzyni biegów jest bliżej dłoni kierowcy, gdyż konstruktorzy podwyższyli konsolę środkową (w manualu o 4 cm, a w automacie o 6 cm).
Powiecie, że w nowej Maździe nie widać za dużo zmian. A my podamy te liczby - 225 elementów nadwozia i 49 wnętrza. Konstruktorzy z Kraju Kwitnącej Wiśni udoskonalili łącznie 274 części i podzespoły.
W CX-5 pojawiły się również nowe systemy i rozwiązania wpływające na bezpieczeństwo podróżujących. To przede wszystkim adaptacyjny układ utrzymywania stałej prędkości (A-MRCC) z funkcją Stop and Go, który pracuje teraz w szerszym zakresie prędkości (już od 0 km/h), system rozpoznający znaki ograniczenia prędkości (TSR) czy wspomniane już matrycowe reflektory diodowe (LED) z systemem oświetlenia adaptacyjnego (ALH) i dwunastoma niezależnie sterowanymi listwami diodowymi. Ponadto działanie systemu wspomagającego (A-SCBS) zostało rozszerzone o funkcję wykrywania pieszych.
Nowa Mazda - podobnie jak jej poprzedniczka - będzie dostępna w czterech wariantach wyposażenia (SkyGO, SkyMOTION, SkyENERGY i SkyPASSION) oraz czterech wersjach silnikowych. Najmniej zapłacimy za 2-litrową jednostkę benzynową o mocy 165 KM (6-biegowa skrzynia manualna i napęd na przednią oś). Cena bazowej CX-5 wynosi 95 900 zł, a to o 6 tys. zł więcej niż podstawowa konfiguracja pierwszej generacji SUV-a.
My przetestowaliśmy CX-5 wyposażoną w drugi z dostępnych "benzyniaków" (2 litry i 160 KM). Ten silnik może współpracować z automatyczną skrzynią biegów (dopłata 8 tys. zł) oraz napędem na wszystkie koła i-Activ AWD (dopłata 12 tys. zł). Nasz testowy egzemplarz wyposażony był w 6-biegowy manual. Jakie wrażenia? Tej jednostce przydałby się zastrzyk mocy. Kilka koni mechanicznych więcej na pewno zrobiłoby różnicę. Na miłośników diesli czekają również dwie propozycje. To jednostki o pojemności 2.2 litra i mocach - 150 KM i 170 KM.
Testowany egzemplarz został wyceniony na 159 300 zł. Warto dodać, że pierwsze samochody trafią do klientów z Trójmiasta w połowie czerwca.
Miejsca
Opinie (64) 1 zablokowana
-
2017-06-01 07:38
wszystkie mazdy są identyczne dlatego to nudne auto (10)
czy to 3 czy 6 czy inna identyczne karoserie i wnętrza.
Kierownica to niemal kopia vw no i pamiętamy o lipie z silnikami mazdy poprzedniej generacji. Teraz cudów jest jeszcze więcej.
Systemy wspomagające kierowcę na plus ale to już standard nawet w oplu corsie.
Do tego auto sprawia wrażenie plastikowej tandety. Praktycznie zerowa ekskluzywność no ale tak jest także z nowymi audi wiec to nie jest wyznacznik.
No i te światełka o wąskich kloszach piękne piękne ale na czystych Szwajcarskich drogach czy Norweskich ale nie w Polsce gdzie nawet na autostradzie w suchy dzień po 30km są brudne. Ta niby czyszczenie spryskiwanie ale realnie to reflektor tak mały już po lekkim zabrudzeniu nawet 1/3 powierzchni utrudnia jazdę. No i trzeba lać stale płyn do spryskiwaczy reflektorów. Jak ktoś lubi się tak babrać to ok.
Ale lepiej wybrać auto zaprojektowane bezproblemowo.
No i te ceny za auto z pełnym wyposażeniem hahaha. Za takie pieniądze to wolę coś lepszej marki i z japonii. BO ZAPEWNE NIE WIECIE ŻE TE MAZDY SĄ PRODUKOWANE POZA JAPONIĄ BA NAWET POZA EUROPĄ!!!- 7 42
-
2018-09-23 16:20
Totalny brak znajomości przedmiotu oceny
Jeżeli już chcesz coś napisać w sprawie CX5 to wypadałoby najpierw zapoznać się z tym modelem. Odnoszę wrażenie, ze widziałeś ją tylko na obrazku. Chciałbym ci wyjaśnić, ze to właśnie Mazda jest produkowana w Japoni, w przeciwieństwie do innych marek ( np. Toyota).
Zatem trochę pokory i znajomosci przedmiootu.- 0 0
-
2017-12-22 00:28
Człowiecze zagubiony
Późno i pisać długo się nie chce ale o czym ty piszesz. Od bardzo dawna, od kiedy są ksenony I światła soczewkowe to jakiej znaczenie ma rozmiar lampy? Przecież efektywnie światło wypuszczane jest ze średnicy kilku centymetrów. Pobudka. Poza tym cx 5 produkowane jest w Hiroshima plant więc pobudka numer 2. Tyle na razie i ogar proponuję :-)
- 0 0
-
2017-06-12 20:04
nieznajomość i stek głupot
Może to zaskakująca wiadomość dla autora, ale Hiroszima to jednak nadal Japonia, a takie jest miejsce produkcji tego i pozostałych modeli Mazdy.
Co do jakości wykończenia i materiałów, to miałem okazję ich oceny i uważam ,że to jedno z najlepiej wykonanych aut na rynku. A co do poczucia ekskluzywności...jeżeli ktoś woli "ekskluzywność' Skody, Wieśwagena ..ok..ma takie prawo, ale ja się z tym nie zgadzam...- 1 0
-
2017-06-02 07:57
te silniki to właśnie wzór trwałości
nie wiem o co ci chodzi zatem, nie wyjaśniłeś. Pomysł mieli fajny i to ogarnęli, wysoki stopień sprężania a dzięki temu większa sprawność silnika. Brak turbo, a zatem kilka części mniej do zepsucia.
- 2 0
-
2017-06-01 14:56
Typowy polak co to nowe auta przez szybe widział tylko..
.. ale wie o nich więcej niż producent. Musisz się douczyć hejterze. Japonia leży poza Europą więc co to za zdanie w ogóle? Jest produkowana w fabrykach tylko w Japonii więc nie wiem skąd info, z pudelka? Co to znaczy zaprojektowane bezproblemowo? Że się nie kłócili projektując?
Ehh, co za kmiot..- 4 2
-
2017-06-01 11:05
O jakich problemach z silnikami wspominasz???
Ja z poprzedniej 2.5 bena zrezygnowalem z powodu jakosci wykończenia wnętrza.
Po porównaniu z innymi suvami bylem zdegustowany Cx5.Silnik 2.2 diesla 170 konny na jezdzie próbnej radził sobie znakomicie. Normalnie szacun.Czuć ze momentu az nad to.
Za to Benzyna 2.0 jest juz naprawde slabiutka.Mocno ja trzeba kręcić aby cx jechał. Wiec pod uwagę bralem tylko 2.5l benzyne ktora juz jako taką dynamike posiada.- 2 3
-
2017-06-01 08:20
szanuję Cię to jest Twoja opinia (2)
z którą się nie zgadzam.
Chciałbym się tylko dowiedzieć, co jest lepszej marki i z Japonii? Może Lexus? ;)- 6 0
-
2017-06-01 10:09
Mitsuoka
np Viewt
- 0 1
-
2017-06-01 09:11
W mojej ocenie Honda jest lepsza
Może brakować jej czasem polotu ale jest mniej problematyczna
- 1 7
-
2017-06-01 08:22
a niby gdzie?
- 0 1
-
2018-05-30 12:42
cx-5
No no, mazda cx-5 względem swojej poprzedniczki na prawdę podniosła poziom, wnetrze jest dużo przyjemniejsze, ogólnie osiągi się także podniosły.
- 0 0
-
2018-03-18 16:02
Najnowsza Mazda CX-5
A ktoś miał już okazję obcować z najnowszą Mazdą CX-5? Z tego co widziałem na zdjęciach to samochód został wzbogacony o wiele rzeczy, których było brak w poprzednim modelu. Mocno zastanawiam się teraz nad przerzuceniem na ten model, podobno jest bardzo wygodna.
- 0 0
-
2018-03-16 11:08
cx-5
Mazda CX-5 jest bardzo przyjemnym samochodem, zwłaszcza najnowsza CX-5, która została udoskonalona o wiele szczegółów jak nowy układ kierowniczy, który umożliwia komfortowe prowadzenie. Podobno osoba siedząca za kierownica CX-5 czuje się jakby połączona emocjonalnie w pewnym sensie z samochodem.
- 0 0
-
2018-03-14 12:28
ładna
Ładna i bardzo wygodna, byliśmy na jeździe próbnej w zeszłym tygodniu, zdecydujemy się na zakup. Przyjemnie się prowadzi w mieście i na trasie, bagażnik dużo pomieści, jest sporo miejsca dla pasażerów.
- 0 0
-
2018-01-31 20:53
cx-5 good
Faktycznie CX-5 do brzydkich samochodów nie należy, do tego dobrze sprawuje się w jeździe. Dodam też, że CX-5 posiada napęd 4x4 więc teren nie jest dla niej jakąś wiekszą przeszkodą. Jak dla mnie Mazda CX-5 jest świetnym samochodem w swojej klasie.
- 0 0
-
2018-01-30 11:43
No ta mazda cx-5 można powiedzieć że się udała bez porównania z 3 czy 6 . Kolor powalający, zresztą cały jest piękny. W środku prezentuje się świetnie widac że wykonany z dobrej jakości materiałów :)
- 0 0
-
2018-01-08 21:00
cx-5
SUV Mazdy, który na prawdę przypadł mi do gustu, chyba jedyny ze SUV'ów dostępnych na rynku. CX-5 byłem na jeździe próbnej, być może dlatego tak ją polubiłem - bowiem przyjemność z jazdy ogromna.
- 0 0
-
2017-11-23 11:27
mazda (1)
fajnie że dopracowali szczegóły, mazda ma świetny design, to ich na pewno znak rozpoznawczy, w tym modelu nawet lakier udoskonalili żeby prezentował się jeszcze lepiej. Podoba mi się i to co pod maską i to co w środku, teraz w wielu autachjest trend zeby pakować i pakować te bajery, mazda poszła w trochę innym kierunku i faktycznie można znaleźc to co potrzeba, bez zbędnych gadżetow rozprazających uwagę
- 0 0
-
2017-11-30 10:09
rewelacja
Właśnie odebraliśmy, rewelacyjne auto. Już po jazdach próbnych się zakochaliśmy, świetnie się prowadzi. Dynamiczne auto z napędem 4x4, nie przeładowane, idealne.
- 0 0
-
2017-10-24 10:40
mazda
jeździłem, ma kopa, kumpel od niedawno ma to cacko, oczywisćie wkręciłem się na jazdę poza miastem, trochę pogonilismy, zaskoczyłem się że w środku można było spokojnie rozmawiać, kolorek z bliska wyglada jeszcze lepiej, wiem że to jakiś wybajerowany lakier
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.