• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nowa Skoda Felicia. Ofiara sukcesu?

Mart
4 października 2010 (artykuł sprzed 13 lat) 
Jedna z wizji nowej Skody Felicii. Auto ma być przede wszystkim tańsze i skierowane do szerokiej grupy klientów. Jedna z wizji nowej Skody Felicii. Auto ma być przede wszystkim tańsze i skierowane do szerokiej grupy klientów.

Czy rynkowy sukces Skody odbije się jej czkawką? Szefostwo Volkswagena zapowiada, że "weźmie Skodę na krótszą smycz". To oznacza, że nowej Felicii, której debiut zaplanowano w 2012 roku, bliżej będzie do aut tańszych marek, niż tych spod znaku Volkswagena i Audi.



Czeski producent samochodów po przejęciu przez koncern VW pełnymi garściami zaczął czerpać z niemieckich rozwiązań. Teraz okazuje się, że Skoda skutecznie zaczyna podbierać klientów właśnie Audi i Volkswagenowi, oferując w swoich pojazdach te same rozwiązania, jednak za mniejsze pieniądze. Ten kanibalizm w grupie koncernu VW ma się niebawem skończyć.

Dlatego VW przewidział dla Skody nową strategię. Projekt nowego samochodu z historyczną nazwą zakłada auto o wiele tańsze niż dotychczas (cena podstawowego modelu nie powinna przekroczyć 14 tys euro), które powalczy chociażby z nową limuzyną Dacii, która z kolei powstanie na platformie Renault Influence.

To, że taka rozwiązanie może być udane, świadczy powodzenie rumuńskich samochodów. Koncern VW również już raz zastosował podobny patent. Seat Exeo to przecież lekko zmodyfikowana wersja poprzedniej generacji Audi A4.

Jaka będzie nowa Felicia? Najpierw pojawi się czterodrzwiowy sedan o długości 4,5 m i rozstawie osi 2,63 m. na bazie zmodernizowanej płyty podłogowej obecnej generacji Roomstera.

Nowym modelem Skoda stawia na przestronne wnętrze, duży bagażnik - 500 litrów i ekonomiczne silniki. Pod maski samochodów mają trafić silniki benzynowe o pojemności 1,4 l i mocy 80 KM lub 1,6 l/102 KM oraz dwa diesle 1.6 TDI, 90 i 105 KM. Skoda zaoferuje do nich tylko manualne skrzynie biegów.

Niższe niż dotychczas pozycjonowanie nowej Felicii ma paradoksalnie wzmocnić sprzedaż i przyciągnąć do marki nowych klientów. Oferując tańszy model, Skoda chce wzmocnić wizerunek producenta aut popularnych, tanich i solidnych. Tym samym VW wraca do korzeni swojej strategii, dzięki której to właśnie Skoda miała być prawdziwym "autem dla ludu".

Felicie dwie

Pierwsza Skoda Felicia, produkowana w latach 1959-1964 przez czechosłowacką fabrykę Skody w Kvasinach była praktycznie jedynym w krajach socjalistycznym kabrioletem (epizod z autem bez dachu miał również Wartburg).

Ponownie Felicia pojawiła się na rynku w 1994 roku. Była pierwszym autem Skody produkowanym po przejęciu marki przez Volkswagena. Konstrukcyjnie auto bazowało jeszcze na poprzednim modelu - Skodzie Favorit. Oprócz pięciodrzwiowego hatchbacka powstały jeszcze wersje kombi i van. Produkcję Felicii zakończono w 2001 roku. Łącznie auto znalazło prawie 1,5 miliona nabywców.
Mart

Opinie (122) 2 zablokowane

  • Wieswagen,Skoda

    To najwiekszy z mozliwych obciach.

    • 10 16

  • ta ostatnia felcia nie sprzedaje sie tak jak poprzedniczka,, masakra z wygladu

    jak bunkier na kółkach małe okienka nadmuchany przód,,,, zresztą widać po ulicach,, ludzie w podobnej kasie mają o wiele ładniejsze auta,, Kia Ceed, Hyundai i30,,opel astra 3,,,,

    tylko biedni przedstawiciele, którzy muszą sie u klienta pokazać,,

    • 8 5

  • Projekt nowego samochodu z historyczną nazwą zakłada auto o wiele tańsze niż dotychczas (1)

    niż dotychczas co ? Octavia ? to zdanie nie ma sensu ... właściwie gdyby Felicia ciągle była produkowana, to trzeba by interpretować, że nowa będzie tańsza od poprzedniej, no ale wiadomo że nie o to chodzi. Więc o co ?

    • 5 0

    • Poprzednia felicia jest bardzo sympatycznym autem. Zwłaszcza gdy ktoś nie chce wydawać dużych ilości gotówki na utrzymanie samochodu.

      To coś nowego - to nie felicia... skoda zdementowała tę informację.

      • 1 0

  • Szczerze (4)

    To nie wiem co ludzie widza w tych samochodach,ani to ladne ani tanie,ani jakos specjalnie bezawaryjne,pisze tu bardziej o Fabii,Octavii czy Superb.W tych pieniazkach na rynku sa ciekawsze propozycje no ale to podobno "bezawaryjna" technologia Volkswagena jest a wiec Skodziarze szerokiej drogi.

    • 9 4

    • (1)

      no tak, tyle że jak Ci się skoda zepsuje to płacisz grosze, a jak VW czy audi to kieszeń mała

      • 4 2

      • Ja tutaj nie pisze

        O samochodach koncernu VAG,pisze ze na rynku sa ciekawe propozycje innych marek samochodow w podobnej cenie badz taniej.P.S.Nie chodzi mi o Dacie czy Tate.

        • 4 0

    • no może im się akurat te samochody podobają albo mają inne cechy, na które ty byś nie zwrócił uwagi, bo z założenia wiesz że (1)

      każda skoda jest na pewno: - awaryjna
      - nieładna
      - droga
      tylko skąd to możesz wiedzieć jak skody nie miałeś...?

      • 1 5

      • Nigdzie nie napisalem

        Ze Skoda jest awaryja a jedynie ze "nie jest jakos szczegolnie bezawaryjna" a to spora roznica co do wygladu to kwestia gustu.Nie musze prywatnie jezdzic samochodem tej marki zeby troche o niej wiedziec,dla przykladu jezdza one u nas w firmie jako pojazdy flotowe.

        • 4 1

  • Czekam na posty (1)

    Typu lepiej kupic 10 letnie Audi czy BMW bo to "prestiz'.

    • 15 4

    • nie czekaj tylko kup, chłopaku:-)

      • 3 3

  • Skoda (2)

    Co najwyrzej moze konkurowac z Dacia czy Tata podobna jakosc i prestiz.

    • 9 11

    • Tak zwany prestiż jest tylko przedłużeniem pewnego męskiego organu ;-) Auto ma jeździć z A do B, być względnie wygodne i niezawodne. To czy na masce jest swastyka, widły, kura czy jakikolwiek inny znaczek - nie ma żadnego znaczenia.

      • 11 1

    • Skoda to taki jeszcze brzydszy VW na tą chwilę

      • 1 3

  • Bida, marketing i socjologia (2)

    Bida - jakby Polak zarabiał średnio 5tys EUR to by na skodę nie spojrzał.
    Marekting - prasa motoryzacyjna jest w rekach niemieckich, wiec VAG nie ma problemu z reklamą. Wszytkie te...prawie jak VW ;-). Hulajnoga to też prawie skuter;-)
    Socjologia - zastaw się a postaw się. Byle co, aby nowe. Kiedyś mieliśmy już Daewoo...

    • 8 5

    • Lepszy trup 4x4, prawda?

      • 5 2

    • I tak i nie. Jakby polak zarabiał 5k€ to by kupował co chce. Patrzyłby też które auto jest dla niego ekonomicznym wyborem... i pewnie spojrzałby przychylniej na dacię logan - też tanie, ma 4 koła, ciepło w środku, przejedzie z A do B. Aktualnie przeciętny polak zarabia mało... proponuję wycieczkę na ścianę wschodnią i obejrzenie ich taboru. Auta w podobnej cenie jak w trójmieście, ale średnio 10 lat starsze i zamiast u nas popularnego segmentu b/c króluje tam segment d/e. Polak ze wschodu zamiast np. 3-5 letniego, sprawnego renault thalia wybierze 15-20 letnie audi 80 z wyciętym katalizatorem.

      Z moich obserwacji wynika że ze wzrostem przeciętnej zamożności samochody kurczą się i młodnieją.

      • 5 1

  • i tak Golf 2 jest lepszy

    • 12 3

  • Ofiara sukcesu?

    Raczej ofiara losu.

    • 11 2

  • Skodziarzy

    To nawet lesne panie nie zatrzymuja to mowi samo za siebie.

    • 8 8

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Bezpłatne badania dla kierowców zawodowych (1 opinia)

(1 opinia)
badania

Premiera MINI Cooper F66

Premiera MINI Cooper F66

Sprawdź się

Sprawdź się

XC90 to model z gamy którego producenta?

 

Najczęściej czytane