- 1 Nowy Ford Mustang już w Trójmieście (38 opinii)
- 2 Po ośmiu godzinach otwarto obwodnicę (369 opinii)
- 3 Hamowanie przed autem to bandyterka (164 opinie)
- 4 Nie będzie podatku od aut spalinowych (166 opinii)
- 5 Korytarz życia i... cwaniacy (95 opinii)
- 6 Rondo w Kowalach i niezrozumiały wyjazd (46 opinii)
Nowy Passat. Bliżej segmentu premium
Wygląd nie jest najważniejszy - uznał Volkswagen. Najnowszego Passata trudno więc odróżnić od poprzednika. Mnóstwo nowości kryje się za to we wnętrzu pojazdu. Passat ósmej generacji chce powalczyć nawet z samochodami segmentu premium.
Koncerny motoryzacyjne nie mogą jednak do końca być zadowolone z kondycji niegdyś niezmiernie popularnego segmentu limuzyn średniej klasy. Coraz więcej nabywców wybiera SUV-y lub samochody segmentu premium. W Europie rynek segmentu D skurczył się o 20 procent.
Producenci stawiają więc przede wszystkim na technologię. Zrobił to Ford, prezentując w nowym Mondeo o wiele bogatsze wyposażenie z zakresu komfortu i bezpieczeństwa. Robi to także Volkswagen.
Koncern VW uznał, że stylistyczna rewolucja nie jest Passatowi potrzebna. Wystarczą kosmetyczne zmiany, utrzymujące świeży i nowoczesny wygląd auta. Samochód jest minimalnie krótszy i niższy, za to szerszy i z dłuższą kabiną pasażerską. Ma też większy bagażnik. Dzięki nowej platformie MQB na której powstają samochody koncernu VW, masę pojazdu udało się obniżyć o 85 kg.
Nowy Passat to pierwszy VW wyposażony w system Active Info Display, dostępny od wersji Highline. Zastępuje tradycyjne, analogowe zegary na desce rozdzielczej. Wszystkie wskaźniki są w nim wirtualne, generowane przez oprogramowanie. Informacje z nawigacji mogą być prezentowane w formacie 2D lub 3D. Przekątna ekranu mierzy aż 12,3 cala, a w trybie nawigacji obrotomierz lub prędkościomierz mogą zmniejszać się na rzecz mapy. W najbogatszej wersji wyposażenia Passat ma też w pełni diodowe reflektory.
Silniki? Dziesięć do wyboru, niektóre zupełnie nowe, a wszystkie spod znaku TSI w przypadku benzyny i dieslowskich TDI. Wyposażone seryjnie w system start&stop i spełniające normę Euro 6. Wszystkie jednostki napędowe można zamawiać ze skrzynią DSG, w najsilniejszych wersjach jest ona seryjna. Po raz pierwszy Passat debiutuje też jako hybryda plug-in, gdzie silnik TSI współpracuje z silnikiem elektrycznym. Warto też zwrócić uwagę na najmocniejszego, dwulitrowego diesla, z podwójnym doładowaniem o mocy 240 KM.
Ceny nowego Passata zaczynają się od 90 790 zł za podstawową wersję trendline z silnikiem 1.4 TSI o mocy 125 KM. Topowy, 240-konny diesel, ze skrzynią DSG i napędem na obie osie kosztuje od 170 690 zł. Tą wersję VW chce sięgnąć po klientów, którzy dotychczas wybierali np. Mercedesa lub BMW.
Myślisz o nowym Volkswagenie? Odwiedź salony marki w Trójmieście
Opinie (91) 7 zablokowanych
-
2014-11-20 10:53
Passaty może i solidne ale (2)
całkowicie bez stylu, bez duszy, bez efektu, takie tylko wozidło bez sensu
- 9 3
-
2014-11-20 12:54
Bo nie widziałes (1)
Passata CC
- 1 7
-
2014-11-20 13:56
CC
to już nie passat
- 7 2
-
2014-11-20 11:28
ta jasne (1)
juz sie przesiadam z BMW do passata :))))
- 11 1
-
2014-11-20 12:45
Chyba raczej...
"... już zmieniam plakat nad łóżkiem, z BMW na passata"
- 11 2
-
2014-11-20 12:11
Samochody powinny byc jak telefony za przysłowiową złotówke bo ktos zarabia ogromne kwoty na paliwie ktore tankujemy (1)
Cena ropy jest smiesznie niska ale my na stacji placic za nia naprawde ogromne pieniądze wiec powinno byc jak z telefonami - masz auto za pół darmo tylko tankuj bo na paliwie zarabiamy na tobie kokosy ! A oni by chcieli by zarabiac podwojnie - na samochodach ( koszt produkcji samochodu to około 1/10 - 1/5 ceny za ktora samochod mozna kupic w salonie). A na paliwie podobnie nas łupią. Dlaczego nie może byc jak z telefonami ?
- 5 5
-
2014-11-21 09:44
ciesz się że nie jest tak jak z programami komputerowymi albo filmami
że kupujesz tylko prawo korzystania z nich...
- 1 0
-
2014-11-20 12:50
teraz tylko wygląd oko kusi, w kabinie i na zewnątrz
a cała mechanika ma trwałość obliczoną na max 3-4 lat. Zaraz po gwarancji ma się zacząć sypać!
- 6 2
-
2014-11-20 14:25
DSG awaria po 80-100 tys km gwarantowana, (4)
EGR do 100 tys km 2 naprawy minimum,
TSI o awariach od 30 tys km przebiegu wzwyz poczytajcie w necie
1,4TSI uznany jednym z najgorszych silnikow !
Wyciagajacy sie rozrzad czesto z przebiegiem ponizej 50 tys km- 14 2
-
2014-11-20 17:27
do tego tsi nie znosi jazdy na krótkich dystansach (3)
Przy bezpośrednim wtrysku paliwo zanieczyszcza olej na zimnym silniku, potem olej śmierdzi paliwem i jest zrywamy film olejowy w cylindrach - efekt? Pękające cylindry i silnik na śmietnik. O wyciągającym się łańcuchu rozrządu to już księgę można złożyć z wpisów z netu!
- 7 0
-
2014-11-21 10:19
Jak to możliwe, że silnik roku jest aż tak nieudany?! (1)
bzdury piszecie, VW wyprodukował setki tysięcy tych silników
- 0 2
-
2014-11-22 22:09
i zgadza sie
VW wypordukowal setki tych szitów
- 0 0
-
2014-11-21 22:24
raczej pierścienie co i tak nie zmienia faktu, że silnik na złom bo nie opłaca się go remontować
Ot teraz robią takie jednorazowe silniczki
- 1 0
-
2014-11-20 20:51
(1)
Polacy są miłośnikami starej motoryzacji, co dzień to widzę na ulicach
- 7 0
-
2014-11-22 22:09
to cos złego?
- 0 0
-
2014-11-20 21:28
Za 180 koła mam wypasione CLA co ma już wszystko. (1)
Passat za 180 tysi, masakra.
- 8 3
-
2014-11-21 13:12
CLA jest dla kobiety :-)
i nie zmienisz tego...
- 4 0
-
2014-11-21 13:26
Za 5-10 lat beda sciagane z Niemiec przez wiesniakow z trojmiasta i okolic
- 2 1
-
2014-11-22 06:26
200km/h i tylko 3tys obrotow
- 0 0
-
2014-11-25 15:35
a ja wole BMW
do niczego się nie można przyczepić - jest dizajn, jest moc, jest pięknie :D
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.