- 1 Auto wjechało w pieszych i w budynek (95 opinii)
- 2 Mieszkańcy Bojana naprawili drogę w Gdyni (162 opinie)
- 3 Nowy Ford Mustang już w Trójmieście (98 opinii)
- 4 Po ośmiu godzinach otwarto obwodnicę (377 opinii)
- 5 Hamowanie przed autem to bandyterka (172 opinie)
- 6 Nie będzie podatku od aut spalinowych (169 opinii)
Polowanie na auta z przyczepą kempingową?
Od piątku w dwóch miejscach wokół Trójmiasta inspektorzy ITD mogą kontrolować w pojazdach system viaToll. Ich łupem mogą paść nieświadomi turyści zmierzający z przyczepami kempingowymi na Półwysep Helski. Wszystko przez błędne przepisy.
Do kontroli opłat w systemie viaToll uprawniona jest Inspekcja Transportu Drogowego. Inspektorzy już w piątek mogą pojawić się na pomorskich drogach. Opłaty można pobierać za przejazd obwodnicą, więc punkt kontrolny może znaleźć się np. w Redzie, a w drugą stronę tuż przed wjazdem na A1.
Należy pamiętać, że oprócz rejestracji w systemie auto musi mieć ustaloną klasę emisji spalin. Osobówki nie mają standardowo określonej klasy i, by ją uzyskać, ich właściciele muszą udać się do stacji diagnostycznej. Problem w tym, że w Polsce wiele aut jeździ na gaz, co sprawia, że mają lepszą klasę, niż gdyby spalały benzynę. Jaką klasę mają nadać stacje, gdy w aucie są dwie instalacje?
Co z kierowcami, którzy przejadą płatnym odcinkiem, a nie będą posiadali viaBox? Muszą liczyć się z tym, że inspektorzy sporządzą raport z kontroli i nałożą karę administracyjną za nieuiszczenie opłaty.
Niektórzy kierowcy osobówek obawiają się, że viaBox będzie obliczał im kilometry i tym samym naliczał opłatę również po odczepieniu przyczepy. Stąd zastanawiają się, czy nie umieścić viaBox właśnie w przyczepie. Otóż nie. Należy nabyć urządzenie z przyciskiem, które umożliwia jego wyłączanie w sytuacji, gdy nie ciągniemy lawety lub przyczepy.
Ostatecznie, by uchronić się przed opłatami, możemy wyszukiwać szlaki nieobjęte opłatami. Będzie to jednak trudne. Niejednokrotnie ich stan jest fatalny.
Opinie (77) 9 zablokowanych
-
2011-06-30 14:34
Mam kamping 1tona i auto 2,5 tony. Chyba strzele se baner na przyczepe jak będę (1)
jechał zeby mnie co chwile krokodyle nie łapali
- 4 0
-
2011-07-01 16:16
Proszę sprawdzić pozycję F.3 w dowodzie rejestracyjnym - jeżeli podana tam liczba przekracza 3500kg to po dołaczeniu do pojazdu DOWOLNEJ przyczepy/ki podlegamy konieczności uiszczenia opłat viaTOLL
- 0 1
-
2011-06-30 14:46
Powinno zmniejszyć lub nawet całkowicie zlikwidować akcyzę na paliwo, skoro będziemy musieli płacić za jazdę po publicznych drogach...
- 6 1
-
2011-06-30 14:49
Ok, a jak mam samochód 0,9t i przyczepę 700
to co? będą ważyć przyczepy? To siuę nazywa BUBEL w wukonaniu polskich urzędasów.
- 3 0
-
2011-06-30 14:55
Moga im naskoczyć!!! Auto poniżej 3,5 tony nie musi plącić a przyczepa to oddzielny
pojazd z oddzielnym dowodem rejestracyjnym. Kombinują jak małe dzieci. Na skróty w prawie się nie chodzi bo można stracić. Jak by przyczepa ważyła więcej niż 3,5 t to wtedy mogli by się czepić.
- 6 0
-
2011-06-30 16:19
Po-rażka żyć w tym kraju.. (1)
każdego dnia ta banda nieudaczników stara sie przekonać kolejnych rodakow do tego aby sie spakować w jedna stronę
- 8 0
-
2011-07-01 11:25
niestety masz racje.
- 2 0
-
2011-06-30 16:30
DMC zestawu powyżej 3,5 t wtedy płacisz
Jak zwykle niedomówienia, niepełna i niekompletna informacja bani. Na marginesie; Co to znaczy "duża" przyczepa ? Czyli jaka ?
- 2 0
-
2011-06-30 23:39
jak zwykle polski burdel
- 3 1
-
2011-07-01 07:43
Zgodnie z polskimi przepisami (nie tylko PORD, jest jeszcze Ustawa o Kierujących Pojazdami - tam gdzie dopisali AM) dostosowanymi nareszcie do przepisów unijnych i zgodnych z konwencją wiedeńską, mając prawo jazdy kategorii B można kierować zestaw o DMC do 3,5 t, gdzie DMC przyczepy nie może być przy tym większa od masy WŁASNEJ holownika. Poza tym można kierować pojazdem o DMC 3,5t i przyczepę lekką (DMC 750 kg czyli np. przyczepa namiotowa lub N126) czyli zestaw taki może ważyć razem 4,25t. I taki zestaw też już łapie się na te opłaty. Na prawo jazdy B+E można prowadzić zestaw o masie przekraczającej 3,5t zastrzeżeniem że DMC przyczepy nie może przekraczać masy RZECZYWISTEJ holownika z wyjątkiem samochodów z napędem 4x4, gdzie stosunek tez może wynieść do 150% masy rzeczywistej holownika (to akurat wynika z rozporządzenia ministra).
Z całego mojego wywodu wynika w nawiązaniu do artykułu to, że jeżdżąc np. Sprinterem o DMC 3,5 t unikamy ciągnąc przyczepę lekką odcinków płatnych.- 1 0
-
2011-07-01 09:23
za przejazd obwodnicą, więc punkt kontrolny może znaleźć się np. w Redzie
- 1 0
-
2011-07-01 09:24
jakiej redzie??? (1)
"za przejazd obwodnicą, więc punkt kontrolny może znaleźć się np. w Redzie" Od kiedy obwodnica zaczyna sie w redzie?
- 1 2
-
2011-07-01 14:37
nie tylko obwodnica jest płatna
ale także krajowa ^-tka licząc od granic Gdyni do Gościecina
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.