- 1 Wrak nie do usunięcia przez biurokrację (64 opinie)
- 2 Burza o "nowy" parking, który już istnieje (248 opinii)
- 3 Dodatkowy lewoskręt odkorkuje Trasę WZ? (212 opinii)
- 4 Mapa pożarów aut w Trójmieście (132 opinie)
- 5 Po majówce podwyżki na stacjach paliw? (72 opinie)
- 6 Podsumowanie majówki na drogach (62 opinie)
Przeciążone auta dostawcze w Trójmieście
Nie tylko kierowcy samochodów ciężarowych są pod lupą inspektorów transportu. Od pewnego czasu trwa akcja ważenia pojazdów dostawczych. W ręce inspektorów wpadł właśnie kierowca auta, którego dopuszczalne obciążenie zostało przekroczone aż ośmiokrotnie.
- Wszystkie pojazdy skierowano na punkt wagowy na al. Armii Krajowej w celu ustalenia rzeczywistej masy całkowitej. Każdy z sześciu wytypowanych do kontroli pojazdów był przeciążony - mówi Janusz Staniszewski p.o. Pomorskiego Wojewódzkiego Inspektora Transportu Drogowego.
Niechlubnym rekordzistą był 3,5-tonowy dostawczak, który ważył 7,6 tony.
- Jego dopuszczalna ładowność była przekroczona o ponad 800 proc. - mówi Staniszewski.
Tak duże przeciążenie powoduje naruszenie stateczności pojazdu, wpływa negatywnie na drogę zatrzymania, doprowadza do szybszego zużycia elementów i podzespołów pojazdu.
Podejmowanie ryzyka przewozu ładunków takimi pojazdami w przypadku zdarzenia drogowego może doprowadzić do odpowiedzialności karnej, łącznie z karą pozbawienia wolności.
W przypadku środowych kontroli inspektorzy nałożyli 6 mandatów karnych na kwotę 2 tys. zł. Ponadto nakazali kierowcom doprowadzenie pojazdów do normatywności, co wymagało przeładownia towaru na inne pojazdy ciężarowe, a w jednym przypadku wydano decyzję o skierowaniu pojazdu na parking administracyjny.
W ostatnich czterech miesiącach tego roku inspektorzy ujawnili 203 przypadki przeciążenia pojazdów do 3,5 tony, które zakończyły się mandatami karnymi dla kierujących na kwotę blisko 60 tys. zł.
Opinie (167) 9 zablokowanych
-
2017-07-13 12:10
Miało być 3500, jest 7600 - skąd tu 800% ? 800% od 3500 to 28000. 28 ton. To jakaś nowa, pisowska matematyka? (1)
- 0 0
-
2017-07-13 15:59
Podpowiedź: DMC to nie ładowność.
- 1 0
-
2017-07-12 21:19
Inaczej nie zarobisz. (7)
Stawki w dowozach są tak niskie że trzeba kombinować. A to z wagą a to z czemu pracy kierowcy. Życie..
- 19 60
-
2017-07-13 15:45
Twoje życie
Bo ja ze swojego nie chciałbym rezygnować przez kierowcę bez wyobraźni.
- 1 0
-
2017-07-12 21:51
skoro stawki są tak niskie to może zacznę kraść? przecież inaczej nie zarobię? (2)
logika typowego Janusza...
- 19 5
-
2017-07-13 07:39
(1)
Lepiej zatrudnić Ukraina i mu nie zapłacić; ))))
- 1 3
-
2017-07-13 07:51
i tu jest klucz - nie zapłacić!!!
Bo jak mówią, że są tani, właśnie nie są tani. Stawki polskie, z tą różnicą, że jak nie zapłacisz to ukrainiec ma gorzej, niema żadnych praw
- 1 0
-
2017-07-13 02:06
A kto wam kazał zaniżać te stawki ja pojadę za mniej tylko dajcie ten kurs mi nie było tak a teraz płacz i lament że stawki za niskie jak się nie opłaca to nie jedź zmień zawód
- 6 2
-
2017-07-12 22:09
i dlatego takie kontrole powinny byc czesto
jakby lapali kazdego janusza biznesu ktory przeciaza auto to stawki poszlyby do gory
- 15 4
-
2017-07-12 21:20
Nie czemu tylko czasem.
- 8 0
-
2017-07-13 11:50
STAN TECHNICZNY TYCH POJAZDÓW JEST SŁABY.
każdego dnia jadę estakadą w korku i patrze na opony ciężarówek,łyse jak kolano,szok że jedzie.
- 0 0
-
2017-07-13 11:35
Proponuję sprawdzić dodatkowo spaliny
- 0 0
-
2017-07-13 11:16
Proponuje jeszcze sprawdzać opony.
- 0 0
-
2017-07-12 21:31
Proponuję brać do kontroli każdego dostawczaka (8)
Na Armii Krajowej między 6.30 a 9.30 oraz między 14 a 19. Również na takich ulicach jak Słowackiego, potokowa, Chrzanowskiego, Jabłoniowa i kołobrzeska w tych samych godzinach. Ilość przeładowanych i przerdzewialych busów i dostawczakow przekracza ludzkie pojęcie.
- 90 4
-
2017-07-13 11:09
a przy okazji...
okazało by się że w połowie tych dostawczaków, wożą na paca ludzi z kaszub na budowy.
- 2 0
-
2017-07-12 21:39
Takie są niestety realia (6)
Gdyby te auta zabieraly na pake tyle ile mogą, to prawdopodobnie w sklepach i innych towaru by zabrakło...
- 6 22
-
2017-07-12 22:24
(3)
To dwa razy albo try przewiezie.Jaki problem np.w Biedronce takich jaj nie robia
- 6 0
-
2017-07-12 22:40
No nie robią... (1)
To wyobraź sobie ten zestaw z biedronki pod twoim osiedlowym sklepem....
- 2 4
-
2017-07-13 10:12
W sklepie osiedlowym nie potrzeba tyle towaru co w Biedrze
- 3 0
-
2017-07-13 05:32
to sa jaja...
w Biedronce liczy się ilość miejsc paletowych nie ważne ile waży paleta 200kg czy 1000kg
- 3 1
-
2017-07-12 22:46
Uczciwość czy to słowo coś Ci mówi?
Jeżdżąc przeładowany jesteś nie uczciwym względem pieszych bo nie zatrzymasz się w odpowiednim momencie, jesteś nie uczciwym względem innych kierowców. Stwarzasz realne zagrożenie dla każdego. Jak masz problem z tym że na pakę nie wchodzi ci 5ton to zmień pojazd albo rób dwa kursy.
- 20 1
-
2017-07-12 22:12
ło paaanie, gdyby nie te podatki to byśmy wszyscy jeździli Bentlejami
nie to co łameryce panieee, daj pan spokój
- 21 1
-
2017-07-12 21:31
Wiele aut dostawczych rejestrowanych na DMC 3.5t (7)
Można rejestrować również na większą ładowność.
Np. Iveco Daily
pracodawca zamiast rejestrować takie Iveco na większą DMC. A co za tym idzie Tacho i kierowca z prawem jazdy kat C. woli zarejestrować auto na DMC 3.5. Czyli dalej mamy auto które zabierze większą wage na pakke i nie musimy sie martwic o czas pracy czy prawo jazdy kat C. Mandaty od ITD? Dla pracodawcy jest to ryzyko wkalkulowane w koszta.- 81 3
-
2017-07-12 23:24
Co Ty gadasz (2)
Można zarejestrować tak jak jest w papierach z fabryki. Żadnego wyboru nie masz. Ja chcę zarejestrować małą przyczepkę bagażową o 20kg mniej niż jest w "papierach" i nie ma szans. Teraz zestaw z autem przekroczy o 20kg te zas... 3,5T więc będą chcieli żebym używał ViaTool. I właśnie o to im chodzi - kasa,kasa...
- 4 2
-
2017-07-13 11:06
Zgoda, taki renault mascott albo iveco mają homologację do 3,5 T - można załadować
więcej do DMC 7 ton. Pytanie czy producent wypuszczając takie auto daje np. opony o odpowiedniej nośności, które są droższe niż takie do 4 ton. A potem ździwka jak pęknie opona w czasie jazdy.
- 1 0
-
2017-07-13 06:56
Ja malucha 126p rejestrowane na tira.
- 5 0
-
2017-07-12 21:38
(1)
Zależy co się wozi :) Iveco dla mnie za bardzo bujało, za to sprinter fajny sztywny, 4 tony wrzuciłem ;) Wiadomka wolniej się jedzie ale nie bujał jak iveco. Zresztą dzisiaj dostawcze są robione tak żeby wrzucić więcej, a rejestrowane na 3,5 tony z wiadomych względów...
- 9 3
-
2017-07-12 21:42
Ja miałem na iweco 3.9t
Strach było jechać... Zrobiłem C i woze tam gdzie wcześniej ale przynajmniej lądują jak trzeba
- 5 2
-
2017-07-12 21:35
(1)
"Koszty". Ten koszt, nie to koszto.
- 9 3
-
2017-07-12 21:38
Koszta
Bo duże są
- 10 2
-
2017-07-13 11:03
Co za kara, właściciel czy to dostawczka czy to firmy bierze to spoko na klatkę wszak, do aut powyżej 3,5t
Potrzeba koncesji na przewóz towarów a ta nie jest tania i wymaga odpowiedniego zabezpieczenia finansowego.
Potrzeba kierowców z prawem jazdy kat.C którzy są po prostu drożsi.
Także zapłacenie raz, czy dwa razy to roku kilkuset złotych to żadna kara, to jest wręcz wliczone w koszty.- 3 1
-
2017-07-13 10:15
(1)
Poczekajcie jak wprowadzą nowy podatek paliwowy.
To sie dopiero będzie działo.- 3 0
-
2017-07-13 10:57
beda jezdzic na mazucie
- 0 0
-
2017-07-13 10:48
A co to jest kara 2 tys. zł? 3-4 transporty i jadą dalej.
Kara powinna wynosić 20 tys. żeby taki Janusz transportu zrobił pod siebie, a my - użytkownicy dróg - będziemy bezpieczni.
- 0 2
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.