- 1 Hamowanie przed autem to bandyterka (136 opinii)
- 2 Po ośmiu godzinach otwarto obwodnicę (366 opinii)
- 3 Nie będzie podatku od aut spalinowych (154 opinie)
- 4 Korytarz życia i... cwaniacy (95 opinii)
- 5 "Popis" tego kierowcy to kiepska reklama dla marki BMW (328 opinii)
- 6 Rondo w Kowalach i niezrozumiały wyjazd (46 opinii)
Ruszyła budowa przejścia naziemnego przy Uniwersytecie
Rozpoczęła się budowa przejścia dla pieszych przez tory i ul. Wita Stwosza przy przystanku tramwajowym Uniwersytet. Warte ok. 80 tys. zł prace zakończą się w ciągu 10 dni.
Przejście na poziomie terenu, podobnie jak pozostałe przy ul. Wita Stwosza, będzie posiadać obniżone progi zwalniające oraz elementy oddzielające ruch samochodowy i rowerowy.
O planach związanych z budową przejścia dla pieszych w tym miejscu pisaliśmy ponad pół roku temu. Pomysł jego utworzenia powstał w głowie Dariusza Słodkowskiego, radnego Gdańska i przewodniczącego komisji rewitalizacji.
- Przejście podziemne w takim miejscu znaczne ogranicza dostępność przystanków tramwajowych. Dzięki utworzeniu przejścia naziemnego będą one dostępne wreszcie dla osób starszych i niepełnosprawnych - przekonywał w grudniu. - Jestem przekonany, że mając do wyboru przejście na poziomie jezdni z przejścia podziemnego nikt nie będzie chciał korzystać.
Szybko przekonamy się, czy przejście naziemne stanie się alternatywą jedynie dla osób starszych, czy może dla wszystkich pokonujących drogę z przystanku tramwajowego w kierunku uczelni lub do znajdujących się po przeciwnej stronie ul. Wita Stwosza akademików.
Ale powodzenie inwestycji zależy także od tego, czy Uniwersytet zdecyduje się na zainstalowanie furtki, w ogrodzeniu otaczającym kampus od strony ul. Wita Stwosza. Jeśli nie, po pokonaniu przejścia na jezdni, studenci będą musieli wejść do tunelu prowadzącego na teren Uniwersytetu. Na razie - jak mówi rzecznik uczelni dr Beata Derkacz - nie podjęto w tej sprawie żadnej decyzji.
Miejsca
Opinie (128) 2 zablokowane
-
2014-07-11 18:34
Gdyby było naziemne,budowaliby podziemne.
To jest jak z tym kubkiem polskim z uchem w środku sprzedawanym na świecie.
- 21 4
-
2014-07-11 18:44
Ten przystanek obsługuje również pacjentów dawnego Szpitala M.Woj.I dla części z Nich
tunel jest dużym utrudnieniem.
- 5 7
-
2014-07-11 18:57
Nie lepiej bylo udoskonalic tunel? (5)
Wygodne wcale nie znaczy, ze bezpieczne. Zobaczymy o ile wzrosnie w tym miejscu liczba wypadkow (potracen pieszych itp) . Na Hallera tez sa przejscia naziemne i co z tego skoro co chwila, ktos tam zostaje ranny albo nawet ginie, bo ani kierowcy samochodow ani motorniczy tramwajow nie przestrzegaja praw pieszych. i nawet (o zgrozo) wyprzedzaja na przejsciu.
- 12 11
-
2014-07-11 20:05
wypadek? tam? z częstotliwością ruchu trzech aut na 5 minut? (1)
:)
- 4 2
-
2014-07-12 01:37
T_R_A_M_W_A_J_E
powtarzaj to sobie
- 2 2
-
2014-07-11 21:31
jak się okaże, że wypadków nie ma to co wtedy? (2)
odszczekasz swoje trollowanie?
- 4 4
-
2014-07-12 01:36
a jak się zdarzy to co wtedy? (1)
co powiesz rodzinie ofiary?
Np. przy tetmajera było już kilka potrąceń, Również bardzo ciężkich. Tam nie ma tunelu. Co masz do powiedzenia?- 3 2
-
2014-07-12 08:13
mam do powiedzenia tyle, że uspokojenie ruchu zmniejsza liczbę wypadków
to uspokojenie dotyczyć powinno oczywiście tylko ruchu zmotoryzowanych - ci powodują najwięcej wypadków. Jak chcesz realizować wizję zero, pogooglaj sobie w internecie - będziesz miał wiele przykładów potwierdzających sens przebudowy Wita Stwosza na ulicę bardziej przyjazną pieszym i rowerzystom.
- 0 1
-
2014-07-11 19:15
NIE rozumiem, budowaliśmy bezpieczne przejścia na Podwalu Przedmiejskim itd, a teraz zasypujemy.... (6)
- 22 4
-
2014-07-11 20:25
bo Słodkowski dorwał się do wadzy (1)
i teraz szasta publicznym groszem
- 9 4
-
2014-07-12 08:30
radni są wybierani
spróbuj sam się "dorwać" do władzy - stosując siłę argumentów, a nie argument siły. Zanim to zrobisz, staraj się nie szastać swoim czasem na teksty, które nie dodają wartości.
- 0 1
-
2014-07-11 21:33
ciekawe, czy twoja córunia czuła się w nich bezpiecznie po zmroku w listopadzie? (3)
na razie pracujemy nad zmianą wyobraźni, nie wykluczamy budowy kolejnych przejść naziemnych. Zasypywanie tuneli to inna kwestia - warta rozważenia na poważnie.
- 4 8
-
2014-07-12 01:33
bezpieczniej niż przejechana przez tramwaj (1)
o dowolnej porze roku
- 2 2
-
2014-07-12 08:15
uważaj na śliskie schody - one mogą także być bardzo niebezpieczne
samo zasypywanie tuneli nie zapewni bezpieczeństwa - ale uspokajanie ruchu na podwalu przedmiejskim na pewno do tego się przyczyni. Rozumiem, że poprzesz realizację tzw. wizji zero w naszym pięknym kraju.
- 2 1
-
2014-07-12 12:10
Durna babo, w dziób można dostać na środku Długiej, nie trzeba do tego tunelu. Kumpla wczesnym wieczorem (~19) dwóch rycerzy ortalionu próbowało skroić przed samym wejściem na 'dworzec' we Wrzeszczu.
Twoją córunię może jakiś debil na drodze osiedlowej rozsmarować, a gwałty i pobicia zdarzały się i 50 metrów od domu.
Nie boisz się? To może pora zacząć?- 2 1
-
2014-07-11 19:43
BUHAHAHA
Ale powodzenie inwestycji zależy także od tego, czy Uniwersytet zdecyduje się na zainstalowanie furtki, w ogrodzeniu otaczającym kampus od strony ul. Wita Stwosza. Jeśli nie, po pokonaniu przejścia na jezdni, studenci będą musieli wejść do tunelu prowadzącego na teren Uniwersytetu.
- 7 1
-
2014-07-11 20:00
dziwaczne priorytety - Wita Stwosza to spokojna jednokierunkowa ulica (5)
spokojnie da się jeździć rowerem bez tych wynalazków. Piesi też nie mogą narzekać.
Nie ma pilniejszych projektów?- 20 7
-
2014-07-11 20:17
Ja akurat często korzystam z tego przystanku i wnerwiało mnie targanie ciężkich rzeczy po schodach. Znacznie sprawniej i zdrowiej dla mojego kręgosłupa będzie chodzić przejściem naziemnym.
- 5 6
-
2014-07-11 21:10
sem
Są ale akurat ta robota daje niezłą kasę przechwycić.
- 3 2
-
2014-07-11 21:35
a jakie kryteria pilności proponujesz?
z mojej strony proponuję porównywać krańcowe korzyści z krańcowymi kosztami. Do tego jednak trzeba trochę wiedzy i wyobraźni. Nie wykluczam, że ci się powiększy i poszerzy po zakończeniu tej niewielkiej inwestycji.
- 0 5
-
2014-07-12 08:32
to że jesteś mistrzem kierownicy rowerowej (1)
nie znaczy, że każda rowerzystka czuła się na Wita Stwosza bezpiecznie. Piesi na pewno czują się bezpieczniej jak ruch jest uspokojony - to się da zbadać.
- 0 2
-
2014-07-12 12:11
A tam da się jeszcze bardziej uspokoić ruch?
- 2 0
-
2014-07-11 20:03
"Warte ok. 80 tys. zł prace zakończą się w ciągu 10 dni".
to nie jest śmieszne, kto robi wyceny? za publiczne może kosztować drożej?
- 6 2
-
2014-07-11 20:20
Słodkowski niszczyciel tuneli (4)
coraz bardziej to miasto staje sie NIE DLA LUDZI
- 21 9
-
2014-07-11 21:21
chyba jednak tabletki odstawiłeś (3)
przejście jest właśnie dla ludzi - by nie musieli schodzić po schodach w dół i potem znowu w górę. Proponuję rozważyć także przejście na poziomie jezdni na ulicy Wały Jagiellońskie przed dworcem PKP Gdańsk Główny. Tam w godzinach szczytu i tak samochody stoją w korkach, a ludzie mogliby przechodzić bezpiecznie. Na wysepkach tramwajowych tłok taki, że nie wiadomo kiedy ktoś zostanie zepchnięty pod tramwaj.
- 3 10
-
2014-07-12 06:49
tam trzeba poszerzyć przystanek tramwajowy kosztem jednego pasa na ulicy (1)
A drugi skrajny pas przerobić na bus pas
- 2 2
-
2014-07-12 08:32
jednak tabletki potrzebne chyba niejednemu
- 0 3
-
2014-07-12 15:40
podstawą jest bezpieczeństwo
a ten frajer o nazwisku Skłodkowski8 forsuje poglądy nijak przystające do realiów XXI wieku. Przy tak nasilonym ruchu samochodowym tylko rozdzieleni strumieni pieszych od strumieni samochodów daje efekt. I to jest w pewnych miejscach zrobione az tu nagle zjawia się jakiś przypał nie wiadomo skąd i nie wiadomo kogo reprezentujący ? by wydawać lekka renkom iles tysięcy dla firmy kolesi.
- 2 1
-
2014-07-11 20:22
hmm
Tak trzymac
- 3 11
-
2014-07-11 20:27
Kiepski pomysł (1)
Za moment zaczną się wypadki,pamiętam jak to było przed wybudowaniem tunelu.Budowa tego tunelu była w rekordowym tempie bez konieczności ograniczania ruchu tramwajów . Nikt tak sprawnie nie buduje teraz tunelów.To była imponująca inwestycja właśnie z powodu częstych wypadków.Teraz w tunelu będą straszyć duchy!
- 17 5
-
2014-07-11 21:22
trol?
nie karmić trolla
- 2 7
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.