• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Ruszyła budowa przejścia naziemnego przy Uniwersytecie

Elżbieta Michalak
11 lipca 2014 (artykuł sprzed 9 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Wstępna zgoda na mieszkania na terenie UG
Już za kilka dni podróżujący tramwajem pasażerowie, wysiadając na przystanku Uniwersytet, będą mogli przedostać się na drugą stronę ul. Wita Stwosza zarówno tunelem, jak i nowo powstającym przejściem naziemnym. Już za kilka dni podróżujący tramwajem pasażerowie, wysiadając na przystanku Uniwersytet, będą mogli przedostać się na drugą stronę ul. Wita Stwosza zarówno tunelem, jak i nowo powstającym przejściem naziemnym.

Rozpoczęła się budowa przejścia dla pieszych przez tory i ul. Wita Stwosza przy przystanku tramwajowym Uniwersytet. Warte ok. 80 tys. zł prace zakończą się w ciągu 10 dni.



Tunel czy przejście naziemne? Z której opcji będziesz korzystał(a) chętniej?

- W tym czasie wykonana zostanie budowa przejścia przez torowisko oraz przebudowa peronu tramwajowego. Jeśli chodzi o przejście podziemne, na razie wciąż będzie funkcjonować - tłumaczy Katarzyna Kaczmarek, rzecznik Zarządu Dróg i Zieleni w Gdańsku, który jest inwestorem prac.

Przejście na poziomie terenu, podobnie jak pozostałe przy ul. Wita Stwosza, będzie posiadać obniżone progi zwalniające oraz elementy oddzielające ruch samochodowy i rowerowy.

O planach związanych z budową przejścia dla pieszych w tym miejscu pisaliśmy ponad pół roku temu. Pomysł jego utworzenia powstał w głowie Dariusza Słodkowskiego, radnego Gdańska i przewodniczącego komisji rewitalizacji.

- Przejście podziemne w takim miejscu znaczne ogranicza dostępność przystanków tramwajowych. Dzięki utworzeniu przejścia naziemnego będą one dostępne wreszcie dla osób starszych i niepełnosprawnych - przekonywał w grudniu. - Jestem przekonany, że mając do wyboru przejście na poziomie jezdni z przejścia podziemnego nikt nie będzie chciał korzystać.

Szybko przekonamy się, czy przejście naziemne stanie się alternatywą jedynie dla osób starszych, czy może dla wszystkich pokonujących drogę z przystanku tramwajowego w kierunku uczelni lub do znajdujących się po przeciwnej stronie ul. Wita Stwosza akademików.

Ale powodzenie inwestycji zależy także od tego, czy Uniwersytet zdecyduje się na zainstalowanie furtki, w ogrodzeniu otaczającym kampus od strony ul. Wita Stwosza. Jeśli nie, po pokonaniu przejścia na jezdni, studenci będą musieli wejść do tunelu prowadzącego na teren Uniwersytetu. Na razie - jak mówi rzecznik uczelni dr Beata Derkacz - nie podjęto w tej sprawie żadnej decyzji.
Elżbieta Michalak

Miejsca

Opinie (128) 2 zablokowane

  • Gdyby było naziemne,budowaliby podziemne.

    To jest jak z tym kubkiem polskim z uchem w środku sprzedawanym na świecie.

    • 21 4

  • Ten przystanek obsługuje również pacjentów dawnego Szpitala M.Woj.I dla części z Nich

    tunel jest dużym utrudnieniem.

    • 5 7

  • Nie lepiej bylo udoskonalic tunel? (5)

    Wygodne wcale nie znaczy, ze bezpieczne. Zobaczymy o ile wzrosnie w tym miejscu liczba wypadkow (potracen pieszych itp) . Na Hallera tez sa przejscia naziemne i co z tego skoro co chwila, ktos tam zostaje ranny albo nawet ginie, bo ani kierowcy samochodow ani motorniczy tramwajow nie przestrzegaja praw pieszych. i nawet (o zgrozo) wyprzedzaja na przejsciu.

    • 12 11

    • wypadek? tam? z częstotliwością ruchu trzech aut na 5 minut? (1)

      :)

      • 4 2

      • T_R_A_M_W_A_J_E

        powtarzaj to sobie

        • 2 2

    • jak się okaże, że wypadków nie ma to co wtedy? (2)

      odszczekasz swoje trollowanie?

      • 4 4

      • a jak się zdarzy to co wtedy? (1)

        co powiesz rodzinie ofiary?
        Np. przy tetmajera było już kilka potrąceń, Również bardzo ciężkich. Tam nie ma tunelu. Co masz do powiedzenia?

        • 3 2

        • mam do powiedzenia tyle, że uspokojenie ruchu zmniejsza liczbę wypadków

          to uspokojenie dotyczyć powinno oczywiście tylko ruchu zmotoryzowanych - ci powodują najwięcej wypadków. Jak chcesz realizować wizję zero, pogooglaj sobie w internecie - będziesz miał wiele przykładów potwierdzających sens przebudowy Wita Stwosza na ulicę bardziej przyjazną pieszym i rowerzystom.

          • 0 1

  • NIE rozumiem, budowaliśmy bezpieczne przejścia na Podwalu Przedmiejskim itd, a teraz zasypujemy.... (6)

    • 22 4

    • bo Słodkowski dorwał się do wadzy (1)

      i teraz szasta publicznym groszem

      • 9 4

      • radni są wybierani

        spróbuj sam się "dorwać" do władzy - stosując siłę argumentów, a nie argument siły. Zanim to zrobisz, staraj się nie szastać swoim czasem na teksty, które nie dodają wartości.

        • 0 1

    • ciekawe, czy twoja córunia czuła się w nich bezpiecznie po zmroku w listopadzie? (3)

      na razie pracujemy nad zmianą wyobraźni, nie wykluczamy budowy kolejnych przejść naziemnych. Zasypywanie tuneli to inna kwestia - warta rozważenia na poważnie.

      • 4 8

      • bezpieczniej niż przejechana przez tramwaj (1)

        o dowolnej porze roku

        • 2 2

        • uważaj na śliskie schody - one mogą także być bardzo niebezpieczne

          samo zasypywanie tuneli nie zapewni bezpieczeństwa - ale uspokajanie ruchu na podwalu przedmiejskim na pewno do tego się przyczyni. Rozumiem, że poprzesz realizację tzw. wizji zero w naszym pięknym kraju.

          • 2 1

      • Durna babo, w dziób można dostać na środku Długiej, nie trzeba do tego tunelu. Kumpla wczesnym wieczorem (~19) dwóch rycerzy ortalionu próbowało skroić przed samym wejściem na 'dworzec' we Wrzeszczu.
        Twoją córunię może jakiś debil na drodze osiedlowej rozsmarować, a gwałty i pobicia zdarzały się i 50 metrów od domu.

        Nie boisz się? To może pora zacząć?

        • 2 1

  • BUHAHAHA

    Ale powodzenie inwestycji zależy także od tego, czy Uniwersytet zdecyduje się na zainstalowanie furtki, w ogrodzeniu otaczającym kampus od strony ul. Wita Stwosza. Jeśli nie, po pokonaniu przejścia na jezdni, studenci będą musieli wejść do tunelu prowadzącego na teren Uniwersytetu.

    • 7 1

  • dziwaczne priorytety - Wita Stwosza to spokojna jednokierunkowa ulica (5)

    spokojnie da się jeździć rowerem bez tych wynalazków. Piesi też nie mogą narzekać.

    Nie ma pilniejszych projektów?

    • 20 7

    • Ja akurat często korzystam z tego przystanku i wnerwiało mnie targanie ciężkich rzeczy po schodach. Znacznie sprawniej i zdrowiej dla mojego kręgosłupa będzie chodzić przejściem naziemnym.

      • 5 6

    • sem

      Są ale akurat ta robota daje niezłą kasę przechwycić.

      • 3 2

    • a jakie kryteria pilności proponujesz?

      z mojej strony proponuję porównywać krańcowe korzyści z krańcowymi kosztami. Do tego jednak trzeba trochę wiedzy i wyobraźni. Nie wykluczam, że ci się powiększy i poszerzy po zakończeniu tej niewielkiej inwestycji.

      • 0 5

    • to że jesteś mistrzem kierownicy rowerowej (1)

      nie znaczy, że każda rowerzystka czuła się na Wita Stwosza bezpiecznie. Piesi na pewno czują się bezpieczniej jak ruch jest uspokojony - to się da zbadać.

      • 0 2

      • A tam da się jeszcze bardziej uspokoić ruch?

        • 2 0

  • "Warte ok. 80 tys. zł prace zakończą się w ciągu 10 dni".

    to nie jest śmieszne, kto robi wyceny? za publiczne może kosztować drożej?

    • 6 2

  • Słodkowski niszczyciel tuneli (4)

    coraz bardziej to miasto staje sie NIE DLA LUDZI

    • 21 9

    • chyba jednak tabletki odstawiłeś (3)

      przejście jest właśnie dla ludzi - by nie musieli schodzić po schodach w dół i potem znowu w górę. Proponuję rozważyć także przejście na poziomie jezdni na ulicy Wały Jagiellońskie przed dworcem PKP Gdańsk Główny. Tam w godzinach szczytu i tak samochody stoją w korkach, a ludzie mogliby przechodzić bezpiecznie. Na wysepkach tramwajowych tłok taki, że nie wiadomo kiedy ktoś zostanie zepchnięty pod tramwaj.

      • 3 10

      • tam trzeba poszerzyć przystanek tramwajowy kosztem jednego pasa na ulicy (1)

        A drugi skrajny pas przerobić na bus pas

        • 2 2

        • jednak tabletki potrzebne chyba niejednemu

          • 0 3

      • podstawą jest bezpieczeństwo

        a ten frajer o nazwisku Skłodkowski8 forsuje poglądy nijak przystające do realiów XXI wieku. Przy tak nasilonym ruchu samochodowym tylko rozdzieleni strumieni pieszych od strumieni samochodów daje efekt. I to jest w pewnych miejscach zrobione az tu nagle zjawia się jakiś przypał nie wiadomo skąd i nie wiadomo kogo reprezentujący ? by wydawać lekka renkom iles tysięcy dla firmy kolesi.

        • 2 1

  • hmm

    Tak trzymac

    • 3 11

  • Kiepski pomysł (1)

    Za moment zaczną się wypadki,pamiętam jak to było przed wybudowaniem tunelu.Budowa tego tunelu była w rekordowym tempie bez konieczności ograniczania ruchu tramwajów . Nikt tak sprawnie nie buduje teraz tunelów.To była imponująca inwestycja właśnie z powodu częstych wypadków.Teraz w tunelu będą straszyć duchy!

    • 17 5

    • trol?

      nie karmić trolla

      • 2 7

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Bezpłatne badania dla kierowców zawodowych (1 opinia)

(1 opinia)
badania

Premiera MINI Cooper F66

Premiera MINI Cooper F66

Sprawdź się

Sprawdź się

Traficar i MiiMove to:

 

Najczęściej czytane