• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Ruszyła budowa przejścia naziemnego przy Uniwersytecie

Elżbieta Michalak
11 lipca 2014 (artykuł sprzed 9 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Wstępna zgoda na mieszkania na terenie UG
Już za kilka dni podróżujący tramwajem pasażerowie, wysiadając na przystanku Uniwersytet, będą mogli przedostać się na drugą stronę ul. Wita Stwosza zarówno tunelem, jak i nowo powstającym przejściem naziemnym. Już za kilka dni podróżujący tramwajem pasażerowie, wysiadając na przystanku Uniwersytet, będą mogli przedostać się na drugą stronę ul. Wita Stwosza zarówno tunelem, jak i nowo powstającym przejściem naziemnym.

Rozpoczęła się budowa przejścia dla pieszych przez tory i ul. Wita Stwosza przy przystanku tramwajowym Uniwersytet. Warte ok. 80 tys. zł prace zakończą się w ciągu 10 dni.



Tunel czy przejście naziemne? Z której opcji będziesz korzystał(a) chętniej?

- W tym czasie wykonana zostanie budowa przejścia przez torowisko oraz przebudowa peronu tramwajowego. Jeśli chodzi o przejście podziemne, na razie wciąż będzie funkcjonować - tłumaczy Katarzyna Kaczmarek, rzecznik Zarządu Dróg i Zieleni w Gdańsku, który jest inwestorem prac.

Przejście na poziomie terenu, podobnie jak pozostałe przy ul. Wita Stwosza, będzie posiadać obniżone progi zwalniające oraz elementy oddzielające ruch samochodowy i rowerowy.

O planach związanych z budową przejścia dla pieszych w tym miejscu pisaliśmy ponad pół roku temu. Pomysł jego utworzenia powstał w głowie Dariusza Słodkowskiego, radnego Gdańska i przewodniczącego komisji rewitalizacji.

- Przejście podziemne w takim miejscu znaczne ogranicza dostępność przystanków tramwajowych. Dzięki utworzeniu przejścia naziemnego będą one dostępne wreszcie dla osób starszych i niepełnosprawnych - przekonywał w grudniu. - Jestem przekonany, że mając do wyboru przejście na poziomie jezdni z przejścia podziemnego nikt nie będzie chciał korzystać.

Szybko przekonamy się, czy przejście naziemne stanie się alternatywą jedynie dla osób starszych, czy może dla wszystkich pokonujących drogę z przystanku tramwajowego w kierunku uczelni lub do znajdujących się po przeciwnej stronie ul. Wita Stwosza akademików.

Ale powodzenie inwestycji zależy także od tego, czy Uniwersytet zdecyduje się na zainstalowanie furtki, w ogrodzeniu otaczającym kampus od strony ul. Wita Stwosza. Jeśli nie, po pokonaniu przejścia na jezdni, studenci będą musieli wejść do tunelu prowadzącego na teren Uniwersytetu. Na razie - jak mówi rzecznik uczelni dr Beata Derkacz - nie podjęto w tej sprawie żadnej decyzji.
Elżbieta Michalak

Miejsca

Opinie (128) 2 zablokowane

  • progi (2)

    w takim miejscu są tylko niebezpieczne- zwłaszcza te kopertowe- piesi mają złudne wrażenie, ze kierowcy zwolnią przed nimi i wchodzą wprost pod rozpędzone samochody. a te progi po prostu bardziej komfortowo się pokonuje przy dużej prędkości. i nie, nie obchodzi mnie stan mojego zawieszenia:) albo próg normalny- garb, albo zrezygnujcie z nich w ogóle, bo skończy się potrąceniem..

    • 7 14

    • Zawsze może wystarczyć ci mandat za nadmierną prędkość i nieustąpienie pierwszeństwa pieszemu :-)

      • 4 4

    • wręcz przeciwnie,

      to rozwiązanie bardzo wygodne i bezpieczne dla pieszych. Tanie, a bezbłędnie i szybko pozwala pieszemu na rozróżnienie czy ma do czynienia z normalnym kierowcą czy całkowitym kretynem. Z tym drugim mamy do czynienia, jeśli nie widać, że kierowca wyraźnie zwalnia

      • 4 5

  • dla pijaków trzeba podziemne (1)

    Zaraz jeden z drugim wpadnie pod koła i będzie gadane , że jednak podziemne było lepsze.
    na 100%

    • 9 11

    • żeby się odlać

      • 7 0

  • Oczywiście przy Bramie Wyżynnej przejścia nie zrobią (1)

    Nie wspominam nawet o kładce na Zaspie zamiast dojścia kładką na poziomie ulicy.

    • 9 9

    • jak sie orientuję, przy Bramie Wyżynnej zrobiono dojście od ronda Hucisko

      • 1 2

  • więcej progów!!! (4)

    Proponuje co 100m ustawiać na każdej ulicy! Ogarnijcie się ludzie, po tym mieście nie da się jeździć. Turyści się z Nas śmieją!

    • 25 10

    • W cywilizowanych krajach wystarczają ograniczenia prędkości. U nas muszą być progi i szykany.

      • 12 5

    • masz rację, ale tylko częściowo (2)

      jeździć się da, ale jest coraz trudniej: za dużo samochodów na krótkie odległości. Jak się poprawią warunki dla ruchu pieszych (np. przez tworzenie przejść w miejsce tuneli) to na krótkie odległości będzie wygodniej pieszo.

      • 4 5

      • gratuluję (1)

        nominacja na głupotę miesiaca

        • 2 3

        • jak zwykle hejterstwo

          obraźliwe słowa ale argumentów jak na lekarstwo

          • 1 1

  • brama wyzynna i podwale przedmiejskie czekaja w kolejce:-)

    • 12 4

  • W takim raze w najblizszym czasie pojawi się artykuł o potrączeniu pieszego lub oszołoma z gatunku obcisłogacich, któremu wydawało się, że przemknie tuż przed tramwajem.

    • 14 9

  • Szaleństwo,i idiotyzm (4)

    To zupełne marnowanie pieniędzy przejście podziemne jest uzasadnione przejście nadziemne w tej sytuacji w sposob jaskrawy pokazuje ze władze tego miasta sobie nie radzą. Nikt nie pomyślał o tym ze samochody bedą musiały sie zatrzymywać co powoduje znaczne zanieczyszczenie środowiska i w sposob istotny zwolni poruszanie sie samochodów najmniej trafna inwestycja o,jakiej słyszałem. Żądam jej wstrzymania a pieniądze przeznaczyć na coś rzeczywiście potrzebnego

    • 22 19

    • samochody nie będą musiały się zatrzymywać: wystarczy że zwolnią (3)

      połowa każdej jezdni to pas rowerowy, więc dla pieszego przejście drugiego pasa będzie bardzo łatwe. Jak pojawi się tramwaj, każdy rozsądny kierowca będzie zwalniał, a za nim zwolnią kolejni - nie będzie ryzyka, że wyprzedzą zwalniającego drugim pasem.

      • 3 9

      • jak często: minusy są, argumentów nie ma

        samochód nie jest jedynym sposobem poruszania się po mieście. Jak przechodzę przez wąską jezdnię, samochody często zwalniają, nie muszą się zatrzymywać, ruch jest może trochę wolniejszy, ale bardziej płynny. To właśnie pojawi się na Wita Stwosza.

        • 3 4

      • ogarnij się człowieku (1)

        Dotychczasowe rozwiązanie zadowalało wszystkich. Studenci mogli bezpiecznie (bez oglądania się na samochody) przejść ulicę. Tramwajarze nie mieli możliwości żeby kogoś potrącić. Kierowcy mogli bez zatrzymywania się dojechać do Abrahama. Komu to przeszkadzało? Nadymasz się jakąś głupią ideologia kompletnie oderwaną od życia. Nawet drogi po schodach sobie student nie zaoszczędzi. Po przejściu przez ulicę będzie musiał zejść po schodach na teren uczelni. Pieniądze wyrzucone w błoto.

        • 4 3

        • może i zadowalało wielu - ale znam takich, których zadowalało przez wiele lat

          ale niektórzy z nich stali się bardziej empatyczni, inni przestali być tak sprawni jak kiedyś i stwierdzili, że jak nie ma miejsca na windę lub rampę, warto zrobić przejście na poziomie jezdni - bez potrzeby korzystania ze schodów.

          • 0 0

  • No to w tunelu zamieszkają trolle i inne okoliczne gnomy. (1)

    • 6 1

    • Trolle to mieszkają pod mostem.

      • 3 1

  • Budżet miasta jest gorzej rozplanowany od obywatelskiego,
    marnowanie kasy to gdańska specjalność

    • 13 6

  • sensowna konsekwencja przebudowy ulicy - przeznaczenie połowy jezdni dla rowerów (5)

    jak pieszy wejdzie na ścieżkę rowerową, to rozsądny kierowca będzie wiedział, że musi mu ustąpić - byle tylko "eksperci" nie twierdzili później że pieszy "wtargnął na jezdnię" - bo już będzie miał za sobą jej połowę.

    • 2 13

    • byle tylko rowerowi (3)

      Nie zajezdzali pieszym na przejsciu...

      • 3 1

      • rowerem łatwo się pieszego omija bokiem, samochodem tego robić nie polecam (2)

        jak się spieszysz w mieście - wybierz rower, często dotrzesz do celu szybciej niż samochodem.

        • 2 8

        • jak widzę hejterzy bez argumentów stali się na tym portalu bardziej aktywni niż kiedyś

          to minie

          • 0 2

        • No tak, bo rowerkiem to się z ulicy przy czerwonym zjedzie, wskoczy na przejście dla pieszych (gdzie akurat dogodne zielone) i z powrotem na ulicę za skrzyżowaniem. Koreczek? Chodnikiem.

          Chłopaki, umówcie się wreszcie, jak traktujecie rower. Czy zgodnie z kodeksem drogowym, czy jakimś własnym urojonym kodeksem rowerzysty.

          • 2 0

    • Na przejściu wieloetapowym, z pasami przedzielonymi wysepkami, pieszy nie ma pierwszeństwa i jak najbardziej może wtargnąć.

      Uczą tego na kursach prawa jazdy. Kiedyś nawet mówili o tym przy okazji zdawania na kartę rowerową, ale komuś spandex za mocno na jaja uciskał i zlikwidowano ten pożyteczny dokument.

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Bezpłatne badania dla kierowców zawodowych (1 opinia)

(1 opinia)
badania

Premiera MINI Cooper F66

Premiera MINI Cooper F66

Sprawdź się

Sprawdź się

Który trójmiejski dealer jest przedstawicielem marki Smart?

 

Najczęściej czytane