• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Ruszyły przetargi na projekt i budowę 64-km Trasy Kaszubskiej

Maciej Naskręt
30 września 2015 (artykuł sprzed 8 lat) 
Na takie widoki przy budowie Trasy Kaszubskiej kierowcy i mieszkańcy będą musieli czekać do 2018 r. Na takie widoki przy budowie Trasy Kaszubskiej kierowcy i mieszkańcy będą musieli czekać do 2018 r.

Do 16 listopada firmy i konsorcja mogą składać wnioski o dopuszczenie do przetargów na projekt i budowę Trasy Kaszubskiej. Na 64-kilometrową trasę zapisano w budżecie państwa ok. 3 mld zł. Drogą pojedziemy najwcześniej w 2019 r.



Kto najbardziej zyska na budowie Trasy Kaszubskiej?

W środę po południu, gdański oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad ogłosił przetargi na zaprojektowanie i budowę drogi ekspresowej S6 na odcinku Lębork (wraz z Obwodnicą Lęborka) - Obwodnica Trójmiasta.

- Zainteresowane firmy i konsorcja mają czas do 16 listopada na złożenie wniosków o dopuszczenie do przetargów - mówi Piotr Michalski, rzecznik prasowy gdańskiego oddziału GDDKiA.
Na wiosnę 2016 r. powinna być gotowa koncepcja programowa dla Trasy Kaszubskiej wraz z dokumentacją do przetargu według formuły "projektuj i buduj", którą właśnie opracowuje kosztem 7,7 mln zł firma Transprojekt Gdański. Także na wiosnę pracownicy gdańskiego oddziału GDDKiA powinni zakwalifikować do przetargu firmy lub konsorcja zainteresowane projektowaniem i budową Trasy Kaszubskiej. Wtedy otrzymają one przygotowaną koncepcję i na jej podstawie złożą ostateczną ofertę cenową.

Prace projektowe oraz roboty budowlane wraz z uzyskaniem decyzji o pozwoleniu na użytkowanie powinny być ukończone w ciągu 34-37 miesięcy od daty zawarcia umowy z wykonawcą. Przy czym do czasu realizacji robót nie wlicza się okresów zimowych.

Kryterium oceny ofert w obu przetargach zostało określone następująco: cena - 90 proc., gwarancja - 5 proc., termin realizacji - 5 proc.

Węzeł Wielki Kack po rozbudowie związanej i włączeniu do niego nowej Trasy Kaszubskiej. Węzeł Wielki Kack po rozbudowie związanej i włączeniu do niego nowej Trasy Kaszubskiej.
Cztery zadania, po dwa na każdy przetarg

64-kilometrowa inwestycja została podzielona na cztery zadania. Inwestor zdecydował się je rozdzielić na dwa przetargi. Oznacza to, że na placu budowy Trasy Kaszubskiej może być dwóch generalnych wykonawców.

Pierwszy przetarg obejmuje odcinek ekspresówki między Luzinem a Łęczycami, liczący ok. 15 km. Powstaną na nim m.in. dwa węzły - Strzebielino i Luzino. Przy ostatnim zostanie uruchomione zaplecze dla drogowców, którzy będą obsługiwać Trasę Kaszubską.

Na końcu tego odcinka - w miejscowości Bożepole - przewidziane jest połączenie z istniejącą drogą krajową. Przewidziano tam także jedno miejsce obsługi podróżnych (MOP), z parkingiem, stacją paliw i być może gastronomią.

Kolejny odcinek w pierwszym przetargu i zarazem ostatni w całej inwestycji (patrząc od strony Trójmiasta) to obwodnica Lęborka. Na jej 17-kilometrowej długości powstaną trzy węzły drogowe - Łęczyce, Lębork Wschód i Lębork Południe. Dalej droga połączy się z planowaną Trasą Lęborską do Słupska. Najciekawszym obiektem będzie tutaj półtorakilometrowa estakada, znajdująca się na południe od Lęborka.

Do drugiego przetargu gdański oddział GDDKiA zakwalifikował zaprojektowanie i budowę Trasy Kaszubskiej między Obwodnicą Trójmiasta a Szemudem (22 km drogi). W jego ramach zostanie rozbudowany węzeł Wielki Kack, a także od podstaw zrealizowany Węzeł Chwaszczyno, który umożliwi skomunikowanie z Obwodnicą Metropolitalną. W ramach tego zadania powstanie niewielki węzeł Nowowiczlińska (na Obwodnicy Trójmiasta), węzeł Rdestowa przy Polifarbie, a także węzeł Szemud.

Drugi odcinek, który trafił do drugiego przetargu, liczy 10 km i zaczyna się w Szemudzie, a kończy w Luzinie. Jest on zdecydowanie prostszy w realizacji. W jego ramach powstanie miejsce obsługi podróżnych - parking z toaletą - nieopodal miejscowości Sychowo. Na trasie przewidziano też dwa długie na ponad 100 metrów mosty nad lokalnymi potokami w gminie Szemud.

Trasa Kaszubska pobiegnie od Lęborka w kierunku Trójmiasta. Trasa Kaszubska pobiegnie od Lęborka w kierunku Trójmiasta.
3 mld zł na inwestycję

Drogowcy chcą wybrać wykonawcę do końca 2016 r. Oznacza to, że w 2017 r. trasa będzie projektowana, a dopiero później drogowcy zdobędą tzw. zezwolenie na realizację inwestycji drogowej i rozpoczną jej budowę.

Jeśli nie będzie żadnych potknięć, nową drogą powinniśmy pojechać pod koniec 2019 r.

Budowa 64-kilometrowej trasy pochłonie z budżetu 3 mld zł.

Miejsca

Opinie (131) 3 zablokowane

  • W ankiecie powinna być opcja.: zyskają wszyscy.

    • 12 0

  • najpierw przetargi (2)

    później oprotestowanie przetargów, następnie upadłośc wykonawcy, nowe przetargi i tak w koło macieju. Stawiam flaszke, że przed 2022 drogi jeszcze nie bedzie

    • 3 7

    • Gddika Gdansk to najwieksze slimaki w kraju

      • 3 2

    • oprotestowanie przetargów? o czym mówisz?

      • 3 1

  • Czemu to wszystko tak dlugo trwa? Gddkia w Olsztynie robi s7 bardzo sprawnie (1)

    I bez koncepcji programowej tylko w formie projektuj i buduj

    • 5 2

    • bo tam nie ma budynia i jego łasych urzędasów....

      • 6 1

  • ankieta jak zwykle poraża

    bo te drogi przydadzą się wszystkim użytkownikom.

    • 7 1

  • A co z tunelem? (1)

    Miał być już dawno otwarty.

    • 10 0

    • to nie ta trasa kolego

      • 0 0

  • Auto pod dom = szybki zgon!

    Trzeba ruszyć ciało, przecież to zdrowe, miłe i przyjemne... przy okazji przyjemniejsze dla oka, bo mniej otyłości.

    • 3 1

  • A gdzie decyzja RDOŚu? (3)

    Czy można projektować drogę bez decyzji środowiskowej?
    Decyzja została zaskarżona więc jest nieważna do czasu rozpatrzenia skarg (wielu) przez GDOŚ. Nierzetelny Raport Środowiskowy i pokaz niekompetencji analitycznej są wystarczającym powodem do ponownego rozpatrzenia wniosku GDDKiA, a bez poparcia politycznego trudno będzie "przepchnąć" szkodliwe środowiskowo pomysły baronów PO.

    • 3 10

    • Decyzja już dawno została wydana.

      • 6 0

    • decyzja rdoś jest nieostateczna (1)

      Decyzja rdoś jest nieostateczna i nie podlega wykonaniu. Zatem brak jest podstawowego dokumentu do dalszych prac projektowych.

      • 2 3

      • koment

        przestań się madrzyc kołtunie
        przez takich jak ty ten kraj jest do tyłu

        • 0 1

  • ciekawe czy to nie będzie jak w tym kraju rączka rączkę myje znaczy kolesie się liczą

    • 2 0

  • Bożepole (2)

    Tam jest naprawdę pięknie - wzgórza, lasy. I teraz ciach - autostrada przez las.

    • 7 1

    • lepiej jak zwierzęta giną na niezabezpieczonych drogach krajowych i wojewódzkich (1)

      • 0 0

      • Tam droga krajowa nie przebiega przez las. Teraz bedzie.

        • 0 0

  • szybko budować !!!!!

    Aby zdążyli przed rozpadem Uniii.......

    • 12 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Bezpłatne badania dla kierowców zawodowych (1 opinia)

(1 opinia)
badania

Premiera MINI Cooper F66

Premiera MINI Cooper F66

Sprawdź się

Sprawdź się

Która firma wyprodukowała autobus przedstawiony na zdjęciu?

 

Najczęściej czytane