• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Toyota Auris. Kapelusz zawsze w modzie

Bawo,Mart,Ps
7 września 2012 (artykuł sprzed 11 lat) 

Toyota Auris. Zwycięstwo użyteczności na co dzień nad motoryzacyjnymi emocjami.



Nie spotka się jej na zjazdach miłośników tuningu. Nie bierze udziału w ulicznych wyścigach. Kochają ją za to przedstawiciele flot, kobiety i stateczni kierowcy. Toyota Auris - wzór auta praktycznego.



Chcesz wiedzieć więcej? Sprawdź dealerów Toyoty w Trójmieście
Następca popularnego Aurisa zbliża się wielkimi krokami. Premiera auta tuż, tuż. Przedstawiciele obecnej, schodzącej generacji Aurisa mogą stać się łakomym kąskiem na rynku samochodów używanych. Czym może przekonać do siebie nieco leciwy już model Toyoty?

Jeśli ktoś lubi nie rzucające się w oczy auta, Auris wydaje się idealnym wyborem. Sylwetka samochodu jest na tyle neutralna, że każdy może się do niej przekonać. To sztuka stworzyć samochód nie wywołujący praktycznie żadnych żywszych uczuć. Po prostu bardzo dobre narzędzie do przemieszczania się. Czy wygodnego?

Gdy w Aurisie zasiądą cztery osoby, nikomu nie zabraknie miejsca. Siedzi się wysoko, jednak dzięki prawie poziomemu poprowadzeniu linii dachu, także osobom z tyłu nie zabraknie przestrzeni nad głową. Konsolę środkową wraz z drążkiem zmiany biegów zaprojektowano podobnie jak w vanach. To wygodne rozwiązanie, ucierpiał jednak na tym schowek pod konsolą. Jest umieszczony dość głęboko i niewygodnie się do niego sięga.

  • Toyota Auris
  • Toyota Auris
  • Toyota Auris
  • Toyota Auris
  • Toyota Auris
  • Toyota Auris
  • Toyota Auris
  • Toyota Auris
  • Toyota Auris
  • Toyota Auris


Obsługa? Praktyczności od Toyoty mogliby uczyć się wszyscy. Instrukcja obsługi w tym samochodzie jest zbędna. W środku każdy element poukładany jest niczym w segregatorze wzorowego księgowego. Jedynym małym bajerem jest lekko spłaszczona u dołu kierownica.

Kolumny MacPhersona z przodu i belka skrętna z tyłu. Dzięki temu Auris nie boi się naszych dróg i zapewnia akceptowalny komfort, nawet na gorszych nawierzchniach. Układ kierowniczy pozwala całkiem nieźle wyczuć drogę.

Silnik także skrojono pod gusta statecznych kierowców. Skromne 90 KM z pojemności 1.4 z małym turbo. Ten diesel jednak wyjątkowo miękko pracuje, nawet gdy jest zimny. By coś z niego wykrzesać trzeba wkręcać go na wyższe obroty. Zapewnia jednak naprawdę niewielkie zużycie paliwa. W mieście nie powinno przekroczyć 6 litrów na 100 km, na trasie spokojnie można zejść do czterech.

Nie znamy jeszcze cen następcy, którego zobaczymy na najbliższym salonie samochodowym w Paryżu. Na rynku auto pojawi się w styczniu. Na używaną wersję obecnego Aurisa z pewnością jednak będzie warto zapolować. Cena testowanego pojazdu - Auris 1,4 D-4D Premium diesel, rok produkcji 2011, na dziś wynosi 65 900 zł.

Samochód do testów udostępniony przez Toyota Chwaszczyno, przedstawiciela marki w Trójmieście
Bawo,Mart,Ps

Opinie (46) 3 zablokowane

  • Nie wiem czym wam imponuja tojoty (12)

    wygladaja jak daewoo, rzezace silniki i wywolujaca depresje szarosc wnetrza ... trzeba byc zupelnie pozbawianym jakichkolwiek walorow estetycznych, zeby czyms takim sie poruszac

    • 3 13

    • (1)

      od walorów jest Bentley, Maserati, Lambo, Ferrari, Audi R8, Kamaz z naczepą i Nysa z plandeką

      • 7 0

      • Nysa i Kamaz sa oryginalne na swoj sposob

        toyoty niestey nie

        • 3 6

    • imponuja imponuja (8)

      mozemy sie umowi, wtedy Tundra rozjade Twoja bejce lub golfa trojke

      • 2 2

      • (7)

        w tundrze to ty mieszkasz

        • 2 1

        • no widzisz (6)

          może i mieszkam w Tundrze, ale moja żadna Toyka ani razu mnie nie zawiodła i z tundry zawsze wyjechałem; a Twoje padło (zakładam niemieckie) z mojej tundry traktorem trzeba i na popych; pozdrawiam

          • 2 1

          • zakladaj to sie ze świagrem cieciu (5)

            toyota to samochod dla ludzi bez fantazji, polotu, dla nudziarzy w koszule w krate

            • 2 2

            • swagier tez woli toyote (4)

              i dal sie przekonac do zamiany "paska B5" na Avensis...i teraz wie, ze auto to jazdy sluzy a nie do trzymania w warsztacie

              • 1 0

              • przesadzasz koles z tymi warsztatem (3)

                co do avensis to mam znajomego, ktory w pierwszym roku uzytkowania spedzal co tydzien w warsztacie, takze "legendarna" bezawarynosc tojoty nie ma potwierdzenia, nie mowiac juz o bezplciowym wygladzie.

                I musze cie zmarwic, nie mam volkswagena ani niemieckiego auta, takze nie draz tematu

                • 0 2

              • wiec nie czepiaj (2)

                kazdy jezdzi tym co lubi, wiec publicznie nie krytykuj tego co komu imponuje, bo jednemu czysta a drugiemu zoladkowa; pozdrawiam

                • 3 0

              • nie cisnij , kolega ma rację

                toyota ostatnio robi swoje auta jakby klonowała mazdę, sa bylejakieś , po prostu brzydkie

                • 0 3

              • krytykuje zachwyt nad bezplciowoscia i przecietnoscia marki, w Europie Zach. prawie nikt tego badziewia nie kupuje, a u nas ma niemal status kultowego

                • 2 0

    • w moim Toytoy-u jest wiekszy luksus

      niz w tym jeżdżacym wynalazku

      • 0 0

  • co tu dużo mówić to poprstu Toyota....

    • 3 2

  • LemingCar

    ent ajfone is de mast.

    • 1 3

  • Auto dla lemingów (1)

    zadlużonych, kaszubów zes Kartuz chwilowo na uslugach korporacji (SIC !) gdanskich.

    • 2 7

    • a czym ty jezdzisz krolu szos?

      golf II z wiejskim tuningiem? 100x bardziej wole na drogach spotkac yarisy, tico czy inne maluchy niz pajacow w stuletnich vw/bmw/audi

      • 4 0

  • to ja już wolę Panamerę ...

    • 1 2

  • D-CAT 177KM (2)

    ..osobiście polecam, choć nie do końca zgadzam sie z opinia przedstawiona w opisie. Mój Auris ma 177KM i 8,1 do 100km/h. Auto dla "statecznych kierowcow"?!

    • 3 1

    • daj spokoj, przeciez to najmniej wyrozniajace sie auto na rynku

      • 0 1

    • michał? michał bąk ?

      to na toyotach tez sie znasz?

      • 1 1

  • rozumiem, że kapelusz w cenie Toytoy-a? ;-)

    • 0 1

  • golf II jest lepszy w dieselku ino ma pałera!

    • 0 1

2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Bezpłatne badania dla kierowców zawodowych (1 opinia)

(1 opinia)
badania

Premiera MINI Cooper F66

Premiera MINI Cooper F66

Sprawdź się

Sprawdź się

Okrągły znak z czerwoną obwódką i białym tłem oznacza:

 

Najczęściej czytane