• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Toyota. Zabawa na 86

Bawo,Mart,Ps
31 lipca 2012 (artykuł sprzed 11 lat) 

Toyota GT86. Nie będzie nudno!



Miłośników sportowych emocji Toyota wystawiła na ciężką próbę. Na prawdziwie ekscytujący model kazała czekać naprawdę długo, ale nareszcie jest. GT86 to gorąca nowość w trójmiejskich salonach marki, już okrzyknięta następcą celiki.



Przymiotniki określające modele Toyoty można mnożyć - wygodne, praktyczne, sporo z nich uchodzi za niezawodne. W żadnym wypadku nie można ich jednak nazwać ekscytującymi. Czy jest ktoś, komu serce mocniej zabije na widok hybrydowego priusa czy avensis kombi?

Na szczęście w Toyocie kilka lat temu przypomnieli sobie o sportowym dziedzictwie marki. Najpierw pojawiły się dwa koncepcyjne modele oznaczone FT-86. Po "wariacjach na temat" mamy wreszcie seryjny model - GT86.

GT86 to nawiązanie nie tylko do ekscytujących poprzedników. Liczba 86 przewija się także w elementach konstrukcyjnych samochodu. Średnica i skok tłoka silnika to 86 mm. Podobnie jak średnice końcówek układu wydechowego.

To jednak nie jest najważniejsze. Bardziej przekonujące wydają się inne parametry GT86, jak choćby prawie idealny rozkład mas - 53 do 47, nisko położony środek ciężkości, waga tylko 1180 kg.

Pochodzący od Subaru dwulitrowy, benzynowy silnik typu boxer, nie ma na szczęście 86 KM. Zapewnia 200 KM przy 7000 obr./min i 205 Nm maksymalnego momentu przy 6600 obr./min. Setkę GT86 osiąga po ok. 7 sekundach. Do tego sześciobiegowa skrzynia mechaniczna lub jednosprzęgłowy automat o tej samej liczbie przełożeń.

Samochód nie ma być mistrzem długiej prostej, ale ma zapewnić maksymalną frajdę z szybko pokonywanych łuków i zakrętów. Toyota zapewnia, że GT86 ma też doskonale sprawdzać się w codziennym użytkowaniu. Oprócz ilości miejsca zapewniającego w miarę komfortową podróż także siedzącym z tyłu, służyć ma temu chociażby składane oparcie tylnej kanapy.

Toyota GT 86 nie miała być samochodem drogim, ale taka jest tylko w Japonii, gdzie kosztuje ok. 2 mln jenów, czyli niewiele ponad 83 tys. zł. W Polsce niestety za GT86 Sol, czyli w podstawowej wersji wyposażenia, musimy zapłacić już 129 900 zł. Komu mało, może wybrać wersję Prestige za 136 900 zł, ze skórzaną tapicerką i podgrzewanymi siedzeniami.

Toyota GT86 ma swoich braci. Występuje także jako subaru BRZ (na razie nie mówi się o tym, by oficjalnie trafiło do Polski) oraz dostępny w USA scion FR-S.

  • Toyota GT86
  • Toyota GT86
  • Toyota GT86
Bawo,Mart,Ps

Miejsca

Opinie (84) 3 zablokowane

  • Skoro wciąż się podpisujesz mim nickiem to nie dziwne raczej..........

    .

    • 0 0

  • toyota cofa sie w rozwoju

    • 1 0

  • kto mi kupi

    taki samochód????

    • 1 1

  • nikt ci nie kupi

    takiego samochodu

    • 2 0

  • Słabe osiągi nie pasują do wyglądu. Wysoka cena nie adekwatna do jakości.

    Oponki wąskie jak w rowerze.

    • 1 0

  • Po poście pana od Avensisa widać jak bardzo Toyocie potrzebna była przygoda z Subaru. W gamie modelowej marki obok nudnych modeli w końcu pojawia się auto z charakterem. Największą zaletą GT86 jest to, że od podstaw projektowana była aby dawać fun na torze. Nie jest za szybka ale to dobrze bo za kierownicą tego rasowego autka nie będzie "miszczów prostej". Nie ma bagażnika, miejsca na tylnej kanapie to kpina, nikt rozsądny tego auta nie kupi - tym bardziej trzeba szanować nowych właścicieli BRZ czy GT86 bo to prawdziwi motoryzacyjni maniacy.

    • 2 0

  • Gimbus auto 2012 zatem się pojawiło :-)

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Bezpłatne badania dla kierowców zawodowych (1 opinia)

(1 opinia)
badania

Premiera MINI Cooper F66

Premiera MINI Cooper F66

Sprawdź się

Sprawdź się

Co oznacza skrót KM?

 

Najczęściej czytane