- 1 Mieszkańcy Bojana naprawili drogę w Gdyni (47 opinii)
- 2 Nowy Ford Mustang już w Trójmieście (75 opinii)
- 3 Po ośmiu godzinach otwarto obwodnicę (369 opinii)
- 4 Hamowanie przed autem to bandyterka (167 opinii)
- 5 Nie będzie podatku od aut spalinowych (167 opinii)
- 6 Za rok pojedziemy Obw. Metropolitalną (318 opinii)
Volkswagen Golf po kuracji odmładzającej
W trójmiejskich salonach Volkswagen Plichta pojawił się odświeżony Golf siódmej generacji. Jakie zmiany wprowadzili Niemcy? Z zewnątrz raczej kosmetyczne, zdecydowanie ciekawiej dzieje się w środku zmodernizowanego hatchbacka.
VW Golf VII zadebiutował na rynku w sierpniu 2012 roku. Od oficjalnej premiery minęły ponad cztery lata. A to wystarczająco długi czas żeby delikatnie odmłodzić popularnego kompakta. I tak, w październiku ubiegłego roku, Niemcy zaprezentowali Golfa 2017. Rewolucji nie ma, a zmiany nazwalibyśmy raczej ewolucją.
Z pewnością wiele osób będzie miało niemały problem z dostrzeżeniem zmian w nadwoziu auta. Faktycznie, nie ma ich zbyt wiele. Przemodelowano przedni i tylny zderzak, pojawiły się reflektory halogenowe z diodowymi światłami do jazdy dziennej w kształcie bumerangu, wprowadzono również reflektory LED-owe, które zastąpiły ksenony. Z tyłu Golfa pojawiły się diodowe lampy, które - co istotne - są montowane w każdej wersji wyposażenia. Z kolei tylko w najdroższym wariancie Highline dostępne są dynamiczne kierunkowskazy, które prezentują się niezwykle widowiskowo.
Ponadto niemiecki producent wzbogacił ofertę swojego najważniejszego modelu o kilka nowych wzorów felg, odcieni lakierów oraz rodzajów tapicerek.
Zmiany w kabinie Golfa dotyczą głównie multimediów. W oczy rzuca się przede wszystkim kolumna centralna z dużym ekranem dotykowym o przekątnej 9,2-cala (23 cm) i rozdzielczości 1280 x 640 pikseli. Poprzednik mógł pochwalić się ekranem o przekątnej 8-cali. Dodajmy tylko, że duży ekran dostępny jest jedynie w najbogatszej wersji. W podstawowym wariancie wyświetlacz ma przekątną 6,5-cala.
Multimedialny ekran - oprócz atrakcyjnego wyglądu - zyskał też kilka ciekawych funkcji, a jedną z nich jest możliwość sterowania przy pomocy gestów. To pierwszego tego typu rozwiązanie w tej klasie aut. Podobnie jak w luksusowych limuzynach BMW, teraz również w Golfie można m.in. ściszyć lub pogłośnić radio ruchem dłoni.
To nie koniec "cyfryzacji" Golfa. Klasyczne, analogowe zegary deski rozdzielczej zastąpił wirtualny kokpit z 12,3-calowym wyświetlaczem (Active Info Display). Dokładnie taki, jaki wcześniej zastosowało Audi. Za cyfrowe wskaźniki należy dopłacić 2180 zł.
Po raz pierwszy VW oferuje w Golfie pakiet usług Security&Service. Jego kluczową funkcją jest automatyczne powiadamianie dyspozytora o wypadku albo awarii. Po takim zgłoszeniu na miejsce zdarzenia wysyłane są odpowiednie służby. Inną funkcją systemu jest przypominanie o okresowych przeglądach.
Nowością jest system Emergency Assist, który po wykryciu chwilowej niedyspozycji kierowcy (np. zaśnięcie albo zasłabnięcie) potrafi częściowo - przy użyciu aktywnego tempomatu oraz systemu utrzymującego auta w pasie ruchu - przejąć kontrolę nad autem. Poprzez impulsywne hamowanie komputer próbuje obudzić kierowcę, a awaryjnymi światłami ostrzega innych uczestników ruchu. Jeśli w dalszym ciągu nie wykryje aktywności kierowcy - zatrzyma samochód.
Na liście systemów bezpieczeństwa znalazł się również asystent jazdy w korku.
Niemcy zdecydowali się również nieco odświeżyć paletę silnikową. W ofercie pojawił "benzyniak" TSI Evo o pojemności 1.5 i mocy 150 KM (250 Nm maksymalnego momentu obrotowego). Silnik został wyposażony w system odłączania cylindrów. W przyszłości ofertę wzbogaci wersja BlueMotion o obniżonej mocy 130 KM. Innowacyjna jednostka będzie seryjnie wyposażona w zmodernizowany system "żeglowania".
My testowaliśmy egzemplarz wyposażony w benzynowe 1.4 o mocy 150 KM. To żwawy silnik, który bardzo korzystnie współpracuje z 6-biegową skrzynią manulną. Przy dynamicznej jeździe w cyklu mieszanym średnie spalanie wyniosło 9 litrów paliwa na 100 km. Warto dodać, że nowością w ofercie Golfa jest również 7-stopniowe DSG, które zastąpiło automat o sześciu przełożeniach.
Cennik 5-drzwiowego hatchbacka otwiera kwota 68 730 zł (3-drzwiowy Golf jest tańszy o niespełna 2 tys. zł). Testowany przez nas Golf w wersji wyposażenia Highline został wyceniony na 118 rys. zł.
Miejsca
Opinie (74) 5 zablokowanych
-
2017-03-20 20:41
???
Szmelcvagen das auto...
- 1 6
-
2017-03-20 19:26
(1)
Jakby czlowiek zarabial jak w Europie to by mozna kupic.
- 5 0
-
2017-03-20 19:27
A co to jakiś problem.
- 2 0
-
2017-03-20 14:30
Już wiem jaki będzie Golf 8 i 9 i 10.... (9)
Podobny! Idę na kibel!
- 22 3
-
2017-03-20 14:31
Gdzie jest ten mostek ze zdjęcia? (7)
Czy tam nie ma zakazu ruchu?
- 6 9
-
2017-03-20 19:27
Nie ma. Dojazd do Twierdzy Wisloujscie.
- 1 0
-
2017-03-20 16:12
Dobre pytanie (2)
Na poważnie, gdzie to jest? Ładne miejsce.
- 3 0
-
2017-03-20 16:26
wygląda na Twierdzę Wisłoujście (1)
- 3 0
-
2017-03-20 16:51
Tak, to tam
Ciekawostka: odremontowany na pierwotny wygląd- 0 0
-
2017-03-20 14:48
(1)
Nie ma. Śpij spokojnie.
- 3 0
-
2017-03-20 15:32
To dopilnuję żeby był.
- 1 2
-
2017-03-20 14:35
A co? Już węszysz jakiś spisek? I pewnie chętnie poinformowałbyś o tym odpowiednie służby. Uspokajam, nie ma zakazu :)
- 5 1
-
2017-03-20 17:55
GWE i wszystko w temacie
- 0 0
-
2017-03-20 18:20
golf
Ja mam golfa4 2.0benzyna i mam przejechane 254tyś.km ciekawe ile wytrzyma wyżyłowany silnik 1.4 140KM i ta cała elektronika😛
- 4 2
-
2017-03-20 15:56
Prawie 70 koła za "golasa" i do tego golfa...
- 14 2
-
2017-03-20 15:22
U mnie połowie wsi ten Golf się śni
- 18 1
-
2017-03-20 14:21
Jakoś nie widzę, żeby specjalnie różnił się od poprzedniego...
Ostatni Golfik, który mi się podobał to oryginalny "Rabbit" :)- 5 6
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.