• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Volkswagen w tarapatach. 11 milionów oszukanych klientów

Michał Jelionek
23 września 2015 (artykuł sprzed 8 lat) 
Skandal dotyczy 11 milionów egzemplarzy Volkswagena z silnikami diesla. Skandal dotyczy 11 milionów egzemplarzy Volkswagena z silnikami diesla.

Koncern Volkswagena ma problem. I to poważny. W Stanach Zjednoczonych wybuchł skandal, gdy odkryto, że w samochodach tej marki montowano oprogramowanie zaniżające statystyki emisji spalin podczas badań kontrolnych. Sprawa dotyczy 11 milionów samochodów VW na całym świecie, również tych, które trafiły do Polski.



Czy po skandalu z udziałem Volkswagen AG stracisz zaufanie do niemieckiego producenta?

W samochodach Volkswagena wykorzystywano oprogramowanie niezgodne z ustawą o ochronie klimatu, które manipulowało wynikami testów na emisję zanieczyszczeń - kilka dni temu poinformowała Agencja Ochrony Środowiska (Environmental Protection Agency). Z raportu EPA wynika, że takowe oprogramowanie zainstalowano w ponad 480 tys. egzemplarzy z jednostkami wysokoprężnymi, które trafiły na amerykański rynek.

Śledczy zwrócili uwagę na następujące modele VW: Jetta (produkowane w latach 2009-2015), Jetta Sportwagen (2009-2014), Beetle (2012-2015), Beetle Cabrio (2012-2015), Golf (2010-2015) i Passat (2014-2015), ale również model Audi A3 (2010-2015).

Chwilę po tych doniesieniach, Volkswagen zszokował i przyznał: "problem pomiaru emisji spalin dotyczy aż 11 milionów samochodów na całym świecie". Nieścisłości tyczą się konkretnej rodziny silników diesla - to jednostki oznaczone symbolem EA 189, czyli motory TDI o pojemności 2 litrów. W takowe silniki wyposażano auta marek: VW, Audi, Skoda i Seat.

Volkswagen AG przyznał, że problem dotyczy aut wyposażonych w 2-litrowe diesle z symbolami EA 189. Volkswagen AG przyznał, że problem dotyczy aut wyposażonych w 2-litrowe diesle z symbolami EA 189.
Nielegalne oprogramowanie - poprzez przestawienie silnika w bardzo oszczędny tryb pracy - aktywuje system ograniczający emisje spalin na czas oficjalnych testów i badań. Podczas normalnej jazdy system jest wyłączany, co skutkuje nawet o 40 proc. lepszymi osiągami niemieckich aut. Lepsze osiągi kosztem zbyt wysokiej emisji spalin (wielokrotnie przewyższającej normy obowiązujące w USA). W taki sposób dochodziło do oszustwa.

Czytaj także: Passat B8 - popisowy model VW robi furorę

Tym samym niemiecki koncern został zmuszony do wstrzymania sprzedaży diesli w Stanach Zjednoczonych. Oficjalnie w poniedziałek VAG wycofał ze sprzedaży za wielką wodą nowych i używanych modeli VW i Audi z czterocylindrowymi silnikami TDI. Na domiar złego, akcje motoryzacyjnego giganta lecą na łeb na szyję (spadły o ponad jedną piątą). Prawdopodobnie kontroli niemieckich aut podejmą się również inne państwa.

- Niestety nie posiadamy jeszcze informacji, ile samochodów z niewłaściwym oprogramowaniem trafiło na polski rynek. Gdy tylko otrzymamy stosowne dane, o liczbie takich aut i o kolejnych krokach, od razu przekażemy je opinii publicznej - tłumaczy Tomasz Tonder, przedstawiciel Volkswagen Group Polska.
Volkswagen AG wydało oficjalne oświadczenie, z którego wynika, że koncern dołoży wszelkich starań, aby wyeliminować wykryte odchylenia i odbudować zaufanie swoich klientów. Już teraz na niezbędne prace serwisowe przeznacza 6,5 mld euro. Ponadto, informuje:

"Nowe pojazdy wyprodukowane przez Grupę Volkswagen wyposażone w silniki diesla spełniające normy emisji EU 6, obecnie dostępne na rynkach Unii Europejskiej, spełniają wymogi prawne i normy środowiskowe. Oprogramowanie, o którym mowa nie wpływa na prowadzenie auta, zużycie paliwa ani emisję".

Czytaj także: Scirocco - nieco zapomniany model Volkswagena

Po szokujących doniesieniach ze Stanów Zjednoczonych, producentowi z Wolfsburga grozi drakońska kara finansowa w wysokości około 18 mld dolarów (37,5 tys. dolarów za każdy sprzedany samochód, który nie spełnia norm emisji). A zdaje się, że to może być dopiero początek wypłacania horrendalnych odszkodowań.

Opinie (64) 5 zablokowanych

  • ustawa konsumencka (1)

    w obecnej chwili samochod, ktory zepsuje sie 2 razy na wniosek klienta musi zostac wymieniony na nowy lub zwrot pieniedzy !!!! oczywiscie w ramach gwarancji

    • 2 6

    • podaj zrodło tych farmazonów

      • 3 1

  • No i co z tego? (1)

    Jak to jest, że pieski śmieją się z karawany, której urwało się jedno koło. Zazdrościmy motoryzacji Niemcom. Mają marki, fabryki, zarabiają krocie. W Polsce półgębkiem śmiejemy się z cudzego "nieszczęścia" nie produkując żadnych samochodów, nie mając żadnych światowych marek motoryzacyjnych. Smutne to ale prawdziwe.

    • 2 6

    • Czyjego nieszczęścia? To nie była ukryta wada fabryczna, a celowe działanie mające na celu wprowadzenie w błąd. Jak się ucieszę ze złapania oszusta, który okrada staruszki, to też powiesz, że cieszę się z cudzego nieszczęścia?

      • 4 1

  • WRESZCIE :)) (2)

    Zawsze jak jade za jakimś ch**ernym TEDEIKIEM to musiałem zamykac obieg powietrza w kabinie. Smród wieśwagenów powala. Jakoś jak jadę za japońcem czy francuzem w dieslu to nie ma problemu ale jak widzę szajs z napisem TDI to wiem że będzie smród. Głośne, klekoczące i kopcące badziewie.

    • 11 3

    • Zawsze jedziesz z tyłu, to jasne... ;)

      • 2 0

    • tdi

      mialem francuza w dieslu-kopci, mam vw to samo, na to nie ma regoly-raczej styl jazdy, jak dasz do oporu to kazdy diesel zakopci, pytanie czy kazdy z nich osiagnie taka sama moc?

      • 0 0

  • To wszysko przez polskie obozy zagłady

    • 1 1

  • Słaba trochę ta ankieta.

    Brakuje odpowiedzi "Już dawno straciłem"

    • 2 2

  • Ekologia doprowadzi do tego stopnia ,ze diesle nie bedzie jeździć ! (1)

    Za co kary? Za to ze dostajesz dynamiczny samochód ? Na kij Amerykanie sie przyczepili firmy a ich litrowe auta są takie eko ? Tu jest zmowa chcą wykończyć markę !
    W Polsce i tak sie wycina katalizatory i filtry cząstkek stałych !

    • 0 4

    • i bardzo dobrze ze nie bedzie disli

      • 2 0

  • I tak bym kupiła.

    Może będą teraz jakieś zniżki? :)

    • 1 0

  • NIech się tak jeszcze wezmą za (1)

    dokładne badania techniczne wszystkich pojazdów i odsyłanie wraków na złomowiec...

    • 2 0

    • to by się zaczęło

      2/3 Polski zacznie chodzić na piechotę, wtedy dopiero "przyspieszymy" w rozwoju kraju do poziomu Beczuany

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Dni testowe w promotocykle chwaszczyno

dni otwarte

Gdańska Liga Rallycross Modeli RC (1 opinia)

(1 opinia)
30 zł
zawody / wyścigi

Bezpłatne badania dla kierowców zawodowych (1 opinia)

(1 opinia)
badania

Sprawdź się

Sprawdź się

W lutym tego roku wprowadzono nowy rozkład jazdy autobusów w Gdańsku. Między innymi których linii dotyczyły zmiany?

 

Najczęściej czytane