• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Volvo nie tylko dla dentysty

BchPs
16 czerwca 2014 (artykuł sprzed 9 lat) 

Volvo kojarzy się z chłodem i powściągliwością? Ta wersja S60 z pewnością nie.



Zauważyliśmy jedną bardzo ważną rzecz, której żadne inne Volvo wcześniej nie miało: na model S60 R-Design zwracają uwagę przechodnie, a inni kierowcy zerkają zazdrośnie ze swoich, nawet droższych, aut. I wszyscy mówią jedno. Jest piękny.



Design Volvo S60 jest szwedzki, surowy i.. świeży. To, co dostajemy w odmianie R-Design może skutecznie zwabić nabywców, którzy do tej pory wybierali pakiety stylistyczne S-line w Audi czy Sportline w Mercedesie. Uwagę szczególnie zwraca przestylizowany przedni zderzak, grafitowe alufelgi, podwójne końcówki wydechu tylnego, subtelny spojler tylnej klapy i... dyfuzor.

Dzięki temu, że reputacja marki nigdy nie została drastycznie zachwiana, firma ma dobry image i cieszy się powodzeniem w segmencie premium. Tym łącznikiem klas, między mniejszym S40 a reprezentacyjnym S80 jest niezwykle udana seria S60, która nie tak dawno temu przeszła face lifting, a ten dodał jej jeszcze więcej elegancji.

Zabieg odmłodzenia całej gamy modelowej sprawił, że S60 wygląda naprawdę świetnie i skutecznie zrywa z metką "samochodu dentysty". Warto przypomnieć, iż S60 projektowano z ważnym założeniem. Projektanci od samego początku chcieli, aby był to smukły, czterodrzwiowy sedan z linią, której nie powstydziłoby się żadne coupe. Udało się! S60 nie wygląda ani jak kompakt z przerośniętym bagażnikiem, ani jak stateczna, trzybryłowa limuzyna. Na tle pozostałych modeli, S60 faktycznie prezentuje się najbardziej dynamicznie.

We wnętrzu, które ma swój niepowtarzalny, hitechowy klimat, postawiono na stylowy minimalizm i funkcjonalność na wysokim poziomie. Obsługa kokpitu jest intuicyjna, a wyposażenie bardziej niż kompletne. Na pochwałę szczególnie zasługują świetnie trzymające fotele z logo R-Design.

  • Volvo S60 T5 R-Design 2.0 TURBO
  • Volvo S60 T5 R-Design 2.0 TURBO
  • Volvo S60 T5 R-Design 2.0 TURBO
  • Volvo S60 T5 R-Design 2.0 TURBO
  • Volvo S60 T5 R-Design 2.0 TURBO
  • Volvo S60 T5 R-Design 2.0 TURBO
  • Volvo S60 T5 R-Design 2.0 TURBO
  • Volvo S60 T5 R-Design 2.0 TURBO
  • Volvo S60 T5 R-Design 2.0 TURBO
  • Volvo S60 T5 R-Design 2.0 TURBO
  • Volvo S60 T5 R-Design 2.0 TURBO
  • Volvo S60 T5 R-Design 2.0 TURBO
  • Volvo S60 T5 R-Design 2.0 TURBO
  • Volvo S60 T5 R-Design 2.0 TURBO
  • Volvo S60 T5 R-Design 2.0 TURBO


Wszystkie linie we wnętrzu są bardzo płynne, nienachalne i znakomicie podkreślają trójwymiarowy kształt detali. Trzyramienna kierownica, którą można daleko odsunąć od deski rozdzielczej i konsola środkowa zwrócona delikatnie w stronę kierowcy oraz fotel - dający się mocno obniżyć i zapewniający świetne podparcie pleców i ud - sprawiają, że tym samochodem aż chce się jechać.

Zastosowane tu twarde zawieszenie nie jest dla każdego, mimo to S60-tką bardzo łatwo pokonuje się zakręty. Samochód trzyma się drogi jak przyklejony. Nawet przy większych prędkościach i podczas takich manewrów czujemy się całkowicie bezpiecznie. Układ kierowniczy jest bardzo precyzyjny, każdy ruch kierownicą jest natychmiast odwzorowany przez ruch pojazdu.

Wymijanie, choćby nagłe, dziury lub wyrwy w nawierzchni, nie jest dla S60 problemem i nawet przez moment nie mamy wrażenia, że tracimy jakąkolwiek kontrolę nad autem.

Pod maską Volvo S60 znajdziemy turbodoładowany, dwulitrowy silnik o mocy 245 koni mechanicznych. Odznacza się wysoką kulturą pracy i ochoczo wkręca się na obroty. To zadowoli nawet wybrednych. Przy masie lekko przekraczającej 1500 kg, S60 z takim motorem rozpędza się szybko i sprawnie, a sprint do setki zajmuje mu 7,3 sekundy.

Już na pierwszym biegu czuć moc ukrytą pod maską, a dwójka i trójka gwarantują bardzo dynamiczne przyspieszenie. Wyprzedzanie, nawet przy autostradowych prędkościach, jest szybkie i bezpieczne, co więcej - towarzyszy mu niepowtarzalny, basowy dźwięk dochodzący z rur wydechowych. Spalanie nie wypada jednak zbyt korzystnie, ale to domena wszystkich aut tego pokroju. W mieście niezauważalnie, spokojnie przekraczamy 11 l na 100 km.

Volvo jak żadna inna marka kojarzy się z powściągliwością i rozsądkiem. Tym razem jednak Szwedzi, trochę chyba na przekór swoim zasadom, stworzyli najbardziej szaloną odmianę modelu S60, która wręcz prowokuje do bardziej dynamicznej jazdy. Bez wątpienia jest to jeden z najlepszych "przednionapędowców" dostępnych na rynku. Cena na poziomie 180 tys. zł wydaje się być naprawdę dobrze skalkulowana, zwłaszcza że w komplecie otrzymujemy komplet poduszek powietrznych, świetny system audio z nawigacją i wieloma systemami z zakresu komfortu i bezpieczeństwa.

Samochód do testów udostępniony przez firmę Drywa, przedstawiciela marki Volvo w Trójmieście.
BchPs

Miejsca

Opinie (37) 2 zablokowane

  • Piękne VOLVO ....

    ... tylko jak człowiek się zdecyduje to gdzie później to cacko serwisować - wiadomo że nie u Drywy bo to serwis który utrzymuje poziom Polmozbytu z lat 90 -tych.

    • 7 1

  • zerkają zazdrośnie ze swoich, nawet droższych, aut.

    he he

    no nie. nie mogę się zgodzić. mam nawet dużo tańsze auto, ale klasyka. nawet nie zerknę na takie coś bez duszy. taka trochę kia, trochę audi ma być powodem do zerkania?

    • 4 2

  • (1)

    To jest test czy cytowanie folderów Volvo?

    • 3 1

    • cytowanie

      • 2 0

  • Dlaczego w czasie testów parkujecie na trawie?

    • 4 1

  • przecież to ford mondeo

    przecież to ford mondeo

    • 3 0

  • przecież Golf lepszy.

    • 0 0

  • a w bagażniku zapas ryżu na rok i pałeczki do wpier... bigosu.......

    ...brzydki kundel bury ,dyfuzory jak z Pruszczańskiej giełdy, przednia maska wyprofilowana jak we ,,francuzach,, .......

    • 0 0

  • Wstyd

    Za180tys poduszki to atut który przemawia za trupem

    • 0 0

2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Bezpłatne badania dla kierowców zawodowych (1 opinia)

(1 opinia)
badania

Premiera MINI Cooper F66

Premiera MINI Cooper F66

Sprawdź się

Sprawdź się

Chiptuning to:

 

Najczęściej czytane