- 1 Rowerzyści dostali drogę, której nie chcą (249 opinii)
- 2 Chwarznieńska do obwodnicy już gotowa (134 opinie)
- 3 Wrak nie do usunięcia przez biurokrację (211 opinii)
- 4 Burza o "nowy" parking, który już istnieje (253 opinie)
- 5 Dodatkowy lewoskręt odkorkuje Trasę WZ? (222 opinie)
- 6 138 policjantów z drogówki na torze (26 opinii)
Polska premiera nowego Jaguara XJ odbyła się w Gdańsku. W salonie JLR Gdańsk, w poniedziałkowy wieczór po raz pierwszy mogliśmy "dotknąć" i przekonać się jak wygląda flagowy model słynnej, brytyjskiej marki.
- Nowy XJ jest nowoczesną interpretacją kwintesencji Jaguara - mówił w czasie brytyjskiej premiery Ian Callum, szef projektantów nowego Jaguara.
Oznacza to, że Jaguar odszedł od linii nadwozia z którą kojarzył się od dobrych kilkudziesięciu lat. Sylwetka samochodu to nadal majestatyczna i klasyczna limuzyna, z boku kojarząca się z kształtem rozciągniętej łzy.
Stylistyczną rewolucję zapowiadał już nowy Jaguar XF. XJ jest kontynuatorem tych zmian. Podobnie jak "młodszy brat" wyróżnia się ostrymi liniami lamp i wielkim, chromowanym przednim grillem. Wrażenie robi też tył pojazdu z zupełnie nowym kształtem lamp.
Pełne stylistycznych smaczków jest też wnętrze pojazdu. Skóra, czarne drewno wykorzystywane przy produkcji pianin, aluminium oraz wiele innych materiałów, zależnych od poziomu wykończenia to standard w limuzynie tej klasy.
Podobnie jak w Jaguarze XF, w XJ nie znajdziemy klasycznej dźwigni automatycznej zmiany biegów. Po uruchomieniu samochodu z konsoli pomiędzy siedzeniami automatycznie wysuwa się pokrętło, którym ustawiamy odpowiedni tryb jazdy. Najciekawsze jednak wydają się wloty powietrza nad środkową konsolą. Między nimi umieszczono podświetlany na niebiesko zegar. Takie rozwiązanie stylistom Jaguara podsunęły kształty brytyjskich myśliwców Spitfire z czasów II wojny światowej.
Pod maską "premierowego" Jaguara znajdziemy 3-litrowy diesel w układzie V6. Silnik połączono z 6-stopniową automatyczną przekładnią ZF, która przenosi napęd na tylne koła. To rozwiązanie zastosowane także w połączeniu z innymi jednostkami napędowymi Jaguara. W samochodzie tej klasy nie mogło oczywiście zabraknąć najnowocześniejszych systemów bezpieczeństwa.
- Pierwsi zainteresowani kupnem limuzyny pojawiali się jeszcze na długo przed oficjalną premierą - mówi Małgorzata Dorodzińska z JLR Gdańsk. - Samochód zaczął sprzedawać się "praktycznie w ciemno".
Zobacz także
Opinie (45) 1 zablokowana
-
2010-01-19 20:27
(1)
No jo !- a Wolga ?- co sie dzieje z radziecko Wolgo ? już dość dlugo czekam na premiere nowej, radzieckiej, czarnej ,żelaznej Wolgi !, najlepiej na gaz ,albo na rope ...
- 2 2
-
2010-01-19 21:38
Wyngiel..mówi się wyngiel, a nie wungiel.
- 1 1
-
2010-01-19 22:17
AUTO
Wypowiedzieli się ludzie, którzy nigdy nie będa mogli sobie pozwolić na takie cacko, trudno.. ,
a mnie się podoba, podobnie, jak XF, czy Aston Martin V., czy Maseratti QP.- 2 6
-
2010-01-20 01:54
Nowy?
To auto zadebiutowało na świecie już ponad pół roku temu! W Kanadzie jeżdżą już od tylu m-cy, że się opatrzyły. Przez chwilę myślałem, że to jakiś jeszcze nowszy model ;)
- 4 1
-
2010-01-20 07:18
XJ jak XJ
Oglądaliśmy nowego XJ'a, szkoda ze nie w wersji Supercharged, tylko TDv6 3.0 tdv6. Ale lepszy rydz niż nic. Linia ciekawa.
- 1 4
-
2010-01-20 11:42
jaguar????
a mi to przypomina mix lancera i lancii zadnej innowacyjnej linii w tym nie ma ....
- 3 1
-
2010-01-20 16:07
przydalo by sie jedno porządne zdjęcie !
Co za Gamoń te zdjęcia robil !?- nie ma ani jednego porządnego zdjęcia które oddawalo by calkowity efekt wizualny tej bryczki ...
- 1 2
-
2010-01-20 16:15
tył citroena
XF jest zdecydowanie ładniejszy; tył XJ zo złudzenia przypomina citroena
- 3 1
-
2010-01-20 21:08
co za Jeleń To kupi???
TATA Motor
- 1 2
-
2010-01-21 08:17
Czarne drewno wykorzystywane do produkcji pianin...
...Hesus - autorze nie idź tą drogą. Do produkcji pianin i fortepianów wykorzystuje się różne gatunki drewna, ale raczej nie czarne. Chodziło Ci zapewne o wykończenie elementów deski rozdzielczej czarnym błyszczącym lakierem, takim, jakiego używa się przy produkcji fortepianów... :-) Auto niesamowite, chociaż jak dla mnie nieco szokujący i rewolucyjny tył. Dla przyzwyczajonych do doskonałych proporcji fanów marki może to być trudny orzech do zgryzienia. Ale auto ze wszech miar smaczyste...
- 0 2
-
2010-01-21 11:21
kiedy?
kieeeeedy mnie bedzie stac? kiedy aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa
- 1 2
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.