• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

16 firm gotowych budować dwa odcinki trasy S7 z Gdańska do Elbląga

Maciej Naskręt
27 października 2014 (artykuł sprzed 9 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Kolejne kilometry ekspresówki do Warszawy gotowe

Wizualizacja planowanej drogi ekspresowej S7


40-kilometrową trasę ekspresową S7, która połączy dwiema jezdniami Trójmiasto z Elblągiem, chce budować 16 firm i konsorcjów. Projektem zainteresowane jest nawet przedsiębiorstwo z Turcji.



W poniedziałek przed południem w siedzibie gdańskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad otwarto koperty z wnioskami o dopuszczanie do udziału w przetargu na budowę dwóch odcinków dwujezdniowej drogi ekspresowej o łącznej długości 40 km, w tym budowę dwóch nowych mostów na Wiśle i Nogacie.

Kontraktem na pierwszy odcinek drogi z Koszwał do Nowego Dworu Gdańskiego zainteresowanych jest 13 firm i konsorcjów. Podobna liczba wniosków wpłynęła na budowę drugiego fragmentu - z Nowego Dworu Gdańskiego do Kazimierzowa. Przy obu zadaniach chętni w większości powtarzają się, w sumie jest ich 16.

- Procedura przetargowa prowadzona jest w dwóch etapach. W pierwszym będziemy sprawdzać, czy złożone wnioski są zgodne ze specyfikacjami przetargu. Potrwa to ok. dwóch miesięcy. W drugim etapie - w styczniu 2015 r. - zaprosimy zakwalifikowane firmy do złożenia ofert - mówi Trojmiasto.pl Robert Marszałek, dyrektor gdańskiego oddziału GDDKiA.

Inwestor mocno się zabezpiecza

Wymogi wobec wykonawcy określone w przetargu przez inwestora są mocno wyśrubowane i nie chodzi tu tylko o doświadczenie firm i konsorcjów. GDDKiA chce uniknąć komplikacji w czasie budowy.

Wykonawca zainteresowany przedsięwzięciem przed złożeniem oferty cenowej będzie musiał wpłacić 12 mln zł wadium na każde z zadań. Do tego wyłoniony w postępowaniu wykonawca - przed podpisaniem umowy - zobowiązany będzie do wniesienia zabezpieczenia należytego wykonania umowy w wysokości 10 proc. ceny ofertowej brutto.

Kontrakt jest intratny, bowiem w budżecie państwa na 40-kilometrową inwestycję zarezerwowano nieco ponad 3 mld zł.

Dokąd zazwyczaj podróżujesz krajową "siódemką" z Trójmiasta?

O wyborze wykonawcy zdecydują trzy kryteria - cena, która w 90 proc. wpływa na wybór, a także termin realizacji i gwarancja wykonanych robót - obie mają po pięć proc.

Plan budowy

Inwestycję podzielono na dwa zadania: 20-kilometrowy odcinek od końca Południowej Obwodnicy Gdańska do Nowego Dworu Gdańskiego, gdzie zostanie wykorzystany fragment obecnej drogi krajowej nr 7 wraz z węzłem oraz 19 kilometrów nowej trasy z Nowego Dworu do Kazimierzowa do włączenia w istniejącą Obwodnicę Elbląga.

W ramach inwestycji wykonawca będzie musiał zbudować dwa nowe mosty nad Wisłą w Kiezmarku. Istniejący obiekt przejdzie lifting - zostanie dostosowany do ruchu lokalnego - mieszkańców, rolników, rowerzystów i pieszych. Skrajnia pionowa szlaku żeglugowego dla Wisły po wybudowaniu mostów będzie wynosić 8 m. Większe żaglówki tamtędy się więc nie przecisną i będzie trzeba składać ich maszt. To nie wszystko, jeśli chodzi o planowane obiekty inżynierskie. Mają też powstać mosty nad Nogatem i kanałem Linawy.

Przedsięwzięcie zakłada ponadto powstanie pięciu węzłów drogowych - "Cedry Małe", "Dworek" (oba wraz z zapleczem dla drogowców, czyli samochodami technicznymi np. do odśnieżania drogi), "Nowy Dwór Gdański", "Ryki", a także "Elbląg Zachód". Zniknie istniejący węzeł drogowy "Kiezmark".

"Mała Holandia" i "Mirówko" - tak będą nazywać się miejsca obsługi podróżnych przy ekspresówce. Mają się tam pojawić stacje paliw i hotele. Jednak o tym, jakie konkretnie obiekty tam staną, przekonamy się już w trakcie budowy "siódemki".

Co ważne, gdański oddział GDDKiA chce z budową ruszyć na wiosnę, a prace miałyby zakończyć się w 2018 r. Wtedy podróż z Trójmiasta do Elbląga zajmie 25 minut, a nie - jak do tej pory - 40.

Wnioski o dopuszczenie do przetargu.

I. Odcinek: Koszwały - Nowy Dwór Gdański.

1. Konsorcjum firm: PRI Pol-Aqua S.A. (lider), Dragados S.A.; (Partner)
2. Astaldi S.p.A.;
3. Impresa Pizzarotti;
4. Konsorcjum firm: OHL S.A. Hiszpania (lider), OHL ZS, a.s. (Partner);
5. Konsorcjum firm: Eurovia Polska (lider), Warbud S.A. (Partner);
6. Salini S.A.;
7. Konsorcjum firm: Mostostal Kraków S.A. (lider), Ferrovial Agroman S.A. (Partner);
8. Konsorcjum firm: Mosty Łódź S.A. (lider), Firma "Gotowski" (Partner);
9. Miejskie Przedsiębiorstwo Robót Drogowych Sp. z o.o.;
10. Konsorcjum firm: Bilfinger Infrastructure S.A. (lider), Gulermak Agir Turcja (Partner);
11. Metrostav A.S. Czechy;
12. Konsorcjum firm: Aldesa Construcciones Polska (lider), Aldesa Construcciones S.A. (Partner);
13. Konsorcjum firm: PORR S.A. (lider), PORR BAU GMBH Austria (Partner);

II. Odcinek: Nowy Dwór Gdański - Kazimierzowo.

1. Konsorcjum firm: PRI Pol-Aqua S.A. (lider), Dragados S.A. (Partner);
2. Astaldi S.p.A.;
3. Impresa Pizzarotti;
4. Konsorcjum firm: OHL S.A. Hiszpania (lider), OHL ZS, a.s. (Partner);
5. Konsorcjum firm: Eurovia Polska (lider), Warbud S.A. (Partner);
6. Mota-Engil Central Europe S.A;
7. Salini S.A.;
8. Budimex S.A.;
9. Konsorcjum firm: Bilfinger Infrastructure S.A. (lider), Gulermak Agir Turcja (Partner);
10. Metrostav A.S. Czechy;
11. Konsorcjum firm: Aldesa Construcciones Polska (lider), Aldesa Construcciones S.A. (Partner);
12. Konsorcjum firm: PORR S.A. (lider), PORR BAU GMBH Austria (Partner);
13. Konsorcjum firm: Strabag Sp. z o.o. (lider), Strabag Infrastruktura Południe (Partner).

Miejsca

Opinie (109) ponad 10 zablokowanych

  • Pociąg! (1)

    Zrobic linie kolejową Elbląg-gdansk przez nowy dwór gd!

    • 10 2

    • PKM-ka do Elblaga !

      • 1 0

  • z Trójmiasta do Elbląga zajmie 25 minut, a nie - jak do tej pory - 40 (3)

    Ktoś tu chyba jest na bakier albo z matematyką, albo przepisami o ruchu drogowym ewentualnie geografią.

    • 6 3

    • Od Przejazdowa do Kazimierzowa ekspresòwką? (1)

      Spokojnie...

      • 0 0

      • Od kiedy Przejazdowo należy do Trójmiasta?

        • 1 0

    • dla tego froga na motocyklu tylko 15 minut

      • 3 2

  • A gdzie jest SKANSKA? (3)

    albo WAKOZ?

    • 10 2

    • cała prawda

      skanska w takie gówni nie wchidzi

      • 2 0

    • pofruneły

      • 4 1

    • nima

      kolego wakozu juz nie ma od kilku lat

      • 5 1

  • Budowac (4)

    Nie gadac!

    • 74 7

    • Budować, ale z głową! Mosty będą zbyt nisko nad lustrem wody.. (1)

      "Skrajnia pionowa szlaku żeglugowego dla Wisły po wybudowaniu mostów będzie wynosić 8 m. Większe żaglówki tamtędy się więc nie przecisną i będzie trzeba składać ich maszt." Trzeci świat?

      • 9 1

      • bezmózgi

        Bo teraz wszyscy skupiają się na drogach. Później się obudzą, że spieprzyli mosty i nie da się przepłynąć, zupełnie jak pod mostem wantowym.

        • 9 1

    • za co? (1)

      masz forsę gamoniu czy musisz pożyczyć?

      • 0 13

      • Za podatki i mandaty

        • 9 1

  • żeglarstwo

    Życzę powodzenia w składaniu 8m masztu. Na wodzie....
    Jak zwykle Wisła jest traktowana jak niepotrzebne szambo.

    • 3 0

  • brakuje odpowiedzi w ankiecie (4)

    "na litwę" i "do kaliningradu"

    • 5 0

    • (3)

      ja jeżdżę tylko do Mamonowa czyli przekraczam granicę wjeżdżam na stację tankuje Pb95 (są też PB92 i PB98) po 35,4 rubla tj ok. 3zł za litr (inne po 32,4 i 38,4), do tego 90 litrów LPG po 20,1 rubli tj. koło 1,74zł, wracając zajeżdżam na bezcłowy i kupuje 2 flaszki po pół litra i fajki, powinienem dwie paczki, ale jakoś tak zawsze wezmę ze 2-3 czasami nawet 4 wagoniki dzingi lingów (koziołków) no i wracam do Polskiego kraju i zasuwam sobie S22 i potem kawałek S7, jak się dobrze uwinę i nie ma kolejek na granicy to Gdańsk-Obwód robię w 3,5 godziny :D

      • 2 1

      • rozrywka dla plebsu

        • 0 2

      • brawo, zuch chłopak!

        • 2 0

      • Chyba jesteś z Elbląga jak robisz to w 3,5 h :-)

        • 4 1

  • Robert Marszałek

    Trzeba poprosić panią Kopacz, żeby dokopała Marszałkowi za brak planów rozbudowy szóstki

    • 1 0

  • A co z zegluga?

    Co do mostow i ich wysokosci na lustrem wody to jakis absurd. Tyle mowi sie o uprawianiu zeglugi i przystosowaniu nurtu Wisly do tego zadania. Najtanszy transport wglab kraju. A jednoczesnie stawia sie tamy. Bez sensu. Nalezy to poruszyc i to zanim jeszcze cokolwiek rozpoczeto. Mosty musza zapewnic swobodna zegluge malych jednostek. Male barki moze przejda. Ale powinno byc 12 metrow, nie 8.

    • 3 1

  • 90% cena, 5% jakość (3)

    Jak zwykle wspaniałe kryteria...
    Może kiedyś dożyję czasów gdy cena to będzie 60%-70% kryterium (oczywiście PZP tego nie zabrania).

    • 9 1

    • Niech jest 100% cena (1)

      Ale w wymogach 30 lat gwarancji

      • 5 0

      • To będziesz jeździć po drogach gruntowych,bo nikt się nie weźmie za ta budowę

        Chyba,że Rzymianie :)

        • 4 0

    • jak kryterium cena to dlaczego mamy najwyzsze koszty budowy autostrad na swiecie!!

      najnizsza cena ale dla kolesia co wczesniej łapówki dał .Pózniej bedzie renegocjował kontrakty bo koszty wzrosły itp

      • 2 5

  • (2)

    Nadal obowiązuje wybór najtańszej oferty czyli zapadające się studzienki i rozpadający się po roku asfalt?

    • 8 9

    • Nadal do głowy ludziom nie wnika, że wysoka cena nie gwarantuje kompletnie nic? Jest w tym już 10 letnim dowcipie:

      Komisja Europejska postanowiła wybudować bramę w trzecie tysiąclecie jako symbol coraz ściślejszych więzi łączących państwa członkowskie. Wyłoniono podkomisję do przeprowadzenia przetargu, która ów przetarg ogłosiła. Do wykonania bramy zgłosiło się trzech oferentów: Turek, Niemiec i Polak.
      Pierwszy ofertę przedstawił Turek: brama solidna, projekt kompletny - wszystko w porządku - koszt: 6000 euro.
      Drugi był Niemiec: projekt w zasadzie nie odbiegał od projektu Turka, podobne wykonanie, cena: 10.000 Euro. Komisja pyta: czemu aż 10.000! Niemiec na to: solidny niemiecki projekt, solidne niemieckie materiały solidne niemieckie wykonanie, a to kosztuje. OK.
      Ostatni był Polak, który przedstawił projekt bardzo podobny, wręcz identyczny do projektów Turka i Niemca, ale cena wynosiła 56.000 Euro. Tu komisja o mało nie spadła z krzeseł, ale pytają, czemu tak astronomicznie wysoka kwota, na co Polak:
      - 25.000 Euro dla mnie, 25.000 dla Szanownej Komisji za trud włożony w przeprowadzenie przetargu i skuteczne jego rozstrzygnięcie, a 6.000 dla Turka, bo ktoś te bramę musi postawić...

      Jeżeli coś jest jakościowo nie tak, to nadzór powinien kazać wykonawcy zjeżdżać z placu budowy i płacić odszkodowanie za niedotrzymanie warunków. Jeżeli urzędnik który klepie odbiór inwestycji nie ma o niczym pojęcia, to wysoka cena jest wyłącznie gwarancją równie wysokiej marży.

      • 3 0

    • Gdzieś ty widział studzienki NA EKSPRESÒWCE???

      • 3 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Gdańska Liga Rallycross Modeli RC

30 zł
zawody / wyścigi

Distinguished Gentleman's Ride (1 opinia)

(1 opinia)
w plenerze, zlot, imprezy i akcje charytatywne

Event w Audi City Gdańsk

warsztaty, dni otwarte

Sprawdź się

Sprawdź się

Q30, Q50, Q60 - to modele aut którego producenta?

 

Najczęściej czytane