- 1 Od soboty spore utrudnienia na A1 (65 opinii)
- 2 Jechaliśmy Obwodnicą Metropolitalną (265 opinii)
- 3 Apel policji do kierowców aut i motocykli (78 opinii)
- 4 Mamy najdłuższą estakadę w Polsce (72 opinie)
- 5 Będzie łatwiej zaparkować na Świętojańskiej (360 opinii)
- 6 W sobotę półmaraton, zmiany od piątku (207 opinii)
16 firm gotowych budować dwa odcinki trasy S7 z Gdańska do Elbląga
Wizualizacja planowanej drogi ekspresowej S7
40-kilometrową trasę ekspresową S7, która połączy dwiema jezdniami Trójmiasto z Elblągiem, chce budować 16 firm i konsorcjów. Projektem zainteresowane jest nawet przedsiębiorstwo z Turcji.
Kontraktem na pierwszy odcinek drogi z Koszwał do Nowego Dworu Gdańskiego zainteresowanych jest 13 firm i konsorcjów. Podobna liczba wniosków wpłynęła na budowę drugiego fragmentu - z Nowego Dworu Gdańskiego do Kazimierzowa. Przy obu zadaniach chętni w większości powtarzają się, w sumie jest ich 16.
- Procedura przetargowa prowadzona jest w dwóch etapach. W pierwszym będziemy sprawdzać, czy złożone wnioski są zgodne ze specyfikacjami przetargu. Potrwa to ok. dwóch miesięcy. W drugim etapie - w styczniu 2015 r. - zaprosimy zakwalifikowane firmy do złożenia ofert - mówi Trojmiasto.pl Robert Marszałek, dyrektor gdańskiego oddziału GDDKiA.
Inwestor mocno się zabezpiecza
Wymogi wobec wykonawcy określone w przetargu przez inwestora są mocno wyśrubowane i nie chodzi tu tylko o doświadczenie firm i konsorcjów. GDDKiA chce uniknąć komplikacji w czasie budowy.
Wykonawca zainteresowany przedsięwzięciem przed złożeniem oferty cenowej będzie musiał wpłacić 12 mln zł wadium na każde z zadań. Do tego wyłoniony w postępowaniu wykonawca - przed podpisaniem umowy - zobowiązany będzie do wniesienia zabezpieczenia należytego wykonania umowy w wysokości 10 proc. ceny ofertowej brutto.
Kontrakt jest intratny, bowiem w budżecie państwa na 40-kilometrową inwestycję zarezerwowano nieco ponad 3 mld zł.
Plan budowy
Inwestycję podzielono na dwa zadania: 20-kilometrowy odcinek od końca Południowej Obwodnicy Gdańska do Nowego Dworu Gdańskiego, gdzie zostanie wykorzystany fragment obecnej drogi krajowej nr 7 wraz z węzłem oraz 19 kilometrów nowej trasy z Nowego Dworu do Kazimierzowa do włączenia w istniejącą Obwodnicę Elbląga.
W ramach inwestycji wykonawca będzie musiał zbudować dwa nowe mosty nad Wisłą w Kiezmarku. Istniejący obiekt przejdzie lifting - zostanie dostosowany do ruchu lokalnego - mieszkańców, rolników, rowerzystów i pieszych. Skrajnia pionowa szlaku żeglugowego dla Wisły po wybudowaniu mostów będzie wynosić 8 m. Większe żaglówki tamtędy się więc nie przecisną i będzie trzeba składać ich maszt. To nie wszystko, jeśli chodzi o planowane obiekty inżynierskie. Mają też powstać mosty nad Nogatem i kanałem Linawy.
Przedsięwzięcie zakłada ponadto powstanie pięciu węzłów drogowych - "Cedry Małe", "Dworek" (oba wraz z zapleczem dla drogowców, czyli samochodami technicznymi np. do odśnieżania drogi), "Nowy Dwór Gdański", "Ryki", a także "Elbląg Zachód". Zniknie istniejący węzeł drogowy "Kiezmark".
"Mała Holandia" i "Mirówko" - tak będą nazywać się miejsca obsługi podróżnych przy ekspresówce. Mają się tam pojawić stacje paliw i hotele. Jednak o tym, jakie konkretnie obiekty tam staną, przekonamy się już w trakcie budowy "siódemki".
Co ważne, gdański oddział GDDKiA chce z budową ruszyć na wiosnę, a prace miałyby zakończyć się w 2018 r. Wtedy podróż z Trójmiasta do Elbląga zajmie 25 minut, a nie - jak do tej pory - 40.
I. Odcinek: Koszwały - Nowy Dwór Gdański.
1. Konsorcjum firm: PRI Pol-Aqua S.A. (lider), Dragados S.A.; (Partner)
2. Astaldi S.p.A.;
3. Impresa Pizzarotti;
4. Konsorcjum firm: OHL S.A. Hiszpania (lider), OHL ZS, a.s. (Partner);
5. Konsorcjum firm: Eurovia Polska (lider), Warbud S.A. (Partner);
6. Salini S.A.;
7. Konsorcjum firm: Mostostal Kraków S.A. (lider), Ferrovial Agroman S.A. (Partner);
8. Konsorcjum firm: Mosty Łódź S.A. (lider), Firma "Gotowski" (Partner);
9. Miejskie Przedsiębiorstwo Robót Drogowych Sp. z o.o.;
10. Konsorcjum firm: Bilfinger Infrastructure S.A. (lider), Gulermak Agir Turcja (Partner);
11. Metrostav A.S. Czechy;
12. Konsorcjum firm: Aldesa Construcciones Polska (lider), Aldesa Construcciones S.A. (Partner);
13. Konsorcjum firm: PORR S.A. (lider), PORR BAU GMBH Austria (Partner);
II. Odcinek: Nowy Dwór Gdański - Kazimierzowo.
1. Konsorcjum firm: PRI Pol-Aqua S.A. (lider), Dragados S.A. (Partner);
2. Astaldi S.p.A.;
3. Impresa Pizzarotti;
4. Konsorcjum firm: OHL S.A. Hiszpania (lider), OHL ZS, a.s. (Partner);
5. Konsorcjum firm: Eurovia Polska (lider), Warbud S.A. (Partner);
6. Mota-Engil Central Europe S.A;
7. Salini S.A.;
8. Budimex S.A.;
9. Konsorcjum firm: Bilfinger Infrastructure S.A. (lider), Gulermak Agir Turcja (Partner);
10. Metrostav A.S. Czechy;
11. Konsorcjum firm: Aldesa Construcciones Polska (lider), Aldesa Construcciones S.A. (Partner);
12. Konsorcjum firm: PORR S.A. (lider), PORR BAU GMBH Austria (Partner);
13. Konsorcjum firm: Strabag Sp. z o.o. (lider), Strabag Infrastruktura Południe (Partner).
Miejsca
Opinie (109) ponad 10 zablokowanych
-
2014-10-27 18:13
Pociąg! (1)
Zrobic linie kolejową Elbląg-gdansk przez nowy dwór gd!
- 10 2
-
2014-10-27 23:37
PKM-ka do Elblaga !
- 1 0
-
2014-10-27 16:22
z Trójmiasta do Elbląga zajmie 25 minut, a nie - jak do tej pory - 40 (3)
Ktoś tu chyba jest na bakier albo z matematyką, albo przepisami o ruchu drogowym ewentualnie geografią.
- 6 3
-
2014-10-27 16:53
Od Przejazdowa do Kazimierzowa ekspresòwką? (1)
Spokojnie...
- 0 0
-
2014-10-27 23:14
Od kiedy Przejazdowo należy do Trójmiasta?
- 1 0
-
2014-10-27 16:33
dla tego froga na motocyklu tylko 15 minut
- 3 2
-
2014-10-27 16:17
A gdzie jest SKANSKA? (3)
albo WAKOZ?
- 10 2
-
2014-10-27 22:31
cała prawda
skanska w takie gówni nie wchidzi
- 2 0
-
2014-10-27 17:15
pofruneły
- 4 1
-
2014-10-27 16:49
nima
kolego wakozu juz nie ma od kilku lat
- 5 1
-
2014-10-27 15:35
Budowac (4)
Nie gadac!
- 74 7
-
2014-10-27 22:04
Budować, ale z głową! Mosty będą zbyt nisko nad lustrem wody.. (1)
"Skrajnia pionowa szlaku żeglugowego dla Wisły po wybudowaniu mostów będzie wynosić 8 m. Większe żaglówki tamtędy się więc nie przecisną i będzie trzeba składać ich maszt." Trzeci świat?
- 9 1
-
2014-10-27 22:19
bezmózgi
Bo teraz wszyscy skupiają się na drogach. Później się obudzą, że spieprzyli mosty i nie da się przepłynąć, zupełnie jak pod mostem wantowym.
- 9 1
-
2014-10-27 16:19
za co? (1)
masz forsę gamoniu czy musisz pożyczyć?
- 0 13
-
2014-10-27 18:31
Za podatki i mandaty
- 9 1
-
2014-10-27 22:16
żeglarstwo
Życzę powodzenia w składaniu 8m masztu. Na wodzie....
Jak zwykle Wisła jest traktowana jak niepotrzebne szambo.- 3 0
-
2014-10-27 16:26
brakuje odpowiedzi w ankiecie (4)
"na litwę" i "do kaliningradu"
- 5 0
-
2014-10-27 18:57
(3)
ja jeżdżę tylko do Mamonowa czyli przekraczam granicę wjeżdżam na stację tankuje Pb95 (są też PB92 i PB98) po 35,4 rubla tj ok. 3zł za litr (inne po 32,4 i 38,4), do tego 90 litrów LPG po 20,1 rubli tj. koło 1,74zł, wracając zajeżdżam na bezcłowy i kupuje 2 flaszki po pół litra i fajki, powinienem dwie paczki, ale jakoś tak zawsze wezmę ze 2-3 czasami nawet 4 wagoniki dzingi lingów (koziołków) no i wracam do Polskiego kraju i zasuwam sobie S22 i potem kawałek S7, jak się dobrze uwinę i nie ma kolejek na granicy to Gdańsk-Obwód robię w 3,5 godziny :D
- 2 1
-
2014-10-27 20:53
rozrywka dla plebsu
- 0 2
-
2014-10-27 19:19
brawo, zuch chłopak!
- 2 0
-
2014-10-27 19:18
Chyba jesteś z Elbląga jak robisz to w 3,5 h :-)
- 4 1
-
2014-10-27 20:26
Robert Marszałek
Trzeba poprosić panią Kopacz, żeby dokopała Marszałkowi za brak planów rozbudowy szóstki
- 1 0
-
2014-10-27 19:29
A co z zegluga?
Co do mostow i ich wysokosci na lustrem wody to jakis absurd. Tyle mowi sie o uprawianiu zeglugi i przystosowaniu nurtu Wisly do tego zadania. Najtanszy transport wglab kraju. A jednoczesnie stawia sie tamy. Bez sensu. Nalezy to poruszyc i to zanim jeszcze cokolwiek rozpoczeto. Mosty musza zapewnic swobodna zegluge malych jednostek. Male barki moze przejda. Ale powinno byc 12 metrow, nie 8.
- 3 1
-
2014-10-27 15:58
90% cena, 5% jakość (3)
Jak zwykle wspaniałe kryteria...
Może kiedyś dożyję czasów gdy cena to będzie 60%-70% kryterium (oczywiście PZP tego nie zabrania).- 9 1
-
2014-10-27 17:37
Niech jest 100% cena (1)
Ale w wymogach 30 lat gwarancji
- 5 0
-
2014-10-27 18:52
To będziesz jeździć po drogach gruntowych,bo nikt się nie weźmie za ta budowę
Chyba,że Rzymianie :)
- 4 0
-
2014-10-27 16:04
jak kryterium cena to dlaczego mamy najwyzsze koszty budowy autostrad na swiecie!!
najnizsza cena ale dla kolesia co wczesniej łapówki dał .Pózniej bedzie renegocjował kontrakty bo koszty wzrosły itp
- 2 5
-
2014-10-27 16:03
(2)
Nadal obowiązuje wybór najtańszej oferty czyli zapadające się studzienki i rozpadający się po roku asfalt?
- 8 9
-
2014-10-27 18:37
Nadal do głowy ludziom nie wnika, że wysoka cena nie gwarantuje kompletnie nic? Jest w tym już 10 letnim dowcipie:
Komisja Europejska postanowiła wybudować bramę w trzecie tysiąclecie jako symbol coraz ściślejszych więzi łączących państwa członkowskie. Wyłoniono podkomisję do przeprowadzenia przetargu, która ów przetarg ogłosiła. Do wykonania bramy zgłosiło się trzech oferentów: Turek, Niemiec i Polak.
Pierwszy ofertę przedstawił Turek: brama solidna, projekt kompletny - wszystko w porządku - koszt: 6000 euro.
Drugi był Niemiec: projekt w zasadzie nie odbiegał od projektu Turka, podobne wykonanie, cena: 10.000 Euro. Komisja pyta: czemu aż 10.000! Niemiec na to: solidny niemiecki projekt, solidne niemieckie materiały solidne niemieckie wykonanie, a to kosztuje. OK.
Ostatni był Polak, który przedstawił projekt bardzo podobny, wręcz identyczny do projektów Turka i Niemca, ale cena wynosiła 56.000 Euro. Tu komisja o mało nie spadła z krzeseł, ale pytają, czemu tak astronomicznie wysoka kwota, na co Polak:
- 25.000 Euro dla mnie, 25.000 dla Szanownej Komisji za trud włożony w przeprowadzenie przetargu i skuteczne jego rozstrzygnięcie, a 6.000 dla Turka, bo ktoś te bramę musi postawić...
Jeżeli coś jest jakościowo nie tak, to nadzór powinien kazać wykonawcy zjeżdżać z placu budowy i płacić odszkodowanie za niedotrzymanie warunków. Jeżeli urzędnik który klepie odbiór inwestycji nie ma o niczym pojęcia, to wysoka cena jest wyłącznie gwarancją równie wysokiej marży.- 3 0
-
2014-10-27 17:04
Gdzieś ty widział studzienki NA EKSPRESÒWCE???
- 3 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.