• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

16 firm gotowych budować dwa odcinki trasy S7 z Gdańska do Elbląga

Maciej Naskręt
27 października 2014 (artykuł sprzed 9 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Kolejne kilometry ekspresówki do Warszawy gotowe

Wizualizacja planowanej drogi ekspresowej S7


40-kilometrową trasę ekspresową S7, która połączy dwiema jezdniami Trójmiasto z Elblągiem, chce budować 16 firm i konsorcjów. Projektem zainteresowane jest nawet przedsiębiorstwo z Turcji.



W poniedziałek przed południem w siedzibie gdańskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad otwarto koperty z wnioskami o dopuszczanie do udziału w przetargu na budowę dwóch odcinków dwujezdniowej drogi ekspresowej o łącznej długości 40 km, w tym budowę dwóch nowych mostów na Wiśle i Nogacie.

Kontraktem na pierwszy odcinek drogi z Koszwał do Nowego Dworu Gdańskiego zainteresowanych jest 13 firm i konsorcjów. Podobna liczba wniosków wpłynęła na budowę drugiego fragmentu - z Nowego Dworu Gdańskiego do Kazimierzowa. Przy obu zadaniach chętni w większości powtarzają się, w sumie jest ich 16.

- Procedura przetargowa prowadzona jest w dwóch etapach. W pierwszym będziemy sprawdzać, czy złożone wnioski są zgodne ze specyfikacjami przetargu. Potrwa to ok. dwóch miesięcy. W drugim etapie - w styczniu 2015 r. - zaprosimy zakwalifikowane firmy do złożenia ofert - mówi Trojmiasto.pl Robert Marszałek, dyrektor gdańskiego oddziału GDDKiA.

Inwestor mocno się zabezpiecza

Wymogi wobec wykonawcy określone w przetargu przez inwestora są mocno wyśrubowane i nie chodzi tu tylko o doświadczenie firm i konsorcjów. GDDKiA chce uniknąć komplikacji w czasie budowy.

Wykonawca zainteresowany przedsięwzięciem przed złożeniem oferty cenowej będzie musiał wpłacić 12 mln zł wadium na każde z zadań. Do tego wyłoniony w postępowaniu wykonawca - przed podpisaniem umowy - zobowiązany będzie do wniesienia zabezpieczenia należytego wykonania umowy w wysokości 10 proc. ceny ofertowej brutto.

Kontrakt jest intratny, bowiem w budżecie państwa na 40-kilometrową inwestycję zarezerwowano nieco ponad 3 mld zł.

Dokąd zazwyczaj podróżujesz krajową "siódemką" z Trójmiasta?

O wyborze wykonawcy zdecydują trzy kryteria - cena, która w 90 proc. wpływa na wybór, a także termin realizacji i gwarancja wykonanych robót - obie mają po pięć proc.

Plan budowy

Inwestycję podzielono na dwa zadania: 20-kilometrowy odcinek od końca Południowej Obwodnicy Gdańska do Nowego Dworu Gdańskiego, gdzie zostanie wykorzystany fragment obecnej drogi krajowej nr 7 wraz z węzłem oraz 19 kilometrów nowej trasy z Nowego Dworu do Kazimierzowa do włączenia w istniejącą Obwodnicę Elbląga.

W ramach inwestycji wykonawca będzie musiał zbudować dwa nowe mosty nad Wisłą w Kiezmarku. Istniejący obiekt przejdzie lifting - zostanie dostosowany do ruchu lokalnego - mieszkańców, rolników, rowerzystów i pieszych. Skrajnia pionowa szlaku żeglugowego dla Wisły po wybudowaniu mostów będzie wynosić 8 m. Większe żaglówki tamtędy się więc nie przecisną i będzie trzeba składać ich maszt. To nie wszystko, jeśli chodzi o planowane obiekty inżynierskie. Mają też powstać mosty nad Nogatem i kanałem Linawy.

Przedsięwzięcie zakłada ponadto powstanie pięciu węzłów drogowych - "Cedry Małe", "Dworek" (oba wraz z zapleczem dla drogowców, czyli samochodami technicznymi np. do odśnieżania drogi), "Nowy Dwór Gdański", "Ryki", a także "Elbląg Zachód". Zniknie istniejący węzeł drogowy "Kiezmark".

"Mała Holandia" i "Mirówko" - tak będą nazywać się miejsca obsługi podróżnych przy ekspresówce. Mają się tam pojawić stacje paliw i hotele. Jednak o tym, jakie konkretnie obiekty tam staną, przekonamy się już w trakcie budowy "siódemki".

Co ważne, gdański oddział GDDKiA chce z budową ruszyć na wiosnę, a prace miałyby zakończyć się w 2018 r. Wtedy podróż z Trójmiasta do Elbląga zajmie 25 minut, a nie - jak do tej pory - 40.

Wnioski o dopuszczenie do przetargu.

I. Odcinek: Koszwały - Nowy Dwór Gdański.

1. Konsorcjum firm: PRI Pol-Aqua S.A. (lider), Dragados S.A.; (Partner)
2. Astaldi S.p.A.;
3. Impresa Pizzarotti;
4. Konsorcjum firm: OHL S.A. Hiszpania (lider), OHL ZS, a.s. (Partner);
5. Konsorcjum firm: Eurovia Polska (lider), Warbud S.A. (Partner);
6. Salini S.A.;
7. Konsorcjum firm: Mostostal Kraków S.A. (lider), Ferrovial Agroman S.A. (Partner);
8. Konsorcjum firm: Mosty Łódź S.A. (lider), Firma "Gotowski" (Partner);
9. Miejskie Przedsiębiorstwo Robót Drogowych Sp. z o.o.;
10. Konsorcjum firm: Bilfinger Infrastructure S.A. (lider), Gulermak Agir Turcja (Partner);
11. Metrostav A.S. Czechy;
12. Konsorcjum firm: Aldesa Construcciones Polska (lider), Aldesa Construcciones S.A. (Partner);
13. Konsorcjum firm: PORR S.A. (lider), PORR BAU GMBH Austria (Partner);

II. Odcinek: Nowy Dwór Gdański - Kazimierzowo.

1. Konsorcjum firm: PRI Pol-Aqua S.A. (lider), Dragados S.A. (Partner);
2. Astaldi S.p.A.;
3. Impresa Pizzarotti;
4. Konsorcjum firm: OHL S.A. Hiszpania (lider), OHL ZS, a.s. (Partner);
5. Konsorcjum firm: Eurovia Polska (lider), Warbud S.A. (Partner);
6. Mota-Engil Central Europe S.A;
7. Salini S.A.;
8. Budimex S.A.;
9. Konsorcjum firm: Bilfinger Infrastructure S.A. (lider), Gulermak Agir Turcja (Partner);
10. Metrostav A.S. Czechy;
11. Konsorcjum firm: Aldesa Construcciones Polska (lider), Aldesa Construcciones S.A. (Partner);
12. Konsorcjum firm: PORR S.A. (lider), PORR BAU GMBH Austria (Partner);
13. Konsorcjum firm: Strabag Sp. z o.o. (lider), Strabag Infrastruktura Południe (Partner).

Miejsca

Opinie (109) ponad 10 zablokowanych

  • Super

    Budować, ta trasa jest bardzo potrzebna.

    • 0 0

  • czekamy OPAT !

    • 0 0

  • Polnord

    Pól-Aqua asseco itd. ale Prokom nieeeeeeeeee

    • 0 0

  • Pól-Aqua

    Rysiek ty żyjesz

    • 0 0

  • Dlaczego te węzły tak głupio się nazywają? (3)

    W szkole mnie uczyli że Żuławy Wiślane "ciągną" się od Kanału Raduni na Oruni i Lipcach do wschodnich rejonów Elbląga, a tymczasem GDDKiA uświadamia nas że Żuławy są tylko w pasie od Koszwał (gm. Cedry Wielkie) do Ryk (gm. Nowy Dwór Gdański) czy nie można pozmieniać tych nazw węzłów na nazwy normalne? Na całej S7 w Pomorskim są wręcz debilne nazwy, Gdańsk-Południe? To już lepiej byłoby napisać Gdańsk-Straszyn i nawiązuje do Gdańska i wszystkim się kojarzy, Gdańsk-Wschód, to już lepiej Gdańsk-Przejazdowo, a Żuławy Zachód zmienić na Koszwały, dalej są Cedry Małe i bardzo dobrze, następnie Dworek (wieś się dawniej nazywała Dworkowo jako ciekawostka :)) no to można zmienić ewentualnie na Ostaszewo, ale to bardzo ewentualnie, dalej Nowy Dwór Gdański co wiąże się z prawdą, dalej kolejna nazwa źle dobrana- Żuławy Wschód, może nie przerobią na Nowy Dwór Gdański-Wschód, albo niech nadadzą nazwę od pobliskich wiosek: Kmiecin, Ryki, Rychnowo Żuławskie albo i nawet od trochę dalej leżącego miasteczka Nowy Staw, no i nagle mamy prawie 30 kilometrową dziurę w zjazdach, nie można dorobić węzła Jazowa przy moście nad Nogatem? Trasa powinna być "otwarta" dla wszystkich, na końcu Elbląg Zachód jest ok, bo do granicy Elbląga jest 300-400 metrów.

    Także GDDKiA łaskawie zerknijcie na mapę i nie pier**lcie głupot!

    • 6 3

    • A kto ci powiedział, że węzły Żuławy Zachód i Wschód wyznaczają granice Żuław? (1)

      Jak chcesz zjechać na wschodnią część Żuław to masz węzeł Żuławy Wschód mniej więcej w środku przebiegu drogi przez Żuławy po prawej stronie Wisły. Jak chcesz zjechać na zachodnią cześć Żuław to podobnie węzeł Żuławy Zachód jest mniej więcej w połowie przebiegu S7 przez Żuławy po lewej stronie Wisły.
      Napisałeś czego uczyli Ciebie w szkole. Możesz jeszcze napisać jaką ocenę miałeś z przedmiotu czepialstwo? Piątkę?

      • 4 0

      • Celujący z wyróżnieniem :-)

        • 0 0

    • "no i nagle mamy prawie 30 kilometrową dziurę w zjazdach, nie można dorobić węzła Jazowa przy moście nad Nogatem?"

      30 km dziurę ???
      Popraw się z matematyki. Budowane odcinki mają prawie 40 km i 5 węzłów.
      Odpal zumi, lub coś podobnego i zobacz zanim napiszesz głupoty.

      • 0 0

  • A pozniej bedzie płacz ze kolejne firmy budowlane zbankrutowały (1)

    • 0 0

    • to niech nie wchodza w to !

      • 0 0

  • a to ciekawe.... (6)

    "Przedsięwzięcie zakłada ponadto powstanie pięciu węzłów drogowych - "Cedry Małe", "Dworek" (oba wraz z zapleczem dla drogowców, czyli samochodami technicznymi np. do odśnieżania drogi), "Nowy Dwór Gdański", "Ryki", a także "Elbląg Zachód". Zniknie istniejący węzeł drogowy "Kiezmark"."

    a to ciekawe... jakbym nie liczył to 4 węzły wychodzą i jeden obwód utrzymania...
    no chyba, że Nowy Dwór idzie do wyburzenia i jeszcze raz postawią :P

    • 7 7

    • (1)

      Ponieważ drogi typu "S" muszą mieć bezkolizyjne węzły, NDG będzie całkowicie przebudowany. Więc 5

      • 0 2

      • 4

        Dz.U. 43 poz. 430 §80.2
        ekspresowa jedynie z autostrada ma mieć węzeł bezkolizyjny typu WA z resztą może mieć WB - częściowo bezkolizyjny i WC - kolizyjny :P

        • 2 0

    • Jakbym nie liczył, jest pięć... (2)

      1. Cedry Małe
      2. Dworek
      3. Nowy Dwór Gdański
      4. Ryki
      5. Elbląg Zachód

      • 5 2

      • to policz jeszcze raz (1)

        Przedsięwzięcie zakłada ponadto POWSTANIE pięciu węzłów drogowych

        • 3 1

        • Ach czepiasz się, nieważne że jakiś węzeł już istnieje, forsę za budowę można wziąć jeszcze raz

          • 4 0

    • PP

      ma rację ndg już istnieje.
      Ale co tam nie matura lecz chęć szczera
      zrobi z Ciebie dziennikarza
      :)

      pozdrowienia
      dla wszystkich jeszcze myślących

      • 6 1

  • stara 7 (5)

    a co ze starą 7 , jest przecież w dobrym stanie. Nie wystrczy dokoptować drugiej takiej jezdni obok ? Zawsze to jakieś oszczędności

    • 6 13

    • a

      S'ka musi spełniać odpowiednie standardy choćby dozwolone promienie skrętu, wzniesienia, spadki. Bez tego będzie to zwykła droga dwujezdniowa bez standardu s'ki z dozwoloną w takim przypadku maksymalną prędkością 100 km/h
      A że po S7 i tak jadąc 120-130 jesteś ciągle wyprzedzany jako ten wolny, to by się mogła na takim odcinku policja ładnie dorobić z mandatów.

      • 1 0

    • nie bo jak remontowali starą 7 to przez wszystkie wioski asfalt kładli

      • 0 0

    • i wyburzyć przy okazji kilkadziesiąt posesji? (1)

      • 2 0

      • Pozdrowienia ze Starych Babek :/

        • 8 1

    • Stara Piła

      • 1 1

  • Budowac (9)

    aby w koncu nasze porty mogly byc prawdziwym oknem na swiat,a w Warszawie mozna zagosci po 3-3,3 h powodzenia

    • 103 3

    • warszawa w 3 godziny? to juz do realizacji a1 i a2 tylko po co tam jechac? zeby wystapic jako publicznosc w jaka to melodia? (1)

      • 2 1

      • jaka to melodia nagrywają w lublinie...

        • 0 0

    • (2)

      Aktualnie jadąc autostrada A1 jest możliwość dojazdu do Warszawy w 3,5 h.

      • 9 2

      • s7 będzie szybciej i prawie 100 km bliżej (1)

        No i nie trzeba płacić za autostrade

        • 25 1

        • tylko frajerzy płacą za przejazd autostradą !

          • 1 3

    • Nigdy tak nie bedzie

      Polscy celnicy nigdy na to nie pozwolą. Dlatego Polskimi portami beda w dalszym ciagu port w Hamburgu i na Litwie - wszystkie odprawy przyjazne i nie ma ZADNYCH problemów. Nie to co w polsce.

      • 0 1

    • Norbercie D. Potocki! (1)

      • 0 2

      • Que

        mon anominus amis??

        • 1 0

    • ...

      Warszawa czeka z utęsknieniem.

      • 6 6

  • Wydaje mi się, że mamy A1, którą już możemy pomknąć do Wa-wy, osobiście czekam na budowę S6 do Szczecina

    • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Premiera Volvo EX90 (1 opinia)

(1 opinia)
dni otwarte

Bezpłatne badania dla kierowców zawodowych (1 opinia)

(1 opinia)
badania

Premiera MINI Cooper F66

Sprawdź się

Sprawdź się

Jedyny w Trójmieście salon Porsche znajduje się w:

 

Najczęściej czytane