- 1 Od soboty spore utrudnienia na A1 (53 opinie)
- 2 Mamy najdłuższą estakadę w Polsce (72 opinie)
- 3 Apel policji do kierowców aut i motocykli (42 opinie)
- 4 W sobotę półmaraton, zmiany od piątku (202 opinie)
- 5 Jechaliśmy Obwodnicą Metropolitalną (255 opinii)
- 6 Będzie łatwiej zaparkować na Świętojańskiej (356 opinii)
Na budowę ekspresówki z Trójmiasta do Elbląga wydano już 1,65 mld zł
Dotychczas na budowę drogi ekspresowej z Trójmiasta do Elbląga wydano 1,65 mld zł. Do wzięcia przez wykonawców jest jeszcze niecały miliard złotych. Trasa ma być gotowa jesienią przyszłego roku, ale są duże szanse, że jej fragmentami pojedziemy wcześniej niż zakładano.
Pierwszy - z Koszwał do Nowego Dworu Gdańskiego - buduje czeska firma Metrostav, która dostanie za to 1,335 mld zł (netto), czyli ok. 66 mln zł za kilometr. Kolejny odcinek budowany przez Budimex zaczyna się w Nowym Dworze Gdańskim a kończy w Kazimierzowie pod Elblągiem. Tutaj kontrakt opiewa na 1,281 mld zł (netto), co daje 64 mln zł za kilometr.
Wysokie koszty budowy wynikają z trudnych warunków geologicznych na Żuławach, bowiem droga przebiegać będzie po gruntach podmokłych, a te trzeba wzmacniać, a miejscami budować estakady.
Inwestycja ma być gotowa za rok, ale pojawiają się sygnały, że może nastąpić to szybciej. Ciekawostką jest fakt, że dla generalnych wykonawców pracuje ok. pół tysiąca firm oferujących usługi, dostawy i prace budowlane.
Bezpieczne kamienie milowe na pierwszym odcinku
Pierwszy odcinek budowanej drogi ekspresowej z Koszwał do Nowego Dworu Gdańskiego powstaje zgodnie z przyjętym harmonogramem. Najlepsze było pierwsze półrocze, gdzie wartość wykonanych robót przewyższała program finansowy.
Do czerwca sfinansowanych zostało 734 mln zł (netto) prac na całej inwestycji. Latem tego roku przekroczono półmetek wydatków na inwestycje.
Pierwszy kamień milowy firma Metrostav osiągnęła dwa i pół miesiące wcześniej. Wszystko wskazuje na to, że podobnie będzie z drugim kamieniem milowym, który został wyznaczony na listopad. Zatem opóźnienia w realizacji projektu nie powinny mieć miejsca. Droga ma być oddana do ruchu 9 października 2018 roku.
Na budowie trasy z Koszwał do Nowego Dworu Gdańskiego wciąż prowadzone są prace związane z wzmacnianiem podłoża. Na budowie mostu w Kiezmarku trwają prace zbrojarskie i betonowanie konstrukcji nośnej. Z każdym dniem rosną podpory nowego mostu posadowione w korycie największej rzeki w Polsce.
Tak wyglądała budowa mostu w Kiezmarku w połowie sierpnia
68 proc. prac wykonanych pod Elblągiem
Natomiast na budowie drugiego odcinka - między Nowym Dworem Gdańskim a Kazimierzowem pod Elblągiem - wydatki związane z pracami osiągnęły pod koniec lipca już ok. 68 proc. Wartość wykonanych robót na budowie osiągnęła 919,8 mln.
Co ciekawe, od początku do zakończenia terminu prac upłynęło (pod koniec lipca tego roku) 60 proc. W zestawieniu z wydatkami daje to szansę na szybsze oddanie inwestycji do użytku. Możliwe, że ekspresówką pod Elblągiem pojedziemy jeszcze latem 2018 r.
Drugi kamień milowy na tej inwestycji został osiągnięty jeszcze w kwietniu tego roku.
Obecnie na budowie wspomnianego odcinka kończą się prace ziemne i ruszają roboty związane z budową konstrukcji jezdni. Gotowa jest też konstrukcja mostu na Nogacie, trwają tam roboty wykończeniowe.
Przed rokiem informowaliśmy, że Budimex gotowy jest przy okazji budowy ekspresówki dobudować trzeci pas ruchu. Niestety ministerialni urzędnicy nie zatwierdzili tego pomysłu.
Budowa nowego zaplecza
Dla potrzeb bieżącego utrzymania drogi ekspresowej na trasie S7 zostanie wybudowany obwód utrzymania drogi ekspresowej w Dworku (tzw. OUS). Obecnie taka baza funkcjonuje w Kiezmarku, po południowej stronie obecnej drogi krajowej nr 7. Kierowcy jadący "siódemką" mogą ją poznać po charakterystycznym budynku, przypominającym indiański wigwam - to magazyn na sól.
- Po wybudowaniu drogi ekspresowej, jesienią przyszłego roku pracownicy przeniosą się na drugą stronę Wisły do nowych budynków w Dworku. Zaprojektowanych i wybudowanych od początku z myślą o nich i ich pracy - mówi Piotr Michalski, rzecznik prasowy gdańskiego oddziału GDDKiA
Powstanie tam między innymi budynek administracyjno-biurowy, budynek warsztatowo-garażowy z myjnią, magazyn oznakowania drogowego, magazyn soli, wiata na pojazdy oraz dwa parkingi dla pojazdów osobowych i ciężarowych. Ponadto przewidziano tam wydzielone miejsce na składowanie różnych materiałów potrzebnych do bieżącego utrzymania dróg.
Miejsca
Opinie (166) 5 zablokowanych
-
2017-09-12 07:52
(2)
niezłe ceny za parę km drogi po równym jakby szwajcarzy byli rządzeni tak jak my to faktycznie mieliby tam fioletowe krowy... i nic więcej
- 3 15
-
2017-09-12 08:58
Oni mają niemieckie i żydowskie
konta z czasów 1939-45. i złoto z krajów objętych wojnami domowymi.
- 3 0
-
2017-09-12 08:18
po równym? 1/3 trasy będzie w powietrzu (w formie estakady)
- 7 1
-
2017-09-12 07:48
Jeszcz tylko przekop Mierzei (2)
I wspaniałe perspektywy dla Elbląga będą otwarte. Wszystkim malkontentom i przeciwnikom radzę POwrót do obwodu Kaliningradzkiego.
- 15 12
-
2017-09-12 08:33
A co dokladnie sie stanie po wykonaniu przekopu? (1)
tankowce zaczna wplywac na Zalew Wysłany? Trzeba byc slepcem zeby nie widziec, że w ten sposób zniszczy się szanse na rozwój żeglarstwa. Wystarczy przeznaczyć te środki na rozwój infrastruktury i będzie na Zalewie nowe centrum turystyczne.
- 6 6
-
2017-09-12 08:56
Żeglaż
Nie rozumiem dlaczego zniszczyć się szanse na rozwój żeglarstwa?? To że raz na dwie godziny przepłynie jakiś statek ma coś popsuć? Ja uważam, że żeglarstwo po Zalewie badzie jeszcze bardziej atrakcyjne, bo będzie można łatwij wypłynąć na Bałtyk.
- 6 3
-
2017-09-12 08:51
Jak widzę trzech Mietków
bujających się na łopatach od 07.00 do 15.00 od poniedziałku do piątku to coś mi się robi. CZy nie można wymusić na wykonawcy pracy co najmniej na 2 zmiany i w soboty ??? I tak jest wszędzie. Wybitnie to widać na remontowanych ulicach Gdyni i Gdańska . O Sopocier nie wsPOmnę bo tam się dróg nie remontuje.
- 3 9
-
2017-09-12 08:39
Donald obiecał
i będzie! ;-)
- 4 0
-
2017-09-12 08:32
pomnóżcie tę kwotę razy 10. albo i 100
a co tam...- 0 0
-
2017-09-12 06:06
Jest szansa ze niektórymi trasami (3)
Pojedziemy wcześniej niż zakładano . Nie ma to jak dobry żart z początku tygodnia he he :)
- 26 63
-
2017-09-12 06:08
bo tylko dla wozów z normą emisji euro 5 (2)
passaty TDI nie wjeżdzają
- 14 2
-
2017-09-12 06:29
Tdi to przeżytek. Lpg czlowieku.. Tylko LPG. (1)
Nic nie kopci i jedzie prawie za darmo.
- 14 3
-
2017-09-12 08:26
Slyszales mode o hybrydach?
Nowoczesne i bezawaryjne.
- 1 4
-
2017-09-12 08:15
Pieknie!
Nie kazdy wie, ale DK 7, a za kilka lat S7 laczy Trojmiasto ze Slowacja (i nie konczy sie na Warszawie - to tylko jedno z miast na jej trasie ;-))
- 13 0
-
2017-09-12 07:52
Ze szwagewn taniej zbudujemy
66 milionów za kilometr? Skandal! Ja ze szwagrem weźmiemy 30 i to jeszcze z zyskiem 100%
- 3 4
-
2017-09-12 07:21
A do samego Gdańska wjazd taki sobie i ten bałagan na poboczach!
- 3 1
-
2017-09-12 06:18
Kilka razy w miesiacu (1)
Jade i obserwuje co tam sie tworzy, narazie balagan,jakies drogi techniczne itp, ale jak juz zbuduja bedzie gitara, oby latem obylo sie bez korow
- 49 8
-
2017-09-12 06:34
Kory będą
Na wjeździe do GD przed mostem wantowym...
- 5 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.