• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

21,5 mln zł za buspasy na Morskiej w Gdyni

Patryk Szczerba
9 lutego 2018 (artykuł sprzed 6 lat) 
Nowe buspasy na Morskiej w Gdyni dołączą do istniejącego odcinka pomiędzy ulicą Zakręt do Oksywia i estakadą Nowe buspasy na Morskiej w Gdyni dołączą do istniejącego odcinka pomiędzy ulicą Zakręt do Oksywia i estakadą

Firma Eurovia zajmie się budową pięciu odcinków buspasów na ul. Morskiej zobacz na mapie Gdyni w Gdyni. Oprócz tego zostaną m.in. przebudowane chodniki na odcinku ponad 2,5 km i ścieżka rowerowa o długości blisko kilometra. Całość prac będzie kosztowała 21,5 mln zł.



Czy dzięki buspasom poprawi się punktualność komunikacji w tej części Gdyni?

Pasy przeznaczone dla autobusów pojawią się na odcinkach pomiędzy ul. Zakręt do Oksywia a Zespołem Szkół Hotelarsko-Gastronomicznych. Razem będzie ich pięć. Trzy powstaną w kierunku centrum miasta, a dwa w kierunku Rumi.

Buspasy na Morskiej bez ciągłości w Gdyni



Ciągłości nie będzie, ale rozwiązanie - jak zapewniają urzędnicy - i tak znacząco ułatwi przejazd pojazdom komunikacji miejskiej, pozwalając zaoszczędzić czas wybierającym transport publiczny.

Buspasy oraz pasy ruchu dla aut będą miały po 3,5 m szerokości. Dla dróg i chodników przewidziano minimalną szerokość po 2 metry. Przy okazji inwestycji nie znikną miejsca parkingowe, czego obawiali się mieszkańcy i kierowcy.

Oprócz buspasów zmieni się także m.in. infrastruktura dla pieszych i rowerzystów.

- Dodatkowo wykonawca przebuduje chodniki na odcinku ponad 2.5 km i ścieżkę rowerową o długości blisko kilometra. Modernizacji ulegną także istniejące już zatoki autobusowe oraz sygnalizacja świetlna w obrębie skrzyżowań ul. Morskiej z ulicami: Kalksztajnów, Mireckiego, Grabowo. Przebudowana zostanie również trakcja trolejbusowa. Przewidziano nasadzenie 8 drzew, 1,5 tys. krzewów oraz założenie nowych trawników, traw rabatowych i bylin - mówi Jan Ziarnicki z referatu relacji z mediami Urzędu Miasta w Gdyni.
Prace za 21,5 mln zł wykona firma Eurovia, która w przetargu okazała się lepsza od firmy MTM.

Eurovia wykona buspasy na Morskiej w Gdyni



Zaoferowała o 200 tys. zł wyższą cenę i dłuższy czas wykonania - 47 tygodni przy 42 tygodniach zaoferowanych przez MTM. Decydujący okazał się czas zajęcia pasa drogowego dla wszystkich robót - premiowany dwa razy bardziej niż czas wykonania. W przypadku Eurovii został obliczony na 240 dni, a w przypadku MTM - na 259. Wykonane instalacje będą posiadały 5-letnią gwarancję.

- Od lat wydawało się, że to projekt nierealny, choć bardzo potrzebny i w sumie technicznie prosty. Przedłużenie wyjazdów z zatoczek przystankowych, drobne przebudowy i usunięcie aut, które z części jezdni uczyniły prywatny parking, to może być niezwykła zmiana i najważniejsze wsparcie dla komunikacji zbiorowej - przypominał w listopadzie Zygmunt Zmuda-Trzebiatowski, radny Gdyni.
Przypomnijmy, że nowych odcinków buspasów na Morskiej nie byłoby, gdyby nie wsparcie unijne. Prace są realizowane w ramach projektu "Rozwój zrównoważonego transportu publicznego w Gdyni poprzez inwestycje infrastrukturalne, m.in. utworzenie węzła integracyjnego Gdynia Chylonia"

Schemat planowanych buspasów na Morskiej w Gdyni



Odcinki buspasów w stronę centrum:
  • Na jezdni prawej w kierunku centrum, rozpoczynający się w rejonie skrzyżowania ul. Morskiej z ul. Zakręt do Oksywia w śladzie istniejących prawoskrętów do posesji, następnie po istniejącym prawoskręcie na skrzyżowaniu z ul. Kalksztajnów i z "otwarciem" istniejącej zatoki autobusowej;
  • Na jezdni prawej w kierunku centrum, w okolicach skrzyżowania ul. Morskiej z ul. Mireckiego z wykorzystaniem prawoskrętu i otwarciem zatoki autobusowej od strony najazdowej;
  • Na jezdni prawej w kierunku centrum, w okolicy skrzyżowania ul. Morskiej z ul. Grabowo z wykorzystaniem prawoskrętu i otwarciem zatoki autobusowej od strony najazdowej;
Odcinki buspasów w stronę Rumi:
  • Na jezdni lewej w kierunku Rumi rozpoczynający się przed skrzyżowaniem ul. Mireckiego z ul. Morską dalej w śladzie prawoskrętu z otwarciem zatoki autobusowej od strony najazdowej;
  • Na jezdni lewej w kierunku Rumi, rozpoczynający przed skrzyżowaniem ul. Morskiej z ul. Grabowo, od prawoskrętu za budynkiem przy ul. Morskiej 42, w śladzie istniejących prawoskrętów i z otwarciem zatoki autobusowej od strony najazdowej.
  • Schemat buspasów na Morskiej. Schemat buspasów na Morskiej.


Miejsca

Opinie (170) 7 zablokowanych

  • (1)

    A może by tak najpierw jakąś drogę alternatywną wybudować??

    • 28 5

    • U Szczurka "się nie da"

      • 2 1

  • To już do samych wyborów będzie taka propaganda?? (2)

    • 41 6

    • Tak. Zapłacone do samych wyborów

      • 2 1

    • cały PiS

      dno

      • 1 4

  • To dużo czy mało? Może lepiej dołożyć tę kasę do lotniska! (3)

    • 77 29

    • Sporo (1)

      W marketach farba taniej wychodzi. Cóż to Gdynia miasto z farby i marzeń

      • 29 6

      • po ile jest dzisiaj pijacki kwik?

        z ciekawości pytam, chciałbym dać dudy nadprezesowi najlepszemu aktorowi

        • 2 3

    • sorry ze w innej sprawie

      ale ten tgz remont skrzyżowania pod mostem skm w centrum Gdyni ciągnie się jak budowa 100 km autostrady przez bagna

      • 20 3

  • Ulica Morska. Skąd ta zapaść? (2)

    Zastanawia mnie jedno- co jest z ulicą Morską, ulicą, która jeszcze na przełomie lat 99/2008 była regularnie, odcinkami co prawda, ale jednak gruntownie modernizowana. Główna trasa przelotowa przez Trójmiasto w stronę granicy Państwa wygląda jak ser szwajcarski... Wstyd! O pozapadanych studzienkach na wysokości Grabówka nawet nie wspominam...

    • 26 1

    • lata temu na kursie prawka po zmierzchu wjechałem tam na "chodnik" i zacząłem jechać dalej instruktor chciał się zdziwić ale rozejrzał się tylko i westchnął...
      po prostu nie było różnicy miedzy dziurawą drogą a dziurawym chodnikiem nie było tez krawężnika, na farbę tez nie stykło... nie sposób było zgadnąć gdzie jest jezdnia...
      no ale się nie dziwię teraz widzę że farba kosztuje 21 baniek...

      • 3 0

    • bo od zawsze ta ulica jest prowizorka

      Jedynie odcinek zbudowany od zera jest jako taki. Oraz kawalek od estakady do Chylonskie, zbudowany jako referencja do przetargu na rozbudowe obwodnicy. Najlepszy kawalek asfaltu w Polsce polnocnej.
      Reszta to drugi pas doklejony bez przeniesienia kanalizacji I robiony po taniosci za Gierka oraz stary, przedwojenny bruk pokryty asfaltem...

      • 4 0

  • sporo jak za farbę
    no ale farba namaszczona przez gdyński urząd musi swoje kosztować
    miasto z "morza" ale głównie z wizualizacji tfu tych no marzeń...

    • 15 1

  • Po co to komu ?

    A chodnik na ul. Śląskiej jest w tragicznym stanie ale po co na to wydać jak można wywalić miliony złotych na malowanie bus pasów !!!

    • 11 0

  • Do redakcji (1)

    Czy miasto planowaloby coś zrobić z odcinkiem od owsianej do skrzyżowania z Kcyńska ? Tam po niewielkiej przebudowie o usunięciu trawnika mógłby powstać buspas co przy minimalnych kosztach usprawniłoby ruch na tym odcinku który jest zawsze zakorkowany w szczególności w okresie wakacyjnym

    • 17 2

    • wakacyjne korki jest w stanie usunac...

      Jedynie OPAT.

      • 2 0

  • czy znikna studzienki?!

    Bez tego to pudrowanie trupa...

    • 18 0

  • Prima aprilis to za dwa miesiące kochane urzędasy z Gdyni

    • 17 0

  • Nowa moda - tylko w Gdyni takie cuda (1)

    BusPasy na raty - ha ha brawo ekipa Wojciecha

    • 24 1

    • zamknij się

      • 2 8

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Bezpłatne badania dla kierowców zawodowych (1 opinia)

(1 opinia)
badania

Premiera MINI Cooper F66

Premiera MINI Cooper F66

Sprawdź się

Sprawdź się

Ile ustawowo czasu na przerejestrowanie zakupionego auta ma nowy właściciel?

 

Najczęściej czytane