• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

25 mln na sygnalizację i Tristar, 17 na remont dróg. Nowe nawierzchnie Długiego Targu i Słowackiego

Maciej Korolczuk
25 stycznia 2021 (artykuł sprzed 3 lat) 
  • Największą część budżetu GZDiZ pochłonie utrzymanie sygnalizacji świetlnych i systemu Tristar. To koszt ok. 25 mln zł (w rozłożeniu na trzy lata).
  • 2 mln zł ma kosztować remont nawierzchni Długiego Targu.
  • Flagowanie miasta rocznie kosztuje 320 tys. zł.
  • Kolejne prace konserwacyjne czekają też most wantowy. Miasto ma na to przeznaczyć łącznie 390 tys. zł.

17 mln zł zamierzają przeznaczyć na remonty dróg w mieście gdańscy urzędnicy. Ponadto 2 mln magistrat chce przeznaczyć na remont nawierzchni Długiego TarguMapka, a 300 tys. ma kosztować poprawienie szorstkości kolejnego odcinka ul. SłowackiegoMapka. W planach jest też naprawa ul. WajdelotyMapka we Wrzeszczu i wyczekiwana przez mieszkańców Szadółek wymiana płyt drogowych na ul. StężyckiejMapka.



Wydatki Gdańska na drogi w mieście są:

O planach inwestycyjnych miasta związanych z remontem i budową dróg w mieście szerzej informowaliśmy już pod koniec września 2020 r.

Wśród zaplanowanych zadań na ten rok znalazły się m.in. modernizacja kolejnych odcinków al. Hallera, ul. Łąkowej, Piastowskiej, Kielnieńskiej, a także budowa ul. Nowej OlchowejNowej Opackiej.

Piastowska na Przymorzu do przebudowy



Teraz poznaliśmy wstępne plany Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni, który na co dzień zarządza układem drogowym w mieście.

Lwią część przewidzianego budżetu, bo aż 25 mln zł (w rozłożeniu na trzy kolejne lata) ma pochłonąć roczne utrzymanie sygnalizacji świetlnych i systemu Tristar. Rocznie - po doliczeniu podatku - daje to kwotę ok. 10 mln zł.

To o 8 mln zł więcej, niż cały budżet na remont i utrzymanie dróg na terenie Gdańska, na co urzędnicy przewidują przeznaczyć 17 mln zł.

Kolejne 7 mln zł ma kosztować w 2021 r. utrzymanie urządzeń oświetlenia ulic, a 2,1 mln zł urzędnicy chcą przeznaczyć na remont nawierzchni Długiego Targu. Przetarg na te prace zaplanowano na maj.

  • 650 tys. ma kosztować monitoring schodów i wind w tunelu przy dworcu PKS.
  • Opracowanie projektu budowlanego i wykonawczego Rewaloryzacji Wielkiej Alei Lipowej wyceniono na 0,5 mln zł.
  • Naprawa nawierzchni przy Wajdeloty we Wrzeszczu ma kosztować ok. 250 tys. zł.
  • Nakładów wymaga też utrzymanie kładki na Ołowiankę. W tym roku pochłonie ono 400 tys. zł.
  • Także 400 tys. zł ma kosztować ubezpieczenie tunelu pod Martwą Wisłą.

Nieco mniej, bo ok. 1,8 mln zł ma kosztować modernizacja mostów w ciągu ul. WołyńskiejMapka, a na ok. 1 mln zł szacowany jest koszt budowy i utrzymanie barier energochłonnych oraz utrzymanie świątecznej iluminacji.

W 2021 r. urzędnicy chcą poprawić bezpieczeństwo w tunelu dworca PKS. Na monitoring wind i schodów magistrat przewidział 650 tys. zł. Opracowania projektów budowlanych i wykonawczych doczeka się też Rewaloryzacja Wielkiej Alei Lipowej (500 tys.).

Kierowców z pewnością ucieszą inwestycje drogowe. Wśród nich są m.in. wymiana płyt drogowych na ul. Stężyckiej (800 tys. zł), poprawa szorstkości kolejnego odcinka ul. Słowackiego - tym razem z Niedźwiednika w kierunku obwodnicy - (300 tys. zł) czy naprawa nawierzchni jezdni na ul. Wajdeloty (250 tys. zł).

wideo archiwalne


Wśród pozostałych zadań, jakie urzędnicy chcą zrealizować w 2021 r. znajdują się m.in.:

  • usługa ustawiania i magazynowania wygrodzeń drogowych (500 tys.)
  • utrzymanie urządzeń elektrycznych i mechanicznych kładki na Ołowiankę (400 tys.)
  • ubezpieczenie tunelu pod Martwą Wisłą (400 tys.)
  • flagowanie miasta (320 tys.)
  • kontrola i obsługa wjazdów na cmentarze (270 tys.)
  • remont dylatacji i łożysk na wiadukcie w ciągu Trasy Sucharskiego (250 tys.)
  • renowacja pasów zieleni przyulicznej (240 tys.)
  • dokumentacje projektowe remontów obiektów mostowych (200 tys.)
  • dostawa i montaż słupków wygrodzeniowych oraz stojaków rowerowych (150 tys.)
  • dostawa i montaż urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego (150 tys.)
  • wykonanie przeglądów serwisowych mostu w Przegalinie (150 tys.)
  • remonty obiektów inżynierskich - montaż balustrad (140 tys.)
  • konserwacja zakotwień do podpór mostu na Trasie Sucharskiego (140 tys.)

Opinie (280) 7 zablokowanych

  • Tristar zrobiony przez studentów to dno

    Lepiej byłoby zatrudnić 1 osobę, która by ustawiła zmianę świateł i wtedy by to lepiej działało. Teraz wygląda tak, że żeby zdążyć na zielone na nastęepnym skrzyżowaniu to trzeeba mieć sportowy samochód i przekroczyć prędkość o 40-50km na godzinę, a wystarczyło by ,żeby sygnalizatory zapalały czerwone światło kilka-kilkanaście sekund dłużej i dostosować je chociażby do długości odcinka. Wiadomo, że w którymś momencie musi być czerwone światło, tego się uniknąć nie da, ale myślę, że możnaby ustawić je dużo, dużo lepiej niż ten badziewny tristar. Czasem nawet widać, że ruch jest bardziej płynny kiedy miga żółte światło i kierowcy sami kierują ruchem, bo w tym kraju nawet drogówki nie ma w takich sytuacjach, bo drogówka stoi i suszy tylko i wyłącznie.

    • 3 0

  • LOL

    Na Slowackiego to powinni ustawic co 100 metrow progi zwalniajace. Na odcinku, ktory jest planowany do remontu, powodem czestych wypadkow jest fakt, ze d**ile tam nie tyle, co przekraczaja predkosc, co ZAP**RDAL*JĄ. Tylko czekać, aż ktoś zginie, wielokrotnie auta lądowały po wypadkach na chodnikach, nie wspominając o tym, że terenowy wóz policyjny również staranował w zeszłym roku tam barierki, więc strach pomyśleć, gdyby akurat ktoś tam przechodził.

    • 0 2

  • A co z Łąkową, ktore była niedawno robiona?

    Kostka pokruszona, dziury, itd. Ogólnie niezla fuszerka. Czy gmina wyegzekwuje naprawe gwarancyjna od wykonawcy?

    • 2 0

  • Tristar w ogole dziala?

    • 1 0

  • źle zadajecie pytanie

    pytanie nie brzmi "po co jest tristar" lecz brzmi "dla kogo jest tristar"... jeśli tak zadacie pytanie wszystko okaże się sensowne...
    tristar jest dla urzędników a nie dla kierowców, kierowcy mają już swoje zatłoczone i zwężone ścieżkami rowerowymi ulice, więc urzędnicy też z tego coś muszą mieć - ciepłe ogrzewane pomieszczenie z komputerami i monitorami plus setki giga danych, które zawsze według zapotrzebowania można przekazać dalej...
    więc teraz jak już wiecie jaki był cel stristara proszę siedzieć cicho i grzecznie czekać na zielone światło, jak się skończy korek to pojedziecie dalej ;-)

    • 2 0

  • A co

    A co z przebudową ul. Budowlanych?

    • 0 0

  • Bałagan i nie kompetencja

    Inwestycja za inwestycją- bez szczegółowego sprawdzenia wykonawcy ,czy to firma profesjonalna czy firma produkująca zabawki dla dzieci.Dzikie przetargi i kilka poprawek i usterek w okresie gwarancji ,a po okresie gwarancji nowy inwestor do poprawek poprzednika. horror.
    Na podanie przykładów nie starczyło by miejsca.Wystarczy przejść przez miasto i na własne oczy się przekonać o partactwie.

    • 1 0

  • naprawa Wajdeloty? przecież tam był remont

    są ulice dziurawe, nietknięte od 80lat

    • 0 0

  • tristar- to taki miś! wspólczesny,

    zawsze inwestujemy, nikt nie wie po co, ale
    kasę można zawsze na TO wydać, i zawsze jest uzasadnienie

    • 1 0

  • drogi-finansowanie

    17ml. wydajemy na drogi a 25ml. na sygnalizacje , czy to włąsciaw proporcja ?????????????????????

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Bezpłatne badania dla kierowców zawodowych (1 opinia)

(1 opinia)
badania

Premiera MINI Cooper F66

Premiera MINI Cooper F66

Sprawdź się

Sprawdź się

Do przystanku Westerplatte dostaniemy się autobusem linii:

 

Najczęściej czytane